Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Walome (09.05.2014 11:43):" je to tupé, nedodělané, stupidní a ploché" Souhlasim a proto sem tam musel nacpat mody protože mě osobně vanilla absolutně nedokázala do sebe vtáhnout protože sem od toho čekal daleko lepší rp zážitek každopádně si myslim, že i člověk kterej to hraje spíš kvuli akci by ocenil lepší AI,"realističtější" gore a combat.
@Walome (komentář): Můžeš uvést příklad novější hry, která by byla "pravé RPG" a fakt reflektovala, když chci třeba být skřetice mág, kterou absolutně nezajímají draci a chce si vybudovat vlastní legendu nepřátele lidí? Prostě tohle imho vždycky bude něco, co si člověk ve větší míře musí domyslet sám ...
Tak mod na vrstvy oblečení bohužel není :( V tom spoléhám na Vávru. Bez ironie. Tím trpí spousta RPGček - dva magické prsteny, náramek a amulet jo, ale prošívanice pod zbroj ne? :P

Stejně nechápu, o co jde - Stalker je fajn ne-casual protože je tak navržen, ale když totéž a více jde udělat se Skyrimem, už to není zajímavé, protože z krabice tak nevyšel? :-)

Rozdíl bude asi v tom, že já Skyrim nevidím jako hru o chození a bojování v dungeonech. Pro mě jde o (pokus o) hru na hrdiny tak, jak o nich čteš v levných fantasy knížkách se vším všudy, nakolik to médium dnešní PC hry umožňuje. Jasně, boj je převažující součástí, ale právě tak jde o poznávání nových krajin, cestování, společníky, rozhovory s místními, vstřebávání reálií toho světa... prostě RP :-)
@Walome (08.05.2014 21:59): Geez... po aplikaci těch správných modů už z toho práveže taková casual rubanica néni... Po aplikaci jiných modů je to přesně tá samá casual rubanica, akorát vypadá líp a po aplikaci ještě jiných modů je to tá samá casual rubanica s vylepšením už tak zábavných mechanik (vampirismus budiž příkladem).

Minimálně mod na inventář je opravdovým přínosem aj pro casual. (Pokud ho bethesda v nejakém patchi nezlepšila sama... už jsem to nejaký ten pátek nehrál)
@Borghal (08.05.2014 21:28): Já myslim pro mě. Skyrim má milion nesmyslů, který mi nepřijdou podstatný (kovářství, alchymie apod., společníci apod.) a v zásadě je to jen hra o chození tam a sem a vymlacování dungeonů, přičemž ta akční část je velmi zábavná.
Kdežto STALKER je taková nedomrlá nedotáhlá hra, kterou dotahuje právě datastor - ale jen utahuje šroubky toho, co tam v základu je. FC2 to samé. Skyrim mi vyhovuje takový, jaký momentálně je. Ale zároveň z něj nechci úplně jinou hru.

A představa, že bych u takovéhle casual rubanice řešil jestli mám na sobě teplé spodky, to nechci. U STALKERa klidně, tady ne.
@Walome (08.05.2014 20:09): A jaký maj FC/Stalker potenciál, který Skyrim nemá? Mě to přijde jako (skoro) totéž - akorát Skyrim nabízí potenciál ještě mnohem větší než zmíněné hry díky jednak větší modovatelnosti a popularitě zároveň. Zrovna v případě Skyrimu se dá spravit a upravit tolik různých drobností, že je z toho sice ne úplně jiná hra, ale zážitek o několik tříd lepší.

