@Maximus (30.11.2013 16:20): Jednoducho.
Diskuze
@mazar1234 (30.11.2013 16:19): Tak ako to može byt lepsie ked ma menej bodov.
@Maximus (30.11.2013 16:18): Gameplay zabavnejsi, ale originalita nulova takze preto som ubral percenta oproti Bio 1.
@mazar1234 (30.11.2013 16:15): Hej a Bio 2 ma 80% a Bio 1 90% u Teba, ehm :)
@Maximus (30.11.2013 15:05): Skoro.... SS2, Bio2, Bio, Infinity.
@mazar1234 (30.11.2013 14:23): A ako by si ich zoradil od najlepsieho? (skusim to odhadnut - SS2, Bio, Bio2 a Infinity ako posledne)
@Bodkin (30.11.2013 13:58): No ja som hral tento rok vsetko v poradi Infinity, Bioshock, System Shock 2, Bioshock 2 takze viem o com hovoris.
Hrát Bioshock téměř hned po System Shocku 2 (prázdniny) je docela zajímavé, člověk může dobře porovnávat.
Tak to jsem asi zabil dvě. Měl jsem to rozehrané dlouho tak si moc nevzpomínám.
@Arcee (15.07.2013 03:27):
0-1 zabitých sestřiček = dobrý konec
2 a více = špatný konec
všechny = velmi špatný konec
0-1 zabitých sestřiček = dobrý konec
2 a více = špatný konec
všechny = velmi špatný konec
Kolik to má konců, 3? Kouknul jsem na to na youtubku a ty dva špatné mi přišli dost podobné. Jako sorry, ale omylem jednu zabiju a už jsem za největšího zmrda na světě? Tak to se jim nepovedlo :D
@Arcee (15.07.2013 01:54): Ano, to má na konec vliv.
Hm... tak prvně se snažím všechno zachránit a nakonec se stanu další Fontainem? Zajímavé :-/
Hraje na ten konec nějakou roli postup ve hře? Třba jestli sestřičky zabíjím nebo osvobozuju? U konce se mi omylem povedlo jednu zabít a nechtělo se mi to loadovat :-/
Hraje na ten konec nějakou roli postup ve hře? Třba jestli sestřičky zabíjím nebo osvobozuju? U konce se mi omylem povedlo jednu zabít a nechtělo se mi to loadovat :-/
@Coldplaz (13.07.2013 13:30): Přinejmenším v nich nejsou herní mechanismy tak primitivní (tedy především ve dvojce).
@Coldplaz (13.07.2013 13:30): Nejsou. Ale asi záleží, co přesně se ti nelíbí. Vzhledem k tomu, že jsi tu dobu nezažil, tak na tebe dnes budou oba SS působit hodně komicky. Parodie na horor plná neohrabaných herních mechanik. Asi stejně jako kdyby jsi dostal k narozeninám první auto a celej natěšen jsi otevřel garáž a tam stál Trabant. Dead Space je jasná volba, když jsi ho nehrál.
Samozřejmě. Přinejmenším dvojka, jedničku moc soudit nemůžu.
Celkom dobrá hra, ale má štandardný problém Bioshock série, príbeh a prostredie sú zaujímavé a pútavé, ale hrateľnosť je je nudná a nadpriemerná.
Sú System Shock hry gameplayom lepšie?
Sú System Shock hry gameplayom lepšie?
@Augustyn (komentář): Doporučuji přečíst Barneyho komentář, i když taky je malinko náročnější na čtení. Ale bez povědomí o nějakém objektivismu a Ayn Randové, se příběh Bioshocku těžko chápe...
Sice už starší článek, ale dost dobrej. Creative director Ken Levine se rozpovídal o Bioshocku http://www.gamasutra.com/php-bin/news_index.php?story=17531
Článek v AJ.
Článek v AJ.
@mazar1234 (02.04.2013 22:32): Našťastie moja 8€-ová Kolekcia klasika nejaký dementný SecuROM nemá.
@mazar1234 (02.04.2013 22:32): Nevymyslaj furt a konecne dokonči ostrov, ale nefoť žiadne spoiler fotky lebo to pravdepodobne dohras rychlejsie ako ja :)
Tak to je parada.... zo srandy som si isiel nainstalovat moje originalne DVD v plechovej krabicke a - HOVNO - ....
nejake Securom kokot-pica-dement-retard-bullshit-piece of a crap sprostosti.
