Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Gratulace, já to rozehrál mnohokrát ale do konce jsem se nikdy nedostal.
@Folwar (31.03.2015 22:38): To se vždycky tak hezky čte, když někdo poprvé dohraje PT a líbí se mu to. Já bych si klidně troufl říct, že to byl jeden z nejlepších herních zážitků za celý můj dosavadní život. :)
Tak jsem to dneska dohrál. Bezkonkurenčně jeden z nejlepších herních zážitků za poslední roky (na poslední lokaci jsem ale musel použít hack, protože bych se z toho asi posral).
Asi neumím hledat a jsem línej, když vidím, jaký fanatici tady jsou :D .. Chtěl bych jestli by mi někdo dal odkaz na Rozhovory hlavně mezi Mortem abigail apd.. Někde v 70 % hry, když jsem nabral ignuse a mrtvého rytire se mi bugnuly rozhovory a postavy už na sebe nereagovali a nějak to nemuzu zkousnout..

Vím, ze něco je na youtube, ale radsi bych, aby to bylo napsané :)
@Zero (12.11.2014 22:39): Mě moje hraní tenhle rok zabralo 230+ hodin; pak si to ještě chci rozehrát za zlého mága, a pak ještě za hodného nebo neutrálního bojovníka za toho jsem to dlouho nehrál (víc než 10 let) - za bojovníka jsem to hrál párkrát co jsem se ke hře dostal prvně.
Dohráno...počtvrté?

Taková ta všudypřítomná divnost a originalita už mi poněkud zevšedněly. Z původního okouzlení každou bizarní drobností a vychutnávání si každého dialogu už je spíš "jojo, teď ještě prokecnu holky v tom bordelu a jdu dál". Sice jsou to pořád cool nápady, originální až na půdu a zatím žádnou jinou hrou nepřekonané, ale holt po tolika dohráních a rozehráních to už ztrácí kouzlo.

Naštěstí jsou to ale jenom takové ty "věci okolo". To hlavní, co dělá tu hru nadčasovou, a co mě stále přesvědčuje o tom, že tahle hra si 100% zaslouží, se pořád drží. Příběh a jeho klíčové okamžiky. Deionarra. Ravel. Trias. Předchozí inkarnace. Transcendentní. Zase mě to donutilo nad tím vším přemýšlet. Nad osudem mých společníků, současných i bývalých. Nad tím, čeho a proč se dopustily mé předchozí inkarnace. Nad tím, čeho ta současná nejvíce lituje a zapíše to vlastní krví na útržek své kůže. A podobně.
Moc pěkné. Většina lokací v traileru připomíná Baldury, pár jich evokuje IWD a některé věci i Inquisitora. Hudba ze začátku výborná, pak se zvrhne v takovou fantasy klasiku, ale neurazí. Hodně se mi líbilo tohle a tohle. Vypadá to, že dialogy budou ovlivňovat charakter postavy. Ale nevím, jaký efekt to bude mít v praxi. Každopádně, těším se.

A když už jsi zmínil dohrávání Tormentu, právě jsem dorazil do Curstu. Začíná ta méně zábavná část hry...
Soubojový systém IE her určitě postrádá dynamiku (proto mu nesedne příliš mnoho soubojů). Ale třebas boss fighty mi přijdou dobré. Jak se u toho musí přemýšlet, tak je to zase fajn.

Moc nevím, které RPG mi souboji vyhovovalo nejvíce. Mám třebas rád první Fallouty nebo ten v Might and Magic 7-8. Ale fajn mi přišlo i akční mlácení v Jade Empire (asi v tomhle může být z novějších her zajímavá série Batman - co jsem se díval). Či ne až tak moc RPG v Jedi Academy. Naopak třebas Mass Effect mě tak dere, že jej asi nikdy nedohraji. Ta hra mě baví jen na youtube. Dialogy jsou totiž skvělé, tak jsem si celý příběh shlédnul tam a paráda. Ale hrát se mi to opravdu nechce.
A vůbec, dostal jsem chuť si to zahrát znovu. :-D
Můj bojovník (počáteční staty 14, 9, 14, 13, 16, 9), kterého chci přiblížit k praktické inkarnaci, se vydává na cesty sférami.
Momentálně po rozhovoru s Dhallem přemýšlím, že bych se taky jednou mohl zkusit přidat ke spalovačům.
@M.a.t.t. (08.10.2014 15:22): Ano kouzla byla pěkná až teda na vyjímku.



