Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Ba naopak, přestože na user metacritics lítají stovky i nuly, tak nakonec to slouží jako poměrně jednoznačné rozdělení her do dvou kategorií: FAIL a SUCCESS.

Je to vidět i tady v rámci jedné série;
Origins 91 vs. 8,6, -> success
DAII 82 vs. 4,3, -> fail
Inquisition 87 vs (zatím)5,4. ->fail
Stejně tak je to u i Mass Effectů.

Zatímco tedy většina recenzentů herních magazínů přizdisráčsky resignuje na svojí profesi a dává známky z intervalu <7,10> podle aktuální konstelace tygřích drápů na obloze, tak user reviews na metacritic jsou, ať se vám to líbí nebo ne, v dnešní době jeden z nejspolehlivějších nástrojů, jak poznat, jestli je ta daná hra domrvená (na gameplaye totiž třeba já před prvním hraním nekoukám).

Statistika nuda je, má však cenné údaje :-D
Já nemám nějak zvlášť rád DA1 ani DA2, dvojka jen víc odsýpala tak ji mám raději víc. Ale hrál jsem je jednou. Skyrim je nuda (vím že ne od nich, ale AAA RPG). Konec ME3 mě nasral.

Přesto je pro mě DA:I velkým překvapením.
@pajmič (24.11.2014 17:01): To, že ti stačí trávit nudou 3-4 hodiny není argument. Pořád je to nuda (za předpokladu, že ta hra nemá velmi zajímavý soubojový systém... třeba Dark Souls, kde je dějová linie hodně v pozadí, ale design světa a atmosféra hry hráče nutí si příběh odvozovat třeba jen z toho, jak lokace vypadají (přičemž se ti pozornější dozví třeba z popisků k itemům co se tam stalo)).

Zároveň taky nemusí být vše open-world a mít to rozlohu o velikosti bambilionu kilometrů (jako třeba TES hry, z nichž jsem žádnou nikdy nedohrál a nedohraji... akorát si projdu pro mě zajímavými guildami).

No a jak to zaplnit? Tak se podívej na nové Divinity - to má celkem velký svět a všude je co dělat a zároveň ta hra hráče nepovažuje za naprostého idiota (žádná obtížnost pro ty, kteří mají problém s doubleclickem na ikonu; děj hry je sice hloupý, ale velice brzy je jasné, že si ta hra dělá srandu z žánrových klišé (a sama o sobě dokáže i překvapit; promakané souboje). Z té tvé trojice to dělal nejlépe druhý Witcher, který má spád od začátku do konce a nudných míst je tam fakt hodně málo (a je vidět, že se lidé z CDP byli schopní poučit z prvního Witchera a jeho příšerné druhé kapitoly).

V ME se to právě moc nedařilo, protože soubojový systém byl "meh" (mě samozřejmě velice vyhovoval, protože mám úchylku na TPS se systémem krytí), prostředí byla koridorová (což mi vadilo asi nejvíc) a děj zas klišoidní záchrana světa (ale to mi taky nevadilo (kromě 3 dílu), protože mám zas úchylku pro sci-fi).

Seriálovou analogií (snad ne moc hloupou ^^) bych to řekl asi takhle: ME je něco jako Hvězdná Brána (s tím rozdílem, že ME sám sebe neparoduje, což beru jako mínus) a Zaklínač má blíže k rebootu Battlestar Galacticy (bere se to velmi vážně a na diváka to nepůsobí hloupě, ale naopak velice chytře, protože to je dobře napsané). Přestože mám rád oba seriály (hry), tak bych nikdy neřekl, že Stargate není v porovnání s BSG jen lehký nadprůměr.

Jak to je s DA2 nevím, protože jsem to nehrál.

