@Richmond (26.11.2012 16:22): Ani na Wasteland 2/ Project Eternity sa netesis?
Diskuze
@valcik (26.11.2012 16:07): No ja nad novejma RPG uz davno zlomil hul, takze jsem usetrenej zklamani :) Ale jako ze bych dal prednost x-temu opakovanemu dohrani BG pred prvnim rozjetim treba Wizardry 6, to bych proste nedokazal.
@Richmond (26.11.2012 15:47): Ja som na tom podobne, ako Solidor. Pokojne si zahrám po desiaty-pätnásty raz starého Fallouta, stačí pri tom stráviť pár minút denne a vychutnávať si originálne remeselné spracovanie každého detailu. To isté platí aj pri BG.
Zato novší New Vegas som hral hlavne zo zvedavosti a viac ma neláka, keď si predstavím tie neprehľadné súboje, hnusnú ragdoll fyziku postáv alebo nekonečné trojrozmerné bludiská interiérov. Dialógy a NPC sú síce napísané výborne, ale po technickej a estetickej stránke je to úplne bežná a hnusná konzoloidná hra bez štipky originality, akých máme desiatky.
Zato novší New Vegas som hral hlavne zo zvedavosti a viac ma neláka, keď si predstavím tie neprehľadné súboje, hnusnú ragdoll fyziku postáv alebo nekonečné trojrozmerné bludiská interiérov. Dialógy a NPC sú síce napísané výborne, ale po technickej a estetickej stránke je to úplne bežná a hnusná konzoloidná hra bez štipky originality, akých máme desiatky.
@Solidor (25.11.2012 23:18): S timhle pristupem bych skoncil mozna na 2-3 RPGckach za zivot (dovedeno ad absurdum) :)
@Bodkin (25.11.2012 22:19): Asi jsem se nikdy takhle neponoril :) mozna to je tim, kolik crpg jeste na me ceka, takze se mi nechce patlat hrat znovu de facto tu samou hru, a uz vubec ne takovy BG (jednou stacilo). Jako mam v planu nektere dat znovu (Wiz7, UU2...),ale ty jsem hral nekdy pred 20 lety a z hlavy se pribeh pomalu vytratil.
Bude tu mať BG Enhanced špecialne entry ako má napr. Witcher Enhanced?
@Solidor (26.11.2012 00:04): Také se porovnávání těžko zbavuji (což se projevuje v jistém podhodnocování jinak kvalitních her - z posledních 50 dohraných her mám jen 12 v zelených číslech). Ale že bych při hraní Chameleona zvolal "To ne!" (ač v posledních misích to bylo vlastně docela běžné) a pustil se do MGS, to asi ne :).
@Drolin (25.11.2012 23:47): Tenhle přístup ti docela závidím. Osobně vím, které žánry hraju, nehraju a kterým občas dám šanci. Jenže pokud občas zkusím např. stealth akci, tak ihned si řeknu: "MGS je lepší" a tím s tou hrou končím a zapnu právě MGS. Zatracený porovnávání... nemůžu so ho zbavit.
Proto mám rád hlavně originální hry. ICO, Okami, Umineko, World of Goo apod. prostě nelze s ničím srovnat. Tím mají u mně velkou výhodu.
Proto mám rád hlavně originální hry. ICO, Okami, Umineko, World of Goo apod. prostě nelze s ničím srovnat. Tím mají u mně velkou výhodu.
@marwel (25.11.2012 23:37): Pravda, ty dnešní rpg... Já to však vyřešil, že po vyčerpání klasik které se mi líbily (ač stále se tu něco najde, viz nedohraný WizVII nebo KoTOR), postupným přechodem na konzole, respektive emulátory, a stěžovat si nemohu. U hraní BG, Albionu atd. bych měl jistotu zábavy, leč bych se nedostal ke hrám jako Final Fantasy, Persona, Ocarina of Time... ale to souvisí s tím osvojováním nových postupů (což mi připomíná, až se přejím i tohoto, tak bude na řadě roguelike :).
@Solidor (25.11.2012 23:35): Jak mám rád nelinearitu u her a volnost v konání, tak to stále není pro mě dostatečným tahákem (ač např. Dishonored - kvůli jeho krátkosti - vyzkouším stealth postupem).
@Solidor (25.11.2012 23:35): Jak mám rád nelinearitu u her a volnost v konání, tak to stále není pro mě dostatečným tahákem (ač např. Dishonored - kvůli jeho krátkosti - vyzkouším stealth postupem).
