"je dostatok kreténov, ktorí vyhodia 10 dolárov za peta čo nič nerobí alebo 20 za mounta"
Osobně sice nevidím důvod, proč utrácet peníze za různé herní vymoženosti (jako je DLC, či herní objekty) - ale nejspíš jsem už také něco koupil (dokonce snad i nějaký DLC pro Oblivion O_O těžko tomu dnes sám věřím...). Lidé utrácí za "blbosti" od nepaměti (stačí projít supermarkety, že? :) Jinak řečeno, nevidím důvod, proč je nazývat "kretény" (na druhou stranu, misantropům v tomhle směru dostatek munice opravdu nechybí).
"A tie kecy o cheatovaní sú dosť vtipné vzhľadom na to, že tak ako v prípade WoW prídu do hry hráči, čo si od farmerov nakúpia goldy a z aukcie rovno výbavu."
3rd party prodejci předmětů/měny/postav/účtů jsou vcelku rozsáhlý business, stejně tak boti a další. Diablo 2 je toho zářným (ehm) příkladem - a to nejde o MMO - ceny vybavení v dolarech dost významě převyšovaly (netuším, jaká je situace dnes) ceny předmětů/zlata v MMO. Když zmiňuješ WoW, tak bych řekl, že tvůj uvedený příklad nákupu zlata a následně vybavení v aukčním domě je zhruba na úrovni nákupu $10 neherní potvůrky na e-shopu Blizzardu co se dopadu na hráče týče. Ovšem pro herní ekonomiku je to negativní (a to jde jen o "theme park" kde se v podstatě tisknou peníze, nejde tu o plně hráči tvořenou ekonomiku jako např. u EVE).
Hráči organizovaná ekonomika na AH v D3 může být zajímavý experiment - "legalizace" je pozoruhodný krok a jsem zvědavý, kam to povede (a nejen co se týče her).
Jinak řečeno - poptávka po nákupu předmětů/zlata za peníze je. To je holý fakt, a Blizzard může buď strkat hlavu do písku nebo se snažit proti tomu (tj. proti prodejcům) bojovat (bez naděje na úplné vítězství - viz Warden, scanování a výmaz předmětů na účtech, ladder, bany, investice do zákaznické podpory,...) nebo jít naopak cestou legalizace. Jak to dopadne uvidíme, nicméně jsem rád, že zkouší jít touhle cestou a doufám, že to dopadne dobře (z čistě logického pohledu mi to přijde jako správná volba). Nicméně to může být pro herní komunitu docela šokující, nazývat oficiálně věci pravými jmény.
Jen ještě přidat možnost obírat mrtvoly (ideální kombinace s penězi na AH) - podobně jako v EVE by byly tyhle záležitosti (hráč nakoupí herní výbavu za hotovost, aby v zápětí pochopil, že to nebyla ta nejlepší investice v jeho životě :) poučné.
A konkrétně k "vtipkování o cheatování" - zní to, jako kdybys D2 na closed bnetu nikdy nehrál :) Jestli se o některé z Blizzardích herních komunit dá říct "that wretched hive of scum and villany", tak je to tohle... A i to je naprosto nic ve srovnání s Open bnetem (tak trochu "where angels fear to tread").
Problémem D2 byly (dle mých vzpomínek):
- při nevyužívání nějakého externího způsobu obchodování (specializovaná fóra) problém s prodejem/nákupem kvůli nutnosti zakládat/hledat hry, čekat na zákazníky (není problém při malých objemech)
- pouze směnný obchod - vyústil ve vytvoření jednotného platidla (SoJ, runy) - které bylo následně masově duplikováno