Jinak na zaplnění velké open-world hry potřebuješ hlavně dobře navržené herní systémy, které budou zábavné a budou velmi dobře fungovat. Obecně si myslím, že mnohem rozumnější je jít cestou algoritmizace, procedurálního generování a pak se zabývat dlouhou iterací a laděním proměnných a klidně se zcela vykašlat na děj (takovou cestou jde třeba Elite: Dangerous). No a nebo musíš bejt Rockstar... :D

No a na Kingdome Come jsem taky zvědavý, ale na rozdíl od tebe Vávrovi (i Bodkinovi!) pevně věřím!
Takže metacritics potvrzuje, že i DA:I je fail? To není možné? Kdo by to byl čekal!
@LuccinyHry (24.11.2014 16:44): Cass je prostě Cass mám ji rád a už se chystám na nějakou tu akcičku :)
Sera - je magor, a od elfů dost odlišná. Má dobrý banter s Vivienne.
Vivi - to jest taková chladná potvora, která se na lidi dívá z vysoka.
Bull - je sympoš a hlavně to není ten klasickej stereotypní, tupec obr s obří sekerou.
Cole - je postava z nějaký DA knížky je to duch uvězněný v těle mrtvého chlpce


@orromis (24.11.2014 16:45): V tom je právě ten fígl ty nemusíš trávit 10h v tom Hinterlandu. Stačí prostě nabrat power a posunou se dál za 3-4h můžeš bejt hotovej.
A propo, zaplnit RPG zajímavym obsahem není problém (ME, Zaklínač 2 i DA2 to dělali dobře) ale u velkýho "open world" světa? Jak a čim to místo zaplnit? Open world (a díky za to, že DAI není zcela open world) a story nejde dohromady. Není v lidských silách udělat všech 500 questů zajímavejch a členitejch.

Chci vidět jak to vyřeší Vávra má plnou pusu řečí, velký ambice, ale aby nakonec nezjistil, že vlastně udělal MAFII ve středověku, kde ten krásnej svět bude působit jen jako kulisa pro vyprávění toho příběhu.
@pajmič (24.11.2014 14:35): Vávra si poslední dobou celkem oblíbil trolling na twitteru, ale stejně je třeba říct, že hodně věcí, které napíše jsou celkem pravdivé (akorát on to tvrzení vezme a všem v tom vymáchá držky a dovede to ad absurdum... což je vlastně věc, která mě strašně baví ^^).

"Prvních deset hodin (může být méně ta první mapa je dělána tak aby jsi si nějakým způsobem nabral "POWER" a XP) je tak děláno prtoto aby jsi se posunul v příběhu."

Tohle je ale naprostý fail. Jaké má opodstatnění 10hodinová nudná pasáž ve hře? Žádné, jde jen o uměle natahovanou herní dobu generickými questy (snad nejobvyklejší problém designu v RPG).

@Bodkin (24.11.2014 14:23): Myslel jsem, že si to odpustím, ale nakonec... Můžeš si dovolit s Vávrou nesouhlasit? :D
Asi takhle: Ve hře strávíte desítky hodin pobíháním po lese, sbíráním blbostí, vražděním nepřátel, kecáním s desítkama NPC--- zatímco ten vyloženě "romantický" obsah - pokud na tu ikonku se srdíčkem zcela dobrovolně a bez nátlaku kliknete - má dohromady pár minut. Ergo kdokoliv si stěžuje na moc velký důraz na "vztahy," ještě nedejbože homosexuální, kecá nesmysly. Teda pokud tu hru podvědomě nevyhledává jen kvůli nim a pak mu to zastiňuje vše ostatní :D

No a když jsme u těch postav, kdo je váš nejoblíbenější?

Mně přijde dobrá Cassandra (zdá se mi, že má nejvíc replik), Iron Bull, Sera (v malém množství), Dorian - naopak vytáčí mě Vivienne svým neustálým my dear :) Tamto cosi jménem Cole -- wtf? A s Varricem je nuda, Cullen nuda, Josephine - no nevím.

