@Bodkin (24.12.2013 13:11): Jasně, já myslel vykreslování i přesto, že se budeš dívat třeba z dvorku do interiéru skrze okno. Imo míra detailů bude značně osekaná a plně se vykreslí jen při vstupu, ale třeba ne.
Diskuze
@Bodkin (24.12.2013 14:28): A proč nemají v takovém studiu schopné lidi?
@prasezlesa (24.12.2013 14:00): TW nemá žádné vojáky. TW má několik desítek jednotek a každá z těchto jednotek ovládá počty 'živých bojových operací'. Nic více, nic méně.
Podobně fake bojující vojáci v Skyrimu by byli ok, dokud by se do toho nevložil hráč a pak by to bylo v hajzlu. Jediná rozumná možnost by byla pustit jejich boj někde, kde se na ně hráč nedostane/nedostřelí/nedokouzlí = nejspíše docela problém.
Ano, šikovný člověk by to nejspíše dokázal všechno sehrát tak, aby to vypadalo jako epič bitva, ale tady mluvíme o Bethesdě. Tak daleko se ještě nedostali.
Tudíž, podtrženo sečteno: Šarvátky místo bitek jsou způsobeny především enginem, podvádět by se v tom (asi) dalo, ale chtělo by to šikovného návrháře. V Bethesdě.... checht.
Podobně fake bojující vojáci v Skyrimu by byli ok, dokud by se do toho nevložil hráč a pak by to bylo v hajzlu. Jediná rozumná možnost by byla pustit jejich boj někde, kde se na ně hráč nedostane/nedostřelí/nedokouzlí = nejspíše docela problém.
Ano, šikovný člověk by to nejspíše dokázal všechno sehrát tak, aby to vypadalo jako epič bitva, ale tady mluvíme o Bethesdě. Tak daleko se ještě nedostali.
Tudíž, podtrženo sečteno: Šarvátky místo bitek jsou způsobeny především enginem, podvádět by se v tom (asi) dalo, ale chtělo by to šikovného návrháře. V Bethesdě.... checht.
@Ebb (24.12.2013 12:58): Pro mňa to sice néni immersion killer. Ale když je to udělané jak v risen/gothic mám z toho taky MNOHEM lepší pocit.
@Bodkin (24.12.2013 13:53): Můj argument by byl mimo, kdyby v té strategii šlo bojovat se sto vojáky, ale ono tam jde bojovat klidně se dvěma tisíci.
A je jedno, čím si co vypomáhá. Chytří tvůrci si prostě v určitých situacích dokážou nějak vypomoct. Tak to prostě je.
A je jedno, čím si co vypomáhá. Chytří tvůrci si prostě v určitých situacích dokážou nějak vypomoct. Tak to prostě je.
@prasezlesa (24.12.2013 13:43): Až na Shoguna 2 a Rome 2 jsem hrál TW všechny, žádný strach. Kolik jednotek mají TW limit, tj. můžeš je nasadit do pole a zbytek jsou posily? A jednotka je samozřejmě celý útvar. Navíc TW vždy 'dropnou' svět a skočí do battle mapy, kde je jen třicet jednotek na jedné straně, třicet na druhé, tudíž jen půlku z nich musí řídit PC, což je také nejnáročnější věc na výpočet.
Lepší argument měl Mount, který vzpomínal mount and blade, což je pravda pravdivá, leč by se nemělo zapomínat, že i M&B si vypomáhá bojovou mapou.
Lepší argument měl Mount, který vzpomínal mount and blade, což je pravda pravdivá, leč by se nemělo zapomínat, že i M&B si vypomáhá bojovou mapou.
@Bodkin (24.12.2013 13:11): Ne. Pokud jsi tu strategii nehrál, tak vůbec nevíš, o čem mluvím.
@Say (24.12.2013 13:04): Tak to ale funguje všude a všude to tak fungovat bude. Nikdy nevykreslovat nic, co zrovna hráč nevidí. Jinak by ti z toho jeblo (především komplu).
