Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@AiMLEzZz (14.01.2014 13:55): mam imps more complex needs..to jak popisuješ dělám, dělal jsem a nic...a nádoba se jmenuje hide waterskin..pak mam mody ještě expanded cooking a real wild life... a ani konverzace o naplnění jsem si nevšiml..ale moc dík za odpověd
@bartas (14.01.2014 13:41): Jakej mod? Pokud je to Realistic Needs and Diseases a tou nádobou myslíš Waterskin, tak to funguje tak, že si musíš stoupnout do vody a tu nádobu v inventáři použít. Alternativně si taky můžeš zažádat v libovolném hostinci, aby ti to naplnili vodou. A pak, tuším, existuje mini-mod, kterej umožňuje, abys vodu mohl nabírat i ze studen a funguje jako dodatek k RND.
nějak jsme ještě nezjistil jak nabrat vodu do tý nádoby ze skrkavčího tesáku, jde asi o mod s potřebami jídla, prý to jde nabrat jen někde, ale už jsme byl u koryta, u studny a vody v bílém průsmyku v jezeře a nic...
"Curved. Swords."

Šel jsem je pobít, ale pak mi řekli proč po ní jdou a já si řekl, ok... Pak jsem čekal, jestli to ještě jednou netwistne, jako že mi lhali a já udělal blbost, ale nic takového se nestalo. Takže ok.
Nu, nejdříve to dokončím jako klasický bethesdí powertrip theme park, které fakt už mají docela zmáknuté a následně to pak omoduju do nějakého brutálního survival chudého 'středověku'.

Snad to pak bude dobré alespoň jako Unreal World :P
@Mount (13.01.2014 18:24): nevim jak to slovo hardcore...potřebuješ se prostě oblíct at nezmrzneš, neplavat ve zmrzlý vodě a snažit se nezmoknout jinak ti to omezuje statistiky a muže i zabít. docela mě to baví.
mam tam ještě imps more complex needs... a to už je kapku náročnější - jíst, pít, spát a ještě jde o složení jídla, jeho výživovou hodnotu...vliv má jstli běháš sprintuješ sedneš si...shánění jídla trochu času zabere, ale zase máš radost, když najdeš rajče hehe
a pak je ještě nějakej více komplexnější, že si můžeš i něco zlomit a tak...ale zatím mi bohatě stačí to jídlo a to je tam ještě možnost, že by se mohlo kazit
jinak čumím co všechno ty mody dokážou - jak si pak člověk může hru přizpůsobit podle libosti
@AiMLEzZz (13.01.2014 14:33): Jo tak pokud se na tom postaví celá hra - survival žánr - tak to pak jo. Ale Skyrim na to není vhodná hra. S Frostfall jsem zažil pěkné chvilky, ale pak jsem to nastavení hodně zkrouhnul, protože prostě není zábavné nosit tuny loučí a proklikávat se interface pro sbírání dřeva, což bylo v chladných krajích třeba až nesmyslně často. Tak, jak v některých oblastech akcelerovaný herní čas gameplay pomáhá, simulaci to naopak zabíjí. Btw. znám lidi, co by bez kompasu či mapy ve hře netrefili ani do nejbližší vesnice, ti by asi taky nebyli šťastní z "orientuj se podle slunce a hvězd", jakkoliv to zní kůl a oldskůl. :-)

Imho musí být člověk masochista aby si užíval, že mimimálně jednou do hodiny musí ve hře nasekat dříví, udělat si táborák, napít se / najíst atd. Zvlášt když to obvykle v gameplay rovině znamená zmáčknout tlačítko - čekat až se dokončí animace... a tak pořád dokola. Skyrim má taky docela dost malý svět na to, aby se člověk nějak rozumně cítil omezen potřebami a nepřipadlo mu, že geroj musí žrat a chcat co půl míle.

tl dr; a co tím vůbec chci říc? Asi že nemůžeš chtít, aby takové fičury byly v základu hry, protože 90% hráčů to bude otravovat. A proto díky bohu za modovatelnost Skyrimu. :-)
@Bodkin (13.01.2014 09:00): Jasně, jasně, to se ani nesnažím popírat. Jenom uvádím příklad, kdy můžou být základní potřeby dobře vyvedené. Myslím, že i ve Skyrimu by to mohlo fungovat skvěle, ale to by ten svět musel být trochu jinak vystavěný.
pathologic je hodně jiná záležitost než skyrim. mnohem víc se nabízí přirovnání k minecraftu, kde původně jídlo plnilo také plnilo funkci doplňování zdraví. potom byl přidán hungry bar s nutností cpát panáka jídlem a jak už tu zaznělo - nejdřív zpestření, později pro množství hráčů otrava.
@Borghal (13.01.2014 01:23): To není pravda! Pathologic od hráče tohle vyžaduje a celá hra je díky tomu daleko napínavější. Má to něco do sebe, rozhodovat se, jestli zachráníš pár nespravedlivě uvězněných lidí z vězení, než je zachvátí mor, tím, že podplatíš zřízence, anebo jestli ty peníze radši neinvestuješ do kousku chleba, uzenýho masa a pár pilulek antibiotik, abys měl jistotu, že se dožiješ zítřka.

