Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Hydr0gen (31.01.2014 12:39): Hrál jsi to z FCR? Ta by měla řešit i to.

Aspektů, které mě právě pokouší k třetímu dohrání už se sešlo dost: od toho druhého mám novou grafárnu (teď už teda 2roky starou:-/), gamepad, pořádnou telinu, vyšla Enhanced Edition a právě ten FCR mod, který podle popisu vypadá výborně.
Moje originální cd je poškozené :( dá se to někde stáhnout, ať tam můžu dát enhanced a ostatní patche? Na comgadu tu hru mám zaregistrovanou, ale v zákaznické sekci nemám nic :x
@Bodkin (31.01.2014 08:41): J, potvrdil jsem si to. Ne, že bych s padem nebyl lama, ale i s myší mě dostanou celkem rychle. Naopak při normálních situacích v prologu jsem neměl problém.

Teda nevim, jak by mi to šlo třeba u přízraků v tom minidungeonu v prvním aktu (quest Ve spárech šílenství tuším) nebo samozřejmě u nejtěžšího souboje ve hře:-x.
Hmmm...Hru jsem dohrál na hard na myši a klávesnici. Teď jsem jí po roce zapl znova, v enhanced edici a s X360 ovladačem hraju na televizi...no a dostanu se v areně stěží do druhé vlny:)(střední obtížnost). Sakra:(. O kolik je arena těžší než základní hra?
Hm... Kdo jste to hrál s ubersamplingem? Přihoďte kdyžtak sestavu. Přijde mi totiž divné, že na i5 (3,2GHz) + GTX 660OC mi to jede pouze s vypnutým bloomem a motion blurem na 55-60 FPS ve fullHD, 30 FPS s 2650x1440.
Chucku dám ti svoji grafiku a 2x 500GB HDD za tvoji grafiku, co ty na to? :D
@Majkee (24.01.2014 12:36): Máš pravdu, už si s tou myšlenkou zahrávám dost dlouho, navíc je to nejstarší komponent v mojí sestavě (5 let) a hlavně musím poslední dobou sem tam zvažovat, kterou hru si nechám nainstalovanou. Ale na druhou stranu, pořád mám volných 64,3 GB. :-) Nevím, ale spíš bych to viděl rovnou na 1 TB než třeba 750 GB.

@Walome (24.01.2014 12:38): Tss, no dovol! :-) Jediná kravina, kterou bych ve vteřině odinstaloval, je Pajasův Minecraft. :-(
@Majkee (24.01.2014 10:05): ne to ke hře prostě patří - na Dark obtížnost od těch silnějších nepřátel stačí třeba jedna / dvě rány a je konec hry - zbroj je tu spíše jen pro okrasu.
Já se až to budu hrát znovu zaměřím také na znamení - když jsem hrál tu arenu na Dark - tak jsem postupně zjistil jaké dovednosti jsou opravdu užitečné - měl jsem adrenalin z boje i z používání znamení, - to igni je také dost silné - s tím jsem ty nepřátele smažil z dálky ale když jsem měl skore přes 600 000 a byl jsem v téměř 60 vlně - tak jsem udělal chybu ( jelikož jsem nepoužíval queen aby se mi výdrž doplňovala a mohl jsem nepřátele smažit igni ) prostě jsem se nechal obklíčit - snažil jsem se uskočit ale ten chrlič mě sejmul jednou ranou - měl jsem spiše použít queen , nebo adrenalin který jsem měl na maximum ale šetřil jsem si to do dalšího kola.
Ten styl boje stači prostě nahodin queen a kolem nepřátel skákat sekat silnými údery - ale v pozdějších vlnách v aréně byly ty nestvůry nějak více namakané že jim zranění mečem moc neubíralo - tak jsem spíše používal to igni.
Taky mám v plánu si Zaklínače 2 ještě před trojkou znovu zahrát.
@RXQ79rudax (23.01.2014 17:11): Není Quen trošku ovepowered ? Ten drak ti prakticky nic nedělá a jde jen o to si to znamení znovu včas nahodit, když dostaneš nálož. Já jsem to hrál jen na normal, Quen jsem vůbec nepoužíval (dával jsem body do Igni) a stačilo to na pohodlný průchod hrou. Než vyjde trojka tak si to zopáknu na vyšší obtížnost, tentokrát právě se znamením Quen.
Necelý rok zpět měl rudaxův účet okolo 10k videí. Za rok jich tam nasázel přes 4000... Je to vůbec možné, nebo je to účet několika lidí naráz?
Používal jsem igni a pomáhal jsem si queenem. Bohužel jsem nakonec musel udělat to, co jsem nechtěl - snížit obtížnost z normal na easy a pak se to docela dalo. Ale na finále s Lethem jsem si to zase vrátil na normal.
Já se koulel dokola po střeše a pral jsem do draka igni, co to jen šlo...kupodivu na něj oheň zabíral, což jsem nečekal. Taky jsem předtím vypil pár nějakejch standardních lektvarů, který mi to trochu ulehčovaly.
Neznáte někdo fígl na boj s drakem? První část jsem zvládl, ale s tou druhou na střeše už několik týdnů nemůžu pohnout.
Jak je to s těma cestama? V jedničce můžu být s řádem, s veverkama nebo neutrální a ve dvojce s Rochem nebo s Iovrethem?
V jedničce na tebe monstra vyskakujou víceméně náhodně, ale ve dvojce je myslím celkem jasně dané, že pokud v první kapitole půjdeš do lesa, budou tam endriagy a nekkeři. Pokud ve druhé kapitole půjdeš k bojišti, budou tam nějací mrchožrouti. A podobně. Čili to upozornění tam je, jenom je třeba věnovat tomu pozornost.