@prasezlesa (24.12.2013 13:02): Srovnávat Skyrim se strategií je mimo. Gamebryo je šmejd, který snad brzy skončí v propadlišti dějin (byť v Civ IV docela ušlo, ne?), na tom se tu všichni shodneme, ale zase s tím 'hejtem' zůstávejme v rámci rozumu, ok?
@prasezlesa (24.12.2013 13:02): Srovnávat Skyrim se strategií je mimo. Gamebryo je šmejd, který snad brzy skončí v propadlišti dějin (byť v Civ IV docela ušlo, ne?), na tom se tu všichni shodneme, ale zase s tím 'hejtem' zůstávejme v rámci rozumu, ok?
@Ebb (24.12.2013 12:58): Vávrovo RPG by se ti mohlo líbit. Tam mají v exteriérech implementované interiéry, jenže... Takový je návrh/alpha projekt, v konečném výsledku čekám značné osekání. Např. detaily v interiéru se zobrazí až po vejití do místnosti atp. Prostě optimalizace.
@Scar (24.12.2013 13:00): Jenomže tady není řeč o strategii s panáčky o velikosti mravenců, bavíme se o normálních real-time bitvách s dobrou grafikou. A to jsem ještě nemluvil o Medival 2 Total War, že..
@Ebb (24.12.2013 12:58): Presne rovnako to chapem aj ja.
A fakt ked uz aj nic ine toto sa musi Piranhakom naozaj pochvalit a uznat.
A fakt ked uz aj nic ine toto sa musi Piranhakom naozaj pochvalit a uznat.
Strategie utáhne v bitvě víc postav, než RPG. To je panečku argument. Mě prostě jenom štve, když někdo za každym nedostatkem vidí pouze blbost někoho jiného a nejsou schopni pochopit, že tomu nerozumí a může za tím stát spousty jiných věcí.
Já končim
Já končim
@prasezlesa (24.12.2013 12:52): Nejde o dlžku loadingu, ale to že ťa to akoby prenieslo niekam inam.
Daleko viac mi vyhovuje napríklad Risen/Gothic, kde dojdeš do domku a odtiaľ z okna vidíš do exteriéru. Elder Scrolls, Witcher, Bioware hry atď majú všetky okná zabarikádované. Pre mňa je to immersion killer number one.
Daleko viac mi vyhovuje napríklad Risen/Gothic, kde dojdeš do domku a odtiaľ z okna vidíš do exteriéru. Elder Scrolls, Witcher, Bioware hry atď majú všetky okná zabarikádované. Pre mňa je to immersion killer number one.
@mazar1234 (24.12.2013 12:25): V Zaklínači 2 přece takové loadingy nebyly, ty byly v jedničce, ve dvojce akorát černá obrazovka a hned vnitřek. Teda je možné, že na slabších počítačích to je jinak, to nevím, ale Skyrim se dlouho loaduje i mně.
@MIGtheDRAGON (24.12.2013 12:26): Tak bohužel pro Skyrim já hodnotím hru jako takovou, ne hru s módy. Mně se na skyrimu líbí ta příroda a atmosféra, za to těch padesát procent. Těmi procenty vlastně říkám, že půlka hry se mi líbí.
@prasezlesa (24.12.2013 12:19): Tak ono hodně lidí s tebou tady určitě souhlasí i s tvým komentářem. Já třeba u série elder scrolls začal s morrowindem a po prvním hraní jsem mu dal taky asi 30%, protože mi přišel jako hrozná pakárna proti gothicu, který jsem v té době hodně hrál. Až později, když jsem našel módy mě morrowind začal bavit. Podobné to bylo i se skyrimem. Z počátku mě moc nebavil, ale jak jsem ho začal modifikovat a strávil jsem u něj dohromady minimálně 200 hodin, tak jsem ho i přes to kolik věcí mi v něm vadí, nemohl hodnotit nijak podprůměrně, protože skyrim je skutečně dobrej v tom co dělá a spoustu chyb je možné eliminovat módy.
