Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

"Je to jen forma, která dobře posloužila v minulosti, ale dnes už je dávno překonaná."
Ne, není. To je prostě fakt, je to nedílná součást toho proč je Planescape tak dobrý (a esteticky povedený). Chtít od jeho pokračování aby bylo v generickém 3D je nápad vpravdě debilní.
@GodOfTheSick (03.04.2013 18:36): Ty jsi nepochopil k čemu je kickstarter co? Těch 15-30M na vývoj (+ 50 a víc na marketing) by jim nikdo nedal! Ani fanoušci, ani investor.

Radši budeme mít kvalitní old-school cRPG, než krásnou 3D podívanou na kterou se utratí hromada prachů za programátory... a hromadu profesí, které v téhle verzi prostě nejsou nutné = spousta specializovaných animátorů (pohyb lidských těl, mimika tváře, nelidská těla (zkoušels někdy rozhýbat model řekněme draka, tak aby vypadal "realisticky"?) a hromada dalšího), zvukařů a mnohem složitější práci dabérů (lip-synch), a taky mnohem víc 2D i 3D grafiků (což pak vede k složitější kooperaci v držení jednotného stylu)... atd. atd.

Dělat to jako izometrickou hru je - jistější, levnější, přehlednější, hezčí... a hlavně jim dává čas soustředit se na to důležité = příběh.

A ano, je možné, že kdyby Black Isle/Troika nekrachla, dělala by jen 3D hry... protože by to byl požadavek vedení firmy a marketingu... a k čertu s vývojářema.
Izo formát nemá se světem Torment nic společného. Je to jen forma, která dobře posloužila v minulosti, ale dnes už je dávno překonaná. Není sebemenší důvod, proč by Torment nemohl být stejně krásný jako třeba Zaklínač.

Se podívejte, jakým vývojem prošla série Elder Scrolls. Organizuje snad někdo petice za návrat k formě Areny?! Kdyby Black Isle/Troika nekrachly, tak by všechny jejich další hry byly 3d, včetně pokračování Tormentu.
@eremita (03.04.2013 16:13): A co se tím změní? Akorát napíšou pár stránek textu navíc, vymodelují jednoho pajduláka a nakreslí nový obrázek, kterému budou říkat nová lokace. Spíš si měli rovnou říct o 20 mega a udělat to plně 3d s pořádnou grafikou a animacemi, než se crcat s obstaróžním izo.
Patrick Rothfuss, autor série Kronika Královraha, se připojil k vývoji Tormentu...
Vybrané peníze na nový Torment se blíží ke třem milionům, takže na kickstarteru přidali nové celkem zajímavé cíle. Třeba připojení Chrise Avellona k týmu na 3,5 milionech.
Já to hrál s návodem... hlavně jsem si tedy hlídal postavy. Často jsem nějakou vynechal a byl problém :)
@valcik (18.03.2013 18:45): Ne tak úplně, hry od Balck Isle hraji stylem, že projdu lokaci bez návodu a až pak se do něj podívám, jestli jsem o něco nepřišel. Ale to spíše z nutnosti, často se mi u těchhle her stává, že nevím jestli úkol nejde splnit, protože jsem na něco nepřišel a nebo je ve hře nějaký bug. Jsem dost puntičkář a mít v deníku nedokončený quest mě pak dost deprimuje :).
Já to rozehrával (taky už v "pozdějším" věku) asi půl roku a vůbec mě to nebavilo, ale každej mi furt říkal že je to yako upe nejwíc, takže jsem vytrval a hned potom, co jsem se v Sigilu zorientoval, už jsem se hry nemohl nabažit.
A konec mě odrovnal.
@LaughingMan (komentář): Hru právě dohrávám asi podesáté, takže mám pochopení pro tvůj "unavený" pohled na věc. Dokonce jsem uvažoval, jestli ti nemám dát pozitiv, ale vzápětí jsem si musel nafackovat, takže raději neudělím nic. Na každou hru musí být správná nálada a pokud té není, dojem ze hry je sotva poloviční. Doporučuji hrát o půlnoci na hřbitově, za hrozné bouře a uvidíš, že to půjde.
Tuhle hru jsem samozřejmě hrál a dohrál, ale díky bohu si pamatuju jen úvodní pasáž v márnici a pak už jen pár věcí. Bude to jako bych to hrál poprvé a každý koment mě neskutečně navnadí na hraní, ale ještě si to šetřím. Vidím to tak na vánoce. Doufám, že do té doby nenatáhnu brka, nebo tak něco.
4LaughingMan - Na PST a jeji pribeh mam uplne stejnej nazor jako ty a hru jsem hral taky v trochu pozdejsim veku, coz s tou "nenadsenosti" asi trochu souvisi. Peknej komentar.

