Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Aries (09.09.2013 08:02): Och,... to som ignoroval úmyselne, aby som predišiel infantilnej prestrelke. Za tými názormi si stojím. Areas mali limit 100 hráčov (než sa duplikovali), dalo sa strieľať cez kopec či stromy, o koridorovosti niet pochýb, a môj companion sa zasekával každých 15 minút a bolo treba ho resummonovať. Neviem kedy si sa dostal do hry ty, ale toto sú moje skúsenosti s hrou. Viac sa k tomu nedá dodať.
@Say (08.09.2013 15:43): Nuda v typu hry obecne a pribeh mi prisly jako trochu odlisne veci, proto jsem to nespojoval. Ja treba mam odpor k FPSkam, cili jdu do kazde FPS s ocekavanim, ze me to nebude bavit, i kdyz me jich par dovedlo prekvapit (Crysis, Far Cry 3)

@Ebb (08.09.2013 16:18): Jak lehke je si vybrat jeden kousek a na ten zautocit. Nekritizuji to, ze jsi napsal komentar hned (napsal jsem svuj osobni nazor, ze u MMO se to akorat pise blbe, protoze je to z podstaty zanru mnohem vic se vyvijejici nez jine zanry), ale to, ze si v tom mel proste veci ktere ve hre po vydani nebyly (viz prvni odstavec reakce,ktery jsi ignoroval).
@Aries (08.09.2013 15:38): Prečo by sa MMORPG nemohlo hodnotiť po dvoch týždňoch. To akože, "objektívne" sa dá zhodnotiť až po 5 tom patchi? Za tú hru som vysolil 50 EUR a čakal som, že ma bude baviť prvé týždne a nie po pol roku keď odbavia bugy a upravia polovicu vecí.
@Say (08.09.2013 12:35): Bral jsem to z toho ze tvrdis, ze v 99% MMO panuje nuda. Cili jsem te pochopil, ze jsi do hry sel s tim, ze te bude taky nudit. Pokud ne, sorry.

@orromis (08.09.2013 12:43): Cele SW univerzum je jedno velke klise, cili musis pracovat s tim co mas :P. Ale podle me BioWare ma scenare kvalitni, oproti jinym hram. Hrajes hru na hrdiny, cili se ocekava, ze chces nejaky hrdinsky pribeh ne? Nerikam, ze scenare v SWTORu a BW hrach obecne jsou nejake extra vrcholy scenaristickeho umeni, ale jsou kvalitni a nad prumerem soudobych her a mnohych filmu/knih.

@Ebb (08.09.2013 12:45): Napr to, ze te strela trefi za sloupem. Line of sight byl v PvP od zacatku, a v PvE taky. O koridorovosti bych si taky dovolil pochybovat. Nebo to, ze se companioni zasekavaji. To delali nekdy v bete, po vydani se companion nikde nezaseknul. Zony i na zacatku meli vetsi kapacity nez 100 lidi.
O tom, ze to je psane hned po vydani, samozrejme vim a beru to na vedomi, proto ti nevytykam, ze kritizujes veci, ktere hra uz davno umi, a proc si myslim, ze MMO nejde dva tydny po vydani objektivne hodnotit.
@Aries (08.09.2013 10:54): Předsudky? To je trošku něco jiného, než očekávání=) A jinak jsem to zabalil se Sith Inquistorem na lvl. 13 myslím. Teda ne, že bych hru úplně zavrhl, možná někdy v budoucnu tomu ještě šanci dám, ale hra zabírala krásných 29GB na HDD, které musely stejně krásně pryč.
@Borghal (07.09.2013 16:24): Cely model Freemium je na tom, ze F2P ma omezeni, zalozeny. Porad mas moznost si hru predplacet a mit vsechno.

@Ebb (07.09.2013 16:50): Vzhledem k tomu, ze tvuj komentar ke hre je takovy jaky je (vymyslejici si veci), jsem myslel ze to budu ignorovat, ale nemas pravdu. Tym scenaristu v sobe mel hodne zkusenych lidi, kteri psali i jine BioWare hry a jine veci. IMDb je na autory her ponekud blby zdroj.