Hmmm, parada tak on ma bude presvedcovat o tom ze ta plechova krabica je piratska alebo co... Fuck off dementi idem na torrent a seriem na vas. A rovno si stiahnem aj Infinite - kreteni DRM-acki
nejake Securom kokot-pica-dement-retard-bullshit-piece of a crap sprostosti.
Hmmm, parada tak on ma bude presvedcovat o tom ze ta plechova krabica je piratska alebo co... Fuck off dementi idem na torrent a seriem na vas. A rovno si stiahnem aj Infinite - kreteni DRM-acki
@Shoggot (16.03.2013 11:18): Určitě to nic světoborného není, jen mi přišlo fér seznámit s tím všechny (a že jich je), kteří nic víc v Bioshocku nehledají. Je to zkrátka přídavná hodnota. Mně je víc po chuti to popření stereotypu hladkého průchodu hrou bez otázek, ale tam by se taky určitě našly hry v podobně sebereflexivním duchu.
@Barney (16.03.2013 10:59): No a já ten objektivismus nepopírám. To se tolik netýkalo tvého komentáře vůbec. Já jsem jen podotkl (vzhledem k tomu, že jsem se s tím často setkal), že někteří v pádu Rapture hledají nějaké hlubší myšlenky a že Bioshock jako takový žádné hluboké nebo v podstatě téměř jakékoli sociologické myšlenky moc neřeší a pokud ano, tak na velice povrchní úrovni.
To nikdy nebylo zamýšleno jako nějaká kritika tvého komentáře, nebo nějaká výtka.
@7c (15.03.2013 21:02): Já to taky neberu jako kritiku. Jenže to mám stejně, hru jsem pak hrál kvůli jiným věcem, než kvůli okouzlení pádem Rapture,, které nebylo.
To nikdy nebylo zamýšleno jako nějaká kritika tvého komentáře, nebo nějaká výtka.
@7c (15.03.2013 21:02): Já to taky neberu jako kritiku. Jenže to mám stejně, hru jsem pak hrál kvůli jiným věcem, než kvůli okouzlení pádem Rapture,, které nebylo.
@7c (15.03.2013 21:02): S tím plně souhlasím, jen mi nevím, jak (ne)reálnost přímo souvisí s implicitním vyjádřením autorů a jak ho degraduje. Objektivismem se tu krouží hlavně kolem postav Ryana, Atlase a Tenanbaumové a jejich postojů (a my jsme v centru). Rapture, tím i vzestup, život a pád, je ponecháno tak trochu stranou.
@Kubulus (15.03.2013 21:41): Nevím, co přesně myslíš zpronevěřením vlastnímu jazyku. Je to střílečka, mění to něco? Je to zástupce masy některých neskutečně tupých her a přesto o čemsi vypovídá. Objektivismus se evidentně té hry nějak dotýká, tak jsem ji svými slovy interpretoval (už jenom tahle možnost je u FPS úspěch). Jestli zpochybňuješ vhodnost té interpretace, je to v pořádku, ale nevím, kam směřujeme. :-)
@Kubulus (15.03.2013 21:41): Nevím, co přesně myslíš zpronevěřením vlastnímu jazyku. Je to střílečka, mění to něco? Je to zástupce masy některých neskutečně tupých her a přesto o čemsi vypovídá. Objektivismus se evidentně té hry nějak dotýká, tak jsem ji svými slovy interpretoval (už jenom tahle možnost je u FPS úspěch). Jestli zpochybňuješ vhodnost té interpretace, je to v pořádku, ale nevím, kam směřujeme. :-)
@Barney (15.03.2013 16:44): Tenhle dualismus se mi taky moc nepozdává. Snažíš se oddělit obsah od povrchu, což by v jistých případech jistě šlo, ale zrovna koncepce Bioshocku tuhle možnost stírá, když se coby spektakulární FPSka zpronevěří svému vlastnímu jazyku. To mi na něm vadí. Je to jen pouťová střílečka, která se snaží na sebe nabalit pocukrované pojmy a dodat si tak ozvláštění. Já Bioshock dohrál jen jednou a před dlouhou dobou, skoro nic si z něj nepamatuji a ani od Ryanové jsem nic nečetl, takže na nějaké soudy se moc nemám. Ovšem to, cos napsal do komentáře, uchopilo pouze "výhradní" body v ději, nikoli hru jako celek. A v souladu s tím se nabízí otázka, proč podrobit k hlubšímu čtení zrovna Bioshock, který je pro hlubší čtení dost prázdný.
