@
pajmič (24.11.2014 17:01): To, že ti stačí trávit nudou 3-4 hodiny není argument. Pořád je to nuda (za předpokladu, že ta hra nemá velmi zajímavý soubojový systém... třeba Dark Souls, kde je dějová linie hodně v pozadí, ale design světa a atmosféra hry hráče nutí si příběh odvozovat třeba jen z toho, jak lokace vypadají (přičemž se ti pozornější dozví třeba z popisků k itemům co se tam stalo)).
Zároveň taky nemusí být vše open-world a mít to rozlohu o velikosti bambilionu kilometrů (jako třeba TES hry, z nichž jsem žádnou nikdy nedohrál a nedohraji... akorát si projdu pro mě zajímavými guildami).
No a jak to zaplnit? Tak se podívej na nové Divinity - to má celkem velký svět a všude je co dělat a zároveň ta hra hráče nepovažuje za naprostého idiota (žádná obtížnost pro ty, kteří mají problém s doubleclickem na ikonu; děj hry je sice hloupý, ale velice brzy je jasné, že si ta hra dělá srandu z žánrových klišé (a sama o sobě dokáže i překvapit; promakané souboje). Z té tvé trojice to dělal nejlépe druhý Witcher, který má spád od začátku do konce a nudných míst je tam fakt hodně málo (a je vidět, že se lidé z CDP byli schopní poučit z prvního Witchera a jeho příšerné druhé kapitoly).
V ME se to právě moc nedařilo, protože soubojový systém byl "meh" (mě samozřejmě velice vyhovoval, protože mám úchylku na TPS se systémem krytí), prostředí byla koridorová (což mi vadilo asi nejvíc) a děj zas klišoidní záchrana světa (ale to mi taky nevadilo (kromě 3 dílu), protože mám zas úchylku pro sci-fi).
Seriálovou analogií (snad ne moc hloupou ^^) bych to řekl asi takhle: ME je něco jako Hvězdná Brána (s tím rozdílem, že ME sám sebe neparoduje, což beru jako mínus) a Zaklínač má blíže k rebootu Battlestar Galacticy (bere se to velmi vážně a na diváka to nepůsobí hloupě, ale naopak velice chytře, protože to je dobře napsané). Přestože mám rád oba seriály (hry), tak bych nikdy neřekl, že Stargate není v porovnání s BSG jen lehký nadprůměr.
Jak to je s DA2 nevím, protože jsem to nehrál.
Jinak na zaplnění velké open-world hry potřebuješ hlavně dobře navržené herní systémy, které budou zábavné a budou velmi dobře fungovat. Obecně si myslím, že mnohem rozumnější je jít cestou algoritmizace, procedurálního generování a pak se zabývat dlouhou iterací a laděním proměnných a klidně se zcela vykašlat na děj (takovou cestou jde třeba Elite: Dangerous). No a nebo musíš bejt Rockstar... :D
No a na Kingdome Come jsem taky zvědavý, ale na rozdíl od tebe Vávrovi (i Bodkinovi!) pevně věřím!