@Gonzalez (07.09.2013 18:35): Individualni class story sice maji ruznou kvalitu, ale osobne jsem dohral vsechny krome Sith Warriora a vsechny me bavily. Ano, planetarni story jsou opakujici se, ale to je ponekud nevyhnutelne, kdyz se maji vsechny pribehy odehravat soucasne. Navic mas moznost hrat a levelovat i jinak. Ja napriklad celou Bounty Hunterku dohral jenom pres class story a warzony, cili jde spolehlive prelevelovat nejakou planetu a jenom ji proletet na class questy.

@Say (07.09.2013 17:00): Po nekolika hodinach si se nemohl snad dostat ani na konec hlavni planety (Coruscant / Dromund Kaas), ne? Ale ano, pokud te MMO jako zanr vubec nebavi a jdes do hry s predsudky, tak te tohle asi bude bavit tezko.
@Say (07.09.2013 18:54): ono některé příběhové linky jsou slušné... bohužel je to vše utopené v balastu nudných vedlejších questů a grindování, bez čehož by člověk neměl potřebnej level na splnění hlavních úkolů
Já jsem hru dohrál za jedi knight a sith inquisitor a celkem jsem se u toho dobře bavil... příběh dobrej, většinu hry jsem prošel solo... zkusil jsem pár flashpointů a heoric questů pro více osob ale to mě moc nechytlo.... Třetí hru za bounty huntera jsem ale schopen dohrát nebyl, jelikož plnění stále stejných questů a s tím spojené pobíhání po planetách bylo vážně ubíjející...

Na jedno zahrání za temnou a světlou stranu, kdy jsou questy alespoň trochu rozdílné, dokáže hra zabavit dobře. Navíc když je zadarmo a solo hráči, které nezajímá mmo prvek o žádné herní elementy nepříjdou.
Jo, kvůli té nudě, kterou panuje 99% MMOček jsem zavrhl i tenhle kousek po pár hodinách hraní. Ani universum nepomůže.
@Borghal (07.09.2013 16:24): Tie questy sú napísane tak generic ako to len ide. Ono nie náhodou to písali ľudia, ktorí nemali žiadne skúsenosti s písaním k hrám, filmom či knihám. Z tých 25 writerov, bolo len pár čo mali skúsenosti s písaním príbehov pre nejaké komixy. To je zrejme dostatočná kvalifikácia na prácu pre Bioware.

To sa dá odkontrolovať na imbd.com, kde je rozpis všetkých writerov s ich experiences.
@Aries (07.09.2013 09:19): Kdyz takovy velky vydavatel oznami ze jeho hra bude F2P, tak ano, sakra cekam, ze budu mit dostupne vsechny herni prvky. Proto se to taky jmenuje free to play, a ne free to try.

Každopádně F2P nebo ne, je to stejná grindovací nuda jako jiné MMO podle stejného vzorce. A osobní questy njsou tak úžasné, aby přebily nutné grindování mezi nimi.
@pajmič (komentář): F2P model se musi brat jako rozsirena demoverze. Netvrd mi, ze cekas, ze bez placeni dostanes plnohodnotnou hru stejnou jako maji ti co za ni plati? Spousta veci jde obejit tim, ze si koupis unlocky a muzes si tak vybrat kusy, ktere chces.
@Borghal (08.07.2013 20:55): 100-250 je docela dost, ja mam vetsinou do 30

Doskakovani myslis jako npc, stromy nebo i celych budov? cele budovy by rozhodne doskakovat nemely, a u stromu a travy to nekde jde snad nastavit v Preferences, ale ted si nevybavim pod jakou volbou presne. Ale uz je to dlouho, co jsem neco takoveho zaznamenal...
A ta grafika, nevim, co tam, nektere textury asi muzou vypadat "odflaknute", asi hlavne jednolite podlahy, ale nikdy mi to tak hrozny neprislo.
Sypu si popel na hlavu... problémy asi všechny na mé straně. Vyměnil jsem router za jiný model a už žádné problémy s připojením - akorát ping 100-250, což se mi zdá na EU server hodně, z LoL jsem zvyklý na max. 50.

