Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Say (02.05.2015 21:14): pokud pomalu otáčím kamerou rovnoměrnou rychlostí, tak je vskutku rozdíl mnezi 59 a 60 poznat, a není to tím že by to byl nějaký velký rozdíl, ale tím že už to není synchronizované s refreshem televize a je tam prostě znát lehký frame skip. Ideální framerate je ten, který je synchronizován s refreshem zobrazovadla, ať už se jedná o 40 (s gsync nebo freesyncem), 60, 120 nebo 144.

Jinak srovnávat hry s filmy je prostě mimo, toho už bylo napsáno na toto téma hrozně moc. Filmy nemají interakci, nepotřebují odezvu controlleru etc.
@Say (02.05.2015 23:55): Jojo u Hobita vim, že byl průser, což mě trochu zklamalo, protože evidentně si kvalitní obraz v kině neužijeme ještě hodně dlouho. A já jsem migrenik a dávám to v cajku :) Ale rozumim, hlavně kvůli těm trikům mi to dává smysl.
@Walome (02.05.2015 23:40): Důvodů je víc, mimo jiné i ten, že hodně lidí bolí hlava z vyššího framerate, protože oko sleduje statickou plochu, na které přijímá vysokou dávku informací (viz desynchronizované plazmy, různé digitální signály atp.). Paradoxně artefakt expozice na starou surovinu - motion blur, vytvořil dostatečný pocit pro plynulost obrazu i při nízké snímkové frekvenci. Pokud dnes někdo točí digitálem na 60FPS a pak to zpětně konvertuje na standardních 24, výsledek je opravdu děsný. Přitom stačí jen ten blur a při stejném FPS je rozdíl obrovský. Pak dělat vizuální efekty na 24FPS je finančně méně nákladné. Nevím jak je to přesně se synchronizací audia, ale tam to taky bude hrát nejspíš nějakou roli.

Ostatně není to tak dávno, co se Jackson snažil prosadit 48FPS, byl kolem toho boom a v praxi buď lidi chodili z kina s bolestí hlavy, nebo si mysleli, že viděli 48 FPS a ani si neuvědomili, že v ČR má promítačky 4K 48FPS jen IMAX a Premiere Cinemas (to je pak super poslouchat názory někoho z horní dolní jak měl super zážitek). A kromě toho teda nevidím, že by se jiní režiséři vrhali do "revolučního" zvýšení FPS filmů (podobně jako 3D) mimo občasný marketing, kde si to zpravidla obsah filmu žádá (sračkoidní Hobit, Pocachontas v modrém atd).

@Zbyisek (02.05.2015 23:51): O zdvojení frekvence jsem už něco slyšel, nemáš k tomu nějaké zdroje? Co jsem držel v ruce filmové pásy, tak jsem si zdvojených snímků nevšiml. Ono stačí si někde najít takové ty točící krabičky, kde ve smyčce skáče kůň a stačí s tím trošku zatočit a blikání vytěsníš.
Nějakým zásadním způsobem musí být rozdíl mezi fps u her a u filmů/televize. Fakt je ten, že u filmu/TV je frekvence střídání obrazu vlastně dvojnásobná než FPS. Máme-li televizi s 25 snímky za vteřinu, je potřeba zohledit také to, že každý snímek je zobrazen dvakrát (u progressive) a nebo jsou zobrazeny vždy dva půlsnímky (u starší interlaced technolgie). Třeba na filmovém pásu je to stejná situace, každé políčko je prosvíceno dvakrát (ale fyzický počet snímků je 24 resp. 25). Tak jako tak jde u televize či filmu o frekvenci třeba 50 Hz. Říká se, že kdyby každý snímek nebliknul dvakrát, oko by sice vnímalo plynulý pohyb, ale zároveň by vnímalo také blikání. To blikání je právě řešeno tím zdvojnásobením frekvence, byť jen při 25 fps.
Kde je ale zakopaný pes u her a u jejich fps mi pořád není jasné.
@Say (02.05.2015 22:38): To by mě právě taky zajímalo! (pokud to nebyla řečnická otázka, klidně si to nechám vysvětlit) Podle mě je to proto, že lidi jsou blbý. Budu se opakovat, ale já v kině skutečně trpim, neostrej obraz roztáhlej na nesmyslnej rozměr. A jinejm to neva. Ale zase jsem línej jezdit na každej film do Hostivaře, kde se promítá už docela na slušný úrovni.

