@Matthias (04.04.2015 17:06): Verím tomu, len rád by som si už pamätal menej, aby som si to vedel užiť skoro ako po prvý raz. Ale je pravdepodobnejšie, že teraz niekedy si zahrám Dreamfall Chapters, nech viem, ako to teda po Dreamfalle po rokoch pokračuje.
Diskuze
@Wild One (01.01.2015 14:49): Díky, až teraz som si všimol reakciu. A to som tú hru prešiel len raz. Mám pocit, že už pomaly nastáva ten čas, keď na isté momenty z nej zabúdam, čiže by som si ju mohol zahrať znova.
@Tulareanus (komentář): krásný komentář, myslím, že jsi to vystihl dokonale. :)
@Red (15.09.2014 23:58): to si musíš rozhodnout sám. zpracování dreamfallu je úplně jiné, ale jestli tady píšeš nuda, beztak budeš remcat i tam. navíc bez dohrání původní hry si to sotva plně užiješ.
Tohle je hrozná nuda....já to už asi nikdy nedohraju.
A to mám někde dvojku. Má to cenu vůbec zkoušet?
A to mám někde dvojku. Má to cenu vůbec zkoušet?
Najväčšie obavy mám z toho, že "Prý se budou tvůrci snažit, aby bylo čekání co nejkratší."
Fanúšikovia síce zaplatili dosť, ale treba počítať s tým, že vývojári málokedy zažiadajú o plnú čiastku potrebnú na vývoj, často produkt dofinancujú z iného zdroja. A tu si sami narobili na problém tým, že hru chcú mať ešte rozmáchlejšiu, ako pôvodne plánovali.
Fanúšikovia síce zaplatili dosť, ale treba počítať s tým, že vývojári málokedy zažiadajú o plnú čiastku potrebnú na vývoj, často produkt dofinancujú z iného zdroja. A tu si sami narobili na problém tým, že hru chcú mať ešte rozmáchlejšiu, ako pôvodne plánovali.
@John Mirra (28.06.2014 10:34): Nevím jak je to s Broken Age, ale v případě Dreamfall Chapters těch vybraných 1,5 mega není zas tak moc.
Za tu částku zakládali nové studio a platí z toho vše - licence na SW, nájem, platy, ... Podle mě počítali s tím, že najdou investora (po úspěšné kampani), který dofinancuje zbytek což se jim asi nepodařilo. A rozhodně není možné odhadnout kolik peněz herní projekt spolkne (vždy to je hodně hrubý odhad).
Je třeba si uvědomit, že to co vybrali třeba Warhorse na Kingdom Come byla jen menší část rozpočtu (a to vybrali něco přes 1 milion liber tuším). Přičemž už před Kickstarterem do toho projektu nějaký milion korun určitě padl.
Za tu částku zakládali nové studio a platí z toho vše - licence na SW, nájem, platy, ... Podle mě počítali s tím, že najdou investora (po úspěšné kampani), který dofinancuje zbytek což se jim asi nepodařilo. A rozhodně není možné odhadnout kolik peněz herní projekt spolkne (vždy to je hodně hrubý odhad).
Je třeba si uvědomit, že to co vybrali třeba Warhorse na Kingdom Come byla jen menší část rozpočtu (a to vybrali něco přes 1 milion liber tuším). Přičemž už před Kickstarterem do toho projektu nějaký milion korun určitě padl.
@Gromnir (28.06.2014 10:23): To mě hrozně rozčílilo u Broken Age, takový prachy to vydělá, stejně jich není dost a na tý hře to podle mě teda není vůbec vidět... =/
@John Mirra (28.06.2014 10:12): No prostě Kickstarterová klasika...
Vždyť jim lidi poslali dost peněz, ne? Kampaň uspěla, tak jaktože zase najednou hrozí, že nebudou prachy? Neměli náhodou velký voči a nepřidali tam spoustu věcí a teď jim nedošlo, že to všechno nestihnou?
Zdržení u her je časté (nikoliv nezbytné), nicméně až rok sekera při ořezání znamená klidně dva roky bez ořezání, pokud by měli na kupě finance. Což už je prostě slušný skluz.
@Daemon (27.06.2014 21:47): Toho bych se bál asi nejvíc... nemyslím si, že bude Dreamfall Chapters finančně moc úspěšný...
