Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Walome (28.03.2014 22:07): Přesně co řekl @Flexo (28.03.2014 22:17):

Jinak o prodejích a slevách by ti toho mohl povykládat Gabe Newel. Prodeje hry se zvýší nejenom během slevy, ale zvýší se i po ní. To přímo protiřečí tvrzení, že slevy snižují hodnotu her.
Herní trh není o tom, že někdo něco možná někdy koupí. Když chci hru, chci ji hned. Jsou pak hry, které si zahraju, ale nedal bych za ně plnou cenu, tak si počkám na slevu. Tyto slevy v podstatě plní úlohu bazaru.
Novost hry je velice důležitým a neignorovatelným faktorem. Ty slevy na Steamu a podobně existují už hrozně dlouho. Kdyby kazily počáteční prodeje (které jsou pro každou hru nejkritičtější a nejdůležitější), přestali by s tím. Hráči, kteří ty hry kupují, dobře vědí, že časem půjdou do slev.

Dalším faktorem je rozšířenost hry. Hráči nejsou jedinci kteří někde sedí a náhodně nacházejí hry. Existují herní komunity (jako je třeba tato). Rozšířenost hry způsobí, že se o hře budou více bavit (což nedávná sleva na Steamu potvrdila konkrétně u této hry, že ano :) ), díky čemuž se o hru bude zajímat více lidí a samozřejmě si ji také více lidí koupí.
O tomto už někdo z Valve taky mluvil - dneska je často důležitější kdo o nějaké hře udělal video, než na kolika webových stránkách byla na hru reklama. V konečném důsledku je taky docela jedno jaké skóre který web nějaké hře dal - akorát se povedou vášnivé debaty, jestli hra měla dostat 8.4 nebo 8.6. Hlavně jde totiž o to, že tu recenzi někdo napsal a uvědomil o ní další publikum. A pokud je recenze dobře napsaná, hráč se dokáže sám rozhodnout, jestli by ho něco takového bavilo či ne - skóre k tomu prostě nepotřebuje.
@Walome (28.03.2014 22:07): DS je téměř 6 let stará hra, která má další 2 pokračování. Tipnul bych si, že tak 95% lidí, co o ni měli skutečný zájem, ji už dávno vlastní. Skutečně nevidím, jak tohle znamená, že bych měl přestat kupovat hry.
@LIUWIL (28.03.2014 21:29): DS v tuhle chvíli absolutně ztratil hodnotu. Tahle je hra zabitá. A indikuje to, že i velké firmy a velké hry mohou sklouznout k podobným úskokům. Když to přeženu, lidi můžou přestat kupovat hry a čekat, až jim je někdo dá zadarmo.

Takhle přece nefunguje profesionální byznys, rozdávat něco zadarmo. To si můžou dovolit GOG, kteří sází na lidský přístup, ne velké korporace.
@pajmič (28.03.2014 21:11): Já si právě nepamatuji, kdy jsem měl nějaké potíže v podstatě se kteroukoliv službou jako je Origin, GfWL, Social club apod. Je to sice něco navíc, co by být nemuselo, ale že bych kvůli tomu kolem sebe metal blesky a byl dopředu otrávený, že tu hru musím spouštět přes nějaký účet, to říct fakt nemůžu. A nejvíc mě právě zarážejí řeči typu "než abych hru spouštěl přes to a to, tak hru radši sosnu, jelikož takovou službu si tam z principu(!) nedám."
@Chuck (28.03.2014 20:59): Máš bohužel pravdu, když nedávno Valve rozdávalo zadarmo L4D2 tak se lomunita mohla po..rat blahem, kdeždo u EA si většina lidí stěžuje, když mi někdo dá něco zadarmo, poděkuju. A to hejtování Originu mi taky nedává smysl. Je to služba, stejná jako Steam, nebo Uplay.
Nic proti podobným úvahám, ale nabízí se jednoduchá otázka - není to těm koncovým uživatelům, kteří o hru mají zájem, úplně jedno, z jakého důvodu hru vývojáři uvolnili zdarma?
@Walome (28.03.2014 08:16): Jak jsem řekl - podle mě hlavně potřebují někam napsat jak jim roste uživatelská základna. Toto je typické pro velké firmy - dostaneš jeden úkol a nějak ho musíš splnit. Okolnosti jsou nepodstatné, musí to vypadat dobře na papíře.
Že by se někdo začal probouzet?
No, musel bych být naivnější abych si to myslel. Nejspíš jenom potřebují někam napsat o tom, jak jim roste základna uživatelů.
@Hrdlodus (24.03.2014 18:17): Vesměs nic speciálního - šetřit munici, upgradovat pouze dvě zbraně (pro mě to byl Plasma Cutter a později Pulse Rifle). Stáze se hodí, Telekinezi jsem nikdy moc nepoužíval.