A u her... jako mladej jsem často řikal kámošům "tobě se to seká" a on "co? ani náhodou!" a já si myslel, že si to nechce připustit, ale ty lidi to prostě neviděj, je jim to asi fuk nebo nevim. Já si tedy tuhle dobu užívám a jediné, co mě teda mrzí, že zatím nemám hw na to si to užít i při hraní.
@Guldy (02.05.2015 20:32): Paula neřeš, ten ti bude tvrdit, že pozná rozdíl mezi 59 a 60 FPS=) Vlastně ani nevím, jak dokáže sledovat třeba animované filmy. Nebo vůbec jakékoli filmy! To musí být peklo=D
@Guldy (02.05.2015 20:32): tyvoe ty jsi tak drsný až to bolí
Jen 16 let, to je fakt. Jinak reagoval jsem na to cos psal. Že sice někomu může připadat 20 fps ok pokud je na to zvyklý, ale když mu ukážeš víc tak je rozdíl jasně vidět.
@Guldy (02.05.2015 16:21): jasně že když mi bylo dvanáct, měl jsem pentium 100mhz a hrál jsem na tom Quake 2 v 320*240 a 25fps tak mi to připadalo úžasně plynulý.
To nic nemění na tom že v porovnání s 60+ je to nebe a dudy.

@Walome (02.05.2015 17:03): škoda, ale v tom případě se s ním nemá cenu bavit.
@Paul (02.05.2015 16:17): Bohužel nemám ani hw ani GTA, ale milerád bych to udělal - ale on je ten typ, kterej by to stejně nepřiznal :(

@Guldy (02.05.2015 16:21): Já nevim, ale když ke mně někdo přijde, stěžuje si, že mám moc plynulej obraz na televizi :D takže je tu i ta skupina lidí, kterejm to prostě vadí a nehnou se z místa.

Mně třeba už roky rozčiluje obraz v kině. A třeba u nový Planety opic jsem si říkal "ježiš to je hnusný, těším se, až si to pustím doma". Takže já jsem za jakejkoli vývoj v tomhle směru rád a na 60 fps ve hrách se hodně těším.
Tak asi je schopen, ale tohle je takovy trochu choulostivy tema, protoze na jedny strane jsou lidi, kteri jdou po grafice a pod 60 fps hru odmitaji hrat, pak jsou lidi, kteri rok raidovali ve wow se 3 fps behem fajtu a je pro ne krasne hratelne cokoliv nad 20 fps, pricemz 30-40 je ultra nebe a cokoliv vys nerozpoznaji od tech 30-35. Nechci mluvit nadsazene, ja s timhle raidoval a par her okolo 20 fps jsem hral dost casto a povazoval jsem to proste za plynulej gameplay. A co pak vikendovej hrac nebo beznej uzivatel..
@Walome (02.05.2015 16:11): tak mu pusť GTA 5 a v menu nastav vsync half, chvilku ho nech hrát, pak nastav vsync on a chvilku ho nech hrát, a pak pozoruj jak se kroutí (a nebo prachsprostě lže) :)
Výbornej, detailní článek rozebírající HW náročnost
http://www.eurogamer.net/articles/digita ... r-grand-theft-auto-5

"Looking at the frame-times reveals that the 2GB cards have clear latency spikes owing to 'swapping' - the process where the game moves assets between VRAM and system memory. It is possible to dial back textures in order to hit everything snugly into 2GB, but this reduces asset quality below the Xbox One and PS4 standard - something we're loath to do with relatively expensive PC graphics hardware."
Ty epsilon mise designoval nějakej sadista.