Ovšem uznávám, že většina her realistické potřeby podává naprosto nezáživně a povětšinou spíš otravně. Naštěstí zrovna v Realistic Needs and Diseases si člověk může všechno nastavit, takže mu postava - orc válečník - nezačne v půlce dne kolabovat kvůli nedostatku spánku. Každopádně rozlehlej svět, jako je Skyrim, mi bez toho přijde trochu nevyužitej. Hostince a hospody tam stojí prakticky zbytečně, zvířata člověk může lovit tak leda pro zábavu a většina vody je tam jen od toho, aby ji člověk přeskočil.

Většina fanoušků survival gameplaye, mezi něž se řadím, podle mě nehraje jen s realistickýma potřebama, ale i dalšíma modama pro realističtější feeling, typu vypnutej kompas / mapa, Frostfall (člověk musí zůstat v teple a dobře oblečenej), realističtější boj, tmavější noc, tohle a tamto, protože jim historky typu "po cestě do Falkreath jsem špatně odbočil, a když jsem se chtěl vrátit zkratkou, tak jsem se ztratil. Padla noc, začal jsem mrznout a neměl jsem co do huby," přijdou o dost záživnější než jenom "šel pěšky do Falkreath a v pohodě jsem tam trefil". Určitě to není kvůli "vzrušení" z občasného kliknutí na jídlo v inventáři :D. Ale chápu, že někdo prostě jenom rád běhá po světě a zabíjí, co se namane.
Hlad a žízeň hlavně nemá moc smysl v herním prostředí kde je každejch pár metrů osídlení (a to je i v "post-apo" New Vegas). Bez survival aspektu je to jen záležitost peněz a především otrava.
@PoetaBezRymu (13.01.2014 00:25): Bylo to implementované do Falloutu, ale ve hře, kde jedna hodina trvá tři minuty... Když budeš z 24 herních hodin 8 herních hodin spát, dělá to 48 minut herní doby na jeden den. V průměru pak budeš muset každých 48 minut najít dvě až tři láhve pitné vody, nespecifické množství jídla a ještě se pak dostat na nějaké místo s postelí. A nejhorší, je že jdeš spát, vzbudíš se a hned máš zase žízeň a za chvilku hlad. Dáš někam fast travel, vyjedeš z načítací obrazovky a šup - hned máš žízeň hlad a chce se ti spát.
Ve výsledku je to pak jenom otrava.

Kdyby herní hodina trvala třeba dvacet minut, pak by to bylo něco jiného, ale teď se bavím spíš o Falloutu - jídlo, pití a i ten spánek (pokud bys s sebou mohl nosit spacák) by se staly něčím, s čím se budeš potýkat až za několik hodin reálného času a máš spoustu prostoru na to, aby sis našel co potřebuješ.
@PoetaBezRymu (13.01.2014 00:25): Protože standardní lidské potřeby vydají na mizerný gameplay. A proč ne taky únava, záchod, teplo? Věšinu lidí takové repetitivní činnosti prostě nudí. Jednou, dvakrát, fajn zpestření, ale muset lézt do inventáře něco sežrat každých x ingame hodin? Proč?

A jak už podotkl Mick, pro simulacechtivé jsou tu mody. Nevim jak na ten záchod a únavu, ale na jídlo a teplo rozhodně mody existují :-)
jak jste řešili quest "když mi byl nejhůř"? věřit saadii nebo panáčkům vojáčkům s jejich obžalobou?
@Myshka (11.01.2014 12:17): A keď to urobím, tak potom čo? :D

@Usermator (11.01.2014 11:46): V podstate zastávam podobný názor ako Hrdlodus, len by som dodal, že komentár na tomto webe je útvar verejný a práve to, že sa navyše dá ešte aj hodnotiť, vypovedá o tom, že autor ide naozaj s kožou na trh, tak by tak trochu mal počítať s tým, že nejaké názory naň sa vyskytnú a to nielen pozitívne.
@Hrdlodus (11.01.2014 14:06): Tak každej to dělá z nějakého důvodu ty mínuska, kdybych měl dávat mínuska tak to dávám většině páč je tam vždy něco, co třeba není pravda , a nebo to srovnava s nesrovnatelným.