@Drolin (25.11.2012 23:26): Jenze ty dnesni RPG... No, neni to uplne ono. Ze hraci nehraji znovu adventury se nedivim, tam opravdu neni nic, co by na tom bylo podruhe zajimave, kdyz uz si hrac (byt matne) pamatuje reseni hadanek. RPG za jinou tridu nabizi jiny zazitek ze hry a vyplati se tak nektere hrat znovu. A co se tyce "objevování nového systému/schématů", tak v tom mam presne opacny nazor. Ja nemam rad osvojovani si noveho systemu ve hrach. Je to u me take casto beh na delsi trat a zacatek hry tim casto dost trpi. Potom si hru rad zahraji znovu a zacatek si uz poradne projdu s nabytymi zkusenostmi z prvniho hrani.
@Drolin (25.11.2012 23:26): Na jednu stranu máš pravdu, ale na druhou ne. Zrovna RPG můžeš hrát několikrát, ale vždy bude jiné (jiná parta, rozhodnutí aj.). Když tě baví poprvé, potom bude pravděpodobně i po druhé, třetí atd. Jenže jakou mám záruku, že nová hra nebude v mých očích ztráta času (nebo ještě hůř peněz)? Adventury (mimo VN) jsem ovšem také nikdy nehrál více než jednou. Když si představím Posla Smrti... dobré, ale jednou stačilo.
@Solidor (25.11.2012 23:18): To je také zajímavé, jelikož imho bude nová hra vždy méně stejná, než ta co už jsem hrál (tedy pokud je řeč o rpg/adventurách). A pak by mi chybělo objevování nového systému/schématů a díky databázím i to, že jednu věc nemoho ohodnotit dvakrát :).
@Drolin (25.11.2012 23:12): Zvláštní, já se zase nerad pouštím do nových her, protože mám většinou pocit, že to zase bude to "samé" co stokrát před tím. Radši si projedu znovu hru, u které vím o její kvalitě.
@Richmond (25.11.2012 22:06): Tomu se také často divím (zvláště, že takovýchto hráčů není minimum), osobně jsem také žádnou hru nehrál dvakrát. Jednoduše také dám přednostem něčemu novému, i když proti tomu stojí můj oblíbený titul (a že Fallouta 2, PST atd, jsem se snažil vícekrát rozehrát - nikdy to však nepřesáhlo jen menší oživení :).
7c: I mně se hraje jednička nějak lépe (hlavně začátek je přístupnější). Samozřejmě jen s mody. Oba díly jsem ale dohrál mnohokráte (tzn. subjektivně také 20x či více). Nicméně s každou postavou se snažím projet všechny díly. A některé se tak logicky až do druhého neproderou (prostě mě to za ně přestane bavit).
Vyšší šanci projít se mnou i další díl mají zajímavé classy. Naposledy třebas Assassin/Mage (21/24 - dual-class a Chaotic-evil). Předtím mě skvěle bavil obdobně švihnutí Berserk/Druid (opět dual-class 20/25). V ToB mám ještě Fighter/Mage (standart 13 úrovní čistého válečníka a Lawful Neutral přesvědčení, v partě třebas Angelo nebo Xan) a Paladinku (Undead Hunter), která jede v do-gooders partě (Anomen, Keldorn, Mazzy, Valygar a Imoen).
@Richmond (25.11.2012 22:06): Baldur's Gaty jsou RPG v hodně klasickém světě, ale skýtají velké množství možností. I díky modům.
Vyšší šanci projít se mnou i další díl mají zajímavé classy. Naposledy třebas Assassin/Mage (21/24 - dual-class a Chaotic-evil). Předtím mě skvěle bavil obdobně švihnutí Berserk/Druid (opět dual-class 20/25). V ToB mám ještě Fighter/Mage (standart 13 úrovní čistého válečníka a Lawful Neutral přesvědčení, v partě třebas Angelo nebo Xan) a Paladinku (Undead Hunter), která jede v do-gooders partě (Anomen, Keldorn, Mazzy, Valygar a Imoen).
@Richmond (25.11.2012 22:06): Baldur's Gaty jsou RPG v hodně klasickém světě, ale skýtají velké množství možností. I díky modům.
@Richmond (25.11.2012 22:06): Když se zažereš do pravidel a celého světa a pak máš nutkání experimentovat a zkoušet, případně se tam vracet jako nadovolenou. U obou falloutů jdou dohrání do desítek. Arcanum je na tom podobně, byť je mnohem delší, takže méně časté.
