Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Bodkin (09.08.2018 12:14): otazka je jestli to pro ne problem byl. Tebe uspokojit neni jednoduchy :)
Me se to libilo kdyz to na ps3 vyslo, casem trosku stereotyp ale jinak to bylo fajn. Mozna bych ocenil vetsi hloubku rozvoje postav a vic bojovy techniky. A zrejme tam byli nejaky blbosti ale jelikoz si je uz nevybavuju tak asi nebyli podstatny, treba mi je pripomenes :)
Co jsem ten novej dil pozoroval tak jdou na jistotu. Po Revolution se jim ani moc nedivim. Tak ono to bylo dobre tak proc delat pokusy. Co me spis trochu vadi jsou klise postavy podle typickeho jrpg mustru. To zase v Revolution meli o dost lepsi. Ale holt to je asi tak ze to hraci maji radsi postaru a partou tisickrat videnych charakteru.
3 story mise + 2 skrimishe, takhle velky demo uz jsem chvili nevidel... mistama krapet absurdni pribeh/mechanismy (mise s odhalovnaim a nicenim heavies byla děsná komedie), jinak fajn. Ale mrzi me, ze Sega spis jen doji znacku a je to i po dekade "vyvoje" vicemene furt stejna hra.
Čtverka (to tu pořád nemá profil? Droline, nepřidávej tu gay VN, ale raději tohle) má už i v Evropě demo - na konzolích.
@Charllize (21.11.2017 13:58): Shoggot je latentní weeb, nyní je fázi kategorického odmítání. Ale my co máme semestr psychologie víme své - je to jen začátek hlubšího vztahu na celý život, proto má stále Shoggot potřebu se vyjadřovat o tom jak je Valkyria cringe.
@Shoggot (21.11.2017 13:44): Jsem na profilu hry, kde jedna řídí tank (takže od SP po JA2, je to úplně něco jiné)! Takže laskavě odejdi ty a vrat se na profil Combat Mission: Beyond Overlord nebo Panzer Generalu, kde ti dovoluji se vyjadřovat o strategických hrách.
@Drolin (21.11.2017 13:36): To je samozřejmě falešná analogie. Já spíš beru Valkyrii Chronicles blíže k hrám jako je Jagged Alliance nebo XCOM než Combat Mission nebo Steel Panthers (s těmi by mě ani nenapadlo je ani srovnávat).

Vrať se ke školačkám.
@Shoggot (21.11.2017 13:18): Očividně ta hra není pro hráče jako jsi ty (udělej Valkyrii laskavost a hned ji odinstaluj a smaž své hodnocení), ale pro ty, co by zase nehráli Steel Panthers a nebo Combat Mission. Také nepíšu u SP, že je ta WW2 tolik cringe, a kde je Hitlersan a senpai Stalin a také, že to mohli udělat více satirické!
@Bodkin (21.11.2017 13:25): To by byla aspoň legrace docela!

"Gunther-san! Džinonoko tvrdí, že nikdo nedokáže pobít bajonetem rychleji 100 dětí z Nankingu než on! Ty ho určitě překonáš!" Následuje roztomilá QTE sekvence.
@Shoggot (21.11.2017 13:18): Ty krávo, teď mě napadlo že udělat úplný opak, tj použít ty anime charaktery ale dát to do našeho skutečného světa a pak si znásilnit Nanking nebo shánět lidi pro Unit 731... To by byla lahůdka.

To by bylo to pravé japonské druhoválečné veselí.
@Charllize (20.11.2017 21:41): Jéje, to abych tu jedničku aspoň už konečně dohrál. Vždycky to po půl roce nainstaluju, odehraju jednu misi a nevrátím se k tomu.