@musa (27.06.2014 21:22): Museli by posunout na příští rok, což neznamená nutně o rok. Vzhledem k tomu, že vydání bylo plánové na konec tohoto roku, mohlo by to znamenat posunutí jen pár měsíců.
Se zdržením se musí vždycky počítat a já nemám problém si počkat déle na lepší hru. Radši bych ale čekal klidně dýl na celou hru, epizody stejně nejspíš nebudu hrát dokud nebudou všechny. Ale jestli potřebujou peníze na vývoj, tak se nedá nic dělat. Blbý je, že takhle pořád hrozí, že bychom mohli opět skončit jen s polovinou hry...
Se zdržením se musí vždycky počítat a já nemám problém si počkat déle na lepší hru. Radši bych ale čekal klidně dýl na celou hru, epizody stejně nejspíš nebudu hrát dokud nebudou všechny. Ale jestli potřebujou peníze na vývoj, tak se nedá nic dělat. Blbý je, že takhle pořád hrozí, že bychom mohli opět skončit jen s polovinou hry...
@musa (27.06.2014 21:22): Některý věci naplánovat nemůžeš... to je problém spousty projektů financovaných crowdfundingem.
I kdyby to výrazně ořezali, museli by vydání stejně o rok posunout? Tady mám podezření na ne příliš dobré plánování.
@orromis (27.06.2014 19:21): Hnus
NÉÉÉÉÉ
Tak moje holka je ve spodním prádle před hospodou..umím si představit spoustu zajímavých věcí. Jestli mě to nechytne teď tak asi nikdy :D
Tak se vracím zpět do akce...podle data posledního savu po 8 měsících:)
@Daemon (10.06.2013 11:37): Já obě hry dohrál už několikrát, takže spoilery na mě neplatí :)
No v té scéně ho prostě střelelí na chodbě, a pak se tam o něm už nikdo nikdy nezmíní. Jen mi to přišlo trochu jako škoda :)
Jo, to vím, že se Zoe je to "trochu jinak", protože tam vlastně "vůbec nebyla", protože je připojená na tom snícím přístroji...
No v té scéně ho prostě střelelí na chodbě, a pak se tam o něm už nikdo nikdy nezmíní. Jen mi to přišlo trochu jako škoda :)
Jo, to vím, že se Zoe je to "trochu jinak", protože tam vlastně "vůbec nebyla", protože je připojená na tom snícím přístroji...
@John Mirra (10.06.2013 10:01):
Zack byl prostě zastřelen. Sám si tu scénu už tolik nepamatuju, ale tvrdí to i ve wiki (poslední věta).
Odpověď na druhé je pro tebe asi ještě trochu spoiler. Zjednodušeně, je to jeden z náznaků, že s přesouváním Zoe do Arcadie je to jiné než například u April.
Zack byl prostě zastřelen. Sám si tu scénu už tolik nepamatuju, ale tvrdí to i ve wiki (poslední věta).
Odpověď na druhé je pro tebe asi ještě trochu spoiler. Zjednodušeně, je to jeden z náznaků, že s přesouváním Zoe do Arcadie je to jiné než například u April.
Teď jsem to projel znova, jsem v půlce druhého dílu a mám pár (tedy dvě) otázek:
Co se stalo se Zackem? Emmu postřelili, to tam je řečeno, že přežila, je i ve dvojce. Ale Zacka jaksi nikdo neřeší :)
Za druhé (to se týká druhého dílu, ale nechám to tu: Jaktože má Zoe po "shiftu" do Marcurie na sobě jiné oblečení? :)
Co se stalo se Zackem? Emmu postřelili, to tam je řečeno, že přežila, je i ve dvojce. Ale Zacka jaksi nikdo neřeší :)
Za druhé (to se týká druhého dílu, ale nechám to tu: Jaktože má Zoe po "shiftu" do Marcurie na sobě jiné oblečení? :)
@Marcusss (18.01.2013 02:33): Tak to si mal dobre resty... Brazil je must see zaklad zivota :-). Uz len kvoli absolutne uzasnej ulohe Roberta De Nira...
Ono Gilliam mava take prekvapenia mega-hercov v uplne odveci necakanych ulohach, ale tento v Brazile je fakt vymakany. Ovsem za najlepsiu scenku filmu povazujem konverzaciu kde ta zafacovana kyselinarka hovori "moje komplikace mela komplikaci" to ma fakt rozsekalo.
