Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Matthias (07.03.2013 18:55): Expů? Takový univerzální "Skelemancer" byl tenhle:

Summoning:
20 Raise Skeleton
20 Skeleton Mastery
1 Raise Mage
1 Clay Golem
1 Blood Golem
1 Iron Golem
1 Fire Golem
1+ Revive
1+ Golem Mastery
1+ Summon Resist

Poison & Bone:
1 Teeth
20 Corpse Explosion

Curses:
1+ Amplify Damage
1 Dim Vison
1 Attract
1 Decrepify
No, od patche 1.10 je to těžký za všechny, ale nejtěžší je to pro mě asi za sorcku. Nejlehčí radši netipnu.
Za kterou postavu myslíte, že je hra nejtěžší a za kterou naopak úplně nejlehčí?:)
Poprosil bych o pomoc, potýkám se s problémem limitu FPS na 25, stáhnul jsem si ten wrapper co by to měl zrychlit a zoptimalizovat, a také high-res patch, mám to na patchi 1.12, a navíc mám i mod PLUGGY, funguje vše jak má, bez problému, akorát ten limit na 25FPS mi trochu vadí. Ví někdo vo-co-go?
Beta dohraná. S klidem můžu prohlásit, že předobjednávku rušit nehodlám :D
Já taky ne, betatesting nepatří mezi mé oblíbené kratochvíle.
Je nějaká možnost, abych si hru mohl uložit kdykoliv a kdekoliv se mi zachce a nemusel se vždy probojovávat až k waypointům?

:)
Komentář ohledně DIII AH:

Nils: "D3's AH has the potential to change everything. We may slowly enter an age in which the real money can be made by creating arbitrary systems that allow other humans to satisfy the arbitrary (virtual) needs of other humans.

This may be like finding an asteroid full of gold circling earth. You wouldn't guess how fast humans would enter another space race. Technological progress is started by idealists but only changes society when there's enough incentives."
D2 mám taky, 4GB flaska se hodí vždy na něco ... ten zbytek nic moc nevyužiju, hlavu si dám taky někde na stůl vedle fotky mojí slečny :D

Ale prostě jak říkáš must have :)
Ta cena stoprocentně klesne, až bude známá. Je jenom nastřelená, a to spíš výš, aby pak lidi neremcali, že jim hru zdražili. Bylo to tak i u sběratelský edice SC2.
Jako ta cena je dost šílená, většina z toho mě moc nezajímá (D2 mam a 4 GB flashka je dneska prakticky na nic), soundtrack si z cd nikdy neposlechnu, na dokument se podívám jednou, stejně jako si jednou prolistuju artbook, maximálně tu hlavu si dám někam vedle monitoru), ale tohle je prostě must have!
W: Tam nejde o tu flashku, ale o to installfree(?) diablo 2 complete na ní.
Viem, že je to subjektívne, ale myslím si, že "What we find, especially when it comes to defining your character, is that three big ones is more interesting and compelling." je z pohľadu väčšiny hráčov absolútne proti. Predsalen tu ide o ten pocit customization a možností, nejaké tri veľké možnosti aka, serieme na variabilitu a ešte budeme tvrdiť, že to je to, čo hráči chcú, mi príde pekne pokrytecké.

7creature: Netvrdím, že to jedlo za 20e má tú hodnotu, ale myslím si, že z hľadiska chuti a kvality zložiek tam bude asi podstatný rozdiel oproti tomu sendviču, možno aj v kvantite jedla, takže je to asi zlý príklad. TIe elektronické predmety neovplyvňujúce gameplay túto rozdielnu/navýšenú hodnotu nemajú, pretože kvalitatívne neprispievajú k ničomu oproti v hre už obsiahnutom contente.
Aaaah, není nad to, dát si jako lehkou svačinu slzy komentátorů na YouTube. Hádám, že čím větší QQ teď, tím více dotyční utratí $$ na AH v budoucnosti XD

Jinak podle videí bych to viděl na Diablo 3 Laser Game...
Heh:

There are no skill points or talent trees at all, which marks an interesting diversion in the series. Cheng says Blizzard did a lot of testing, and found that the number of choices players made wasn't as important as which choices those were. "Would you rather have one percent bonus crit that you choose five times, which is a system that we could have gone with, or would you rather just pick one passive and say I'm good at critical hits?" asks Cheng. "Would you rather make 20 small decisions or three big ones? What we find, especially when it comes to defining your character, is that three big ones is more interesting and compelling."

Více info o pružných "skillech" : http://www.pcgamer.com/2011/08/01/diablo-3-beta-hands-on/
Tím vtipkováním jsem měl na mysli to, že D2 byla v tomhle směru asi ta úplně nejhorší hra od Blizzardu (a bylo to asi nejvíc kritizované hráči - boti, spam, prodej předmětů). Čili vůči němu se v té prezentaci předpokládám vymezují.