A grafické kiksy byly způsobené špatnou grafickou kartou, komp si přepnul na Intel místo Radeonky a neráčil mne o tom jako jindy informovat. To se zpětně divím, že to vůbec jelo :-D

Akorát teda zůstává doskakování objektů - jako kdyby neexistovalo LoD - a některé textury země jsou pořád tak nízké, že kontrast s detailně vyvedeným modelem postavy ve scéně je až směšný. To se týká hlavně betonových ploch na základnách apod.
@Borghal (07.07.2013 17:47): Huh, hrajeme stejnou hru?
Problem s trvajicim koleckem jsem nikdy nezaznamenal, a nezaznamenal ho ani google, cili gratuluji, objevil jsi neco co nikdo jeste nedokazal :)
Problem s chybejicim koleckem, koukni se do editoru UI, jestli se ti ho nepovedlo nejak nevedomky vypnout.
Ale vypada to ze problem je nekde u tebe, ze mas nejaky zmetek v pocitaci, ktery se pere s hrou. Zkus prohledat Google na tema "swtor empty server list", melo by to vyhodit spoustu rad

A co se textur tyka, taky vubec netusim, co to mas za problem. Ja hraju v 1920x1200 uplne v poradku na maximalni nastaveni, a vsechno jde cist krasne... viz treba tady jedno z mych videi z testovaciho serveru - http://www.youtube.com/watch?v=jrxiF6UeflE
Tak jsem tomu chtěl dát šanci - instalace ok, vybral sjem si server, vytvořil postavu a spustil hru... jenže hned při prvním dialogu se mi to buglo. Dialogové kolo ne a ne zmizet a kliknutí na kteroukoliv ze tří možností nedělalo nic. Tak říkám ok, restart. Jenže po restartu hry se mi hra zasekla na titulní obrazovce ještě před výběrem serverů. Tak jsem restartoval komp, opravoval instalaci, restartoval router... a pořád totéž. Pak dokonce chyby že se nelze přihlási nebo nelze získat informace o patchi. Asi na desátý pokus se objevila obrazovka se servery, ale PRÁZDNÁ, nebylo se kam připojit.

Na další pokus už se mi to načetlo, hodilo mě to tam, kde jsem přestal, jen s tím rozdílem, že tentokrát tam to zas***** dialogové kolečko ani NEBYLO VIDĚT!

Další Alt+F4 a další pokus... opět se nenačte ani seznam serverů.

Co to je, toto? O.o

A vypadá to hůř než KotoR II, který jsem na 1920*1080 mohl jet na plné detaily. Tohle pro změnu na nižší rozlišení pustit nemůžu, protože texty jsou pak příšerně malé, takže jsem nucen se koukat na hru na "Medium" - textury o rozlišení 100*100 apod.
Tak tahle hra mě opravdu vyděsila. Jak se tak dívám, od 4Story: Three Kingdoms & One Hero, které jsem hrál před 5 lety, se nic k lepšímu nezměnilo. Ne, nejsem hráč MMORPG a už nejspíš nikdy nebudu. Prkenná, zaostalá, hloupá hra bez atmosféry. Jediné plus jsou dokonalá videa, která mají v sobě naopak všechno. Škoda, že je přerušuje ta, ehm, hra.
@eremita (26.05.2013 13:16): OK, dík za odkaz. Já tu spíš vzpomínal morální stránku a přístup EA k hráčům, ale je jasné, že máš pravdu a tohle nikoho zajímat nemusí, dokud vydělává.
@Abel (26.05.2013 13:00): Upřímně, proč by tohle měla EA veřejně řešit? Pokud máš předplaceno, je jedno jestli hraješ dva v měsící, nebo 10 hodin denně - zisk je pro EA pořád stejný, tudíž ve finanční zprávě se nic nemění. Aktivita na serverech je věc jiná a také se měří. Vlastně si vcelku přesnou představu můžeš udělat z veřejně dostupných stránek. Třeba zde: http://www.torstatus.net/shards/eu
@Abel (26.05.2013 00:57): Sorry, blbe jsem te pochopil, psal jsem to o pulnoci po delsi dobe hrani Defiance. Pocet aktivnich uctu podle tvoji definice je hodne fluktuujici, a dost blbe se pro nej delaji kriteria. Je aktivni nekdo kdo treba hraje jenom 2 dny v mesici i kdyz plati? atd...
@Abel (26.05.2013 00:57): Subscription model (placení měsíčních poplatků) se říká minimálně od dob WoW, takže pro člověka znalého MMO pojmů na tom opravdu není nic matoucího ani nepochopitelného. EA žádné novotvary ani změny významů u již existujících pojmů nedělá...
@Aries (26.05.2013 00:34): Tak jinak, subscriber si vytvořil ve hře účet (a případně zaplatil, to samo o sobě není podmínkou) a po následujících x měsíců se ani jednou nelognul. Naproti tomu aktivní uživatel hraje pravidelně (denně např.).
Subscriber = osoba co ma aktivni subscribtion plan. Pocet jich je nekde okolo 0,5mil podle poslednich zprav. Aktivnich uctu je asi kolem 2mil