@orromis (08.10.2014 15:23): Tak já používal Morteho, jako tanka, zbytek party krom roguny, jako dmg. V poctatě stačil já a morte páč zbytek mi vždy rychle chícpnul.

Dakkon byl hodně dobrej :) s mortem.


@Zero (08.10.2014 15:31): Jo já měl bug u stínů, že pokad mě uvidil stín nešlo postavu ovládat. Takže postava jela jen melee a šla jen léčit kapkama. Takže jsem vždy naházel aury a modlel se, abych nechípnul dělal jsem to pár hodin. A málem jsem to vzdal.
@Zero (08.10.2014 15:31): Jasně, to chápu. Mě samotného štve, že mě prostě nebavilo hrát třeba první Baldur's Gate, protože si myslím, že to je super hra, ale prostě se přes engine (jakožto formu hry) nemohu přenést. Torment je výjimka a nelitoval jsem :)
@orromis (08.10.2014 15:23): Taky mi infinity nepřijde jako kdovíjak dobrý engine, ale je v tom jistá nostalgie, takže ty hry mám stejně rád.

Když jsem to hrál za mága poprvé, tak jsem to těžce nezvládal a stíny na konci mě vždycky zabily dřív, než jsem stihl vyvolat jakékoliv kouzlo. Tam je výhoda hlavně v těch rozhovorech, třeba s Dak'konem a Ignusem, a pak taky že nejdůležitější vlastnosti ve hře jsou právě ty, které se hodí na povolání mága.
@FildasCZ (08.10.2014 14:49): Tak já k PS:T přistupoval jako ke knize, takže jsem mizerný gameplay neřešil (až na poslední část, kde se muselo celkem dost bojovat a fakt mě to štvalo).

Obecně mám averzi ke všem Infinity engine hrám - nemůžu si pomoct, ale interface mi přijde naprosto odporný, nepřehledný a soubojový systém dementní (žádné na tahy ala HoMaM nebo Divinity: Original Sin, ale blbej hybrid kde je vše real-time s možností zapauzovat a vydat rozkazy - asi jsem blbec, ale nikdy jsem se v tom systému nevyznal).

@M.a.t.t. (08.10.2014 15:22): Vycastit na poprvé meteorit a podívat se v animačce jak padá na planetu je fajn. Ale podruhé, potřetí, ... to už není moc fajn (jelikož ta animace trvá století ingame a století jako předrenderovaný film a přeskočit se dá možná jen ten film {nejsem si teď jistý})
@orromis (08.10.2014 13:55): Jo jsem lehce podrážděnej tak prasím psaní.. Zkrátka, na mága moc dobrejch věcí nebylo= což mě u pt sralo.. A že jsem pořád nacházel jen věci na warriora ci rogunu, ale jen na moji postavu=nemohl jsem to dát společníkům.. Což mě sralo 5x.
Už som tu tu asi písal, ale hranie za mága je u PST skôr negatívom. Zvolil som si ho preto, lebo viacerí písali, že je to výhodnejšie, ale ďaleko jednoduchšie a pohodlnejšie je to za bojovníka. S ním som si hru užíval viac.
@plastic89 (02.10.2014 12:18): Souhlas, to kolečko mi taky moc nesedlo. Ale v porovnání se zbytkem hry je to pro mě jen malý nedostatek.