Uvažoval jsem, jaká by byla situace u D3 ohledně krádeže účtů - dejme tomu, že máte na b.net účtě třeba $1000 a někdo vám ho ukradne/"hackne". Standarní postup Blizzardu je mám dojem v současnosti obnova takového účtu u WoW (po prokázání, že jste majitelem) včetně veškerého příslušenství (postavy, předměty) zatímco u D2 se předměty nevrací. Ale na druhou stranu je zase pravda, že pokud se jedná o "reálné" peníze, tak se jejich toky dají dohledat (i když, převody z b.netu na pochybný účet v pochybné bance na "Kajmanských (heh) ostrovech"...).

Ad utrácení za "blbost" - co je to blbost? Např. bych mohl nazvat kretény ty zákazníky, co zajdou na večeři do Ambiente za 20 euro místo toho, aby si dali zeleninový sendvič za 1 euro... Jde i o to, kolik má který hráč peněz - pro někoho je cennější jeho čas, pro jiného jsou to jeho peníze - systém D3 by měl (ideálně) nabídnout každému to, co mu vyhovuje víc.

Z toho, co jsem měl do činění s ekonomikou v Blizzard hrách bych rozdělil hráče zhruba do skupin:
-> náhodný (casual) hráč - hraje sem tam, normální až hell obtížnost, jedna dvě postavy na maximální úrovni - jeho "hotovost" se pohybuje v řádu stovek až 10k zlata (normální runy po Ist) - můj odhad tak polovina herní populace
-> běžný hráč - hraje pravidelně, postava (či postavy) na nejvyšší úrovni, "end game content" - hotovost 50k - 200k zlata (několik Ist, HRs, SoJs), zhruba třetina herní populace
-> hardcore - více postav na maximální úrovni, specializace převážně na "end game", experimentování - hotovost ~1M zlata (HRs či ekvivalent dle potřeby) - zhruba pětina populace
-> "junkie" - nejspíš nějaké postavy na maximální úrovni, specializace na herní ekonomiku - jeho "hotovost" se pohybuje v milionech či desítkách milionů zlata (neomezené množství HRs) - nejmenší část populace
-> no a "gold sellers" - těžko říci

Čísla nejsou nějaké exaktní hodnoty, spíš příklad pro ilustraci - obecně jde jen o velmi hrubé rozdělení.

Změny v D3 budou mít (dle mého odhadu) největší dopad na "casual" hráče (nově hlavní část těch, co budou platit RC) a potom na "junkies" (kteří už od oznámení plánují, jak ovládnout herní trh).
7creature: To, že ľudia utrácajú peniaze za blbosti, ich predsa neospravedlňuje. Tu mi ide hlavne o to, že človek si kúpi niečo, čo nemá v podstate žiadnu alebo mizivú reálnu hodnotu a nie hodnotu 10-20 dolárov (nehovoriac o itemoch z WOWTCG, ktoré sú za poriadne sumy) a v podstate nijak sa to ani následne neprejavuje v gameplayi. V podstate sa človek dobrovoľne a nadšene necháva okradnúť. Nie je to snáď kreténizmus? :)

Je otázne, či je to negatívny vplyv na hernú ekonomiku, záleží aj od pohľadu. Hráči potrebujú nakupovať materiály na enchantmenty a gemy, čím viac hráčov má peniaze na tie nutné, tým môže ísť ich cena vyššie, tým viac si zarobia ľudia, čo v aukcii tie veci predávajú. Čím viac ti chinese farmers predávajú goldov, tým väčšia je ich inflácia. Takže mám skôr pocit, že v rámci samotnej hry sa to točí v kruhu, akurát tí čo to predávajú za reálne peniaze z toho profitujú.

Blizzard už pred časom vo WoW legalizoval istú mieru "cheatingu" recruit a friend či ressurection scroll sú takzvané metódy kde nalákaš nového hráča alebo hráča čo niekoľko mesiacov nehral a ty aj on získate nejaký čas na hranie zdarma (to je ok), ale dostaneš povedzme špeciálneho mounta (platí len pre určité krajiny), dostaneš vyšší percentuálny experience bonus, dokonca teraz pokiaľ viem dostane nový hráč už postavu na lvl.80 (aby tých noobov čo sa to pekne postupne nenaučia hrať nebolo v end-game contente málo). Čiže celkovo mi pripadá, že tento predaj bude mať veľmi negatívny dopad na úroveň hráčskej základne a nemôžem si pomôcť, ale fakt mi to príde, že celý princíp bude len zas plniť vrecká Blizzardu + sa rozvinie obrovská vlna scamu, tak ako to už i dnes možno vidieť vo WoW (v rámci hernej i reálnej meny). V podstate AH ako také mi nevadí, keby bolo v rámci hernej meny a predmetov, ale za reálne peniaze, to sa mi protiví.

