Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Hydr0gen (06.04.2015 18:34):
1) jo
2) kurva určitě jo
Kdyby to vyšlo v době IE her, tak je to takovej průměr...řekl bych, že je to rozhodně lepší jak BGII, které jsem včera asi na desátý pokus nedohrál (příběh, patetický dialogy a "zvraty"). Důležitý je k tomu nepřistupovat s velkým očekáváním.
Přemýšlím, jestli tomu v červnu věnovat svůj čas, až budu mít zas kapacitu se pořádně ponořit do nějakýho RPG.

Proto jednoduchá anketa pro zkušené RPG harcovníky, co to už nějaký čas mastí:

1) Je to lepší než NWN2? NWN2 je party-based fantasy RPG od Obsidianu...které mě unudilo svojí generičností a spoustou nezáživných soubojů. Nepamatuju s z něj absolutně nic, kromě toho, že jsem ho ca.po 15hod.odložil. Min.povrchně Pillars sdílí s NWN2 pár celkem důležitých bodů.

2) Je to lepší než Dragon Age: Origins? DAO kritika i hráči velebili úplně stejně a se stejnou rétorikou jako teď Pillars ("pocta starým RPG" atd...). Pro mě bylo DAO řekněme kontroverzní, vadila mě spousta vaty (zbytečných soubojů) + prťavé lokace. Bylo to zbytečně dlouhé právě kvůli té vatě (viz.Deep roads). Přitom tyhle problémy nevadily ani velice seriozním a kritickým mediím (třeba Rock Paper Shotgun DAO zbožnujou) a tak se dá těžko z recenzí těžko vyčíst, jestli Pillars budou hra pro mě nebo ne.

Díky předem za postřehy!
Dokončil jsem hlavní questy v Defiance Bay a dostal jsem se do Twin Elms. Příběh se dost slušně rozjel, v tomhle Pillars jednoznačně Baldury překonává.
hm, neco mi rika ze Adra Dragon nelehne pokud nebudu studovat typy damage a podobne chujoviny... no necham ho zatim byt, nejlip jsem ho stahnul na OOO >_>
@Phoenix (04.04.2015 22:03): Ano EOB 2 mal levelcap 13 ale nie EXP cap co je sranda. Takze teoreticky sa dalo nagrindovat miliony EXP a ked si si importoval druzinu do EOB3 tak si potom hned na zaciatku hry mohol vygaindovat maximalne levely (ak si mal dost EXP z dvojky).
EBO 1 mal pokial viem 12.
@mazar1234 (04.04.2015 20:27): Beholder jednička měl nějaký (myšleno v rozumném čase dosažitelný) level cap? Pamatuju si, že ve dvojce jsem jednou trénoval asi dva dny, postavy pak disponovaly až legračním množstvím ultrasilných kouzel (klerik několik Heal/Harm, mage několik Desintegrate), ale žádný (opět rozumně dosažitelný) level cap si nevybavuju (za tu dobu, co jsem je trénoval, se hra dala dohrát tak 2x - 3x :-) ).
@mazar1234 (04.04.2015 20:27): autori goldbox byli xenofobove jako prase!! tam ne-lidske rasy meli nehorazne nizky level cap :-) V Pool of Radince jsem skoncil u 2 postav jen na 5. levelu a trpel jsem jako zvire a skripal zubama, ze jsrm poradne neprostudoval manual.
@Say (04.04.2015 14:29): No neargumentuj Infinity hry Neverwinterom please.

Tak BG mal level cap cca. 7 a s datadiskom (TotSC) posunuty na cca. 9 (u lacneho single-povolania). Zakladny BG 2 nemal ovela viac. Az datadisk to znacne posunul na hodnoty 20+, ale zase postavy pri cistom starte datadisku zacinali na nejakych 10+ leveloch co si pamatam.

Pre srandu take Eye of the Beholder mal levelcap na 12 a EOB2 na 13 az EOB3 to posunul na maxima podla tabuliek AD&D 2nd edition cize v zavisloti od kombinacii rasa/povolanie do nejakeho cca. 20 levelu.

IWD bol ponaty uz trosku inac ako taky akcny bojovy crawler a levelcap tam bol o poznanie vyssi. ToEE zase vratil levelcap do nizsich hodnot.

