Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Aktuální verze Wolf4SDL a SoD4SDL portu, které mi vyhovují.

Navíc jsem byl nucen se obrátit na podporu AVG a zaktualizovat si svou verzi antiviru. Protože AVGčko detekovalo SDL port jako falešný poplach. Nynější verze produktů AVG jej už proto nedetekují, ověřeno.

Ta k Wolfovi je z roku 2013, a Spear má krom exáče zbytek souborů totožný. Podporuje widescreen ve FullHD 1920x1080.

Vhodné na všechna placená rozšíření s tématikou Wolfa3D a přehršel modů, které nepoužívají vlastní grafiku, nebo alespoň ne ve větší míře. Takový Spear of Destiny Reborn a Assault On Castle Wolfenstein obsahují hodně povedenou, novou grafiku. AOCW nicméně disponuje dost pochybnými úrovněmi, takže jsem z něj vypreparoval pouze tu grafiku, bez potíží fungující i v jiných modech.

Více tady @PavelU (11.09.2013 23:09): nebo zde. Ke Spear of Destiny nahozeny nové screeny (označeno oranžově).

Přenastavil jsem si trochu ovládání, kdy mám běh na W, stejně jako chůzi a otáčení do stran na A a D. To lze i myší, při hraní je tedy pohyb poměrně plynulý a nevadí ani absence uhýbání do stran. A Save/Load doporučuji v hlavním menu Load a ve hře ukládat přes F2, jak řada her od id Softu umožňuje. Návrat do hry díky tomu netrvá příliš dlouho.

Nevýhodou SDL portu je akorát reakce nepřátel, kolikrát vyběhnou i ze zamčených dveří, kde hráč ještě nebyl. Zřejmě reagují na střelbu v předešlých místnostech, chodbách. Z toho důvodu jsou pak ty dveře už otevřené, leží-li u nich mrtvola. Jindy se můžou naopak zavřít a hráč zkysnout v místě, od nějž ještě nemá vyžadovaný klíč.
@Deimos (komentář): Když už si zkusil tu freewarovku s námětem Wolfa 3D, vyzkoušej i konverzi WolfenDOOM - VERSION 2 od Lazeho Rojase. Jsou to dva plnohodnotné PK3 soubory s třicítkou levelů v jednom. Máš tam tedy celý obsah původních epizod z The Original Missions a The Nocturnal Missions. Plus bezproblémový souboj s bossem na konci každé epizody.

Je to speciální předělávka pro GZDoom port, protože ty konverze vznikly už někdy před 15 lety a pod GZDoomem a jinými porty nefungovaly správně, závěr vždy haproval. Tahle verze je OK. Vždy si v New Game vybereš danou část, dohraješ ji a jdeš na další, jako tomu bylo v původní verzi Wolfenstein 3D. Ty Doom konverze jsou docela věrné, level design, secrety, nepřátelé, itemy, rozsáhlost, spletitost. A můžeš tam pochopitelně používat i mapu. Mám to rozehrané už dva roky, vždy se u toho zabavím na pár hodin.

Spouští se parametrem v zástupci GZDoomu. A obě TC vyžadují DOOM2.WAD.

gzdoom.exe" -file orig_enh.pk3
gzdoom.exe" -file noct_enh.pk3

První parametr je ke The Original Missions a druhý pro The Nocturnal Missions.
@Mount (06.02.2014 20:00): Pokud komentuješ nějakým způsobem na truc, tak se zpronevěřuješ vlastním pravidlům.
Pokud máš ve vlastních pravidlech tyto body 1 a 2, tak je kritika cizích hodnocení nemístná.
@Mount (06.02.2014 16:20):

1) Primárně komentář musí odrážet minimálně část mých názorů a postojů ke hře. Hodnotím tak komentáře, jejichž názorová diverzita je mnou akceptována, v jiném případě automaticky dávám (-). Hodnocení komentářů vnímám tedy primárně jako vyjádření souhlasu/nesouhlasu. Pokud je naplněna tato podmínka přecházím k bodu dva.

2) Hodnotím subjektivně a do mého hodnocení se promítají jak mé sympatie, tak i averze. Jsem pouhý člověk a nemíním si tu hrát na pana objektivního.


RudíkaBeník: Vážně je nutný cpát takový reklamní a v zásadě naprosto nepodstatný informace do 'zajímavostí'?
Pár screenů z Wolf3D add-onů. 1, 2, 3 a 4.

To vysoké rozlišení je docela fajn, pestrobarevná grafika též, level design některých modů opravdu propracovaný. Např. Spear of Destiny: The New Evil mod k Wolfovi, který mě zaujal hodně. Bohužel, v závěru druhé epizody (má dvě) jsem zkysl. Naštěstí byla ale úroveň už vystřílená, zásoby střeliva doplněny, oba klíče nalezeny, pár secretů též. Takže to považuji za dohrané. Navíc těmi předešlými 18 levely se to dost vymykalo základní hře. Z dalších modů by mohly překvapit WLF3D 60, So You Wanna Be An Assassin? a The Lost Fortress.
@mazar1234 (31.08.2013 12:36): Presne takhle se ty retroclanky psaly, vyfasoval je nejakej "talentovanej" autor typu Khalid Himmat a pak se jelo podle stejnyho mustru. Neco o pribehu, radoby sugestivni vypraveni v prvni osobe, zavadejici informace a pochopitelne nemohla chybet ani okridlena "vetsina dnesnich hry ji nesaha ani po kotniky".