@Ebb (25.05.2013 23:13): Reporty pro shareholdery jsou pravdive, jednak by byla blbost lhat vlastnikum, protoze ty zajima co jim nese penize, a hlavne je to myslim v Americe chranene nejakym zakonem.

@Abel (26.05.2013 00:07): Mezi subscriberem a clovekem, co pravidelne plati, doopravy neni at se na to divas jak chces, cili necahpu co myslis :)
@eremita (25.05.2013 22:41): Samozřejmě, že nemám žádné zdroje - hypotéza se přece teprve musí potvrdit. Vycházím pouze z dosavadního jednání EA (ukončování serverů sociálních casual her, starších ročníků FIFy, Mass Effectu 2 atd.). Jinak Funcom je trochu jiný případ a ke hrám se chová diametrálně odlišně - Conan se jeden čas potácel ve velkých obtížích a přesto dnes slaví páté výročí.
Musím ti ale dát za pravdu - pro EA je subscriber a aktivní učivatel (tzn. nejen zaplatil, ale i pravidelně hraje a podílí se na vytváření komunity - tedy více méně spokojený zákazník) synonymem. To je právě problém přístupu EA a postupem času už i Ubisoftu.
@eremita (25.05.2013 22:52): Ved netlčie. Hovorím, že po F2P som to už moc nesledoval.

Práve reporty pre shareholderov neberiem príilš vážne. To práve je PR kampaň medzi kravaťákmi. To nie je klamstvo, ak rátajú za subscriberov aj ľudí, ktorí zaplatili čo len dolár v item shope. To je "best practice". Pre mňa sú odhady Forbesu smerodatnejšie než zaobalená omáčka pred shareholdermi.

Ale nehovorím, že to tak nevyhnutne musí byť aj teraz. Ak tvrdia, že majú niečo tesne pod 500k subs pričom sa to zdvojnásobilo od F2P, tak by to sedelo s údajmi o subscriberoch čo mali predtým (200k +/-).

@Ebb (25.05.2013 18:51): Nevím jak tomu je u Funcomu, ale u SWTORu je subscriber člověk platící pravidelné měsíční poplatky. Výdělky z mikrotransakcí jsou MIMO.

Aha, takže oficiální zprávu investorům vážně brát nebudeš (to není PR kampaň mezi kravaťákama, to jsou prezentace pro sharehodlery, lhát jim je porušení zákona..), ale o Forbes se klidně opřeš... Forbes je v tomhle případě špekulantský zdroj. Jsou to novináři, kteří mají úplně stejný přístup k oficiálním informacím, jako máš ty (to znamená ,že vůbec žádný). Navíc, co se Forbes týče, uvádíš jen informace o stavu před F2P, takže se se zprávou investorům se to nijak netluče...