Gameplay totiž super, kéž by ta omáčka okolo byla míň...japonská. Ten cringe je místy prostě nesnesitelný.
@Borghal (28.02.2015 23:28): Míření je na gamepadu super, R1 a L1 přepínáš mezi nepřáteli, levým analogem máš free aim a D-pad je pro jemné zacílení. Ale když jsem to zkoušel na klávesnici, tak ovládání bylo dost těžkopádné oproti gamepadu. Hlavně ovládání tanku.
Mě se to teda na klávesnici a myší ovládalo fakt dobře, za největší zápor hry bych to rozhodně nepovažoval... spíš si myslím že míření musí být na gamepadu otrava oproti myši.
@pipboy (28.02.2015 18:55): No je pravda, že ke konci už mě taky štval, má dost blbé potenciály, Catherine má lepší a tak jsem používal ke konci spíš tu :-D

Tak to je dost imba, já zkoušel ten smoke hodit na ni a zastřelit, akorát to teda asi funguje obráceně, jak to tak píšeš :-D S Alicií jsem to obešel, dal jí order Raise Attack a aby neuhla, tak jsem jí střelil jednou, pak jsem vystřelil zespoda Edelweiss, abych upoutal její pozornost a opět Alicií dodělal srabácky zezadu :-D
@Fatality (28.02.2015 17:58): Cezary je strasny chuj, kdyz chci medaili za zabityho clena tak dycky poslu na smrt jeho :D Poprve mi i chcipnul sam od sebe, neloadoval jsem :) Kdyz snipery, tak Marinu s Catherine ofkoz.

Btw ta mise kde musis porazit Selvarii v Ghrilandiu se da krasne ojebat kdyz na sebe hodis smoke a pak na ni strilis z toho mraku - neuhne :D Vyhrano ve 4CP :D
@pipboy (28.02.2015 17:42): Toho jsem vůbec nepoužíval :-D Nejčastěji jsem používal právě Aliciu a snipery (Cezary). Vylepšil jsem na maximum Scouts a na lvl 17 jsem měl Snipers a Shocktroopers, Engineers asi 14 a Lancers 13. Většinou jsem vysadil Aliciu, Larga a Rosie jen kvůli jejich bonusovým command points a pak snipery a scouty, lancery jsem používal málokdy. Ono to s tou zbraní šlo dost v pohodě. Ale jinak mě to fakt bavilo, akorát ty poslední mise u těhle her neodpouští chyby a hodně jsem se navztekal :-D
@pipboy (28.02.2015 16:38): Protože mi přijde, že se s nikým nejde nijak zvlášť ztotožnit, možná jen s Largem a Isarou. Moc na japonské věci nejsem, takže asi proto :-D EDIT: Možná jsi to myslel, jako že je to plus a já bych tomu dal minus, to ne, to jsem špatně formuloval asi. Mělo to být tak, že "pokud se rád ztotožňuješ s postavami ve hře, tady si odečti 5, protože se toho podle mě nedočkáš" :-D

25 hodin, to jsem ještě stihl myslím tři challenges a čtyři skirmishe. Mně to někde droplo hrozně silnou zbraň, kterou jsem dal Alicie (MK 7) a kosil jsem s ní téměř všechno, od pěchoty po tanky, polovinu misí jsem udělal na A rank jen protože tohle spojení bylo strašně silné.

To zásadní roli nehraje, kdo má koho rád, jen za to dostaneš bonus. Já jsem na to nijak nehrál, protože tenhle typ her prostě hrát neumím, hrál jsem jak se mi líbila jména a s nima jsem to i dokončil, 0 smrtí nevynucených.

Aha, já právě četl jen začátek příběhu dvojky, a tam je to že se odehrává po dvou letech a Welkin s Aliciou jsou někde, tak jsem předpokládal, že tam budou :)
@Fatality (komentář):

proc je -5 za zototoznovani se s postavama? :D
25 hodin mi prijde na prvni playthrough docela malo
neprislo mi ze by hralo jakkoliv zasadni roli kdo ma koho rad

Ve druhem dile maji hrdinove prvniho dilu leda nejake bezvyznamne cameo. Dvojka je o studentech vojensky akademie pri civilni valce.
Mně se to zatím docela líbí, hraje se to tak nějak samo, dobrá odpočinkovka. Hra je to dost jednoduchá, odsýpá to a to mě zatím táhne dál, dost rychle se to střídá. Příběh a postavy jsou retardované, ale to už jsem tak nějak čekal.
Válka je to jak ji vidí Hurvínek, ale to už asi k tomuhle žánru patří, ten autistický nádech je prostě asi už featurou.
@7c (25.11.2014 20:24): Z kvalitních taktických strategií mě v danou chvilku napadlo jen JA2 a Incubation, takže rychlo-volba musela padnout na Incubation :).