Když to člověk vnímá jako jakékoliv další RPG, tak je to otravné, ale pokud se do toho vžije, tak si myslím, že s tím nebude mít problém. Samozřejmě, herní systém není tak dokonalý, aby to vžití nějak podporoval, ale myslím, že když se budete snažit, hernímu zážitku to pomůže.

Mně to taky při prvním hraní překáželo, ale tady je problém, že se hráč prostě musí snažit vžít se do Geralta, respektive do toho světa a pravidel, které Sapkowski vytvořil. Pak dokáže omluvit věci, které by normálně hře vytknul jako chyby.
@Say (19.01.2014 18:46): Přesně v tom má Pride4u pravdu. Z herního hlediska byl ten systém v jedničce lepší. Takže buď před soubojem upozorňovat jak píšeš ty, nebo vrátit původní systém.
Ale bylo by fajn, kdyby na blížící se hrozbu upozornil Geralt nějakým monologem. Protože nevím jak vy, ale já sotva při prvním hraní poznám, kdy a na koho se mám připravovat = v 90% load. Z hlediska hratelnosti je to otravné.
@Zero (19.01.2014 17:05): Souhlas, to byl stoprocentně výborný tah. Mám dojem, že v trojce to chtějí zrušit. Mám chuť napsat do CDP, ať tam dají nějaký hardcore zaklínačský mód, kde to zůstane.
@Pride4u (komentář): To pití lektvarů mi přijde ospravedlnitelné. Zaklínač je koneckonců lovcem nestvůr, takže by si měl před soubojem zjistit, do čeho jde, jaké nestvůry se v dané lokaci nacházejí, a jaké lektvary by mu v dané situaci nejvíce pomohly, namíchat si je, v klidu vypít, počkat až se dostaví účinky, a až pak se vrhnout do akce.

Z herního hlediska je jednodušší si vychlemtat uzdravující lektvar, když máš málo životů, a nejdříve mi taky vadilo, že to tu nejde, ale z RP hlediska mi tahle varianta přijde logičtější.
Ono je stejně zbytečné vysvětlovat, proč je jednička lepší a rozebírat to. Pro mě je to hlavně o pocitech. O tom, že když si pustím soundtrack jedničky, tak mi běhá mráz po zádech, dokonce mi občas i ukápne slza.. Jednička je pro mě zkrátka spojená s velmi silnými pocity. Dvojka ve mně prakticky žádné pocity nevyvolala.
Jsou lidi, kteří nejsou tak citliví a kteří to nedokážou pochopit, lidé, kteří ani nemají nějaký cit pro atmosféru a nedokážou ji ocenit, co si jen uvědomují, že v jedničce bylo "cosi slovanského", ale tu atmosféru necítí.

Dál už nebudu o 1 vs. 2 diskutovat.
A taky, že napsal. Čímž jsem prohrála dávnou sázku, neb jsem si vždycky říkal, že se Sapek dřív uchlastá, než napíše dalšího Zaklínače. A vida ho, trolla.
@orromis (27.12.2013 03:02): Ježíš, nijak se nedistancoval, akorát tvrdí přesně to, co já - že skutečné pokračování může napsat akorát on.
To ale nijak nesouvisí s tím, že tvůrci hry navazují na to, kde Sapkowski skončil. Takže z pohledu tvůrců hra JE pokračováním jeho knížek. A bavíme se tu o tvůrcích, ne o Sapkowskim.
@prasezlesa (26.12.2013 20:39): "The game - with all due respect to it, but let's finally say it openly - is not an 'alternative version', nor a sequel. The game is a free adaptation containing elements of my work; an adaptation created by different authors," he noted.

