Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Say (24.11.2014 23:16): Prakticky neznám kvalitní adventury bez povedené vizuální stránky a příběhu :). A hraní v Dear Esther není, ale jelikož to vše trvá okolo hodiny a půl, tak to ničemu navadí - tedy skoro povinné vyzkoušet.

Ale docela by mě zajímalo, jak by jsi ocenil Mattem vzpomínané FP hry bez zabíjení ala Gone Home, Ether One, Pathologic, The Last Express, ASA, The Stanley Parable, Penumbry... které nejsou technicky tak na výši jako Carter, ale esteticky jsou zajímavější.
@Say (24.11.2014 23:26): Profesionálne hry by som určite nenazýval moderskými pokusmi, ale ty máš latku nastavenú príliš vysoko a potrpíš si práve na tej spomínanej forme, takže by ťa asi neuspokojili ;)
@W_Vlezlej (24.11.2014 21:13): Slovíčkaríš. ;)

Ak by boli všetky hry ako Ethan Carter, pre hernú scénu by to bolo rovnako zlé, akoby vznikali len samé klony COD, či TWD. Vďaka vizuálnemu poňatiu ide o dostatočne osobitú hru a svoje miesto si zastane, ale hry ako médium majú aj na viac. Môj názor a nemá to vôbec nič spoločné s tým, že v hrách s first person pohľadom sa musí nutne strieľať. First person hier, v ktorých nie je prvoradým faktorom likvidácia nepriateľov je množstvo a podobne ladené adventúry vznikajú už dávno.
Je tu výborný poměr příběhu a řešení puzzlů. Resp. vyřešení puzzlů odhaluje příběh, který chci vědět, jak dopadne, v případě, že se zaseknu na jejich řešení, nejsem frustrován chozením tam a zpět, protože vizuální prostředí mi nedovolí rozčilovat se u toulání se z jednoho místa na druhé. A už jen to, že u FPS hry není hlavní náplní zabíjení jiných NPC mě přitahuje.

Přesně jak píše SilentWolf... Carter je hra, kterou bych prezentoval třeba prarodičům a všem, kteří mají pojem "hry na PC" spojený se střílečkami.

O uměleckých hodnotách by to byla dlouhá debata, ale mé vizuální choutky to vyloženě rajcuje. A kdo si stěžuje na systém savů, není pro něj hra dělaná. Honit se za koncem a sfouknout hru jen abych ji dohrál je přístup, který sem imo nepatří.

@Drolin (24.11.2014 20:47): Klidně, ale chci tam mít zajímavý příběh a krásnou grafiku. DE jsem nezkoušel, ale co vím, tak tam gameplay není. Jen chodíš. Nebo ne?
To mi úplně připomíná "žvásty" kterými jsem zaplňoval mou 15 minutovou obhajobu absolventské práce - flashové hry. :D Díky bože za ty dary (dear esther apod..) o kterých jsem mohl dokolečka mlít že jsou uměním a hry nejsou jen pro děcka apod.. :D

S panem Carterem čekám na PS4 verzi, hned kupuju.. na PC se mi to seká a nechci si kazit zážitek.
@M.a.t.t. (24.11.2014 20:05): Grafická stránka hry je svým způsobem obsah, nikoli forma.
Formou se dá definovat třeba příběh a podání herních vizuálů, osobitost hry sama o sobě. Nikoli grafické efekty a požitek z hraní, či požitek z grafiky obecně.
Miluju tuhle hru. Frčím do dolů až po 6 hodinách gameplaye a nechci aby to skončilo. Takhle se mají dělat hry!
@W_Vlezlej (23.11.2014 18:44): Při recordingu stabilních 30 FPS, při hraní kolem 45-50. Na nic extra zásadního jsem nepřišel a vlastně se to dalo čekat... Autoři si s optimalizací a vytáhnutím maxima z UE3 opravdu vyhráli a optimalizovali to k dokonalosti, takže těžko hledat "vylepšováky".

Lol, tenhle trolling je fajn, moddeři Skyrimu ani neznají svoji hru=D
http://www.nexusmods.com/skyrim/Images/471933/?

@Drolin (23.11.2014 16:53): Řešil a vyřešil, momentálně hledám cestu, jak se dostat dolů tím výtahem (jestli to jde). Ale furt sem nějak nepochopil ty modré kruhy přes RMB...

@Say (23.11.2014 13:16): GTX 760 OC. Ono to má stutter i při 1920x1080 a 4xMSAA. Ale jinak to běží pěkně na 50FPS+.
Rád bych taky limitoval FPS, to by možná pomohlo, ale nevím jak na to. V inspectoru to nechce fungovat.
@Say (23.11.2014 11:27): Zmenšeno: http://gifyu.com/images/AstronautsGame-W ... 01-05-29-6387c76.png
Mám docela dilema, jaké vyhlazování použít. MSAA vypadá fakt úplně nejlépe, ale srazí to FPS na 40.

Bez vyhlazování je to 60, se SMAA taky 60. Při 2560x1440 --> 1920x1080 55-60, což je úplně v pořádku a tak bych to i hrál, jenže není to tak pěkné, jako u MSAA.
Sayi, ty to máš jak? Ještě si nejsem jistý, jak v Nvidia panelu nastavit Smothness.
@Drolin (09.11.2014 23:00): Protože bych si samozřejmě přál, aby měl W2 přední příčku=)

No mám to přesně jak píšeš... Různými "záměry" barevností a vizuálu jsem docela přesycený a když pak vidím takové lehké podání scenérii a celého virtuálního světa, mám pocit, jako bych snil. Tohle hrát s Oculusem 2 by bylo fakt něco.
@Say (09.11.2014 19:22): Proč bohužel? :)

Osobně mi screenshoty z Vanishing of Ethan Carter přijdou trochu nudné (oproti Witcheru 2, kde miluji ty vysoké kontrasty a až nepřirozené barevné spektrum, nebo i v bližší komparaci s Alan Wake), ale je jasné, že mnoho hráčů to bude mít naopak a "realitu" Vanishing ocení.
Zrovna Ethana hraju a je to fakt krása. Akorát bloudění v dole mě teda docela nudí.