Ty přesná čísla (500k subs + 1.7m nových účtů) byla odpověď na otázku při live poslechu konference. Pokud si to chceš poslechnout, musíš se zaregistrovat... Záznam je hned ta první položka "Electronic Arts Q4 2013 Earnings Conference Call". Live to poslouchali novináři, kteří o tom pak na různých webech psali, třeba zde: http://www.eurogamer.cz/articles/tema-vize-novych-ea-na-pristich-12-mesicu
@Abel (25.05.2013 20:15): Mezi subscriberem a aktivním uživatelem není vůbec žádný rozdíl. Subscriber = zákazník platící pravidelné měsíční poplatky (subscription). Pleteš si to s aktivním účtem. Těch se od přechodu na F2P vytvořilo 2 miliony....

Jako protiargument mám Age of Conan - běží roky, přičemž má zlomek toho, co SWTOR. SWTOR je MMO s druhou největší základnou platících hráčů (hned po WoW), což znamená, že vydělává více než LOTRO, DnD, Rift atd. - to jsou MMOčka, která i přes své nižší výdělky běží roky... Rád bych na těch tvých 90% viděl nějaký zdroj či alespoň zdroj, na zakládě kterého takové závěry vyvozuješ. V opačném případě je to plácání do větru.
@Abel (25.05.2013 20:15): Ale poběží, např Star Trek:Online nebo Age Of Conan hraje naprostý zlomek lidí co na začátku a ty hry si na sebe stále vydělají, stejně tak desítky zapomenutých MMO, které mají maximálně desetitisícové základny. SW:TOR je proti tomu někde jinde, podle dostupných statistik na xfire je to to dlouhodobě třetí nejpopulárnější MMORPG, zavedení f2p hře jen prospělo. Zisky ze sub a z prodeje coinů jsou mnohem větší než náklady na údržbu serverů, je v jejich zájmu, aby to běželo co nejdéle.
Ale je to takové zvláštní. Projekt, na kterém dělaly stovky lidí. A jednoho dne se to prostě vypne. Co fanoušci nenahráli na YouTube, to bude ztraceno. Práce a nápady programátorů, scénáristů, grafiků a dabérů.
Když se natočí film, tak i když prodělá, stále tu je. On-line hra skončí.

Půjde to hrát off-line? Přece jen mám stažených hezkých pár GB, tak bych si příběh mohl hrát sám off-line případně se propojit pře LAN apod. s nadšenci a kamarády.
@eremita (25.05.2013 18:42): Celkem mne překvapilo tvé nerozlišování subscriberů a aktivních uživatelů - mně se to jeví jako podstatný rozdíl. A důvodem, proč ihned nezavřít servery je cena akcií. Ono totiž nepůsobí dobře, když firma po roce odpíská největší projekt, jaký kdy měla. Ale vyslovím tu hypotézu: na 90% už za dva roky TOR nepoběží. Shodneme se jen na jediné věci - EA není charita. To ale žádný podnikající subjekt, jenže Elektronic Arts je také společnost, která nerespektuje etiku podnikání (tj. nechová se sice nelegálně, ale využívá svých smluvních podmínek až do nemorálních rozměrů). Teď se jen čeká až dostatečně klesne počet potenciálních nespokojenců a pak už nám z dlouho piplaných postav zbydou jen pěkné scrnshoty. Já jen doufám, že si to (alespoň HC) komunita zapamatuje...
eremita: To s těma 500k subama řekl Riccitiello už někdy v roce 2011, když hra ještě ani nebyla venku:). Ono je to ovšem takový dost nicneříkající, protože vůbec nezmínil dobu, po kterou by těch 500k subů museli mít na umoření tý obří počáteční investice...
@eremita (25.05.2013 18:20): Forbes nie je len taký obyčajný špekulantský zdroj.

O tých 200k som hovoril medzi vydaním a F2P konverziou. Ďalej som to moc nesledoval. Média momentálne píšu, že F2P zdvojnásobila počet subscriberov, pričom údajne v správe sa píše, že je niečo pod 500k, čiže rých 200k pred F2P sedí viacmenej presne.