Z DS série obecně mi přišla trochu těžší pouze závěrečná část DS2, ale je pravda, že mě nelákalo hraní bez ukládání, takže DS3 na HC je asi nejobtížnější (taky proto, že by se mi opravdu nechtělo opakovat tolikrát).
@Hrdlodus (24.03.2014 12:00):
Hra ti z valné většiny dává do beden munici podle toho, co máš za zbraně. Takže ať už hraješ jak chceš, nosit s sebou čtyři zbraně rozhodně není výhra. Čím méně zbraní budeš nosit a používat, tím více budeš mít munice a tím více ti zbude upgradů.
Zkoumej hodně (ale opravdu hodně) své okolí. Munice je relativně dost i na Impossible.
Při střetech musíš taktizovat. Nejprve usekávej spodní končetiny, ať se nemůžou rychle hýbat. Dorážej až když budou všichni na zemi a ty budeš mít jistotu že ti zůstane munice. Kdykoliv můžeš, dorážej s pomocí telekineze. Hlavně nestřílet vedle. Stáze je naprosto nepostradatelná, zrovna jako telekineze. A samozřejmě platí pravidlo "use it or lose it" - tedy co nepotřebuješ, prodej. A nezapomeň kopat do mrtvých nepřátel - padá z nich munice a dobrý pocit.

Impossible je fakt skvělý zážitek, protože je to opravdu těžké, ale není to umělá obtížnost. Je to prostě survival horror jak má být - člověk musí při bojích taktizovat, musí se rozmýšlet za co utratí peníze, musí si rozmyslet kolik vezme munice, kolik lékárníček a kolik stáze a naprosto nezbytné je dobře si rozmyslet co budeš upgradovat a v jakém pořadí. Každá vystřelená stáze je taktický krok, který musíš využít a jelikož jsou po lodi i stanice které stázi dobíjí, je potřeba se rozmýšlet jestli si stázi dobiješ z inventáře, nebo se zkusíš dostat k nejbližší stanici.
ja to hral na nejtěžší a bavilo mě to..jak svina bylo to tuhý to jo...hned vytunit stazi, používat předměty a dupat a dupat a dupat ...
a pak mě přišlo super, když v pozdější fázi hry, jsem už byl díky dobře zvoleným upgradům méně zranitelný... konečně
@Hrdlodus (24.03.2014 12:00): Musíš k likvidaci nepřátel hodně využívat telekinezi a okolních předmětů. Tak jako tak je nejvyšší obtížnost hodně nedomyšlená. Nábojů je málo, takže všechny příšery nelze zabít. Pouze zmrzačit a pak před nimi utéct. Jenže když příšeru nezabiješ, tak ti z ní nevypadne odměna - čili nemáš lékárny, náboje, kredity a stává se z toho začarovaný kruh.

Asi po hodině hraní jsem se vrátil na střední a tam, kde jsem měl před tím v kapse 5 nábojů, jsem jich měl najednou 20.
Tak jsem se přecenil. Tohle není jen tak hrát na nejvyšší obtížnost. Minimum nábojů, nízká účinnost útoků, schopnost mutantů útočit jakoukoliv končetinou, jejich schopnost skákat skákat a hlavně veškeré reakce a pohyby hry se zpožděním oproti myši dělá z akce sebevraždu.
@LIUWIL (11.03.2014 17:11): Já tu stázi používal o něco méně, ale pravda je, že na nejtěžší obtížnost zásadně nehraju (volím střední). Ale to, že jsem stázoval minimálně v poslední kapitole, byl jen takový bobřík odvahy, kterým jsem občas i prošel. :-)
Pravda, začátek jednoduchý nebyl. Ani nevím čím to bylo. Já jsem stázi používal moc rád. Hlavně když jsem viděl jak se proti mě psychopaticky řítí dvoumetrová, uslintaná potvora. To najednou hnusák skoro zamrzne a ty si říkáš "muhehe kdo je tady šéf?" A náhle ti na krk zezadu skočí ještě ošklivější potvůrka :)
@pajmič (10.03.2014 20:40): Tím se hodně vysvětluje. :-) Já že si vzpomínám, že to bylo hlavně v první půlce kapitoly poměrně tuhé, ovšem já si to ztížil tím, že jsem nějak kašlal na používání stáze.
@Chuck (10.03.2014 20:34): No tak nějaký "zápor" jsem musel najít :D Ono je těžké něco takového kritizovat :) Pravdou je, že tam bylo pár mutantů, kteří postupem hrou byli silnější.