Ono Gilliam mava take prekvapenia mega-hercov v uplne odveci necakanych ulohach, ale tento v Brazile je fakt vymakany. Ovsem za najlepsiu scenku filmu povazujem konverzaciu kde ta zafacovana kyselinarka hovori "moje komplikace mela komplikaci" to ma fakt rozsekalo.
Marcus: hned jsem to také poznala :-)) A to i bez přídavného druhého obrázku! jsem strašně zvědavá na ten další díl dreamfall!! Hlavně ať je tam nějaké to rozzuzlení! Konec posledního dílu byl hrozně otevřený :-(
Konečně jsem se dostal k tomu, abych kouknul na film Brazil... a tohle mě hned uhodilo do očí...:)
http://www.disco-zombie.net/tmp/InformationRetrieval.jpg -> http://i24.photobucket.com/albums/c36/wandrew/elevator_layercenter.jpg
http://www.disco-zombie.net/tmp/InformationRetrieval.jpg -> http://i24.photobucket.com/albums/c36/wandrew/elevator_layercenter.jpg
@Tarhiel (02.11.2012 14:49): jsem v očekávání :)
Kubulus: Polemizuji, abych se dobral podstaty rozdílného pohledu. Kvality TlJ nejsou (povětšinou) ani objektivní ani subjektivní. Tak už to holt bývá.
Nicméněž místo abych se upokojil s tím, že se někomu nelíbil příběh, tak mě třebas konkrétně zajímá, proč. Bez toho jde jen o větičky.
Jindy (příběhové zlomy) ovšem musím jen s údivem otevřít ústa, že vás nepřekvapily. Já třeba ten konec nečekal. Podobně mě překvapilo o dost postav a jejich vývoj (několikrát jsem to přímo zmiňoval i s příklady a nikdo se k tomu nevyjádřil). Není pak těžké získat pocit, že už si to někteří kritici houbeles pamatují (nebo to vůbec nehráli) a kritika se pak opravdu na realitě nezakládá.
P. S. V podstatě mi tedy šlo o diskusi (/kecání). Komentář není nedotknutelný útvar a já diskutuji, jelikož mě názory jiných zajímají. Ty vaše podivení, že nějaký komentář vůbec diskusi vyvolal si tedy strčte za klobouk. ;-)
Nicméněž místo abych se upokojil s tím, že se někomu nelíbil příběh, tak mě třebas konkrétně zajímá, proč. Bez toho jde jen o větičky.
Jindy (příběhové zlomy) ovšem musím jen s údivem otevřít ústa, že vás nepřekvapily. Já třeba ten konec nečekal. Podobně mě překvapilo o dost postav a jejich vývoj (několikrát jsem to přímo zmiňoval i s příklady a nikdo se k tomu nevyjádřil). Není pak těžké získat pocit, že už si to někteří kritici houbeles pamatují (nebo to vůbec nehráli) a kritika se pak opravdu na realitě nezakládá.
P. S. V podstatě mi tedy šlo o diskusi (/kecání). Komentář není nedotknutelný útvar a já diskutuji, jelikož mě názory jiných zajímají. Ty vaše podivení, že nějaký komentář vůbec diskusi vyvolal si tedy strčte za klobouk. ;-)
Jakýkoliv komentář, který je upřímný, tzn. popisuje pocity, které při hraní zažíval, je podle mne přínosný. TLJ jsem hrál a mám o něm jistý úsudek - že jsem ho nedohrál do konce, protože mě během hraní znechutil, se mi zdá nepodstatné. Pointou je, že si o hře něco myslím, mám na ni názor pramenicí z hraní, a tak ho mohu zahrnout do komentáře. Už jen to, že LaughingMan vystihl v komentáři velmi podobné závěry, co mám o hře já, značí, že jeho komentář není zbytečný, protože i přes zával velmi pozitivních komentářu od TLJ vstávají někteří lidé s názorem, jaký jsme si z něj odnesli my.