A ked pojdeme az do Goldboxu (ficali tusim na ADD 1 pravidlach) ako Pool of Radiance tak tam pri nie-idealnej kombinacii rasa/povolanie sa dalo zaseknut snad uz na 5 leveli :-D.

Takze levelcap 12 u PoE je este v zasade celkom slusne cislo.


@Say (04.04.2015 14:29): Tak ono i tyhle IE hry jsou koncipovány pro hru s šesti postavami a bez datadisků byly jejich level capy vždycky vcelku nízké a až datadisky je rapidně zvýšily, čili platí, že třebas dvě postavy se dostanou na mnohem vyšší levely. Ale standardně- BG 1 má hodně nízký level cap i s datadiskem (cca 9-10 lvl), v IWD 1 se s šesti postavami dostaneš běžně tak na lvl 12 s datadisky cca lvl 15, IWD 2 to samé, BG 2 SoA měl kolem těch 20 (ale musíš počítat s tím, že už začínáš na vyšším levelu), ale bez datadisku byl level cap u některých povolání i celkem nízký (pamatuji si, že druid měl třebas 14).
NWN je pak sólo hra, tam asi schválně zvolili rychlejší levelování, aby si mohl hráč tu jednu postavu pořádně customizovat a byla tak o něco všestranější. Ale pamatuji si, že v Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide jsem měl vždy taky kolem lvl 12 (když začínáš s postavami na prvním levelu, tak, jak hra zamýšlela). Naopak ten další přehnaně epický datadisk měl podobně jako ToB extrémě vysoké úrovně a leveloval jsem tam jak v Diablu:/.

V PoE to vypadá, že stejně jako v BG 1 příliš nepočítají s tím, že by někdo hrál s tak málo postavami či kvůli vyvážení nasadili "nižší" level cap (který je ideální spíše pro plnou partu).
@DJ (04.04.2015 14:23): No já dohrál IwD s dvěma postavami: dualclass fighter(2lvl) / cleric(30lvl) a multiclass necromancer(26lvl) / thief(30lvl), v NwN jsem měl postavu na 38 lvl, NwN2 o dva levely míň, V IwD2 mám 22lvl a ještě nedohráno. BG2 už si nepamatuji, ale kolem 20 to určitě bylo. Tak mě to trošku překvapilo.
@Say (04.04.2015 13:55): Pokial myslis RPG na zaklade AD&D alebo konkretne Baldur Gate tak tam to rozhodne nebolo viac skor menej ;-)
EXP - v PoE su myslim pevne dane, t.j. je tam celkovy pocet XP ktore mozes ziskat, vzhladom na to ze pri zabiti urciteho TYPU nepriatela ziskas z neho X/100 percent skusenosti pokial ho nevyskumas (neabsolvujes Y subojov), potom uz expy za jeho zabitie neziskavas, takze grind nema zmysel (a ani tam zrejme nie je respawn).
Dalsie expy su za Questy, vojdenie do novej lokality a odpascovanie.
@DJ (04.04.2015 13:15): Dík.

Btw, jak tak sleduju ty levely... To je nějak málo, ne? Já jsem zvyklý z RPGček tohoto typu lvl 20+. Nebo to je tím, že se XP dělí mezi členy skupiny a čím méně, tím více levelů? Jaký je level cap?
Tak jsem na konci, final boss fight a je to pěkně těžký. Lvl 11 na normal obtížnost a už se v tom plácám dvě hodiny.
@Say (04.04.2015 12:30): V grafickych nastaveniach patch pridal jeden posuvnik s troma urovnami ;-) FPS som nemeral ale vyhladzovanie to na tej najnizsej vypne, takze na pomalsich masinach to urcite nejaky znatelny rozdiel urobi.
Inak ziadny blizsi popis v options k tomu nie je, iba vseobecny "Adjust graphics quality..."
@pipboy (04.04.2015 11:28): Ukázková bouře ve sklenici vody. Na jedná straně poezie na úrovni první pomocné, na straně druhé rozezlená (zákonem a milionem na státní vemeno přisátých neziskovek) "chráněná menšina", která se cítí "být dotčena" každou hovadinou.