Okrem toho, to čo oni vydali a / alebo nevydali v svojom Quarterly Reporte nie je príliš podstatné. Čudoval by si sa akým spôsobom považujú spoločnosti ako Funcom alebo Turbine hráča za subscribera. Vedz, že tieto spoločnosti rátajú aj hráča ktorý si zaplatí čokoľvek daný mesiac vo F2P shope cez microtransation, hociaj za jeden dolár, a nazvú ho "subscriberom"

Expresne sa počet subscriberov v Q2 2013 reporte nepíše, práve to pozerám a nikde to tam nie je. Ak to nájdeš sám a tak napíš, po letmom prejdení som to tam nikde nenašiel.
http://investor.ea.com/results.cfm

Však já věřím, že teď neprodělává, to už jsem psal předtím několikrát...Akorát tu furt volám po nějakým odkazu na ty investorský informace o tom, že se hra už zaplatila, protože sám jsem nebyl schopen nic podobnýho najít.
@USER47 (25.05.2013 18:34): Tak pak jsme si tedy nerozuměli. Já neargumentuji novým obsahem kvůli tomu, abych dokázal, že hra je už zaplacená (přestože to se píše v oficiální zprávě investorům), ale proto, že neprodělává. Píšu to v předminulém příspěvku...

A ne, není to o přebarvených předmětech. Je to o docela zásadním změnách v balancování, ve změnách v PvP, v přidávání nových mechanismů apod. Kvalita/nekvalita Rise of the Hutt Cartel je irelevantní, je to spousta nového voice-overu, spousta nového skriptování, prostě spousta člověkohodin... A evidentně se připravuje nové World PvP, které má být také úplnou novinkou.

EDIT: @USER47 (25.05.2013 18:36): Až teď jsem si všiml, že chceš i zdroj. Zkusím ho pohledat. Ale bylo to něco v tom smyslu (myslím, že přímo od Riccitela), že SWTOR se už zaplatil a že stačí 500k subscriberů, aby vydělával.
Ty počty ohledně subíků jsou dost zajímavé. Už jenom proto, že já jsem subík, i když jsem SWTOR smazal a nehraju ho. Kolikpak nás asi je...
"Ve starší oficiální zprávě se zase psalo, že SWTOR se už zaplatil."

Tohle bych právě hrozně rád viděl, protože to tu už několik lidí opakovalo, ale bez uvedení zdroje. A já se k ničemu podobnýmu neprogooglil.
Tak on novej obsah jsou z devadesáti procent jen přebarvený předměty, který ve hře už jsou nebo byly odstraněný v betě a teď s velkou pompou nahozený na cartel market, že ano...

Plus teď ten nová planeta, kterou si nechávaj slušně zaplatit a údajně je po všech stránkách o dost horší než ostatní planety ve hře.

Nicméně pořád nechápu, co je nesmyslnýho na tom, co jsem napsal. Já netuším, zda už je hra zaplacená či nikoli. Jen tvrdím, že to nemůžeme odhadovat z faktu, že EA udržuje SWTOR v chodu, neboť se jedná o rozhodnutí, na který nemaj počáteční utopený náklady vůbec žádnej vliv. A nemůžem to odhadovat ani z toho, zda se dělá či nedělá novej obsah, protože tam taky tyhle náklady nehrajou roli.
@Ebb (25.05.2013 16:38): Ne, nemáš pravdu, ve čtvrtletní zprávě EA investorům se EXPLICITNĚ píše, že hra má 500 tisíc subscriberů (= aktivních předplatitelů) a kolem 2 milionů nově vytvořených účtů. (třeba zde: http://www.eurogamer.cz/articles/tema-vize-novych-ea-na-pristich-12-mesicu). Vůbec nechápu, proč tady cituješ "zdroje", které nejsou žádnými oficiálními zdroji, ale úplně stejnými spekulanty, jako jsme my. A stejně jako my se mohou opřít leda tak o zdroje oficiální.