Ohledně tvých narážek do argumentace vůbec nerozumím, co se snažíš říct. Z tvých názorů mám skoro dojem, že žiješ v představě, že TLJ má nějaké "skutečné kvality", které se prostě jen musí "empiricky odkrýt". Věty jako "… a blíže tak poukázat, že se ta kritika na realitě ani nezakládá." mě o tom jen přesvědčují. Pokud tím chceš tvrdit, že jsou ty dojmy vycucané z prstu, tak tě mohu ujistit, že alespoň v mém případě ne.
Ohledně tvých narážek do argumentace vůbec nerozumím, co se snažíš říct. Z tvých názorů mám skoro dojem, že žiješ v představě, že TLJ má nějaké "skutečné kvality", které se prostě jen musí "empiricky odkrýt". Věty jako "… a blíže tak poukázat, že se ta kritika na realitě ani nezakládá." mě o tom jen přesvědčují. Pokud tím chceš tvrdit, že jsou ty dojmy vycucané z prstu, tak tě mohu ujistit, že alespoň v mém případě ne.
Ale ja svoj osobný top adventúr nikomu nevnucujem ako smerodatný. Išlo mi len o to, že osobne by som nikdy neargumentoval kvalitou na základe vysokého umiestnenia v nejakom rebríčku ani v prípade hry ktorá naozaj baví mňa. Rebríčky beriem len ako ukazovateľ popularity istej skupiny a z tohoto pohľadu ich nespochybňujem ale nie je to pre mňa ukazovateľ smerodatný, aj keď je samozrejme vyššia pravdepodobnosť, že mi lepšie hodnotená hra sadne viac. A čo je podľa mňa známkou kvalít: To ak hra sadne mne :D
@M.a.t.t. (22.08.2012 12:53): Ty hele... Píšeš, že máš jiný top five adventur a TlJ do něj nepatří. Já ti píši, že na DH do něj patří (a pro většinu lidí včetně Máni bude více "směroplatný", než ten tvůj osobní) a ty napíšeš, že jako odkdy je nějaký zdejší žebříček důkazem kvalit. Tak to je ale kulišácká argumentace. Na druhou stranu vůbec nevím, kam tím míříš.
@M.a.t.t. (22.08.2012 12:53): Jistěže. Ale o to přece v těch žebříččích jde, ne? Mne hra opravdu hodně bavila hrát, dal jsem 100%. Tebe bavila méně, LaughingMana ještě méně, ale to je v pohodě. Podle žebříčku zjistíš, že lidí, které to hodně bavilo je více než těch, které to hodně nebavilo. A co jiného je podle tebe tedy známkou nějakých kvalit? Co by to mělo určovat, když ne zastoupení ne/spokojených hráčů?
EDIT: Nutno podotknout, že tohoto hodnocení TLJ dosáhla ze 143 hodnocení, což je ve srovnání s ostatními hrami v žebříčku velmi slušný vzorek hodnocení... :-)
EDIT: Nutno podotknout, že tohoto hodnocení TLJ dosáhla ze 143 hodnocení, což je ve srovnání s ostatními hrami v žebříčku velmi slušný vzorek hodnocení... :-)
@Jab (22.08.2012 11:58): A odkedy je tunajší rebríček dôkazom kvalít? :) Dokazuje to jedine tunajšiu popularitu.
@M.a.t.t. (22.08.2012 10:01): Top pět ve zdejším žebříčku. Jen poukazuji, že důkazní břemeno tak leží spíše na straně kritiků. :)
Dále Spoiler alert!
@LaughingMan (22.08.2012 09:06): Ale v zásadě jsem nepochopil, co je na myšlence znovusjednocení světů tak špatného, že by mi na jejím zabránění mělo nějak zvlášť záležet."
Tam šlo o to, že kdyby měl Vanguard vlastního Guardina, kterého by ovládali, tak ovládají i celou rovnováhu a mohli by oba světy přizpůsobovat podle svých představ.
„Krásné menší příběhy“ jsou zde dle mého jen proto, aby scénaristům ušetřili práci a namísto souvislého děje se příběh skládal z několika nesouvislých epizodek, na jejichž konci postava získá střípek klíče k otevření portálu, aby bylo nějaké jejich opodstatnění viz můj poslední odstavac, tohle skutečně nemám rád."
Ok, může být, že ti vlastně tyhle "questy" (byť související s hlavní linií), překáží. Proč ne... Podobně že o postavách chceš vědět věci, které jsou naopak z hlediska příběhu nepodstatné (byť asi cítíš, že pospolu to je trochu zvláštní konstelace preferencí).