Doufam, ze se to od ty doby zlepsilo.:0)
Private Martin - odkaz na clanok o hre. Parada, nadhera.... "Speer of dustiny" tak po tomto som si musel ist 2 krat vymenit pampersku.
@Ajantis (06.01.2013 01:35): Nojo, neuvědomil jsem si, že nacisté označovali Hitlera za svého otce... Měl jsem jej vždy spojeného s oním führer/vůdce. S tímhle klíčem je zbytek již jasný ;-) A oceňuji, žes tu rukavici zvedl :)
@Artran (06.01.2013 01:13): Nejsem rád, že je natolik metaforická /a ještě méně, že je nesrozumitelná :-)/, ale při povaze Wolfensteina jsem se tomu nedokázal vyhnout.

K základnímu významu:
- "Žár synovského pouta" znamená zápal a oddanost, s nimiž nacističtí vojáci bojuji za svého führera (otce), jehož slovo je pro ně rozkazem a který je, pokud vím, hlavním bossem celé hry.
- Tento žár je uhašen příchodem (zásahem) bouře = hráče. Jeho činnost ve hře přirovnání k bouři jistě snese.
- "Sten vítá zimu" přímočaře znamená to, že sten zabitých vojáků ohlašuje příchod toho, co následuje po podzimu života, tedy zánik jich samých i celé Říše. Namísto "stenu" jsem chtěl použít méně expresivní výraz "růže" (rudá růže = krev), avšak nedokázal jsem to vměstnat do pěti slabik.
No jo, proč já vlastně tuhle hru neokomentoval? Nebýt jí, tak nevím, co jsou to PC hry.
Keď ste Bodkina zadupali do zeme, čo poviete na Krchovského? Píše super.

Dnes v noci dostal jsem zas jednou do držky
když jsem šel od Šupů na noční tramvaj
kousek dál od místa, kde pečou pirožky
v koutě, kam opilci obvykle srávaj

Byl jsem bit jako pes a ani nevím kým
vím jen, že byli dva a tma jak v pytli
mám vůbec z včerejška dost chudé vzpomínky
(byl jsem sám ztřískaný, už než mě chytli)

Vím jen, že z rypáku krev proudem tekla mi
pak ještě jeden z nich kopnul mě do rtů
uleh jsem do stínu lákavé reklamy
s nabídkou zákusků, zmrzlin a dortů
@Bodkin (05.01.2013 15:29): Nikdo nemá nic proti tvé poezii, byť ji ne všichni chápeme, ale jako Komentář to v Komentářích nemělo co dělat. V diskuzi to bude mnohem lepší, tak to sem napiš, páč to tu zas nikde není a ostatní nechápou, vo co tu jde.
Takouvou zamítavou reakci jsem vskutku nečekal. Sprostí chámové a špinaví peoni poezii vskutku nerozumí, ale místo aby ji tedy ignorovali, křičí a dupou ukoptěnýma nohama a rozhazují svůj hnůj po všech okolo.
Vskutku, házet perly sviním!
Mě spíš zaráží, že to má kladné hodnocení. Zde jde krásně vidět jakou má +/- vypovídající hodnotu. Stačí pár análních horolezců (vlezprdelků) a máte jen kladné komentáře.
@MartinezZ (05.01.2013 12:51): "Haiku (俳句) je lyrický útvar s přírodní tematikou, který je tvořen zvukomalebným trojverším"

BEru zpět, chápu, rozumím, nepobírám = mínus. S přírodní tématikou to má společného asi jako Woílfenstein s kůrovcem, zvukomalebnost evidentně každý chápeme jinak. A v komentářích ne-e-e :)
Obávám se, že nechápu, potažmo nerozumím, popřípadě téže nepobírám. Mínus jsem nedal, ale přímo v komentářích to konkrétně dělá přesně asi tak ...co?
Mno, Wolf už toho dneska příliš nenabídne, ale přesto má stále něco do sebe. Naposledy jsem jej dohrál tak dva-tři roky zpátky a je stále celkem fajn. Nelineární bludišťové lokace, spousty secretů a onu zvláštní atmosféru dnes v žádné novější hře nenaleznete.

Byť si též myslím, že ty devadesátky a stovky jsou čistě nostalgická záležitost, taková pecka ten Wolf zase (už) není;). Na rozdíl od pozdějších her na build enginu (Duke, Blood), které se hrají bezvadně a bezproblémově i dnes.
Původního Wolfa a jeho různém modifikace jsem si rád zahrál v době kdy už byly graficky mnohem pokročilejší 3D akce. Ta "kreslená" grafika má něco do sebe. Pamatuju si, že se jednu chvíli chystal remake v Unreal enginu, který by vypadal skutečně jako původní hra.
@Longin (04.01.2013 09:34): To jistě, ale i tak psát u jedné z prvních FPS 3D her z dřevních počátků devadesátých let, že je hnusná grafika, chybí cutscény (wtf?) a není možné volně mířit myší, jen na horizontální ose (wtf?^2 - a k čemu by to volné míření v té době asi bylo?) je přinejmenším ignorantské. Asi jako kdybych u jednoho z prvních filmů - Cesta na měsíc - kritizoval to, že to není barevné, nemá to dialogy, efekty jsou na prd, příběh postavený na hlavu a jako sci-fi to prostě nefunguje. Že já jsem si raději nepustil nový star Trek.

Asi tak :)

PS: Jdu sprdnout Duke Nukema, že je to jen 2D, což je v roce 2013 über-fail.
Je pravda, že id Software jsou chudáci, když dodnes nebyli schopní uvolnit patch pro podporu DX11.1 - OMG.
co to zase je:)))))))))))) LOOOOL. Nejdříve akční strategická hra a pak nesmyslný příspěvek od Adolfa Hitlera. Ach jo...:))