@Ebb (24.12.2013 12:15): Jj to je strasne otravna chujovina loading kazdej kadibudky do ktorej vojdes, osobne mi to priserne vadilo aj vo Witcherovi (2).
@valcik (24.12.2013 12:18): Aha, já jenom nečekal, že by tu se mnou někdo souhlasil, tak už jsem paranoidní :D
@prasezlesa (24.12.2013 12:12): Aké výmluvy? Zle si to pochopil, Skyrim neobhajujem. Keď si prezrieš začiatok diskusie, zistíš, že som presne na tieto chyby ukazoval ešte pred vydaním hry. :P
@prasezlesa (24.12.2013 12:12): Ten engine je otrasný. Okrem toho, že nezvláda viacero postáv, tak má problém aj s tými debilnými interiérmi. Existuje more enginov čo zvládajú plynulý prechod medzi interiér-exteriér, ale ne Gamebryo tam musí mať loading screen. Osobne to považujem za najväčšiu chybu.
@valcik (24.12.2013 12:03): A to, že si tvůrci vybrali debilní engine, je jako moje chyba, že to používáš jako argument proti tomu, co tvrdím? Čím dál lepší výmluvy..
@prasezlesa (24.12.2013 11:47): Nah, je to skrátka Gamebryo. Zložito značené nav-meshes, pomalá AI, obmedzený dohľad kvôli rozdeleniu mapy do cells a s tým spojené nahrávanie dát.. V takom prostredí sa hromadné bitky spraviť nedajú a trpí tým napríklad aj Fallout NV.
@valcik (24.12.2013 11:39): Nevím, nepamatuju si to. Ale je to hra z roku 2004, Skyrim z roku 2011. Takže když jely velké bitvy na počítačích v roce 2004, nevím, proč by velké bitvy v propracovanější hře nemohly jet na počítačích v roce 2011..
Tohle jsou prostě argumenty úplně mimo mísu. Dokonce úplně mimo místnost se záchodem.
Tohle jsou prostě argumenty úplně mimo mísu. Dokonce úplně mimo místnost se záchodem.
@Scar (24.12.2013 01:16): V tom případě to dělala banda amatérů, která neví co je to optimalizace hry. Mount and blade lítal i na straších strojích s bitvami až 200 postav na jednou a jestli se nepletu, budou existovat i módy, které tuto hranici posouvají. Takže tento argument je tak trochu fail.
Ač jsem fanouškem skyrimu, v tomhle prostě musím s Prasetemzlesa souhlasit.
Ač jsem fanouškem skyrimu, v tomhle prostě musím s Prasetemzlesa souhlasit.
@prasezlesa (24.12.2013 11:29): Dosť záleží aj na komplexnosti herných mechaník. Umožňuje engine v Rome TW u každej postavičky aj zásahy do jednotlivých častí tela?
Nevím, o čem se tu pořád diskutuje. To, že "bitvy" ve Skyrimu jsou důsledkem kardinální neschopnosti, je fakt. Už v Rome Total War byly pořádné bitvy, a to je o hodně starší hra, takže ano, velké bitvy dnešní počítače zvládají naprosto s přehledem..
A jestli je důvodem opravdu mizerný výkon konzolí, tak kdyby tvůrci byli co k čemu, tak by prostě takhle osekali až verzi pro konzole, a ne i verzi pro PC.
A jestli je důvodem opravdu mizerný výkon konzolí, tak kdyby tvůrci byli co k čemu, tak by prostě takhle osekali až verzi pro konzole, a ne i verzi pro PC.
Skyrim (-75 %] a Skyrim LE(-66 %) v bleskové akci na Steamu, levnější už to asi letos nebude.
@Red (24.12.2013 01:07): Kardinální neschopností bych to nenazýval, opětovně za tím můžou být desítky dalších věcí. Například, celou dobu se počítá s tím, že se to povede ještě optimalizovat a ono se to nepovede. Nebo ti prostě nikdo neřekne kolik to utáhne a řeší se to až zpětně. Bitvy ve Skyrimu opravdu nebyly nijak světaborný, ale takový propadák to zase nebyl a věřte mi, ty lidi co to dělají tomu rozumí a umějí to.