BTW vidim, ze nejsem sam, kdo hry hraje nejvic v dobe, kdy si zrovna zlomi nejakou koncetinu.:)
@Sinister (18.03.2013 16:02): To všechno vím. Já si nestěžoval , že byl příběh nesrozumitelny, spíš mi vadila jeho kratkost. A jistě o svých předchozích inkarnaci se dozvis dost, ale o důvodů proč ses chtěl stát nesmrtelnym zase tolik ne. O tom jsem psal.
Nechci dávat komentáři LaughingMana mínus, ale... Řekněme, že hrát hru jako Planescape: Torment s pomocí gamefaqs a k tomu ještě prohlásit, že je příběh tak nějak nekompaktní Pharod využil tebe, protože tvoje inkarnace využila Pharoda, kterýžto jako správná bezpáteřní krysa využil tebe; Ravel ti řekla o tobě, o první inkarnaci; Triase jsi potřebval najít kvůli vstupu do Pevnosti Lítosti, kde ses utkal s osudem; o sobě ses dozvěděl z bezpočtu dialogů, deníků a všeho možného - resp. o jednotlivých inakrnacích, to mi zavání nedostatečnou pozorností k dialogům.
@John Mirra (18.03.2013 14:15): je to možné. Je hodně důležité, jak vedeš rozhovory a na co se ptáš. Třeba rozhovor s hlavním bossem ti prozradí většinou trochu jiné detaily a proto je lepší to hrát vícekrát :)
@LaughingMan (komentář): Ale ten sběrač, i ta čarodějnice, i ten sloup měly v příběhu důležitou roli.
Sběrač byl pouze figurka, kterou sám hlavní hrdina donutit hledat kouli, kterou potřeboval hlavně pro sebe a věděl, že když jej přesvědčí, že ji bude chtít, tak ji hlavní hrdina najde po ztrátě paměti. Ravell byla důležitá hlavně proto, že to byla ona, kdo hrdinu zbavil nesmrtelnosti. Sloup lebek zase odhalil částečně Mortův příběh a měl spíše informační charakter. No a Trias věděl vstup do Pevnosti Lítosti. Na konci se všechny tyhle události docela logicky spojí a zjistíš, že za vším stal hlavní hrdina, jeho praktický inkarnace, který si tohle všechno jen připravil, aby dobil svoji smrtenost a tentokrát ji porazil. Největší oběť byla jistě vražda Deionarri, která mu pomohlo dostat se z Kristalu.
Proč chtěl být nesmrtelný je trochu složitější. Ono to ve své podstatě není důležité a dalo by se to své na něco přirozeného (bál se smrti, chtěl prostě žít věčně a pod.), důležité je spíše to morální poučení z toho všeho. Že se před smrti uniknout nedá a praktická inkarnace si to uvědomila, proto udělala cokoliv, aby dosáhla svého (viz vražda Deionarri, falešně stvořená víra pro Dak'kona). I tady by se dalo přemýšlet o tom, nakolik je jeho jednání morální...
Což je to, co mě osobně třeba na té hře fascinuje, ale je fakt, že jsem to hrál vícekrát, než jsem o tom začal přemýšlet takhle :) Takže asi tak...
@marwel (16.03.2013 18:03): Hrát Torment kvůli čemukoli jinému než dialogům a příběhu je nesmysl.
Nicméně máš naprostou pravdu, že chybí updaty. Fargo aspol. jsou sice pravděpodobně aktivní na fóru, ale to potenciální backery nijak zvlášť nedojímá - minimálně mě třeba určitě ne.
Ale spíš je průser, že mají koncepci rozrůstání Kicstarterové kampaně nepříliš promakanou...
Minimalne ty tri melouny urcite daji. Posledni dny a pak predevsim pri poslednich hodinach to naskakuje hodne. Ale je fakt, ze jsem cekal take ponekud rychlejsi naskakovani penez a backeru, ale take je fakt, ze tu kampan zatim vedou vyrazne hure nez Obsidiani pro Eternity a prijde mi, ze tam nemaji zadneho tak velkeho nadsence jakym je Josh Sawyer. Jo a take nejspis Torment nebude stavet na tradicich Infinity Engine her, coz fanousky u Eternity poradne zacloumalo. Opravte me pokud se mylim, updaty jsem nijak peclive neprocital.

Jinak ja sam jsem na Torment, narozdil od Eternity, neprihodil. Duvod je jednoduchy - Planescape ma sice paradni setting a pribeh, ale souboje tam nejsou tam dobre (i presto, ze jich neni mnoho, dokazou poradne otravit), takze jsem to nebyl schopen dohrat. Baldur's Gate mi bude vzdy blizsi.
@Zero (15.03.2013 14:48): Pay-Pal backupy se přičítají většinou nějakou dobu po skončení konkrétního Kickstarteru a oznamuje se to formou updatu (viz. Project Eternity např.). Vzhledem k tomu, jak se Kickstarter vžil, tak se dá předpokládat, že právě na Pay Palu číhá třeba sto talířů. V případě PE to bylo, tuším, sto čtyřicet ;) Osobně bych byl rád za ty tři míče. Téměř zdvojnásobení Tides se mi zdá atraktivní.
To ano. Lustmord se mi osobně líbí víc než cokoliv od imo velmi přeceňovaného Morgana.
Mark Morgan gut, ale co kdyby zkusili tentokrát opravdu využít služeb páně Lustmorda, prosím prosím, smutně koukám...
Tak ať sám vymyslí nějakej zajímavej motiv...Tohle je takový šup sem šup tam, ale právě nějakej hlavní motiv mi tam chybí.
Nevymýšlej. Jindy by sis stěžoval, že právě "něco" vykrádá.
Já z toho moc nadšenej nejsem, přijde mi to trochu bez nápadu. Instrumentálně to sice k planescapu hodně odkazuje, ale tam měl aspoň vykradenej motiv z predátora. Tady mi připadá, že moc neví kudy kam...