Třeba profláklý mod, který přidává počasí jako něco, s čím je třeba počítat - teplé oblečení (včetně NPC), oheň, táboření, fatální následky pokud budeš plavat pod nulou nebo se potulovat ve vichřici ve spodním prádle. To udělá strašně moc :-) Pamatuju se, jak jsem sváděl zuřivou bitvu se sněžným trollem vysoko v horách, a skoro když jsem ho už porazil, přihnala se vánice a já jsem se zoufale hnal pustým lesem, hledaje nějaký úkryt, a než jsem našel jeskyni, skoro jsem umrznul k smrti. Nepamatuju hru, kde by mě herní dění čas od času tak pohltilo, jako správně omodovaný Skyrim.
@Say (08.05.2014 20:01): Neřekl bych, že hype se drží jen díky módům. Ale rozhodně byl obrovskej, oproti tomu, že si Bethesda dovolila vydat něco tak osekanýho, zabugovanýho, prázdnýho. Když to přeženu, základní Skyrim je jen jakási osekaná platforma na "udělej si vlastní RPG".
Já sice nejsem mod-hunter, ale když mě ve Skyrimu něco štve, ať už se to týká UI, AI, animací nebo jakýchkoli jiných drobných blbostí, zkusim si na to najít mod a v 95% případů ho najdu. Opravdu to udělá ze Skyrimu dost jinou hru, která pak nevypadá tak tupě, v porovnání s tím, když základní verzi prohlédnete trochu do hloubky.
@Say (08.05.2014 20:01): Jasně, ale pro mě mody nemaj cenu, když mi hra vyhovovala tak, jak je. A zase tam není ten potenciál, aby to pro mě dělalo úplně jinou, zajímavější, neřknu-li "hc" hru.
Kdežto třeba takovej Stalker/Far Cry 2 - ti maj potenciál, ale není dotažen do konce - až díky modum. Modovanej Skyrim mně osobně nemá co nabídnout.
@Walome (08.05.2014 19:08): Bohužel nemáš pravdu. Tu hru drží nad vodou jedna věc. A tou je hype. A ten se udržuje jenom díky módům, které vznikají dodnes. Vlastně všem TES přináší slávu i několik let po vydání jen módy.
Tak jestli se bavíme o vanilla Skyrimu... já si nainstaloval mod který přídával velkou řádku moc pěkných a realistckých zbraní, které moc nedropovaly, a tak jsem si je craftil :-)
@Borghal (08.05.2014 18:11): Já se těmhle věcem vyhejbal jak čert kříži, vždyť je to k ničemu, všude tuna zbraní, lektvarů a peněz. Navíc zkušenosti jsem rval jen do zbroje a boje, tahle hra to dovoluje.

Ale třeba v Gothicu jsem to rval i do podobných věcí, ale tam to mělo větší smysl.
@Walome (08.05.2014 17:15): Pokud předtím strávíš pár hodin obíháním všech kovářů a vykupováním jejich surovin, abys to měl z čeho dělat (a nějak obejdeš nosnost), tak i jo :-)

Překvapuje mě, že po tolika hodinách hraní ti takové věci unikly :-D
@Walome (08.05.2014 16:58): Jasně, v průběhu plnění questů samozřejmě člověk používá skilly, tím se zlepšují a tím se zvyšuje level postavy. Ale samotné splnění questu tím, že postavě řeknu něco v rámci dialogu (a nepoužiju u toho speciální volby typu persuade) nebo tím, že bez boje přinesu nějaký předmět, podle mého úroveň postavy vůbec nezvyšuje. Proto je také (v návaznosti na levelscaling) podstatný rozdíl v tom, jestli člověk plní FedEx questy, vedlejšáky, jen hlavní linku nebo úplně mimo questy trénuje mrak vedlejších skillů typu alchimie/craftění.
@Say (08.05.2014 16:24): Proto to nemáš odfajfkovaný :) modař.

Já měl jen ty companiens či jak si říkaj. Zloděj ani mág bejt nechci. No a samozřejmě jsem splnil tunu questů "poslíček" a hodně pro ty daedry či jak se jim nadává.
@Walome (08.05.2014 16:18): Já měl při prvním hraní level 38. a 50 hodin hry (jestli si to dobře pamatuju). A hotové jsem měl jen zloděje a mágy + nějaké vedlejšáky. V hlavní linii jsem nedošel ani za těma vousáčema nahoru. Teď při druhém hraní mám zase nějakých 55 hodin, level zatím 24., hotoví jen zloději. dragonborn a z hlavní linie jsem navštívil ty vousáče.

Ehm, no to je tak, když člověk víc času testuje módy, než aby hrál...
@Say (08.05.2014 16:14): Viď? Přitom jsem plnil každej prd co mi kdo zadal, pár mi toho teda zbývá, ale fakt nevím čím lidi nahnali ty stovky hodin a desítky levelů.
Ale i tak je úsměvný, že 29. level stačí k umlácení všechn monster ve hře, včetně bossů, bez zapocení... kromě té medvědice, samozřejmě :D

Ale pravdou je, že jsem ani nekoval, ani nealchymilčil, ale nevyráběl kouzla atd atd. Ale zase jsem stavěl barák, než jsem zjistil, že vše lze postavit přes stevarda.
Tak asi dohrána hlavní linka (?) - zabil jsem toho Alduina, 60 hodin hraní 29. level...
@Phoenix (07.05.2014 22:48): Aha, tak tohle jsem nikdy nezkoušel. V TES mi mágové zrovna sednou nejméně, takže zbraně cvičím hned od počátku. Ve Skyrimu jsou místa, kde se dá celkem v poklidu trénovat, ale je to pak dost rozlítané a ve výsledku i nezáživné. Např. řešit radiant questy pro Companions.

