@
Walome (02.05.2015 23:40): Důvodů je víc, mimo jiné i ten, že hodně lidí bolí hlava z vyššího framerate, protože oko sleduje statickou plochu, na které přijímá vysokou dávku informací (viz desynchronizované plazmy, různé digitální signály atp.). Paradoxně artefakt expozice na starou surovinu - motion blur, vytvořil dostatečný pocit pro plynulost obrazu i při nízké snímkové frekvenci. Pokud dnes někdo točí digitálem na 60FPS a pak to zpětně konvertuje na standardních 24, výsledek je opravdu děsný. Přitom stačí jen ten blur a při stejném FPS je rozdíl obrovský. Pak dělat vizuální efekty na 24FPS je finančně méně nákladné. Nevím jak je to přesně se synchronizací audia, ale tam to taky bude hrát nejspíš nějakou roli.
Ostatně není to tak dávno, co se Jackson snažil prosadit 48FPS, byl kolem toho boom a v praxi buď lidi chodili z kina s bolestí hlavy, nebo si mysleli, že viděli 48 FPS a ani si neuvědomili, že v ČR má promítačky 4K 48FPS jen IMAX a Premiere Cinemas (to je pak super poslouchat názory někoho z horní dolní jak měl super zážitek). A kromě toho teda nevidím, že by se jiní režiséři vrhali do "revolučního" zvýšení FPS filmů (podobně jako 3D) mimo občasný marketing, kde si to zpravidla obsah filmu žádá (sračkoidní Hobit, Pocachontas v modrém atd).
@
Zbyisek (02.05.2015 23:51): O zdvojení frekvence jsem už něco slyšel, nemáš k tomu nějaké zdroje? Co jsem držel v ruce filmové pásy, tak jsem si zdvojených snímků nevšiml. Ono stačí si někde najít takové ty točící krabičky, kde ve smyčce skáče kůň a stačí s tím trošku zatočit a blikání vytěsníš.