"Nevzpomínám si na žádný dějový zvrat, který by mě překvapil."
Co to, že Cortez i Jacob jsou draci? Nebo že Gordon je bývalý guardian. A že April není? To mě tedy překvapilo všechno.
Celkově si ale uprav komentář o tahle vysvětlení a alespoň ode mě máš naopak plus. ;-)
"Jmenuj, nevšiml jsem si nikoho kdo by se ke hře vyjadřoval aniž by ji hrál (a dohrál)."
Ok, ale stačilo by, kdybys sjel trochu na stránce dolů. ;-) Naposled 7c a před ním Kubulus a Drolin.
Dále Spoiler alert!
@LaughingMan (22.08.2012 09:06): Ale v zásadě jsem nepochopil, co je na myšlence znovusjednocení světů tak špatného, že by mi na jejím zabránění mělo nějak zvlášť záležet."
Tam šlo o to, že kdyby měl Vanguard vlastního Guardina, kterého by ovládali, tak ovládají i celou rovnováhu a mohli by oba světy přizpůsobovat podle svých představ.
„Krásné menší příběhy“ jsou zde dle mého jen proto, aby scénaristům ušetřili práci a namísto souvislého děje se příběh skládal z několika nesouvislých epizodek, na jejichž konci postava získá střípek klíče k otevření portálu, aby bylo nějaké jejich opodstatnění viz můj poslední odstavac, tohle skutečně nemám rád."
Ok, může být, že ti vlastně tyhle "questy" (byť související s hlavní linií), překáží. Proč ne... Podobně že o postavách chceš vědět věci, které jsou naopak z hlediska příběhu nepodstatné (byť asi cítíš, že pospolu to je trochu zvláštní konstelace preferencí).
"Nevzpomínám si na žádný dějový zvrat, který by mě překvapil."
Co to, že Cortez i Jacob jsou draci? Nebo že Gordon je bývalý guardian. A že April není? To mě tedy překvapilo všechno.
Celkově si ale uprav komentář o tahle vysvětlení a alespoň ode mě máš naopak plus. ;-)
"Jmenuj, nevšiml jsem si nikoho kdo by se ke hře vyjadřoval aniž by ji hrál (a dohrál)."
Ok, ale stačilo by, kdybys sjel trochu na stránce dolů. ;-) Naposled 7c a před ním Kubulus a Drolin.
Mňa najviac zujalo prehlásenie "Dyť je to TlJ proboha. Jak vysoká je pravděpodobnost, že se mezi pět nejlepších adventur dostane hra s takovými deficity?" Ja som adventúr odohral dosť a TJL medzi Top adventúry neradím. Skrátka je potrebné vedieť prijať aj jemne odlišný názor, kaźdý z nás hral nejakú klasiku ktorá mu nesadla alebo sadla menej, nejaká objektivita proste neexistuje.
Ad kačenka+náplast+kleště+koleje= klíč- mně to přišlo docela logický a trefilo mě to hned napoprvé. Logika si sice vzala dovolenou, ale tak co už :) Problém jsem měl až s tím podvodním rébusem, který nechápu doteď.
Jste me donutily dat si hru pryc ze sledovani >_<
A zrovna sem si rikal jak je skvele, ze LaughingMan nastesti nema potrebu se k tomu vyjadrovat... :)
A zrovna sem si rikal jak je skvele, ze LaughingMan nastesti nema potrebu se k tomu vyjadrovat... :)
Já jsem vcelku plachý člověk a všechno si dost beru, takže mě mrzí, že jsem svým komentářem někomu zkazil náladu, zkusím pár věcí tedy upřesnit
Jab:
Osobně mi tedy nepřišlo, že by tam byl nějaký „záporák“, ano hra dávala jasně najevo, která strana je ta dobrá a která ta špatná. Ale v zásadě jsem nepochopil, co je na myšlence znovusjednocení světů tak špatného, že by mi na jejím zabránění mělo nějak zvlášť záležet. „Krásné menší příběhy“ jsou zde dle mého jen proto, aby scénaristům ušetřili práci a namísto souvislého děje se příběh skládal z několika nesouvislých epizodek, na jejichž konci postava získá střípek klíče k otevření portálu, aby bylo nějaké jejich opodstatnění viz můj poslední odstavac, tohle skutečně nemám rád. Ano o postavách vím jenom to co je stěžejní pro příběh a ano já to beru jako nevýhodu, protože pokud se o postavách dozvídám i trochu toho bulváru, hned mi víc přirostou k srdci. Nevzpomínám si na žádný dějový zvrat, který by mě překvapil.