Doufám, že jsem to napsal jakž takž srozumitelně.
Doufám, že jsem to napsal jakž takž srozumitelně.
@Barney (15.03.2013 19:52): Jako fakt, že automaty na zbraně hromadného ničení jsou na každém druhém rohu, dost drsně rozkopává jakoukoliv iluzi, že jde o reálný svět a ne arkádovou střílečku ("theme park"). Nicméně tohle nikterak nekritizuji, protože jsem rozhodně nehrál BioShock kvůli světu nebo příběhu (ač normálně by mě představa podvodního světa lákala).
@Shoggot (15.03.2013 17:15): Ale já fakt nevím, jak by měla přítomnost zbraní a plazmidů vyvracet nějakou hloubku (ať už je to cokoli, nikde jsem Bioshock za hlubokou hru neoznačil, jen že si zaslouží hlubší zkoumání). Je to fakt jen nástroj k překonávání překážek, který v té "hluboké" eseji o objektivismu nemá místo.
@Barney (15.03.2013 16:44): Právě u mě to té fabuli ubližuje. Ale beru, to by ještě šlo. Ale i když to člověk pomine (což teda musí zavřít obě oči aby přehlídl, že každý má kvér, kvéry se všude válí, všude jsou automaty na munici, každý si může pořídit šlehající plameny z rukou, všude jsou poletující kulomety - plus si ještě říct, že to je jen gameplay a v příběhu jako by to tu nebylo, ale fajn, budiž), tak stejně a o to mi jde, že Bioshock v podstatě nic hlubokého k zamyšlení nenabízí.
Dokonce je skoro div, že někoho takový nápad jako Rapture vůbec napadl a pak jako nečekal, že se stane, co se stalo.
Dokonce je skoro div, že někoho takový nápad jako Rapture vůbec napadl a pak jako nečekal, že se stane, co se stalo.
@Shoggot (15.03.2013 14:37): To ale není pravda. Automaty na zbraně, jako prvek tak pevně provázaný čistě s herní složkou a naprosto ignorovaný ve vyprávění, právě fabuli vůbec neubližuje. Má to tam hmotný zdroj pro hráče, ale scénáristé konstruující jakýsi příběh (a jeho významy) na to zvysoka kašlou.
@Barney (14.03.2013 19:56): Jenže v tom to je. Právě proto Bioshock takovou hloubku nemá. V podstatě dost povrchní. Ale na střílečku slušný.
(sorry, že se vracím k OT, ale ten první příspěvek reagoval na mě, tak bych se teď rád jen stručně se zpožděním vyjádřil)
@AlieN (12.03.2013 10:56): Viz Bodkin. Je tedy možné, že Dooma 3 vnímáš a dokonce hraješ jinak, než třeba já. V každém případě když se Doom 3 připravoval a vycházely první screenshoty a preview, tak jsem čekal úplný odklon od série - že půjde o nějakou hororovější, pomalejší a příběhem nabytou hru. Jako třeba... hmm... Resident Evil převedený do 3D?
Pak když jsem si ho zahrál, tak jsem byl velmi překvapený, jak úzce to s původními Doomy souvisí. Stejný monstra, zbraně a hlavně místo pomalejšího procházení samá zuřivá akce ve stylu prvních doomů.
V tomhle ohledu mi prostě vztah Doom 1 a 2 a Doom 3 přijde podobný s System Shock 2 a BioShockem. Obojí je stará hra převedená pro nové generace hráčů. Tak to alespoň vnímám já.
@AlieN (12.03.2013 10:56): Viz Bodkin. Je tedy možné, že Dooma 3 vnímáš a dokonce hraješ jinak, než třeba já. V každém případě když se Doom 3 připravoval a vycházely první screenshoty a preview, tak jsem čekal úplný odklon od série - že půjde o nějakou hororovější, pomalejší a příběhem nabytou hru. Jako třeba... hmm... Resident Evil převedený do 3D?
Pak když jsem si ho zahrál, tak jsem byl velmi překvapený, jak úzce to s původními Doomy souvisí. Stejný monstra, zbraně a hlavně místo pomalejšího procházení samá zuřivá akce ve stylu prvních doomů.