"Adaptations - although they can in a way relate to the story told in the books - can never aspire to the role of a follow-up. They can never add prologues nor prequels, let alone epilogues and sequels.

"Maybe it's time to set the matters straight," he went on. "'The Witcher' is a well made video game, its success is well deserved and the creators deserve all the splendour and honour due. But in no way can it be considered to be an 'alternative version', nor a 'sequel' to the witcher Geralt stories. Because this can only be told by Geralt's creator. A certain Andrzej Sapkowski."

http://www.eurogamer.net/articles/2012-1 ... inks-about-the-games

Jestli ti přijde, že se od her dostatečně nedistancoval, tak se nemáme o čem bavit.
A fanfiction si tomu klidně říkej. Jo, byly tam ty samé hlášky, i když je často říkaly jiné postavy. A co? Já tomu říkám pocta dílu, které tvůrci jedničky evidentně milovali.
A radši takováto "fanfiction", která si na nic nehraje než dvojka, která se snaží být děsně kulervoucí a epická, i když to, že nikdo v CDPR nenapíše tak dobrý příběh, dialogy a postavy jako Sapkowski, je prostě stejně jasné jako to, že zítra opět vyjde Slunce.
@Bodkin (26.12.2013 20:39): A dvojka je zase vystavěná na tom, že si císař najal zaklínače, aby mu pomohli zavraždit krále, aby se mu líp dobývalo. To ti nepřipadá jako totální hovadina? Já teda čekal, že budou vraždit z chytřejšího důvodu, tohle je jedna z věcí, co mě na dvojce zklamaly nejvíc.

Více knižně? Aha, takže třeba legendární vůdce veverek, co se choval jako puberťák a i tak gestikuloval a zabouchl se do nějaké mladé selky.. Jak knižní..
@prasezlesa (26.12.2013 20:30): Ano, nad tou vojenskou akcí proti Nilfgaardu a jejich levnou snahou o vytvoření záporaka jsem tu už kdysi kroutil hlavou (a mám to i v komentu). A nad touhle pitomostí vystavěli celou trojku.

Uklidňuji se tím, že jednička byla také vystavěna na naprosté idiocii scénáristů (dvojice mágů si v pohodě napochoduje do proslulých kobek zaklínačů, kde ukradnou staletí ochovávaná tajemství. A pod schody bylo doprava k tajemstvím, doleva k tomu runovému sloupu, jehož pomocí se zase teleportovali pryč - wtf?) Vedle toho jsou dobyvačné choutky Nilfgaarďanů drobnost, čert ví co se tam zatím stalo? Ekonomické ovládnutí se nějak porouchalo?

@prasezlesa (26.12.2013 20:39): Zajímavé, zrovna ty postavy se ve dvojce chovali více knižně než v jedničce, kde byl jen rychle odbyty. Holt fanfikce
@orromis (26.12.2013 20:36): Z jaké settingu? Používá stejné postavy a stejná místa a stejné příběhy, mají ty postavy mít i stejnou mentalitu, jinak to působí prostě dementně.
Sapkowski se od ničeho nedistancoval, akorát řekl, že při dalším psaní nebude brát na hry ohled, v kontaktu je s tvůrci dodnes.
Jednička byla techdemo na polské RPG (mě třeba hodně bavila až na podruhé, nejvíc mě na Zaklínači vždy přitahoval děj a setting, jelikož jsem nepoznamenán Sapkowskim).

Dvojka je suveréně jedno z nejlepších RPG které vyšlo v r. 2011. Rozhodně není ideální, ale mě se naprosto trefila do vkusu.

@prasezlesa (26.12.2013 20:17): V první řadě by ses měl naučit chovat. Pak by mě zajímalo, proč je druhý Witcher špatný? Jiná atmosféra a nevěrnost ke knižní předloze není argument (jen tak mimochodem... Sapkowski se distancoval již od prvního zaklínače, nepletu-li se)

Pochop prosím, že hra nenavazuje na knihu, ale vychází z toho settingu a inspiruje se knihou. Není to pokračování.