Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@mazar1234 (31.03.2015 12:50): V IWD2 je podle me min souboju, nez v jednicce a kuprikladu v zaveru hry se skoro nebojuje...

@Maximus (31.03.2015 12:23): Doporucuju obe hry, severska drsna atmoska z nich primo tece, akorat ze zima uz je u konce, tak si to schovej na pristi zimu.:)

V posledni dobe premyslim, ze bych si IWD 1 znovu zahral a tentokrat i s datadisky, ktere me minuly jako posledni hry na Infinity Enginu. IWD serii mam hodne rad, samozrejme ne tolik jako BG, ale mam ji radsi, nez PST.
+1

IWD je spíše dungeon crawler než baldursgatí rpgčko, tj méně questů a více bojů a dungeonů a děláš si vlastní partu a všechno. Pořád nevím, jak velký rozdíl je s Icewind Dale: Enhanced Edition, který se dost možná vyplatí lépe...

Každopádně se Zoltanem jsem se nahráli MP IWDčka docela dobře a byla to zábava. To MP u BG2 byl... zlý.

Na IWD2 bylo to nejlepší nová pravidla a všechny nebojové questy a lokace a interakce. Oproti jedničce měl horší flow a leveldesign.
@John Mirra (31.03.2015 12:42): Nova verzia pravidiel je citelne lepsia, problem IWD 2 bol gamedizajn, kde to bolo len o tom zaplacat kazdy milimeter na mape milionom nepriatelov a tak pocet zabitych pomaly hravo prekonava aj Diablo.

Skoda ze trojkove pravidla nemal uz Baldurs gate, zlepsilo by to o nieco boje.

IWD 1 bol uz tiez oproti BG posunuty do bojovej akcnarny, ale oproti IWD 2 to je este velmi OK.
Já nevím, mně to oproti BG přišlo takový nemastný neslaný (mj. i tím, že tam nejsou žádní parťáci)... :(
Ta jednička ještě jakž takž, ale dvojka, která přešla na novou verzi pravidel, to pro mě docela zazdila.
Vždy som mal chuť na túto hru. Pamatám sa, keď som videl krásne obrázky v recenzii v časopisoch Level a Score. Veľmi ma to lákalo a zatiaľ som sa k tomu nedostal. Po Pillars Of Eternity sa na to pravdepodobne vrhnem. Veľmi sa mi páči tá severská atmosféra, ktorá je z toho cítiť.
@MIGtheDRAGON (22.03.2015 06:53): Já jsem si právě zamanul, že jak ten svět tolik zbožňuju, nesmím od toho mít přehnaně velká očekávání. Což jsem neměl, ve výsledku jsem byl stejně docela spokojený. Já třeba Planinu považuju z celé té ságy za nejlepší. Ta první trilogie nebyla špatná, nicméně poslední díl mě už fakt nebavil. A následně díl Odkaz byla úplná katastrofa.

Ale zase musím říct, že Artemis Entreri je naprosto vynikající Drizztův nemesis.
@Vurhor (21.03.2015 23:28): Mám to nějak podobně. První 3 díly o Drizztovi se mi hodně libily, pak to ale bylo skoro pořád to samé a úplně bez nápadu. A taky mi tam vadil Wulfgar :) Skončil jsem nějakým dílem , co má v názvu tisíc orků.
Knížky jsem ale četl až dlouho poté, co jsem dohrál první díl cRPG.
@Vurhor (21.03.2015 23:28): To já právě to taky považoval tak nějak za povinnost si to přečíst, když jsem takový fanda. O to větší to pak bylo zklamání. Jediné co mi přišlo celkem kvalitní byla právě ta trilogie o Drizztovi, ale ty příběhy přímo z planiny ledového větru (na kterou se dostane právě až na konci té trilogie mám dojem) pro mě byly obrovským zklamáním.
Knížky o Drizztovi jsou oddychovka, to ví každý, nicméně klesající kvalitu mají jen Legendy o Drizztovi (Páteř světa je katastrofa, legendy končí hned dílem Mečové moře). Pak následují další trilogie, které se vrátí hezky k nenáročnému průměru, čili tam kam patří :)

Ta knižní série celkem jde. Drizzt není špatná postava. Celkem jde i hra. Ale hru jsem nedohrál, zatímco knihy jsem dočetl. Pročež u mě v posledku vedou knihy.
@MIGtheDRAGON (21.03.2015 22:37): Drizzta jsem četl. Temný elfy miluju, takže to byla i taková povinnost. A jak už napsal Bodkin, je to fakt taková nenáročně příjemná četba, nicméně kvalita pak jde opravdu dolů. Ale tak nějak jsem se pročetl až do dílu Páteř světa, kde se to hodně točilo kolem Wulfgara, kterého jsem vždycky nemohl vystát. Pak jsem s tím sekl.
@Vurhor (21.03.2015 22:17): Jen tak mimochodem, když jsi takový fanda Icewind dale, četl jsi i tu knižní sérii? Pro mě je to takový pěkný kontrast, protože IWD hra je jedno z nejlepších rpg, které jsem kdy hrál, ale kniha je jedna z nejhorších, které jsem kdy četl.