A ke všemu mínuska jsou zlo a zrušil bych je, protože pak někomu dáš mínuska a on ti to oplatí jen proto, že si ho dal také.

Já radši vyjadřím svůj názor k tomu komentáři než bych mu měl dát mínusko.

Osobně to dělám tak, že pokud už mínus dostane ze 70 % napíšu, proč ho dostal to je podle mě fér ;)

A ne dát mínusko, jelikož je uchylnej na pravopis a tvrdí, že se to třeba nedá číst, když je to lež.Protože tam má nějaké hrubky a chybí mu čárky kupříkladu.
Asi bych to srchnul, že te dotyčnej je citlivka.
Protože se tady můžem hádat o tom, co znamená čitelný a nčečitelný text.



Mínuska bych fakt zrušil už jsem to tady jednou řešil.Že lidé ho spíš zneužívají.A nebo použivají, jako pomstu.
@Usermator (11.01.2014 11:46): Nenávidím tyhle poznámky "Když se vám to nelíbí, nečtěte to." Jak má asi člověk vědět předem, zda se mu to či ono bude zamlouvat? A i tak si člověk chce přečíst komentář ke hře. Informace ho zajímají, ale přesto se mu nelíbí forma či cokoliv jiného. Ale tím se nijak nevyjadřuji k tomu komentáři, jen k té poznámce, aby někdo nečetl něco, co se mu nelíbí.

A na mínus stačí i špatný styl komentáře. Pokud se to blbě čte, proč by to měl být oblíbený komentář (a to rozhodne celkové hodnocení)? Navíc o to zvláštněji to vyzní, když Ti nevadí dostat mínus za gramatiku. (Opět se tím nevyjadřuji k samotnému komentáři.

@AiMLEzZz (11.01.2014 13:05): Jestli dávat mínus za jiný názor... To by musel být velmi dobře obhájený. Protože i když vypíše své důvody, stejně mám vlastní názor, který s jeho nesouhlasí. Tak se mi nechce podporovat komentář, který nevyjadřuje můj názor na hru. Takhle skvělý komentář, který jde ale názorově proti většině, může být na prvním místě a zájemce o hru tak nabude pocit, že od té hry může očekávat něco, co pociťoval jeden člověk oproti většině hráčů.

To by tu moc komentářů nebylo. A ty, které ano, by už vůbec kvality nepobraly. Každý má nárok na svůj názor na hru. Každý je maličko odlišný. Od toho je tu hodnocení, aby nahoře byly ty nejlepší, ale aby tu jinak byl přehled všech názorů.

-------------------------
A je taková škoda, že diskuze nemají vlákna. Hned tato konverzace mohl být schovaná pod jedním příspěvkem a jiní by to mohli rovnou přeskočit a nečíst něco, co je nezajímá.
@Myshka (11.01.2014 12:17): Člověk nemusí vařit, aby poznal spálený řízek. Což není ani tak výtka vůči Usermatorovu komentáři, jako spíš poukázání na irelevantnost toho, jak píše člověk, jenž kritizuje cizí komentář.

@Usermator (11.01.2014 11:46): Já si naopak myslím, že za jiný názor by se mínus dávat nemělo, pokud je přínosný a dobře obhájený. Ačkoliv chápu, že se člověk občas potřebuje vykecat, tak není úplně ono, když máš ke hře 30 komentářů a z toho jich naprostá většina opakuje, co řekly už první dva.
@Tulareanus (10.01.2014 21:38): Já nikoho nenutim. To, že se vám muj styl komentářů nelíbí, není ještě důvod pro mínus, stačí mé komentáře ignorovat. Máte-li však výhrady k obsahu, k mým názorům, či pokud jste našli pravopisné chyby, klidně mínus dejte, ale pokud vás komentář nudí svou formou, číst ho opravdu nemusíte.
Chlapi mám problém.Pokaždé , když prohledám nepřítele a vezmu mu zbroj tak mu zmizne tělo.Nevím čím to je před tím to nemizelo. Až teď po roce hraní. Nevíte čím to je?
@musa (06.01.2014 01:53): Spíš asi budeš muset přepnout Steam do češtiny. Skyrim mám na Steamu česky a i klienta používám v rodném jazyce, naproti tomu si nevzpomínám, že bych si jazyk ve hře vybíral. :-)
steam verze má mít české rozhraní. možná jsem slepej, ale v nastavení nikde změnu jazyka nevidím. v čem je háček?
@Say (05.01.2014 23:12): Osobně si už několik desítek měsíců všímám, že menší, hůře fundovaná, ale hodně nadaná studia přináší na trh lepší hry než ty větší studia. Z velké většiny se jedná o svobodná studia která nejsou pod žádným vydavatelem. A hráčské výtvory taktéž začínají být zajímavější každým rokem.