A spoiler jak Brno pokud jste ještě nebyli ve Skyhold: CORYPHEUS? Cože? Tak to jsem nečekala. Bude doufám i Morrigan!
@Barbar Conan (24.11.2014 16:08): Jo, v DA2 to nebylo zmáknutý dobře. Nejvíc se do mě sral Anders. Teplej jak kamna a ještě se urazil když ho tvůj hetero Hawke odmítnul. Haluz. Varric byl jedinej chlap, kterej Hawkevou zajímal, ale kdepak on je věrný Biance....
No mě upřímně teďka v DA2 taky ti všudypřítomní spermohltové docela otravujou, teplomilnejch kytiček je ve společnosti 4%, ale v tý hře se mnou chtěj provozovat anální turistiku všichni až na Varrica...
@Fatality (24.11.2014 15:48): Ano, je to smutný vid? Jim nevysvětlíš, že v tý hře prostě a jednoduše mít homosexuální vztah mít vůbec nemusíš (Nemusíš mít vůbec žádný pokud chceš). Před nedávnem jsem narazil na skupinku, která řešila špatné "umělecké" zobrazení žen v BW hrách. Asi jako, že ženy nejsou dostatečně "mužné" - argument: "Není možný aby Cass, jenž je ženou nemohla unést obouruční meč." Pak je tu druhá strana, která tvrdí: "Muži jsou v BW považovány za menšinu" Tedy se projevujou šovinisti, který jsou kůly tomu nasraný"
A nakonec je tu skupina, která si por změnu stěžuje na to, že ženy v BW (zejména DA) nejsou dostatečně atraktivní (nevypadaj jako děvky) na to, aby mohli brejlatý nerdi nad nima honibrkovat.
@Fatality (24.11.2014 15:48): DA2, konec ME3, Gays everywhere, rozhovor s jejich scénáristkou... Ono je docela fuck, zda jsou ty důvody validní či naopak. Stačí, aby se našli lidé, kteří to vidí jako zradu a jsou ochotní se 'mstít'.

BW je dle mého firma, která sem tam (3 krát) udělala dobrou hru, nad DA se ušklíbám, ale nikam jim nechodím strkat Nuly, to je prostě pitomost.
@Bodkin (24.11.2014 15:43): A proč tak nenávidí Bioware? Podle mě je to firma, co dělá dobré hry.

Aha, pajmič mi už vlastně odpověděl. To fakt někomu vadí, že si VE HŘE můžeš udělat homosexuální vztah? A já myslel, že jsem v 21. století :-D Právě, mám podobný názor, ale myslím si, že se ty fanboy 100 a hate 0 vyruší, maximálně +1 k uživatelskému hodnocení pro dorovnání opravdu velkého hateu.
@Fatality (24.11.2014 15:25): Asi takhle. BW si za ten hejt vlastně můžou sami. Vybudovali jsi kolem sebe auru firmy, která podlehla zlému démonovi EA. Do toho se začala tvořit skupina lidí co jsou proti BW z hlediska podporování gay vztahů ve hrách. Zajímavý, že do ME2 to nikdo neřešil.

MC je pro takový firmy jako Ubisoft, EA, Activision minová zona. Hromada lidí dá 0 těm hrám jednoduše z nenávisti, trollingu, nebo protože jsi od DA:O neupdatovali HW a jsou nasraný, že jim ta hra nejede. Některý 10 jsou čistě fanboys bláboly, který nic krot tý svý jediný oblábený hry nehodnotili. Pokud tam vidíš 8, 9 nebo 10 od lidí, co už něco hodnotili, tak je jasný, že tu hru opravdu hráli a "konstruktivně" pochválili nebo zkritizovali.
@Arcee (24.11.2014 15:34): Já bych se o svůj SSD disk taky bál :-D Je to funkce hry, patří to ke hře a pokud je to pravda, že to snižuje životnost SSD, důvod ke snížení hodnocení je to dobrý :) Když se dává vyšší/nižší hodnocení i za blbost typu žádné/milion DLC.
Troling asi ne, ale třeba spousta naštvaných pirátů nebo majitelů SSD, kteří se o svůj disk bojí, jelikož ani Bioware ani firma vyvíjející Denuvo nepopřela tu fámu o likvidaci disků jejich ochranou ... Nebo taky odpůrci Bugbajtu. Svět je velkej ...
@Bodkin (24.11.2014 14:57): Otázka je, proč první DA má od hráčů na Metacritics 8,6, druhý 4,3 a třetí 5,4. Ne, že bych se tím nějak řídil, ale ti, co dávají 0 a ti, co dávají 100, se většinou vyruší.