Jinak komentář je super. Hned jsem dostal chuť znovu první IWD zapařit. Pořád ještě jsem totiž nedohrál ty datadisky. Jedná se o takový můj poslední rest z těchhle forgotten realms her.
Recenze to není ale jsem rád že takové komentáře tady jsou. Být ženou tak sháním tvoje tel.číslo :D
@Vurhor (21.03.2015 12:54): Pochopil jsem to právě tak, že máte stejná tetování :-) Mimochodem, velmi pěkná recenze / povídání o tom, co Tě přivedlo k dalším věcem. A klobouk dolů před tím, že jsi byl objektivní a nenapálil IWD 100 % (byť je to výborná záležitost a sám jsem ji několikrát prošel, tak samozřejmě není zcela bez chyb).
@mazar1234 (15.09.2014 19:12): No, zatím to tak vypadá. :-D

Před Kuldaharem bylo goblinů fakt mrtě, hlavně střelců, tam jsem měl ještě problém. Ale levely skáčou dost rychle, a teď ve Vale of shadows ničím nemrtvé jak nic. Kněžka už je na 4. levelu a její odvracení funguje zatím na všechnu havěť. Takže mi to ve výsledku přijde na "insane" jednodušší než normálně.
Zajímavá věc - ze zvědavosti jsem si nastavil insane obtížnost a vlezl do té jeskyně na začátku. Místo jednoho zlobra za 270 expů tam byli čtyři za 540. Počítal jsem jenom s větším množství expů a silnějšíma potvorama, ne že jich tam bude víc. Takže jsem zbaběle snížil obtížnost na minimum (furt to bylo poměrně obtížné) a vida, za všechny zlobry bylo furt 540. Pěkný exploit.

Nicméně jsem se chtěl zeptat, jak funguje insane obtížnost dále? Dá se to hrát? Nepřátele za dvojnásobek expů a s dvojnásobným dmg bych dal, ale pokud jich tam bude všude čtyřikrát tolik...
Souhlasím. A na to, kolik kolem toho bylo hukotu to stejně nebyly žádné pecky. To má vyjít zas ke konci podzimu? Jestli jo, tak to bude lákavé, ale stejně si asi budu pod stromeček více přát Pillars of Eternity.
No... Alespoň tam teď bude ta možnost hrát za barbara... Ale jinak tyhle enhanced edice v době, kdy má hra s mody stále navrch... A ještě to zase vydají s pytlem bugů.
Konečně dohráno. Dualclass fighter(2lvl) / cleric(30lvl) a multiclass necromancer(26lvl) / thief(30lvl). Závěrečný souboj byl celkem rychlý (a to po pauze člověk ani není zvyklý rychle klikat a ty kouzla mu už taky z hlavy utekly).

Btw, netušil jsem, že v Hearts of Winter propůjčil svůj hlas Mark Hamil.
@Isair (11.09.2013 17:57): + jsem si našel nějaký mód, který ten spellbook zmenšil a zprůhlednil, takže ve výsledku jsem měl nalevo docela nenápadnou lištu se všemi kouzly.
@Say (11.09.2013 17:52): Vážně? Toho jsem si tedy ani nevšiml.

Takhle jsem měl totiž lišty plné kouzel a když přibylo nějaké nové, či jsem je chtěl trochu pozměnit, musel jsem zase celou lištu překopat... a byla to po čase pěkná otrava.

S připnutou knihou kouzel a několika nejpoužívanějšími přímo na liště by to mohlo být ideální, to věřím.
@Isair (11.09.2013 17:50): Jo tak to jsem nikdy nepoužíval. Navíc jestli si dobře vzpomínám, tak šla kniha kouzel připnout, takže nebylo ani třeba nějakých složitých úprav na lištách. Tam jsem naházel efekty itemů, nějaké skilly a vesměs celou hru se nic neměnilo, jen občas něco přibylo.
@Isair (11.09.2013 17:18): Neustálý přepínáním? Jednou navolíš a máš hotovo. A kruhové menu je samozřejmě zoufalé, ale to celý P:T bojový systém. Třeba konkrétně mág docela trpí.
@Say (11.09.2013 16:42): Nikoliv, pouze zdravý úsudek;). Aneb říkám, že mi je mnohem sympatičtější možnost si vybrat kouzla z lišty, kde se ti automaticky řadí a nemusíš přepínat mezi x lištami, než trávit většinu času neustálým přesouváním a přepínáním. Co na tom nechápeš?

Nadto kruhové menu je nepoužitelné a nepřehledné, tam než se proklikám ke kouzlu které chci, tak jej mám v BG/IWD již xkrát navolené.
@Say (11.09.2013 15:29): Ano, zvláště v případě, kdy si nepamatuji, kam jsem si která kouzla navolil a projíždím všechny lišty:). Navíc když chci pozměnit paletu kouzel (a mít to hezky postupně a přehledně), musím vše pracně ručně přesouvat...
@Isair (11.09.2013 15:25): Sorry, ale tomu ale snad ani sám nevěříš=D Pauza - kouzla - klik nahoru - klik nahoru - klik nahoru - výběr ti přijde lepší než Shift - výběr?
@Say (11.09.2013 15:12): Lišty byly fajn (zvláště zpočátku, kdy hráč neměl toliko kouzel), ale celkem rychle se zaplnily itemy, schopnostmi a kouzly a následné neustálé držení ctrl, alt či shiftu mi přišla jako mnohem horší možnost, než si jedním či dvěma kliknutími vybrat item či kouzlo z lišty v IWD.
Lišta jde měnit úplně stejným způsobem jako v BG 2 (tam žádné velké změny v UI nejsou), ale na IWD 2 to v uzpůsobitelnosti nemá.

Každopádně mi UI sedne daleko více, než ta kruhová menu v P:T či pozdějších NWN, byť samozřejmě šlo lecos zařídit lépe.