@USER47 (25.05.2013 16:17): Kdyby tohle byla pravda, nedělá se na novém obsahu. To je jednoduše nesmysl. Ve starší oficiální zprávě se zase psalo, že SWTOR se už zaplatil. Tak se podívej, co se kolem té hry děje (datadisk, stále nové updaty s docela signifikantními změnami, World PvP, eventy apod.); takhle prostě a jednoduše nevypadá titul, který se nechává pomalu, ale jistě skomírat, abys se alespoň trochu zalepili šrámy...

Mimochodem, podle Vgchartz se hry prodalo (v té době ještě za plnou cenu) přes dva miliony kopií... A jak víme, u Vhchartz velmi často chybí čísla za digitální prodej, prodáno toho tedy bylo pravděpodobně více. Největší dno SWTOR zažil před přestupem na F2P, kdy počet subscriberů rapidně ubýval... Přesto si ale musíme uvědomit, že po docela dlouhou dobu měla subscriberů přes milion.

Já nemám potřebu hru bránit, je mu opravdu celkem putna co s ní bude... Ale mám rád o věcech jasno a nemám rád, když někdo mele nesmysly a ještě se u toho odkazuje na jakousi domnělou autoritu.
@eremita (25.05.2013 16:02): Hra má pol milionov aktívnych užívateľov, nie subscriberov. TOR mal cca 200.000 subscriberov v priemere počas obdobia medzi vydaním a F2P konverziou (podľa relatívne presných štatistických metód určitých módov, ktoré počítajú aktivitu na jednotlivých serveroch). Čiže toľko môže mať aj teraz, a zvyšní sú F2P hráči.
Samozrejme + mikrotransakcie.

Hra bola dokonca aj v ekonomickom časopise forbes označená ako za obrovský finančný prepadák (pravdepodobne najväčší v histórii video hier -- a ako dôvod číslo jedna, prečo má EA klesajúce zisky -- toto je jeden z tých článkov: http://www.forbes.com/sites/insertcoin/2 ... ns-ea-is-in-decline/)

"Though EA never officially released budgetary figures, estimates are the game took between $200 and $300 million to develop, with marketing costs inflating that figure to possibly as much as $500M. Even if the numbers are off by half, it would be one of the most expensive games ever made. Since release, there have been many layoffs associated with SWTOR, including the executive producer of the game as announced yesterday. "

Takže, áno, stratová bola určite, z tých 300 mega, pochybujem, že sa im vrátila čo len tretina.

A ako som povedal, a ako povedal aj USER47, pôvodná investícia je GONE, to že teraz je mierne v pluse a preto to ešte nechávajú bežať neznamená, že to nebol finančne stratový projekt.
To, že hra běží, nemá vůbec žádnou vazbu na to, zda je to úspěch i se započítáním nákladů na vývoj. To už jsou utopený náklady, který do rozhodování o tom, zda to zavřít/nezavřít vůbec nevstupujou.

Oni to nechaj běžet dokud jsou náklady na provoz menší než jejich příjmy ze subů a mikrotransakcí. Což se teď asi děje, už jen díky tomu, že do tvorby novýho obsahu ani do technický podpory a patchování zjevně až tak moc peněz necpou. Takhle se jim ta investice pomalu umořuje, ale zda už k tomu došlo či někdy dojde, těžko říct.
@FildasCZ (25.05.2013 13:06): @Ebb (25.05.2013 13:59): Půl miliardy je totálně přepálený, tolik ta hra určitě nestála.... Celý manažment vyhozen opravdu nebyl - hra nebyla takovým úspěchem, jak se předpokládalo + bylo od počátku jasné, že živit si celý tým (kolem 300 lidí tuším) není po launchi potřeba, takže se k plánovanému propouštění "přihodili" další lidé.