Proč tedy některé hry mají uživatelské hodnocení nadprůměrné (Legend of Grimrock 2, Divinity, A:I, Shadow of Mordor...) a DA:I má špatné? Čistě jen trolling? Nemyslím si.
@pajmič (24.11.2014 14:35): Metacritic je blábol, jak hodnocení žurnalistů, tak hráčů.

DA:I si nikdy nezahraji, ale ten Alien má u mě docela šanci, takže ti pak řeknu, ale X hodinový rozjezd je špatný. I prolog k tomu novému Wolfensteinovi mohli zkrátit na polovic a to má jen cca 2 hodiny a dost by mu to prospělo...
@Bodkin (24.11.2014 14:23): Ne on řekl, že po hodině ho ta hra přestala bavit, a že po dalších 3h zozsoudil hru na sračku. DAI mám skoro 30h. Prvních deset hodin (může být méně ta první mapa je dělána tak aby jsi si nějakým způsobem nabral "POWER" a XP) je tak děláno prtoto aby jsi se posunul v příběhu. Vlastně díky tomu jsou ty fetch questy docela motivující. Příběh a questy jsou hlavně po Skyholdu uplně o něčem jinym.

Btw, taky si myslim, že ten jeho argument s těma 0 a Metacriticu je dementní. Neni na to už dost starej na to aby se nechával strhnout davem trollů?
@pajmič (24.11.2014 14:06): Tvrdil že po cca 4 hodinách, nikoliv hodině.

Ale v tomhle s ním souhlasím (Aliena ni DA:I jsem nehrál, tudíž hovořím obecně), pokud ta hra má milion nezáživné, nudné a debilní vaty jen proto, aby měla 100+ herní dobu, tak ať si to strčí někam. Pokud musím hrát deset hodin, než se to rozjede, tak je to prostě špatně. Hamba!
Prohodili jsme na Twitteru pár vět. Jako vývojáře toho člověka respektuju, ale někdy si nad těma jeho názorama klepu na čelo. Podobný koniny řikal i o Alienovi. Jak po hodině z 20h hry usoudil, že je to totální blbost. Myslím, že by se měl spíš věnovat vývoji svý hry a vysrat se na gamergate (díky kterýmu si nabral slušnou hromádku oveček) a kecat nebo pomlouvat ostatní.
Jako beru že to ofiko hodnocení je třeba vysoké, ale od hráčů by bylo oprávněné kdyby většina dávala podobné. Takhle tam jsou samé 0% třeba.. Proto je Vávra teď u mě prostě retard tím výrokem.. Má to kolem 50%, ale proč? Díky hromadě nul..
@Fatality (24.11.2014 13:35):
@DanielVavra:
"Can anybody explain to me who decides to put subtitles in a game on top of screen? What about inverting left and righ as well Dragon Age?"
"Dragon Age. It must have been hard to generate those nice screenshots. Still waiting for something that will resemble them at least a little"
"Generic potato landscape, tons of random chests, terrible mocap, bring this over there quests, save the world story. Yet another epic RPG."
"I really regret those 60 bucks. I could have bought a bottle of good rum."
"Somebody explain to me how could such game receive metascore 89% from press while it gets 5.4 from gamers. Journalism is over. #gamergate"
"Btw, to piss even more people, I have to say that I liked single player of CoD:AW ;)"