@Scar (24.12.2013 00:53):
Ten tvůj příklad v miners jsem četl už jako malej capart v sekci "děláme hru" ve starém excalibru (1995?) kde hned byla poznámka že je pěkný že vám grafici vytvoří parádní místnost ale co z toho když to nerozjede průměrný počítač. Nepřemýšlet o tom je opravdu kardinální neschopnost.
Pokud opravdu je tady válka v deseti lidech tak rozhodně jsou tvůrci blbí a neumí to. Ne proto že neumí vytvořit 300 postav v oblasti, ale proto že vzbudili zdání že by tam těch postav opravdu mělo být víc. V dnešní grafice jde dělat spoustu epických bitev, pokud je ta hra jinak koncipovaná tak by se měl k tomu přizpůsobit i scénář.
Ten tvůj příklad v miners jsem četl už jako malej capart v sekci "děláme hru" ve starém excalibru (1995?) kde hned byla poznámka že je pěkný že vám grafici vytvoří parádní místnost ale co z toho když to nerozjede průměrný počítač. Nepřemýšlet o tom je opravdu kardinální neschopnost.
Pokud opravdu je tady válka v deseti lidech tak rozhodně jsou tvůrci blbí a neumí to. Ne proto že neumí vytvořit 300 postav v oblasti, ale proto že vzbudili zdání že by tam těch postav opravdu mělo být víc. V dnešní grafice jde dělat spoustu epických bitev, pokud je ta hra jinak koncipovaná tak by se měl k tomu přizpůsobit i scénář.
@prasezlesa (23.12.2013 17:52): "aby v bitvě bojovalo pět lidí a aby města byla tak malá, tak silně praktický důvod opravdu neexistuje. " Věř mi, pro téměř každý nedostatek existuje nějaký rozumný důvod. Dělal jsem na Miner Wars, kde se ze začátku slibovali bitvy až 300 lodí, jestli jste to někdo hrál, víte, že takové bitvy tam nejsou. Protože to prostě nešlo se současným výkonem počítačů, fyzikou, prostředím a nějakou grafikou realizovat. A to ta hra není pro konzole. Výpočetní výkon počítačů prostě není nekonečný. Malá města atd... V Miner Wars jsem si udělal fakt hezkou stanici, byl jsem na ní fakt hrdej. A pak přišel mail, že si máme projít mapy a upravit je tak, aby se vždy zobrazovalo X trianglů a moje stanice měla 4x tolik. A tak jsem mazal a mazal... Tím chci říct, že drtivá většina nedostatků má nějaké sofistikované důvody, kterým mnohdy nerozumíme, ale téměř nikdy to není tím, že je někdo prostě blbej a neumí to.
@Bodkin (23.12.2013 21:47): No to by trvalo dlouho, ale to neznamená, že je ten svět velký. Jinak já to hrál nějakých 25 hodin a už jsem teda byl ve všech městech.
Jinak já neříkám, že Skyrim je nějak strašná hra, třeba ta příroda a atmosféra je úžasná. Možná to hodnocení o něco zvýším, ale nad 50% nepůjdu.
Jinak já neříkám, že Skyrim je nějak strašná hra, třeba ta příroda a atmosféra je úžasná. Možná to hodnocení o něco zvýším, ale nad 50% nepůjdu.
Mapa je velká akorát. I po nějakých 70 hodinách na ní mám hodně oblastí, kam má noha nevkročila. A ve třech městech jsem prakticky vůbec nebyl, + dvě DLC, do kterých se mám ještě pustit...ono je to vlastně docela obrovské :)
@prasezlesa (23.12.2013 21:33): Na fajnšmekrech by asi nevydělali. Kolik je vás, dva, tři?
Výborně zkus to a až se do toho začneš dostávat, tak odchoď a odpočítej celou mapu. Musíš stoupnout na každý kousíček mapy. A pak řekni, jak dlouho ti to trvalo.