V tomhle ohledu mi prostě vztah Doom 1 a 2 a Doom 3 přijde podobný s System Shock 2 a BioShockem. Obojí je stará hra převedená pro nové generace hráčů. Tak to alespoň vnímám já.
@Kubulus (14.03.2013 15:47): Minimálně Levine má Randovou načtenou. Jeho slovy: "I have my useless liberal arts degree, so I've read stuff from Ayn Rand and George Orwell, and all the sort of utopian and dystopian writings of the 20th century (...)"
Far Cry 2 jsem nehrál, odstrašilo mě několik negativních názorů. Ale klidně se poděl. :-)
@Shoggot (14.03.2013 15:59): Že je možné koupit si náboje na každém rohu jsem mohl zmínit hned vedle Vita-Chambers. Zahrnout něco takového je logické pro hráčovo pohodlí, ale v prezentovaném světě to nemá žádné opodstatnění. Snad v žádné nahrávce se o automatech nehovoří. Je to pro příběh naprosto bezvýznamné. A nevzpomínám si, že by někdo za důvod pádu Rapture označil rozšíření zbraní. Násilným zásahům Ryana a jeho potyčkám s Fontainovými muži předcházel nekontrolovaný obchod s plazmidy. Což je jen důsledek svobody, jakou Ryan ze svého přesvědčení poskytoval všem obyvatelům.
Far Cry 2 jsem nehrál, odstrašilo mě několik negativních názorů. Ale klidně se poděl. :-)
@Shoggot (14.03.2013 15:59): Že je možné koupit si náboje na každém rohu jsem mohl zmínit hned vedle Vita-Chambers. Zahrnout něco takového je logické pro hráčovo pohodlí, ale v prezentovaném světě to nemá žádné opodstatnění. Snad v žádné nahrávce se o automatech nehovoří. Je to pro příběh naprosto bezvýznamné. A nevzpomínám si, že by někdo za důvod pádu Rapture označil rozšíření zbraní. Násilným zásahům Ryana a jeho potyčkám s Fontainovými muži předcházel nekontrolovaný obchod s plazmidy. Což je jen důsledek svobody, jakou Ryan ze svého přesvědčení poskytoval všem obyvatelům.
@Kubulus (14.03.2013 16:06): Aha :-D o to víc jsem se pobavil...
Kubulus: Je to Rand, ne Ryan:).
@Kubulus (14.03.2013 15:56): S tím FC2 si děláš srandu, viď? :)
@Kubulus (14.03.2013 15:56): No na to právě narážím, že Bioshock je v tomhle ohledu docela dost povrchní. Ale snaha se cení a na střílečku slušný. Ale právě z rozpadu Rapture nic neplyne, v podstatě jen plytké a povrchní závěry, které se snaží opravdu zakrýt fakt, že město padlo z úplně jednoduchých důvodů.
Ale hrál jsem to už před dobou, takže je to asi v tom, že to právě z toho jakoby dělají trochu velblouda.
Ale hrál jsem to už před dobou, takže je to asi v tom, že to právě z toho jakoby dělají trochu velblouda.
Já si naopak myslím, že Bioshock byl veskrze povrchní hra, která si na něco víc pouze hraje.
A hned mám námitku k Barneyho bodu číslo dvě, protože mě napadá žánrově spřízněný Far Cry 2, který nabádal k mnohem pozornějšímu čtení a byl i o mnoho hutnější.
A hned mám námitku k Barneyho bodu číslo dvě, protože mě napadá žánrově spřízněný Far Cry 2, který nabádal k mnohem pozornějšímu čtení a byl i o mnoho hutnější.
Bioshock by byl i celkem dobrý ze sociologického pohledu. Kdyby se ale netvářil, že za zkázou v Rapture může něco jiného než to, že si každý může zbraně koupit na každém rohu a že lidem z rukou šlehají plameny.
@mazar1234 (14.03.2013 11:23): Ayn Ryan se tu zmiňovala několikrát, mám ten dojem, jako i na ostatních webech. Barneyho komentář zajímavý, ale upřímně pochybuji, že někdo z tvůrčího týmu od Ryan něco četl.
@mazar1234 (14.03.2013 11:23): No já to zjistil taky až díky Barneymu. Řešili jsme to tu v diskusi zhruba před dvěma týdny.
