Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Sinister (10.09.2013 13:11): Soubojový systém lze imho podrobit argumentaci naprosto jednoduše (ve smyslu způsobu), ale samotné provedení by byl pěkný oser... Jeto přece úplně stejné, jako vzít např. 4. edici DnD pravidel a celé to projít z hlediska několika zásadních principů: vyváženost, koherence, úplnost... A právě proto je to oser. Kdyby si někdo dal práci a vzal veškerou matematiku (googlení na hodiny) za soubojovým systémem DAO (jednoduše si vzal tento systém jakoby na "rýsovacím papíře") a prozkoumal to právě z hlediska těch zásadních principů (co je zásadní je třeba samozřejmě určit, mohlo by se to hodnotit třeba i z hlediska volitelnějších principů, např. dynamiky/komplexnosti...), vylezla by mu objektivní analýza (analýza, ne názor). Na základě takové analýzy si pak každý může udělat názor.

A třeba teď můžu rovnou říct, že soubojový systém v DAO celkem selhává v rámci "koherence", jelikož je otevřený různým exploitům. I když samozřejmě rozdíl mezi účinnou taktikou a exploitem je relativní, pomyslnou hranici ale řekl bych chápeme všichni.
Mňa zas prekvapuje, ako mnohí vychvaľujú užívateľské rozhranie, pripadalo mi konzoloidné. Každý predmet dostal namiesto poctivého renderovaného obrázku iba generickú a symetrickú ikonu z priesvitného spritu. A Kódex? Neprehľadná a sterilná hromada číslic.
@eremita (10.09.2013 12:57): Tak zrovna souboj ohledně téhle hry se odehrává v místech, kde argumenty nepomohou. Je to asi jako vysvětlovat Mass Effect nebo Alpha Protocol haterům, proč jsem si to tak strašně užil. Ale faktem je, že ty superlativy obíhající Origins jak měsíce, mě místy vážně urážejí...
@Sinister (09.09.2013 22:31): Ani ne, to už tu bylo tolikrát a průměr z 300 hodnocení asi mluví celkem jasně. Ale jenom poukazuju na to, že většina toho komentáře hru prostě popisuje tak, jak je, tudíž tam moc není s čím ne/souhlasit.
A přitom krom prvního odstavce a závěru na tom víceméně není nic subjektivního :-)
@Dorian (02.09.2013 15:16): Je třeba rozlišovat mezi vlastním zážitkem a pověrou. V jádru není v soubojích rozdíl, ale na oko vypadá DA2 mnohem zběsileji a dynamičtěji. Jestli ale panáček skáče tři metry do vzduchu, nebo ne, nic nemění na tom, že v pozadí se pořád hází kostkou, že skilly jsou pro úspěch naprosto zásadní apod. IMHO valná většina kritiků soubojového systému v DA2 (totiž ve smyslu opozice k DAO - tedy nemluvím povšechně ale jen o těch, kteří haní systém DA2 ve vztahu k DAO) tu hru jednoduše nehráli. Usuzuji hlavně z perel typu "klikfest". Jak může někdo hru s auto-attackem označit za klikfest vážně nechápu. Buď tu hru nezná (lepší varianta), nebo si odskočil od Super Maria do neznámých vod.

V praxi někdo kouknul na youtube a už mudroval
Pořád lepší soap opera než béčková epičnost :-)

Ale stále se divím že nikdo u DAI nevolá po tahových soubojích. Bezpochyby by to zajistilo větší taktičnost než pauzovatelný realtime. Ale to by pro některé bylo asi až zas moc staromódní
Ne :D právě pro tu mou úroveň sentimentality mi plně postačuje jedno soap-opera RPG ročně :D jak tak nad tím přemýšlím, z toho co čtu a sleduju, obvykle na tom osudu postav pozoruju stejně jen to jak kreativně je tvůrce nechá chcípnout, nebo v případě seriálů kolikrát Jessie Pinkman řekne BITCH!. :D Ne fakt, z 'televize' sleduju seriály jako Suits, popravdě i z poslední řady Dextera je mi na grcku protože to moc připomíná telenovelu a tak jsem si přečetl jak to skončí. Ale prostě Bioware to je něco jiného :D když ti v reálu někdo řekne že je něco moc na prd a není řešení, což se mi jako takové zpovědní vrbě stává často, je to prostě na nic. Kdeždo v dragon age ať je problém jakýkoliv jde vyřešit... protože madafakin' HAWK!!!! :D :D Pak je to fajn pocit prostě :D Holt mě to baví no.. xD Ale jak jsem kdesi psal, stejně víc než na tohle všechno se těším na dark souls, což nejblíž tomu co mám nejraději.
Navíc zbožňuju třeba Merrill, ale kdyby byla přítelkyně podobná asi bych se už dávno utopil ve lžičce polévky... nebo si odskočil na benzínku pro cigarety.. :D Ale ve hře mě to prostě baví. Navíc když je to už to poslední co bioware umí- což se doufám pletu a ve trojce překvapí ve více směrech.
Say: samozřejmě že postačí, rozhodně nestrádám. :D Ale je to i v knížkách tak, nejvíc mě zajímají osudy postav, zapamatovatelné hlášky, vztahy mezi nimi. Nenadělám nic.. :D
Jinak já se na soap operu taky těším :D (aby si Sinister nemyslel že ne) Nejvíc se (při oznamování novinek)těším na společníky, než jakýkoliv herni mechanismus, víc jásám z toho když se dozvím nového companiona, je to skoro jako sbírat pokemony :D A i proto u mě vyhrává dragon age 3 nad zaklínačem 3- opakuju, jsem si vědom jak paradoxně to zní protože zaklínač bude lepší hra, ale já sentimentálně chci společníky! a rozohovory! a romance! a jak k vám každý vzhlíží. Možná bych měl uvažovat o kariéře učitele ve školce, když oželím ty romance.. :D Ale prostě mě to vždycky bavilo nejvíc už od dob Bastily a Visas- špárat se v postavách. Hlavně co nejtemnější minulost :D I když to DA2 trochu přehnal a snad každý je tam nějak narušený, ať už prolezlý démonem, lyriem nebo jen nacismem..
Jak jako přeskakovat filler combat? Já chci stínat hlavy jako na běžícím pásu :P
@Abel (01.09.2013 20:19): To by bylo maximálně super! Je fakt, že stigma RPG her ohledně filler combatu by konečně mohlo skončit. Přeci jen bych předpokládal, že vývojáři vyspěli společně s hráči...
@Ebb (01.09.2013 15:20): "skip cut-scenes a skip soap opera dialogues" - s tím zásadně nesouhlasím. Vždyť přece o tom jsou hry od Bioware. Skrze souboje normálně trpím, abych se dostal k tomuhle contentu (tedy co se týče ME1, DA:O, DA2).
DA by potreboval skip filler combat, skip cut-scenes a skip soap opera dialogues (t.j. skip 95% celej hry).
Tlačítko 'skip battles' teda ještě není ? :D S ním bych si to zahrál. Pobavilo mě že jedním z raných módů bylo 'skip the fade'. Mě by mrzelo kdybych něco tvořil a pak mi to modeři vystřihli protože je to nudí.. :D