A podobně k VCH přistupuje asi většina hráčů.
@Drolin (25.11.2014 15:53): Incubation mělo myslím příběh docela povedený, o atmosféře nemluvě (jeden z hlavních důvodů, proč mě Wilderness Missions až tak nenadchly). Jinak souhlasím, VC moc o té hrací stránce není, přiznávám, že pozitivní hodnocení je u mě dané především technickým a audio-visuálním zpracováním (a vůbec faktem, že tu je port, potenciálně vlaštovka věcí budoucích - čili ryze neobjektivní).
"...(J)RPG, jako vlajkový žánr co se kreativity a náročnosti na tvorbu týče, to nemůže sekat jak cvičky..."

:Zmateně se dívá na Final Fantasy XV:


@Paul (25.11.2014 18:49): Si to voe zahraj, koupené máš, ne?
Kdybyste místo těch žvástů tady raději někdo konečně napsali koment abych věděl co a jak :)
@Borghal (25.11.2014 16:28): Je to tak jak píšeš. Koneckonců rozdíl mezi západním a východním RPG (zvláště čínským) je markantní, a žádné východní nedosahuje tolika možností a volnosti jako je tomu u západních (nicméně, výjimky mohou existovat). Ovšem to je dáno nejenom kulturní odlišností, ale hitorickým vývinem žánru v daných oblastech.

@GodOfTheSick (25.11.2014 16:36): To lze ale aplikovat na každý žánr, i konkrétní série - FIFU a NHL hrají více méně sportovci a ti co se o to zajímají, COD hrají z velké části jen militaristé (a hardcore hráči, aby mohli něco sepsout :), JRPG zase fanoušci anime (kterých určitě není o tolik méně)... jako okrajovou záležitost bych to zcela nebral, naopak bych řekl, že je produkce vzhledem k poptávce značně poddimenzována (viz rozruch kolem Ni No Kuni nebo Xenoblade a návratu k tradici JRPG). Což ale souvisí i s tím, že (J)RPG, jako vlajkový žánr co se kreativity a náročnosti na tvorbu týče, to nemůže sekat jak cvičky - a proto také zelenou dostávají jen ty nejlepší koncepty (které těch "60 procent s bídou" opravdu nedostábají).
@pipboy (25.11.2014 14:18): No právěže není mířena...ale Bodkin jím je a chrochtá blahem, to je záhada :-)

@Drolin (25.11.2014 15:53): Operovat čísly v případě VCH je krapet nefér. JRPG je žánrová fetiš, kterou kromě fanoušků žánru prakticky nikdo jiný nehraje, takže tyto hry budou mít průměrné hodnocení vždycky vysoké. Kdyby je hrálo širší spektrum hráčů, tak budou mít průměr s bídou 60%. Kdežto "blbé střílečky" hrají naopak téměř všichni, a proto je pro ně mnohem těžší proniknout až na vrchol či snad dostat nějakou cenu.
@Drolin (25.11.2014 15:53): Podle mého názoru je základem každé hry solidní gameplay. Prezentace je pak jakási omáčka, která hře přidává na atraktivnosti, ale postavit hru na jejím základě nelze. To put it bluntly:
A) gameplay zábavný, prezentace špatná či žádná - to si zahraju, protože hra vyniká v tom, co chci primárně a čím budu ve hře trávit nejvíc času - hrát hru
B) gameplay meh, prezentace dobrá - radši si najdu průměrný film/knížku, protože to nejspíš pořád ještě dělá lépe než dobrý příběh ve hře a nebudu muset "trpět" nezáživné hrací pasáže - výplň.