To je myslím celé.
Že mu vadí titulky nahoře a prostě každou volovinu zase.. Že lituje peněz a radši by si koupil ruma. A že žurnalistika jde do prdele když má hra ofiko recenze 89% a od hráčů kolem 50%.. což nechápu, pokud považuje hromadu 0% jako férové hodnocení tak jsem fakt zvědav jak dopadne ten jeho počin.. aby pak nefňukal když se rozhodnout ostatní kritizovat každou kravinu na té jeho modle.
Je to tak, já si to kvůli Keepu s největší pravděpodobností koupím, i když bych jinak za Denuvo rozhodně 1200 nedal.

Btw, jak je to s questama? Jsou spíš podobný Origins (tj. aspoň trochu zajímavý, spíš delší a v menším množství), nebo je to ve stylu Dragon Age 2/MMORPG (1000 questů a všechny jsou stejný), kdy to člověk ani nečte a plní 50 generickejch questů najednou?

@Fatality (24.11.2014 13:35): "Somebody explain to me how could such game receive metascore 89% from press while it gets 5.4 from gamers. Journalism is over. #gamergate"
Vávra to zase na twitteru rozjel.. :D to je pako. Vynáší do nebes trolly co hře dávají 0, jsem zvědavý jak ten ufňukánek bude reagovat, když to budou dávat tomu jeho Kingdomu 0%. :D
Tak ona je to určitě z části i nějaká ochrana, kdyby náhodou Denuvo selhalo. Myslím na ty zatvrzelé fanoušky, kteří si to kvůli savu koupí :D
@Arcee (23.11.2014 19:57): To je pitomý argument, kvůli enginu. Save jsou jen data uložená v nějakém formátu. Dej mi den a dokumentaci těch savů, a napíšu ti utilitku, která ty savy zkonvertuje do jakéhokoliv jiného zdokumentovaného formátu...

A i kdyby to byl nějaký šílený formát, který zpět rozklíčuje jen hra samotná, šlo by to udělat nějakou online službou, aniž by hráč 15 minut klikal... stejně to tak mají už zčásti, když to umí rozpoznat vzhled postav.
Tak k ničemu asi ne ... nebo máš pocit že jinak nemělo cenu ty předešlé hry hrát? :D Je to kvůli Bugbite enginu, ten prostě ty savy ze starších dílů nemá rád. Ten Keep neni tak špatnej, jsou tam prakticky všechna rozhodnutí, která v těch hrách uděláš a díky tomu interaktivnímu videu, ve kterým máš taktéž možnost některá ta hlavní rozhodnutí změnit, si ty hry celkem dobře připomeneš :) A pokud máš ty savy nahraný někde v cloudu, jako třeba na originu, tak se ti tam nahraje i vzhled postav. Já bohužel hrál jedničku neště když origin nebyl a ty tam nemám, takže se musím spokojit s defaultním Human wardenem :-/
aha , takze ty savy co jsem nahral z dragon age 1 2 a dlc jsou tedy k nicemu jo ? :-D
Ahoj jak je to ze savy z dragon age 2 ktere mam ulozene? Nekde jsem cetl ,ze se savy z dragon age 2 nenactou , že musim jit na nejakou stranku a vytvorit je. Muzete mi to prosim vysvetlit. Diky za pripadne odpovedi.
Když si zakoupím fyzickou kopii budu si ji muset, předpokládám, aktivovat na Originu, nebo toho budu nějakou čirou náhodou zbaven a bude stačit jen prostá instalace?
Určite zase sprasili implementáciu PhysX, ako v DA:O. BioWare my ass! o:-)
@pajmič (22.11.2014 15:51): No mne to automaticky nastavil na medium (textury nechal na ultra), ale ako hovorim. Zo zaciatku sa to relativne dalo, ale akonahle som prisiel do Hinterlands... Budem sa musiet este s tym pohrat, takze kazdy typ sa zide. Holt, ked notebook ma 4 jadro a desktop nie, tak inak to nejde :)