Teď má hra kolem půl milionu subscriberů a nemalé peníze určitě vydělává na mikrotransakcích... Žádný wow-killer to ale rozhodně není a v tomto smyslu SWTOr nenaplnil očekávání. Takže ano, nebyl to úspěch. Ale to se nerovná prodělávání, to jsou dvě úplně odlišné věci... Kdyby ta hra prodělávala případně byla totálním fiaskem, zavřeli by to. Nebo by se nějakou chvíli ještě držela, ale rozhodně by se neinvestovalo... ale skutečnost je taková, že teď vyšel datadisk a další jsou v plánu. Nutně z toho plyne, že hra má dobré vyhlídky - EA nejsou charita...
@USER47 (25.05.2013 12:16): TOR bol značne v červených číslach. Celý manažment v Bioware bol viacmenej po tomto fiasku vyhodený (samozrejme uverejnené ako dobrovoľný odchod) a celá snaha teraz je už len minimalizovať stratu. To, že teraz už možno TOR operuje v plusových číslach je pravdepodobné, ale investičná strata je už GONE nadobro.

Tie budgetové odhady boli niekde medzi 200 a 500 mil. Ja by som tipol tých 300 (čo bola aj suma, ktorú uviedol na svojom blogu člen dev tímu, ktorý okrem iného spomínal aj rôzne iné procesy, ktoré sa diali počas vývoja -- celkom zaujímavé čítanie to bolo -- neustále revampy všetkého, mega plytvanie, neschopný manažment, atď).
@USER47 (25.05.2013 12:16): Jak dlouho to bylo placeny rok a neco ?Neco, jsem nasel, ale to jsou jen nejaky hruby propocty.Prve jsem nekde i nasel, kolik se do hry investovalo, ale nejak to nemuzu najit

Podle Michaela Pachtera bude mít The Old Republic zhruba 1,5 milionu platících hráčů, což dělá zhruba roční zisk 80 milionů dolarů. "Pokud těch 1,5 milionů hráčů bude platit 15 dolarů měsíčně, je to výdělek 270 milionů ročně. Pokud LucasArts dostane 35 procent a EA odečte zhruba 35 procent na operativní výdaje, vydělají z té částky čistý zisk zhruba 30 procent. To je 80 milionů dolarů ročně. To vůbec není špatné."

Souhlasí také s dřívějším prohlášením šéfa EA Johna Riccitiella, který tvrdil, že jim stačí 500 000 platících hráčů, aby The Old Republic vydělávalo. "Většina MMO vyžaduje alespoň 250 000 hráčů pro to, aby byly v plusu. Vzhledem k tomu, že EA musí dát nějaké peníze Lucasovi, bude SWTOR potřebovat okolo 400 000 hráčů. Pokud tedy budou mít 500 000 hráčů, už vydělávají peníze."

Pravdou tedy je, že Lucas na celém obchodu vydělá spoustu peněz, ale EA si moc dobře spočítali, aby na hře také vydělali. Ostatně, jejich MMO by bez značky Star Wars rozhodně neměla takový úspěch, s jakým se u ní počítá.


z roku 12,1 2012
Oficiálně (alespoň zatím) EA nic ohledně investované částky neprozradilo, ale se svým odhadem přišel analytik Doug Creutz. Podle něj stál vývoj této hry zhruba půl miliardy dolarů (500 milionů), to je v přepočtu neuvěřitelných 10 miliard korun. Už vzhledem k silné značce to brali EA jako vcelku bezpečnou investici, na druhou stranu částka to nebyla zrovna malá a ještě potrvá, než se jim tato částka alespoň vrátí.


Podle zatím posledních oficiálních informací se prodal 1 milion kopií hry a odehráno bylo přes 60 milionů hodin. Úspěšnost pro vydavatele ovšem bude možné vyhodnotit až s odstupem času a sami jsme zvědaví, jak se bude množství populace vyvíjet v následujících měsících.


S tím, ze bylo prodano jen milion kusu bych nesouhlasil, kdyz nekde pred rokem tvrdili, ze hraje milion lidi online..

Tady to se mi zdá asi nejlepsi

The Old Republic--which reportedly cost $200 million to develop--was released in December to a warm critical reception after six years of development. The game welcomed its first content expansion--Rise of the Rakghouls--last month.
http://www.gamespot.com/news/star-wars-t ... -active-subs-6349578