„A špatně prokreslené charaktery se ukázaly ve hře kdy?“ -> sám sis odpověděl: „Přirozeně, víš o nich jen to důležité pro příběh. Ale to je snad jen stěží nevýhoda. “
„Každých pět minut se tu totiž objeví další rozumbrada, který to sice nedohrál a nemá tedy ani jeden argument, zato ale přesně ví, že má pravdu“ Jmenuj, nevšiml jsem si nikoho kdo by se ke hře vyjadřoval aniž by ji hrál (a dohrál).
Tulareanus:
Final Fantasy jsem zmiňoval proto, že mi to přišlo v zásadě jako taková evropská Final Fantasy (čistě příběhem a 3D modely na 2D pozadí) a kdy jsem si ve své době pročítal recenze, říkal jsem si, že by to ve mně mohlo zanechat podobný dojem, co se příběhu týče. Myslím, že kýč je to naprosto stejný jen Cloud bere všechno tak nějak vážněji :)... ano to už je na osobních preferencích jaký charakter hlavní postavy člověku sedne více. A pak rozsahem je to oproti FF VII neskutečně krátká hra, počet předrenderovaných pozadí by se dle mého vyrovnal úvodnímu úseku v Midgaru a to je sotva 1/10 hry.
„Tak to predsa (nielen) v adventúrach býva a to, že je niečoho menej, neznamená, že to nemá svoje opodstatnenie.“ Není to moje první adventura a u jiných mi prostě na postavách záleželo víc.
„Lenže ja celý čas vravím, že on prezentuje tú zlú, nelogickú hádanku, ako reprezentatívnu, nie ako toto bol ten jeden bod, ktorý ma znechutil a to je rozdiel.“ možná by sis můj komentář měl přečíst důkladněji, komentuji tři (u dvou z nich jsem nakonec musel použít návod, jinak bych u nich trčel asi do dnes) jinak souhlasím, že většinou byly hádanky poměrně jednoduché.
MCZ:
A zrovna v té hudbě jsem čekal, že mi oponovat nebudeš :), no prostě při hře jsem většinu času mohl poslouchat vlastní hudbu, kterou jsem vypínal prakticky jen u animovaných sekvencích, nemyslel jsem, že by byla nějak zásadně špatná, ale bylo ji prostě málo.
Jab:
Osobně mi tedy nepřišlo, že by tam byl nějaký „záporák“, ano hra dávala jasně najevo, která strana je ta dobrá a která ta špatná. Ale v zásadě jsem nepochopil, co je na myšlence znovusjednocení světů tak špatného, že by mi na jejím zabránění mělo nějak zvlášť záležet. „Krásné menší příběhy“ jsou zde dle mého jen proto, aby scénaristům ušetřili práci a namísto souvislého děje se příběh skládal z několika nesouvislých epizodek, na jejichž konci postava získá střípek klíče k otevření portálu, aby bylo nějaké jejich opodstatnění viz můj poslední odstavac, tohle skutečně nemám rád. Ano o postavách vím jenom to co je stěžejní pro příběh a ano já to beru jako nevýhodu, protože pokud se o postavách dozvídám i trochu toho bulváru, hned mi víc přirostou k srdci. Nevzpomínám si na žádný dějový zvrat, který by mě překvapil.
„A špatně prokreslené charaktery se ukázaly ve hře kdy?“ -> sám sis odpověděl: „Přirozeně, víš o nich jen to důležité pro příběh. Ale to je snad jen stěží nevýhoda. “
„Každých pět minut se tu totiž objeví další rozumbrada, který to sice nedohrál a nemá tedy ani jeden argument, zato ale přesně ví, že má pravdu“ Jmenuj, nevšiml jsem si nikoho kdo by se ke hře vyjadřoval aniž by ji hrál (a dohrál).