Vtipy o cheatovaní mali byť sarkazmom v zmysle, že cheatovať sa rozhodne neprestane.
"je dostatok kreténov, ktorí vyhodia 10 dolárov za peta čo nič nerobí alebo 20 za mounta"
Osobně sice nevidím důvod, proč utrácet peníze za různé herní vymoženosti (jako je DLC, či herní objekty) - ale nejspíš jsem už také něco koupil (dokonce snad i nějaký DLC pro Oblivion O_O těžko tomu dnes sám věřím...). Lidé utrácí za "blbosti" od nepaměti (stačí projít supermarkety, že? :) Jinak řečeno, nevidím důvod, proč je nazývat "kretény" (na druhou stranu, misantropům v tomhle směru dostatek munice opravdu nechybí).


"A tie kecy o cheatovaní sú dosť vtipné vzhľadom na to, že tak ako v prípade WoW prídu do hry hráči, čo si od farmerov nakúpia goldy a z aukcie rovno výbavu."
3rd party prodejci předmětů/měny/postav/účtů jsou vcelku rozsáhlý business, stejně tak boti a další. Diablo 2 je toho zářným (ehm) příkladem - a to nejde o MMO - ceny vybavení v dolarech dost významě převyšovaly (netuším, jaká je situace dnes) ceny předmětů/zlata v MMO. Když zmiňuješ WoW, tak bych řekl, že tvůj uvedený příklad nákupu zlata a následně vybavení v aukčním domě je zhruba na úrovni nákupu $10 neherní potvůrky na e-shopu Blizzardu co se dopadu na hráče týče. Ovšem pro herní ekonomiku je to negativní (a to jde jen o "theme park" kde se v podstatě tisknou peníze, nejde tu o plně hráči tvořenou ekonomiku jako např. u EVE).
Hráči organizovaná ekonomika na AH v D3 může být zajímavý experiment - "legalizace" je pozoruhodný krok a jsem zvědavý, kam to povede (a nejen co se týče her).

Jinak řečeno - poptávka po nákupu předmětů/zlata za peníze je. To je holý fakt, a Blizzard může buď strkat hlavu do písku nebo se snažit proti tomu (tj. proti prodejcům) bojovat (bez naděje na úplné vítězství - viz Warden, scanování a výmaz předmětů na účtech, ladder, bany, investice do zákaznické podpory,...) nebo jít naopak cestou legalizace. Jak to dopadne uvidíme, nicméně jsem rád, že zkouší jít touhle cestou a doufám, že to dopadne dobře (z čistě logického pohledu mi to přijde jako správná volba). Nicméně to může být pro herní komunitu docela šokující, nazývat oficiálně věci pravými jmény.

Jen ještě přidat možnost obírat mrtvoly (ideální kombinace s penězi na AH) - podobně jako v EVE by byly tyhle záležitosti (hráč nakoupí herní výbavu za hotovost, aby v zápětí pochopil, že to nebyla ta nejlepší investice v jeho životě :) poučné.

A konkrétně k "vtipkování o cheatování" - zní to, jako kdybys D2 na closed bnetu nikdy nehrál :) Jestli se o některé z Blizzardích herních komunit dá říct "that wretched hive of scum and villany", tak je to tohle... A i to je naprosto nic ve srovnání s Open bnetem (tak trochu "where angels fear to tread").

Problémem D2 byly (dle mých vzpomínek):
- při nevyužívání nějakého externího způsobu obchodování (specializovaná fóra) problém s prodejem/nákupem kvůli nutnosti zakládat/hledat hry, čekat na zákazníky (není problém při malých objemech)
- pouze směnný obchod - vyústil ve vytvoření jednotného platidla (SoJ, runy) - které bylo následně masově duplikováno
Jasně, já také 330/365 dní v roce internet mám. Ale ne každý kdo internet má je zas spokojen s nutností hrát single "po internetu".