Připomíná mi to #GamerGate, kde šlo pravděpodobně o něco úplně jiného než bylo médii prezentováno, ale internety byly zasírány vyjadřováním jedné miliardy neemandů ke zcela okrajové femikrávovině.
@mazar1234 (03.04.2015 22:06): Jop, a dneska sa taha druhy, cca 600 MB ;-)
Vcerajsi co-to poopravoval, konecne napriklad zosvetlili MAPU takze uz na nej aj daco vidim. Nadalej ma seru filtre v obchodoch, coz som si myslel ze je chyba, nakolko namiesto skryvania predmety len zvyraznili a ja nadalej musim listovat v tisickach kusov...
@Widl (02.04.2015 15:46): já jsem se dneska asi dvě hodiny tam pokoušel jednu místnost vyčistit od duchů - až jsem uznal že zatím nemém vůbec šanci - proti těm silným duchům, kteří si ještě umí vyvolat na pomoc ty 'slabý' duchy - tak jsem zkusil vyčistit tu pevnost od těch duchu podařilo se mi to až na několikátý pokus s vyžitím této taktiky - nalákat napřátele na bojovníka a ze zálohy nahromaděné nepřátle spražit nebo schladit nějakým kouzlem; ten souboj s tím pomateným dědkem v té povnosti jsem také několikrát opakoval - napřed jsem si tam vyčistil ty dvě místnosti abych tam mohl útýct přeď těmi šmejdy co si vyvolal - a zabít je z dálky poté co jsem se vypořádal s ním; v partě nemám ty dvě další hlavní postavy vůbec nechci přibírat i když hra s nimi by byla jistě o dost lehčí; momentálně se pokouším trochu pročistit to podzemí - každý souboj několikrát pokuji - je to prostě peklo na tu nějtěžší obtížnost - kterou teď hodně často používám.
Hm, tak jsem se dostal k místu, kde je potřeba si nasadit masku, abych to mohl dát nebojovým způsobem. Jakožto death godlike nemůžu na hlavě nic nosit.
Takže jsem zkusil dát masku nějakému společníkovi a jít pokecat s příslušnou postavou. Dialog se samozřejmě zahájí jakoby hlavní postavou, která masku nemá, takže to budu muset vymlátit. To celkem nasere.

Tady mohla být dobrá příležitost k napsání nějakých dialogů navíc. "Jaktože nemáš masku?" - "Mám ji tady v kapse, ale z půlky hlavy mi raší nějaké nesmysly, tak si ji nemůžu nasadit, to snad vidíš, ne?" - "Aha, ok, pokračuj."

Edit: Nevermind, jsem vůl. Maska sice nejde nasadit v inventáři, ale jde to pak přes spešl dialog.
@MickTheMage (02.04.2015 13:38): No ak si na lvl 6 tak je to mozne, ja som ich daval na lvl 8. Ale ked som toho prveho stretol tak som mal druzinu "v priestore" takze akonahle sa na mna vyrutili vsetci ti zmrdi okolo tak som tiez velmi rychlo sakapal. Po loadingu som si rozostavil partu za uzke hrdlo pristupovej cesty a s jednym som vybehol inicializovat boj, nasledne som sa stiahol takze boli 3x Bojovnici ako v Termopylach a za nimi v bezpeci 3x supporti (Priest, Chanter, Wizard) ktori to zozadu buffovali, damagovali kuzlami a strielali arkebuzy/arbalest.
Takze ziadne precislenie superom a pohoda. Prave naopak ja som ich precislil 6 vs 3 lebo viac sa ich tam nezmestilo aby mohli utocit.

Problem su v tomto smere suboje s duchmi, ktori sa vedia len tak teleportovat kam sa im zachce takze Termopyli su nefunkcne.
@MickTheMage (02.04.2015 11:35): "obycajny drak " áno drak je naozaj úplne obyčajný "common enemy", našťastie pre nás čo sme dohrali Chaos strikes back je to naozaj normálne :-D.

Ale tak nemôžeš ísť na to systémon "uráááá, za róóóóóódinu" ale pekne po Termopylsky. Ja som zabil dvoch a funguje to na 100%.
Dungeon pod svojou pevnostou Od Nua riesim po castiach, 1-3, 4-6 a aktualne som v 9, level postav 7 (koncim zhruba vzdy ked uz nemozem odpastit pasce, nestaci mi na to Mechanics ;-). V Defiance Bay som este nebol.