Tulareanus:
Final Fantasy jsem zmiňoval proto, že mi to přišlo v zásadě jako taková evropská Final Fantasy (čistě příběhem a 3D modely na 2D pozadí) a kdy jsem si ve své době pročítal recenze, říkal jsem si, že by to ve mně mohlo zanechat podobný dojem, co se příběhu týče. Myslím, že kýč je to naprosto stejný jen Cloud bere všechno tak nějak vážněji :)... ano to už je na osobních preferencích jaký charakter hlavní postavy člověku sedne více. A pak rozsahem je to oproti FF VII neskutečně krátká hra, počet předrenderovaných pozadí by se dle mého vyrovnal úvodnímu úseku v Midgaru a to je sotva 1/10 hry.
„Tak to predsa (nielen) v adventúrach býva a to, že je niečoho menej, neznamená, že to nemá svoje opodstatnenie.“ Není to moje první adventura a u jiných mi prostě na postavách záleželo víc.
„Lenže ja celý čas vravím, že on prezentuje tú zlú, nelogickú hádanku, ako reprezentatívnu, nie ako toto bol ten jeden bod, ktorý ma znechutil a to je rozdiel.“ možná by sis můj komentář měl přečíst důkladněji, komentuji tři (u dvou z nich jsem nakonec musel použít návod, jinak bych u nich trčel asi do dnes) jinak souhlasím, že většinou byly hádanky poměrně jednoduché.
MCZ:
A zrovna v té hudbě jsem čekal, že mi oponovat nebudeš :), no prostě při hře jsem většinu času mohl poslouchat vlastní hudbu, kterou jsem vypínal prakticky jen u animovaných sekvencích, nemyslel jsem, že by byla nějak zásadně špatná, ale bylo ji prostě málo.
@Kubulus (21.08.2012 21:56): Mne sa to stalo pri Morrowinde. Stačilo opísať zopár otravných mechanizmov a rozčúlení fanboys sa na mňa zosypali jak muchy na kravské lajno. Bol z toho solídny flamewar na dvoch stránkach, ktorý by sa dal vystihnúť citátom z filmu Pelíšky: "Okurky od pana doktora z Bubenče nemohou být kyselé!". xD
Nemám síce teraz čas reagovať na reakcie na mňa a všeobecne čo sa tu rieši, chcem ale poznamenať, že ja osobne som mal problém len v tej notoricky spomínanej hádanke + to puzzle na dne oceánu. Inak mi práveže prišli riešenia pomerne dobre odhadnuteľné a hra mi tak odsýpala príjemným tempom.
@Neoxin (21.08.2012 23:02): Ok, je to možné. V paměti mi utkvěla jen tahle jedna blbá. Pro otestování bych to musel znovu dohrát.
@7c (21.08.2012 23:01): Už mě napadlo, že bych mohl ten komentář "okritizovat" řádek po řádku (a blíže tak poukázat, že se ta kritika na realitě ani nezakládá). Asi nakonec nic nezbyde. Každých pět minut se tu totiž objeví další rozumbrada, který to sice nedohrál a nemá tedy ani jeden argument, zato ale přesně ví, že má pravdu.
Nicméně počkám si minimálně, zda do diskuse přispěje autor komentáře. Protože pak by argumentace mohla být účelnější, než-li se tady dohadovat s dalšími přilétnuvšími světlonoši, kteří ze hry viděli leda krabici.
@7c (21.08.2012 23:01): Už mě napadlo, že bych mohl ten komentář "okritizovat" řádek po řádku (a blíže tak poukázat, že se ta kritika na realitě ani nezakládá). Asi nakonec nic nezbyde. Každých pět minut se tu totiž objeví další rozumbrada, který to sice nedohrál a nemá tedy ani jeden argument, zato ale přesně ví, že má pravdu.
Nicméně počkám si minimálně, zda do diskuse přispěje autor komentáře. Protože pak by argumentace mohla být účelnější, než-li se tady dohadovat s dalšími přilétnuvšími světlonoši, kteří ze hry viděli leda krabici.
Jab: Hm, no, s dovolenim TLG miluju, ale ze kombinovani a hadanky v TLG jsou dost mirne (oproti klasikam), nebo ze tam byla jen jedna blba kombinace.... no, ja mela pomerne casto problemy s hadankami v TLG, nicmene i tak jsem si hru uzivala, takze to jako vyrazne minus az tak necitim.