Celkově se většina neposere, to je jasné. Jak řekl Garret, objeví se medicína a ti co budou kafrat si jí obstarají (asi mluví o healing potionech), ale jde mi o princip. Něco je špatně a většině to nevadí.
Blizzard proste vie, že vzhľadom na to aké silné má svoje značky a ako vysoké má predaje a zárobky, môže si robiť hráčmi čo chceš. Mne príde to AH ako úplna blbosť. Samozrejme, že to nie je dôvod, aby sa to nedalo hrať offline, to sú len kecy. A predaj rôznych itemov do hry či samotný Auction House už dlhodobo funguje vo WoW a ukazuje, že je dostatok kreténov, ktorí vyhodia 10 dolárov za peta čo nič nerobí alebo 20 za mounta. Prečo teda svoje bachraté pupky nepriživiť peniazmi hráčov ešte viac, že? A tie kecy o cheatovaní sú dosť vtipné vzhľadom na to, že tak ako v prípade WoW prídu do hry hráči, čo si od farmerov nakúpia goldy a z aukcie rovno výbavu. Gz gz borci.
Kolik lidí z celkového počtu hráčů tím poserou? Já bych řek, že moc ne. Téměř všichni hráči her mají dnes internet a když bude někdo jako Marty McFly u otce na chatě, tak to snad vydrží pár dní nehrát. Mě to příjde ujeté v dnešní době kefrat nad věcí jako je být online
Bodkine, teď si klidně ťukej na čelo jak chceš, ale mně se příběh D2 líbí a to hodně.
Zkrátka se nám snaží nakecat, že 2+2=5. Když mám internet, můžu hrát multi. Když nemám, hraju single. Teď nejde hrát single, protože nemám internet. A to je právě to =5.
Nutnost být připojen k internetu při hraní singlu je jedna z největších kravin, co znám. Pojedu na chatu, budu mít pár dní času a budu si chci zahrát D. Nebudu však moct, protože jsem mimo signál. Budu u táty dva týdny na vesnici. Zase nic, protože nebudu mít přístup na internet. A i doma, když jsem na často vypadávající wifi, tak budu mít smůlu.

Dávno jsem se smířil s tím, že multiplayerové hry nejsou pro mě. Pokud to tak ale dopadne a budu potřebovat multi pro hraní single, tak nebudu nadšen. A nebudu sám.
Nejspíš protipirátská ochrana plus boj proti modům a botům. Ač v hraní D na single už moc smyslu nevidím, tak je D2SP komunita dost rozsáhlá a tohle přijmou nejspíš jako kopnutí do obličeje. Otázka, jestli to dopadne nějakým kompromisem nebo "Our way or...". U SC2 to prošlo, ale je fakt, že SC2 zrovna o single moc (vůbec) nebyl.

Na druhou stranu je ale nutné přiznat, že i slavný "closed bnet" byl v posledních letech jen hnízdo botů, prodejců předmětů a reklam na ně. Takže dost předpokládám, že všechny tyhle "novinky" jsou něco jako vyhlášení Blizzard postoje vůči této situaci a jak tomu hodlají čelit v D3.

Na AH jsem opravdu zvědav - docela zajímavý sociální experiment.
Tebe ano, mě ne.
Uvidíme, jestli se i v tomto T2 polepší.
Každopádně, blizzard mé prachy nedostane. Runici ano. Pravda, blizzard to asi oplakávat nebude, on má dost fanboyů :)
Bodkin: Jenže pro mě je ten makeup zrovna důležitý. Diablo má alespoň nějaké pozadí, které se snaží vtáhnout trochu do děje, ať už je jakkoliv pitomý, snažilo ukázat smysl celého toho snažení. Ale Torchlight měl pár důležitých NPC a vždy jenom "jdi hlouběji". Torchlight vsadil podle mě čistě na hratelnost s tím, že příběh stejně nikoho nezajímá. A hele, ono zajímá.
Ono staci mit doma pocitac na hranici dosahu domaci wifiny.
Ono staci prijet na zacatku semestru na kolej a mit hovno co delat, protoze tejden nejmin trva nez si clovek zaridil na cimru internety.
Ono uplne staci, ze nemam duvod potrebovat internet, abych hral singl v Diablu, stejne jako nemam duvod si drepnout na porcelanovej trun, abych do nej nachcal.
Nechapu, jak muze nekdo nechapat, proc se nekdo rozciluje, ze musi byt online i pri hrani singlu >_>
1) To že nikoho takového neznáš nic neznamená. Já mám dost často potíže s pingem.
2) Zatím to vypadá, že bude probíhat normálně na multi serveru, jen ho budeš hrát sám.
3) Příběhové pozadí mi bylo u Diabla stejně volné jako u Torchlightu. Stejně pitomé, jen diablo má slušný makeup.
Osobně neznám nikoho, kdo by měl často vypadávající internet, ale uznávám, že to by mohl být problém. U té nízké rychlosti si ale nejsem tak jistý, na Starcraft to bylo potřeba jenom na zapnutí achievementů, nakolik to bude propojené online známé není, ne?

A já nehraju Diablo kvůli příběhu, ale jsem rád, když to má aspoň nějaké zajímavé příběhové pozadí. A to první Torchlight opravdu neměl.