Inac velmi pekna ficurka v pevnosti je rozdavac sidequestov Warden Fyrgen - uz som splnil dva bounty-hunter tasky...
@mazar1234 (02.04.2015 00:35): Neviem co sakra robis, ja som spravil teprv nejake dva veldajsie questikiv v Defiance Bay a uz mam niektorych na 6 leveli. Co pokial viem je tak polovica. A to som nenacal este ani prvu kapitolu. Na mega dungon :) pod pevnostou sa mozem uplne vy...tento. Ked ma zabije obycajny drak a je jedno ci mam normal alebo easy :D
@Widl (01.04.2015 23:19): No zbieras tam kusky nejakej mega-super-extra-powerful zbrane - aspon sa to tak tvari, ale co z toho bude a kedy netusim.....
No zatial som tam isiel od lvl 3 s postavami na urovni 8 a presiel som na jeden zatah do lvl 8 a druzina postupila na lvl 9.
Par itemov dobrych nejakych tam je (prsten a take vselico) ale vacsina ide do predaja. Tiez zalezi aku mas druzinu a co sa komu hodi to je tazko povedat, mozno by si sa tam nabalil ako hovado.

Minimalne tam splnis Quest jedneho druznika takze ho potom mozes vymenit za ineho a plnit dalsi druznicky quest.

Ak tam nabehnes na konci na lvl 11-12 tak to asi bude snad s vynimkou nejakeho posledneho levelu brnkacka a prejdes to ako laserovy mec maslom. Skor mi pride rozumnejsie davat to po castiach cca. po 4-5 leveloch a medzitym si plnit world-questy.
@mazar1234 (01.04.2015 21:34): Vyplatí se ten dungeon zkoumat takhle postupně? Je tam nějaký zajímavý vybavení? Ještě jsem do něj ani nepáchl a nevím, jestli ho pak nevzít celý najednou až ke konci.
Hmmm tak teraz neviem co si mam o tom mysliet, este som ani nedokoncil ACT II a uz mam achievment "Super Murderer - Complete the game killing 1200 or more creatures and NPCs".... to akoze moc zabijam ci co? A pritom "Aggressive" reputaciu mam nizku oproti ostatnym.
@pipboy (01.04.2015 21:22): Ja som to pochopil akoze " Hezky potichu, Sam Fisher style" v zmysle priechodu tym hradom, akoze ich ojebal prevlekom a kecanim bez subojov presiel az k Rodrikovi. Toho samozrejme zabil normalne tak ako kazdeho koho cestou zabil ale on ich prave cestou moc nezabil takze.....

Ale k mega-dungeonu pod pevnostou, inspekcia na lelv5 dopadla nehratelne, ale teraz som sa tam vratil na lvl 8 a prvych 5 levelov (vratane lokalnych Bossov) uplna pohodicka bez jedineho loadingu.
Já jsem se dohodl s animancerkou, že zabiju vrchního kněze a ona mě pak dostane do trůnního sálu. No a při hledání kněze se mi jaksi povedlo dostat do trůnního sálu bez jakékoliv pomoci. :-D
Zatím jsem teda všechny nechal žít.
@Zero (01.04.2015 16:28): Ochšckoval som si vsetky vstupy (splhanie, kanal, brana) a nabehol som hlavnym vchodom. Postupne som prechadzal sekciami ako isli pod ruku, pokecal som s tym hajzlikom co chcel zabit Raedrica ale potom som mu vykradol truhlu a napadol ma tak som ho v sebaobrane zabil. Okrem toho som to tam vyzabijal komplet cele (okrem vazna v dungeone ten isiel na slobodu). Po kompletnom prejdeni vsetkych sekcii som nabehol na Raedrica a zabil som ho.
Mission Complete


Ale vraj rozhodnutie na ktoru stranu sa pridate ovplyvnuje outro.
@Zero (01.04.2015 16:28): Vyšplhal jsem po té zdi, dostal se do té části kde jsou kněží (nebo co je to zač), nahodil jsem ty jejich hadry, pokecal s tím týpkem kterej kamarádí s tím týpkem, co chce Raedrica mrtvého, dostal od něj klíč a pak jsem se postaral o Raedrica (protože to je pobožnej idiot). Hezky potichu, Sam Fisher style. Jo a taky jsem ještě osvobodil ze stok mého předchůdce a hodil řeč s tou jakoby-nekromancerkou.