@Crash (14.03.2013 07:53): Treba uznat ze tento jeden komentar povie o hre ovela viac ako vsetky ostatne komentare dohromady. Priznam sa ze som nevedel o takej hlbke, ale moc sa o filozofiu nezaujimam a o nejakom objektivizme som nikdy nepocul, tak isto meno Ayn Rand som pocul prvy krat az tu.
@Barney (13.03.2013 22:21): Jeden z nejzajímavějších komentářů co jsem tady zatím četl. (Ostatní prosím prominou...)
Tak jsem si to znovu dohrál a zcela přepsal "komentář". Infinite, here I come! :-)
Doom 3 diskuze hoši kdyby jste to náhodou nevěděli ;-)
@Bodkin (12.03.2013 11:19): Ale "remake" by měl v prvé řadě držet ducha předlohy, což D3 ani omylem nedělá - bere si "děj" jedničky (a všichni víme jak moc byl příběh pro Carmacka v jedničce důležitý), ale stále je spíš pokračováním série a posunem v ní do jiného žánru.
A obzvlášť v kontextu počítačových her se "remake" bere právě jako doslovná předělávka staré hry pro nové systémy, viz třeba nedávno oznámený remake Realms of Arkania: Blade of Destiny.
A obzvlášť v kontextu počítačových her se "remake" bere právě jako doslovná předělávka staré hry pro nové systémy, viz třeba nedávno oznámený remake Realms of Arkania: Blade of Destiny.
Hmm, no ale to je právě remake. Myšlenka původní hry předělaná do nové doby.
@Bodkin (12.03.2013 10:09): Není třeba doporučovat, Doom 1 mám právě rozehraný. D3 jsem dohrál relativně nedávno.
Ano, D2 je ještě rychlejší a akčnější, ale i D1 z toho má dost - velmi rychlý pohyb, většinou široké chodby, relativně hodně munice a hodně nepřátel. D3 - pomalý pohyb, úzké temné chodby, méně nepřátel (kteří jsou tužší), samé skripty a zdržování, kvůli kterému žádná frenetická akce ve hře nehrozí, hororové zkoumání temných zákoutí (baterka...), zkoumání příběhu, čtení PDAček a dolování přístupových kódů z nich...
Což jsou věci které do značné míry vystihují mor snad všech současných akčních her - jsou velmi pomalé, a velmi omezují hráče v jeho pohybu, zbraně jsou nepřesné, dokonce i munice je občas málo... paradoxně ztratily hrozně moc ze své zábavné arkádovosti, i když na jiných místech ji naopak získaly, a tupé jsou stále stejně - už to není zběsilé běhání, strafování a skákání kolem s intenzivní střelbou do všeho co se hne, ale pomalé se ploužení chodbami a kempení v krytech, protože střílet za pohybu je zoufale nepřesné. A navíc se v krytu i "healuje", místo aby bylo potřeba vylézt a najít lékárničku (což tedy není případ onoho D3)
Ano, D2 je ještě rychlejší a akčnější, ale i D1 z toho má dost - velmi rychlý pohyb, většinou široké chodby, relativně hodně munice a hodně nepřátel. D3 - pomalý pohyb, úzké temné chodby, méně nepřátel (kteří jsou tužší), samé skripty a zdržování, kvůli kterému žádná frenetická akce ve hře nehrozí, hororové zkoumání temných zákoutí (baterka...), zkoumání příběhu, čtení PDAček a dolování přístupových kódů z nich...
Což jsou věci které do značné míry vystihují mor snad všech současných akčních her - jsou velmi pomalé, a velmi omezují hráče v jeho pohybu, zbraně jsou nepřesné, dokonce i munice je občas málo... paradoxně ztratily hrozně moc ze své zábavné arkádovosti, i když na jiných místech ji naopak získaly, a tupé jsou stále stejně - už to není zběsilé běhání, strafování a skákání kolem s intenzivní střelbou do všeho co se hne, ale pomalé se ploužení chodbami a kempení v krytech, protože střílet za pohybu je zoufale nepřesné. A navíc se v krytu i "healuje", místo aby bylo potřeba vylézt a najít lékárničku (což tedy není případ onoho D3)
@AlieN (12.03.2013 08:38): Ano, map design je jako z jiného tisíciletí, ale to s tou frenetickou řežbou si to pleteš buď s Doom 2 nebo Painkiller/Serious Sam.
Doporučuji znovu zahrání.
Doporučuji znovu zahrání.