BG jsem myslím dohrál jen jednou, ale častokrát jsem si naházel novou postavu a toulal se a zapíchl to kolem 3-4 kapitoly. Několikrát to pak zapíchl v úvodním dugeonu a pak přišlo 'pravé' druhé hraní a to jsem skoro sehnal těch 15k zlata a nikdy se k tomu nevrátil.
Zato IWD 1 jsem čert ví proč dohrál tak 5-6 i přes to, že souboje nejsou v IE hrách nic extra. Asi ta nádhera lokací, nepřekonaná atmosféra a naprosto volné působiště pro vlastní fantasii (což je asi nejdůležitější faktor znovuhraní)
BG jsem myslím dohrál jen jednou, ale častokrát jsem si naházel novou postavu a toulal se a zapíchl to kolem 3-4 kapitoly. Několikrát to pak zapíchl v úvodním dugeonu a pak přišlo 'pravé' druhé hraní a to jsem skoro sehnal těch 15k zlata a nikdy se k tomu nevrátil.
Zato IWD 1 jsem čert ví proč dohrál tak 5-6 i přes to, že souboje nejsou v IE hrách nic extra. Asi ta nádhera lokací, nepřekonaná atmosféra a naprosto volné působiště pro vlastní fantasii (což je asi nejdůležitější faktor znovuhraní)
@7c (25.11.2012 21:46): hm, to jsou velky cisla. Osobna jsem dohral vic jak jedenkrat z RPG pouze EOB1 a to presne 2x :) Nechapu, kde berete chut do znovurozehrani, navic jak ctu treba i 15x ? Beru chran...
@Red (25.11.2012 20:31): No, jestli je tohle tvoje představa "lepší replayability", tak to možná chápu. Za sebe jsem dohrál BG 2 tak 4x - 5x více než BG 1 (které bylo cca 3-4x).
@7c (24.11.2012 14:40) 3x-4x Poslední dohrání však už nějaký ten rok zpátky je.
@AlieN (24.11.2012 12:17): No právě=D Takže tak leda s nějakou tužkou=)
@Red (24.11.2012 13:57): Kolikrát jsi dohrál jedničku?
Jednička má lepší replaybilitu jak dvojka. Ale stejně, jako by to bylo včera kdy jsem se svým mágem utíkal lesem před vlkem a Imoen běžela za náma s lukem:)))
Trailer ve mne probudil chuť znovu dohrát všechny IE hry :(
Na EE se těším, konečně se mi stáhlo. Proč si po letech nezahrát BG znovu a trošku jinak :)
Na EE se těším, konečně se mi stáhlo. Proč si po letech nezahrát BG znovu a trošku jinak :)
@Say (24.11.2012 01:39): No jak - bude to malé :D
@Say (24.11.2012 01:39): Tabletech. Na mobilech to můžeš zkusit už teď přes nějaký ten hack, EE se na ně v dohledné době nedodstane.
Mě by zajímalo, jak se popere ovládání na mobilech s Androidem.
@KordusCZ (23.11.2012 18:17): Mně, kdyby jen měsíc :D
Z EE mě bude zajímat až port na Android. Babrání se se základními mody mám stejně už tak zažité, že to moc neřeším.
Z EE mě bude zajímat až port na Android. Babrání se se základními mody mám stejně už tak zažité, že to moc neřeším.
@Bodkin (23.11.2012 17:21): Ja uz si ji koupil ctyrikrat, poprve mesic po tom, co vysla... Spis ta hra mi dluzi asi tak mesic zivota :D
@KordusCZ (23.11.2012 17:13): Uvidíme, já si to koupil, abych se nemusel babrat s módy. A taky jsem měl pocit, že to té hře dlužím (Ne bioware ani Beamdogu, ale Baldurs Gate).
@Isair (23.11.2012 17:17): Pokud se jde soudit dle MDK 2 HD tak budou mít určitou dobu (rok?) exkluzivitu.
@Isair (23.11.2012 17:17): Pokud se jde soudit dle MDK 2 HD tak budou mít určitou dobu (rok?) exkluzivitu.
Já zůstanu až do smrti věrný originálu! Ehm, možná.
A jinde než na Beamdogu se to asi neobjeví, což?
A jinde než na Beamdogu se to asi neobjeví, což?
@Bodkin (23.11.2012 16:09): Tak uz te v PlanetSide neuvidime? :)
Ja Baldur's gate dohral nekolikrat, v ciste edici i v te mega fanouskovske a zatim dost vaham, jestli EE bude stat za to. Tak nezapomente referovat...