Žel spousta východních her se mi zdá že berou rozvinutý příběh a dobré postavy jako dostatečnou omluvu za poněkud plytké mechaniky (a teď nemluvím o vizuálních románech, to jsou hry jen "by association").
O to zajímavější jsou hry, které západní přístup s východním umí dobře skloubit - a ve VC vidím v tomto směru promarněný potenciál.

Kontext očekávání hráče je ošidná věc. Já jsem primárně "prozápadní" hráč, co se vkusu týče, a tak mě zaskočily (ne)kvality gameplaye ve VC, když je tak vysoce hodnoceno, patrně právě těmi, kteří ve hře vidí něco víc v kontextu jiného žánru, než který je v našich končinách běžnější.
@Borghal (25.11.2014 15:34): To já jsem právě zcela opačného názoru, protože Valkyria Chronicles je dle mě v první řadě o příběhu a postavách, a až daleko za tím o výplni, kterou jsou zde do určité míry taktické boje.

Je validní VCH brát primárně jako taktickou squad-based strategii a i ji tak hodnotit (a to lze i u Sengoku Rance sérii atd.), ale v kontextu očekávaného rámce (který dle hráčů - Uživatelské recenze: Až na výjimky kladné (1,185 recenzí), ocenení pro nejlepší PS3 exkluzivitu atd, meta skóre 8,4 a 9,2 - byl naplněn) mi to přijde nesprávné.

To je jako kdyby, dejme tomu, japonský hráč hrál Incubation: Battle Isle Phase Four a udělil 3/10 pro skoro nepřítomný příběh, minimum cutscén a zapamatovatelných postav...
@Drolin (18.11.2014 21:33): @pipboy (18.11.2014 18:45): V tomhle s GodOfTheSick souhlasím, ta hra si hraje na taktickou squad-based akci, tudíž bude po právu srovnávána s jinými v rámci žánru. Proč tomu promíjet nějaké aspekty jen proto, že je to přece japonské a oni to chudáci asi neumí nebo co? Já si při hraní vzpomněl na blahé paměti Hidden & Dagerous - styčných bodů je více, ale nejvíc mě napadá celková strohost designu. A že mi dojmem z gameplaye silně připomnělo 15 let starou hru tomu čest v tomhle žánru zrovna nedělá.

Prve jmenované věci jako krytí jen u pytlů, lezení přes zídky, demolice překážek či změna postoje jsou věci, které to mít mohlo (obzvlášť když pohyb je TPS realtime) a neexistuje omluva, proč tam nejsou.

Obtížnost je směšně nízká, failnul jsem jen párkrát když jsem blbě otočil Edelweiss a nepřátelský Lancer se trefil do chladiče ze vzdálenosti, z jaké by ti moji netrefili ani stodolu. Jinak je důležité si uvědomit, že tři kola na záchranu jsou hrozně moc, permanentně tak nechcípne nikdo a všichni jsou nahraditelní, tudíž padlý char vadí jen pokud jde člověk na rychlost.

Největši problém jsem měl v poušti s Batomysem, než jsem přišel na to jak efektivně trefit ty turrety. Všechno jsem to pak postřílel tankem, bo Lanceři jsou v té hře nahovno (byli v 7. kapitole a stále jsou na konci hry i když jsou elite - tank radši sejmu shockem dávkou zezadu než trávit 3-4 CP s Lancerem).
@GodOfTheSick (25.11.2014 13:18): tady bych videl ten problem, uz jen ta domnenka ze hra je mirena na ortodoxni strategy. Nebo ze zakladem tahovky je mit dokonaly prehled o tahu.

Btw obtiznost - znam lidi co vytuhli na Vasel bridge, coz jsem nikdy moc nechapal >_>
@Bodkin (25.11.2014 13:06): Já se zase divím, že ortodoxnímu stratégovi se tohle líbí. Základem každé tahovky přece je mít dokonalý přehled o tahu a ten si následně naplánovat. Tady se každé postavě akční body při pohybu vyčerpávají jinou rychlostí a bez krokometru nelze dopředu poznat, kam lze během jednoho tahu dojít. Kolikrát jsem skončil uprostřed pole na ráně nepříteli a jediná šance na zvrat byl load.