Fetch/kill/talk questy jsou z drtivé většiny náplní každé hry. U mě záleží na tom, jak jsou podány. A tady se mi to hodně líbí, zmínil bych třeba questy pro Mebbeth, když se učíš na mága. U každého je nějaké zajímavé pozadí, a nakonec je ti vysvětleno, že to mělo i hlubší smysl. Přijde mi to o dost lepší než klasické "ztratil se mi prsten, najdi ho a dostaneš odměnu". I když i takových questů v Tormentu asi pár bude, už si to nevybavuju.
Já jsem umíral z takového toho kolečka, nechápu proč tam tehle výmysl, který nebyl v ani jedné hře od BI, dali. Hrál jsem za mága, takže jsem se musel neustále proklikávat do nabídky kouzel a pak zase pomocí esc dávat kolečko pryč, abych mohl kouzlo seslat mě fakt dohánělo k nepříčetnosti. Proč dělat věci jednoduše, když to jde retardovaně... přitom ovládání BG i čehokoliv jiného bylo naprosto super.
Tak jsem tomuto údajně mistrovskému dílu dal po letech třetí a poslední šanci. Je sice nakrásně úžasný, že má dobře napsaný dialogy a nejspíš i dobrý příběh, ale co z toho když vše ostatní stojí za prd. Boj je nudný, ovládání nervydrásající, setting příliš divný a šedivý, questy extrémně nezajímavý (fetch/kill/talk), do toho neustálý instant respawn nepřátel. Skončil jsem v těch katakombách, kam mě Pharod vyslal hledat tu jeho bronze sphere a už se nedokázal přinutit pokračovat. Když si budu chtít přečíst dobrou knihu, přečtu si dobrou knihu. PT je imho 2001: Vesmírná odysea počítačových her, někdo ji bude považovat za nejlepší dílo, jaké kdy spatřilo světlo světa, já u ní budu chcípat nudou. Holt asi nejsem ten správnej intelektuál.
Jak jsem byl k Tormentu poměrně skeptický, tak tohle video mě solidně navnadilo... vypadá to věru dobře.
@Zero (15.09.2014 21:50): jo vím - koukal jsem na wikipedii co je to to haiku ( také jsem si to do toho svého překladu z wiki okopíroval ) - ale šlo mi hlavně o to aby se to vůbec nějak rýmovalo.
Mno, haiku ti teda moc nejdou. :-D

Pět slabik první,
sedm má druhý verš mít
a potom zas pět.

Mám pocit, že tam jsou ještě nějaké další pravidla, ale většinou se to bere prostě jako trojverší se slabikama 5,7,5.
@Longin (06.09.2014 16:46): jo asi tak, pro zábavu a pro procvičování a rozšiřování slovní zásoby češtiny a angličtiny, také si tam většinou vypíšu případné zajímavosti o nějakých pojmech z wikipedie. Tu oficiální stránku už mám přeloženou (tedy to co jsem si chtěl přeložit) - ještě si chci přeložit manuál a pak pokračovat hrou.

tady nějaká ukázka z oficiální stránky hry: haiku soutěž (troj verší)
The Nameless One says
"Who is your daddy?" as he clubs
your gourd with axes

Bezejmenný Jeden praví
"Kdo je tvůj tatík?" když buší
tvou tykev sekyrami

A spiked shoulder pad-
Annah's AC must be bad
With so little on.

Ostnatý chránič ramene-
Annahnina TZ jistě špatná jest
S tak strohým oděvem.

(TZ - tézed - třída zbroje)

Ostnatý chránič ramene-
Annahnina TZ jistě špatná je
S tím málem co má na sobě.

kdyby někoho zajímalo jak jsem si přeložil tu sekci mluva na oficiálních stránkách hry: tady seznam videí nebo tady ke stažení celý dokument; teď pracuji na překladu frakcí - naštěstí jsem si z oficiální stránky vše co jsem si chtěl přeložit zkopíroval - tá stránka je totiž už několik dní nedostupná.
jedná se o amatérský, pracovní překlad, s případnými odbočkami od tématu a případnými obrázky - tady dobrý příklad