Ja Baldur's gate dohral nekolikrat, v ciste edici i v te mega fanouskovske a zatim dost vaham, jestli EE bude stat za to. Tak nezapomente referovat...
Ok, tak pomalu začínám pre-loadovat.
@Zoltan (14.09.2012 22:45): V poho, mám co hrát, takže nespěchám.
BG:EE přeloženo na 30.11. - http://www.baldursgate.com/news_2012sep13.en.html
@MickTheMage (10.09.2012 14:59): Ah, už ano.
@Bodkin (10.09.2012 14:27): ano, ak ryzovat na zakaznikoch, kapis? :)
@MickTheMage (10.09.2012 14:26): Uh... Widescreen patch má hezčí interface. Docela slabé zatím.
@MickTheMage (10.09.2012 14:26): Rýže?
Takze enhanced je predsda len ryza... :)
Za tu cenu mě to vážně k nákupu neláká, minimálně pro PC. Modovat hru budu vždy tak jako tak a v tom bude Enhanced Edition znamenat spíš problémy navíc, než zjednodušení těch starých, ale hlavně krom toho moc nového nenabízí - snad jen ty postavy pokud s nimi budou dobré rozhovory, protože nový quest vypadá jen na primitivní sérii soubojů.
@Bodkin (28.08.2012 13:34): JJ súhlas, jednotka je najlepšia, ja som to predobjednal, i keď tiež mám BG už 2 krát (resp. 3 ak rátam aj gog), tá hra si to zaslúži.
@Ebb (28.08.2012 13:29): Hej, to by bylo lepší. Ale dost mě to láká, BG1 mám z BG nejraději a nechce se mi drbat se s modováním, aby to vypadalo lépe(dvojkově)...
@Bodkin (28.08.2012 13:26): Tiež som čakal skôr ako stál napr Legend of Grimrock (okolo 13-15$), záleží, koľko je tam nových vecí.
@Ebb (28.08.2012 13:24): Huf, to je docela dost, na to že to mám už třikrát.
Ak niekomu vypadlo 18.sept vychádza Enhanced Edícia, už je možné pred-objendať za 19.99$: http://baldursgate.com/windows.en.html
Je to totální hovadina. I pokus o dobrý quest by dopadl lépe. Není snad v možnostech autorů udělat cosi v kvalitách Tower of Deception?
Anyway... Už tam přidali ten debilní Blackguard kit. A fanouškovská skupina si samozřejmě žádá přidání drowů. Chjo. To to asi zase dopadne....
P.S. Po letech se vyjevil na fóru BGEE Andyr. A české fóru zakládal Adam Rambousek, který je i betatester. Vlasáku, kde seš se svým Add-on.cz? :-D
Anyway... Už tam přidali ten debilní Blackguard kit. A fanouškovská skupina si samozřejmě žádá přidání drowů. Chjo. To to asi zase dopadne....
P.S. Po letech se vyjevil na fóru BGEE Andyr. A české fóru zakládal Adam Rambousek, který je i betatester. Vlasáku, kde seš se svým Add-on.cz? :-D
@marwel (28.07.2012 15:12): Souhlas.
@Jab (28.07.2012 13:27): Bud rad, ze je to ala IWD. Kdyby se snazili udelat zajimavy novy pribehovy obsah, byl by to vetsi pruser nez to bude takhle.:-)
Podle mého bude fungovat ten GUI mod, který to vrátí zpět. A jeho autoři poměrně rychle přidají nová rozlišení.
Nicméně tak či tak mě tahle úprava zatím moc obsahem nepřesvědčila. Kit/povolání Blackguard se do BG nehodí a to nové stand-alone dobrodružství je Icewind Dale (ergo - ble).
Nicméně tak či tak mě tahle úprava zatím moc obsahem nepřesvědčila. Kit/povolání Blackguard se do BG nehodí a to nové stand-alone dobrodružství je Icewind Dale (ergo - ble).
@Say (28.07.2012 02:19): BG:T, co se mě týče, zůstane asi nepřekonána. Graficky, příběhově i hratelnostně (inventář v 'jedničce' neodpauzuje hru, lepší štosování apod.) mi vyhovuje mnohonásobně víc. Jen mě mrzí, že se změní uživatelské prostředí i při hraní jedničky z té sympatické kamenné na pískovou, která se hodí výhradně ke dvojce.