Výborně zkus to a až se do toho začneš dostávat, tak odchoď a odpočítej celou mapu. Musíš stoupnout na každý kousíček mapy. A pak řekni, jak dlouho ti to trvalo.
@Bodkin (23.12.2013 21:31): Tak ale to je zase akorát chyba tvůrců, že takhle oklešťují hru kvůli konzolím a že tvoří akorát mainstream sračku, místo aby udělali RPG pro fajnšmekry, že jo..
Kdybych to vzal úhlopříčně, tak to taky bude trvat několik desítek minut. Prostě ten svět není velký.
Kdybych to vzal úhlopříčně, tak to taky bude trvat několik desítek minut. Prostě ten svět není velký.
@prasezlesa (23.12.2013 21:02): Pětset dvanáct megabytů RAM. Někde napůl, někde sdílených.
Plocha. AxB. Kdyby jsi to alespoň vzal úhlopříčně, pak bych zavřel oči a předpokládal, že dokážeš myslet plošně, ale takhle jen blábolíš a stavíš strawmany.
Plocha. AxB. Kdyby jsi to alespoň vzal úhlopříčně, pak bych zavřel oči a předpokládal, že dokážeš myslet plošně, ale takhle jen blábolíš a stavíš strawmany.
@Bodkin (23.12.2013 17:56): A proč by ty konzole měly být tím důvodem?
" odkdy se rozloha, tj. dvojrozměrná veličina, dá odmávnout přeběhnutím z jedné strany na druhou"
Odjakživa. Když v pokoji dvěma kroky přejdu od jedné zdi ke druhé, tak je to prostě malý pokoj. Stejně tak když v nějaké hře doběhnu z nejzápadnějšího bodu do nejvýchodnějšího dobu za krátkou dobu, tak to prostě není nijak extrémně velký svět.
" odkdy se rozloha, tj. dvojrozměrná veličina, dá odmávnout přeběhnutím z jedné strany na druhou"
Odjakživa. Když v pokoji dvěma kroky přejdu od jedné zdi ke druhé, tak je to prostě malý pokoj. Stejně tak když v nějaké hře doběhnu z nejzápadnějšího bodu do nejvýchodnějšího dobu za krátkou dobu, tak to prostě není nijak extrémně velký svět.
@prasezlesa (23.12.2013 17:52): "ale pro to, aby v bitvě bojovalo pět lidí a aby města byla tak malá, tak silně praktický důvod opravdu neexistuje. "
PS3 a XBOX360, hned máš dva 'dobré' důvody.
A taky mě poněkud zaráží, odkdy se rozloha, tj. dvojrozměrná veličina, dá odmávnout přeběhnutím z jedné strany na druhou. Někdo tu nedával pozor v matematice?
PS3 a XBOX360, hned máš dva 'dobré' důvody.
A taky mě poněkud zaráží, odkdy se rozloha, tj. dvojrozměrná veličina, dá odmávnout přeběhnutím z jedné strany na druhou. Někdo tu nedával pozor v matematice?
@RXQ79rudax (23.12.2013 07:47): To, že je to lepší než ostatní díly, je možné, ale to ještě nic neznamená.
A je jasné, že rozlohu Skyrimu museli z dost silně praktických důvodů zmenšit tak, aby se ta hra dala hrát, ale pro to, aby v bitvě bojovalo pět lidí a aby města byla tak malá, tak silně praktický důvod opravdu neexistuje.
Jinak jen tak pro zajímavost - předevčírem jsem zkoušel běžet z levého okraje mapy k pravému, a zabralo mi to asi třicet minut, takže ten svět zas tak velký není.
Sice jsem měl aktivovaný god mode, takže jsem pořád běžel rychle, ale i tak.. :-)
A je jasné, že rozlohu Skyrimu museli z dost silně praktických důvodů zmenšit tak, aby se ta hra dala hrát, ale pro to, aby v bitvě bojovalo pět lidí a aby města byla tak malá, tak silně praktický důvod opravdu neexistuje.