@Kubulus (21.08.2012 21:56): To víš, zkus si napsat negativní komentář třeba k Mafii, P:T nebo další hře s tuctem 100% hodnocení - budeš umlácen čepicemi (takový lidský zvyk - podobné to je například v literární kritice) :) Tyhle hry prostě potřebují ještě víc hodnotných 100% komentářů!
Meh. Za mých mladých let jsme kombinovali desítky předmětů cestou do školy rychlostí MacGyvera. Je tam jedna blbá kombinace, na které se shodneme. Ale jinak jsem s žádnou hádankou neměl problém. Řekl bych, že třebas v počtu kombinovatelných předmětů byla TlJ oproti starým klasikám vlastně dost mírná.
@Kubulus (21.08.2012 21:56): Takhle solidní komentář strhává diskusi právě proto, že jen solidně vypadá. :-) Ty chyby, které tam autor vidí, nemají podle jiných hráčů reálné opodstatnění a proto se hádáme. Špatný příběh a špatně prokreslené charaktery... Tohle tvrzení přeci musí vyvolat diskusi. Dyť je to TlJ proboha. Jak vysoká je pravděpodobnost, že se mezi pět nejlepších adventur dostane hra s takovými deficity?
A když už, tak v čem byl příběh špatný? Jen tím stylem podání nebo i pointou? A špatně prokreslené charaktery se ukázaly ve hře kdy?
V posledku jde přeci o to, aby komentář nebyl sbírkou dobře vypadajících vět bez skutečného reálného podkladu a argumentů.
@Kubulus (21.08.2012 21:56): Takhle solidní komentář strhává diskusi právě proto, že jen solidně vypadá. :-) Ty chyby, které tam autor vidí, nemají podle jiných hráčů reálné opodstatnění a proto se hádáme. Špatný příběh a špatně prokreslené charaktery... Tohle tvrzení přeci musí vyvolat diskusi. Dyť je to TlJ proboha. Jak vysoká je pravděpodobnost, že se mezi pět nejlepších adventur dostane hra s takovými deficity?
A když už, tak v čem byl příběh špatný? Jen tím stylem podání nebo i pointou? A špatně prokreslené charaktery se ukázaly ve hře kdy?
V posledku jde přeci o to, aby komentář nebyl sbírkou dobře vypadajících vět bez skutečného reálného podkladu a argumentů.
Tulareanus: Fenomenologicky vzato, stejné dojmy, jaké jsou zmíněné v komentáři, si vybavuji i já, když někdo začne mluvit o TLJ. Pokud hra zanechá v člověku takovou zkušenost, je jí odpovídající komentář špatný? Komentář jsem četl a nepřijde mi, že by argumentoval jednou hádankou. Naopak zmiňuje, že se u nich trápil celkově - ta jedna, zřejmě nejstupidnější ze všech, spíše odhaluje absurditu, kam až jsou tvůrci schopni zajít.
Mimoto mě udivuje, že takhle solidní komentář dokáže strhnout takovouto diskuzi.
Mimoto mě udivuje, že takhle solidní komentář dokáže strhnout takovouto diskuzi.
@Tulareanus (21.08.2012 20:31): Záleží na uhle pohľadu. Hra môže byť dobrá ale chybným článkom ti môže znemožniť ju dohrať, alebo ti ju znechutiť (čo sa stalo aj mne) Nenapísal som, že táto analógia je všeobecne platná v prípade všetkých hier, pretože by to bola hlúposť, aplikoval som to konkrétne na tento prípad.
@M.a.t.t. (21.08.2012 19:25): Lenže ja celý čas vravím, že on prezentuje tú zlú, nelogickú hádanku, ako reprezentatívnu, nie ako toto bol ten jeden bod, ktorý ma znechutil a to je rozdiel.
No vidíš a mne zas príde táto analógia nesprávna, pretože narozdiel od hry, filmu alebo hudobného albumu stráca reťaz s jedným vadným článkom svoju použiteľnosť. Jednotlivé články nedokážu fungovať samostatne rovnako ako tá reťaz nespĺňa účel bez toho jedného článku.
No vidíš a mne zas príde táto analógia nesprávna, pretože narozdiel od hry, filmu alebo hudobného albumu stráca reťaz s jedným vadným článkom svoju použiteľnosť. Jednotlivé články nedokážu fungovať samostatne rovnako ako tá reťaz nespĺňa účel bez toho jedného článku.