Některé vedlejší úkoly překvapit dokážou, obzvlášť když netušíš, do čeho jdeš. Prima jsou i různé přepadovky.
@Elemir (07.05.2014 20:34): Zvýhodnit pomocí kovařiny, toť otázka. Mám sice hodně kvalitní brnění a zbraň (dračí, byť ne všechno legendary), ale je to zase vykoupené tím, že potkávám silnější nepřátele (navíc IMHO dost haluzově, občas některý dung z hlavního questu vyčístím jako malinu a občas mi nějaký vedlejšák, který jsem nabral na začátku hry, dá nečekaně zabrat). Dá se samozřejmě něco vykovat pomocí lektvaru na dočasné zlepšení kovařiny, aniž by člověk díky ní dosáhl většího počtu levelů, kdyby ji na stovku trénoval normálně.

Já mám problém také trochu s tím, že jsem se po dosažení nějakých 45 ve skillu Destruction přeorientoval na bijce s meči v těžkém brnění (The Elder Scrolls: Arena jsem hrál za Battlemage a Elenium četl minimálně pětkrát :-) ), s čímž levelscaling IMHO příliš nepočítá (hra je spíše nastavená na růst levelů pomocí jedné bojové schopnosti, která je rovnoměrně doplňována několika nebojovými).

@Eurokai (07.05.2014 22:38): Z některých Miscellaneous questů, které vypadají jako totální FedEx, se nakonec vyklubou zajímavé vedlejšáky, ale kdo to má vědět dopředu, že.
@StriderCZ (07.05.2014 20:02): Tak má to i své kouzelné chvilky. Jsou lokace, kde se člověk rád zastaví a rozhlídne. Ty různé vady, jako je koupání v plátové zbroji, je potřeba hodit za hlavu. Úkoly jsou takové jaké jsou, ale třebas za některé gildy to byla zábava. Ono když už jsem se k nákupu přesvědčil, obnovil si kvůli tomu Steam, tak si pro sebe musím ty dvě odehrávky pochválit :)

@Phoenix (07.05.2014 12:40): Jestli můžu k té kovařině poradit, ono to má i jedno pozitivum. Sežeň si nějaký dobrý dryják a ukovej si výbavu z vyššího perku kovařiny. Pokud si moc postavu nevylevelil, tak ono to do určité míry vykompenzuje absenci těch bojových perků (vyšší damage zbraně apod.). Jinak je právě lepší se čisté kovařině, alchymii a očarování z počátku vyhýbat, byť z toho je zase pro změnu dobrý přísun peněz. Někdo s tím určitě nebude souhlasit, ale tyhle dovednosti doce podle mě docela kazí ten pocit z postupného růstu, protože umožňují postavu poměrně rychle zvýhodnit. Časem přijdeš na ještě jednu.

To je právě to, co mně na téhle sérii štve. Na první pohled se tváří jako vzor dokonalosti, ohromný svět, spousta questů, milion dungeonů, nádherný strom dovedností. A ve skutečnosti tě hra donutí běhat po světě v těžkém brnění s palicí v ruce, od jednoho konce mapy k druhému a dělat každé NPC poslíčka...

nemluvě na nedokonalosti typu: koupání v plátovém brnění, mezi ledovými krami zcela bez postihu, chybění stop ve sněhu, zima připomínající smogovou situaci v Ostravě
@Phoenix (07.05.2014 15:46): A dyť je to fuk :) stejně jsou ty "perky" spíš takový pičičárny navíc, já jsem jak Vávra, asi po dvou hodinách hraní jsem našel zbraň a zbroj, který mi vydržely až do 40. hodiny. A umlátím už i obra (ale medvěd je furt oříšek :D ).
@Walome (07.05.2014 12:43): jj, zastrašování je s tím spojené, s každým nákupem/prodejem se maličko postava trénuje (Speech).

Levelování příslušných skillů je rozhodně logičtější než Tebou popsané přerozdělování. Problém je jen v tom následném scalingu, který je navázaný na level postavy a ne na level skillu. Pochopil bych silnější nepřátele dejme tomu na základě zlepšování postavy v One-handed/Armor, ale silnější nepřátelé díky tomu, že jsem deset levelů postavy udělal pomocí alchymie a smithingu?