Jinak jen tak pro zajímavost - předevčírem jsem zkoušel běžet z levého okraje mapy k pravému, a zabralo mi to asi třicet minut, takže ten svět zas tak velký není.
Sice jsem měl aktivovaný god mode, takže jsem pořád běžel rychle, ale i tak.. :-)
@prasezlesa (21.12.2013 15:35): vždyť oproti předchozím dílům série je podle mě Skyrim nejlepší ( hlavně oproti Oblivionu ) - protože herní postavy ( hlavně obličeje, animace pohybu )už nevypadají komicky, směšně, nebo odporně. takže se svoji herní postavou můžeš i sžít .Herní svět je dost propracovaný - ale je pravda že by stálo zato aby už taky vytvořili hru kde budou města reálně zpracována ( s tisíci obyvatel, třeba takhle realisticky zpracovat několik oblastí mezi kterými by se cestovalo ) a ne jako tady ( nebe v některých předchozích dílech ) jen pár domečků pro představu - je to vlastně jakási simulace ( takže i bitvy probíhají s omezeným počtem vojáků ) - jelikož celý Skyrim scvrkli jen do několika čtverečních kilometrů ( místo několika milionů km* ). Ale i tak hra zabaví i s datadisky na více než 200 hodin ( z toho několik desítek hodit můžeš strávit čtením herních knih - některé z nich jsou velmi dobré a napínavé ).
Samozřejmě tady jako v předchozích dílech nejde moc o nějaký příběh ale hlavné o průzkum a čištění dungeonů od nepřátel.
Samozřejmě tady jako v předchozích dílech nejde moc o nějaký příběh ale hlavné o průzkum a čištění dungeonů od nepřátel.
@prasezlesa (22.12.2013 11:42): Jestli je pro tebe svět Skyrimu jednotvárný je to možná tím, že ho nedokážeš plně využít. Věř mi, jde tu dělat opravdu mnoho věcí. Nicméně v mnohém s tebou zase souhlasím. Např. finální bitva o pár lidech, starý engine, nevýrazné vedlejší postavy a podobně. Ale i přes to všechno je to pro mne velmi dobrá hra.
kdo o tom ještě neví, upalujte do Černoty a křikněte do tý žlutý věci neutuchající sílu :-ú
@Borghal (22.12.2013 02:11): To je, protože bych vaše argumenty rozdrtil, to ale nijak nesouvisí s mojí kontroverzností.
@prasezlesa (22.12.2013 01:09): Anebo kterým poukazují na to, že s dotyčným je marná snaha pokoušet se argumentovat :-)
@Borghal (22.12.2013 00:50): To nemá nic společného s nějakou mojí kontroverzností, ad hominem je snad nejčastější způsob, kterým si lidi na netu vynahrazují nedostatek argumentů.
@prasezlesa (22.12.2013 00:29): Ad hominem je sice obvykle logická chyba, jenže to ještě neznamená, že ji nelze použít vhodně. A toto skutečně vhodné použití je, neboť varuje ostatní přispěvatele před pouštěním se do diskuze s tebou na základě předchozích zkušeností.
A neodpustím si rýpnutí - pokud jsi to čekal, jak naznačuješ, očividně jsi si sám vědom toho, jak kontroverzně působíš, takže proč to vůbec zmiňovat... :-P
A neodpustím si rýpnutí - pokud jsi to čekal, jak naznačuješ, očividně jsi si sám vědom toho, jak kontroverzně působíš, takže proč to vůbec zmiňovat... :-P
@Matthew.J (22.12.2013 00:31): Já tu nikoho neurážím.
@prasezlesa (22.12.2013 00:29): Ne. Jsme enom u varování před pravděpodobným trollingem a urážkama.
@Matthew.J (22.12.2013 00:24): Aha, takže už jsme u ad hominem, já si říkal, co že to tak trvá :-))
Kdyby nekdo už zapoměl co je prasezlesa zač... @prasezlesa (04.04.2012 21:14)