@Arcee (02.05.2015 10:14): nic, akorát novej patch mody rozbil, což není nic novýho ani překvapivýho, moddeři budou muset hrát cat and mouse dokud R* nepřestane vydávat patche.
Co je pravdy na tom že rockstar zatrhl módy? Jsem čekal na nějaké ty nové domy a garáže -_-
Zatimco v SA mohl mit CJ milion podob, ale furt vypadal jako "nigga" :D
@Hoonza (30.04.2015 21:08): To prostě tím, že Michael by s afrem vypadal jak debil apod. Ale chápu, že v dnešní době je třeba hrát si se svými avatary jako s barbínami, i když to hře nepřidá vůbec nic. Ale pokud si můžu měnit účes i v Zaklínači, chápu, že je to třeba všude :D
@Walome (30.04.2015 20:46): Tak něco na tom je. Jsou tam kadeřnictví, se kterými se někdo musel dlouho piplat a přitom tam jsou jen 2 druhy účesů a vousů. Na to, že je tam několik desítek různého oblečení, tak je to docela slabota... Pořád je to ale nepodstatný detail, více mě vadí třeba značně očesaný destrukční model oproti minulému dílu.
Já tam vidím hodně nedodělků .. nemožnost kupovat další savehousy, nemožnost si na ně vydělat, málo garáží, málo vousů a vlasů, ten obsah mi celkově oproti san andreas přijde docela ošizenej :-/
@účet smazán (29.04.2015 11:42): To je asi nejvíc nasírající nedodělek pro mě. Štvalo mě to už minulý rok na x360 a jestli to nenapravili v PC verzi o rok a půl později, tak se mi že zavřené pěsti pomalu zvedá prostředníček.
Mne se stalo, ze policajti zastavili nejaky gangstery a po kratky prestrelce je vystrileli. Chvili policajti po ty akci panikarili, pusobilo to fakt dobre. Ja se na chvili otocil, popobehl metr.. a uz tam nikdo nebyl :D
Já třeba jsem si včera při hraní říkal, proč tam nejsou pohřebáky, ve IV myslím byly. Policajti honili nějaký hajzly, tak jsem ze zvědavosti za nimi jel, vyhráli policajti a na silnici leželi tři chlápci. Policajti nasedli a odjeli, pak přijela záchranka, zjistili že jsou mrtvý a taky odjeli, mezitím se auta vyhejbala a objižděla a pak když odjela ambulance tak začala auta ty mrtvoly normálně přejíždět. Pak přiběhl nějakej chlápek a to auto těm mrtvejm ukradl a odjel. Mohli taky udělat script, že by přijel Coroner a naložil by ty těla do pohřebáku a odjel s nimi do márnice.
@Walome (29.04.2015 11:26): Snad podobné nápady mají i tvůrci GTA a v GTA6 z nich něco využijí :).

Ohledně té vody jsem to bral z nejuniverzálnějšího pohledu, na vodních hranicích států běžně patrolují jednotky námořní policie co hlídají prostor včetně toho vzdušného. Proto se mi jevilo nejsnažší použít toto, jelikož každá loď i letadlo se jim musí hlásit a bez povolení je policie prostě zastaví. Ve hře by herní postava povolení neměla a jelikož by byl hlídán zkorumpovancema v FIB nedovolili by mu opustit prostor.
@Giovanni Antonio Kekelli (29.04.2015 11:20): Anebo jedeš jedeš, na obzoru město, střih, oddálení kamery, auto jede vstříc městu a pak by tam byla třeba nějaká tabulka toho, co chceš ve městě nakoupit a tak a pak by ses vrátil zpátky. Jo... nápady by byly :)

A na moři tě přepadnou piráti bo seš v mezinárodních vodách a máme to vyřešeno! Ještě vzduch zbývá.
@Walome (29.04.2015 11:11): To souhlas, já ani neříkal že ten ostrov je blbej (a ano, neviditelná zábrana je zlo nejvyššího kalibru :D) , jen prostě.. No jak jsi zkrátka napsal, je to už přežité a dnes by to šlo vyřešit i jiným způsobem. Osobně si ale fakt myslím že to co jsem napsal, tedy nástin kdy je hrdina pod dohledem zkorumpovaných členů policie nebo jiného uskupení kteří mu nedovolí opustit mapu (ale jeho činy uvnitř ní jim zas tolik nevadí) je poměrně použitelný.

@GodOfTheSick (29.04.2015 11:15): To také lze použít, záleželo by na ději, podle příběhu by se pak vyřešilo i to jak by vypadala ona zábrana v překročení povolených hranic mapy.

@Giovanni Antonio Kekelli (29.04.2015 11:20): U GTA by šlo v případě cesty za hranice moře šlo použít že by hrdina neměl povolení pro opuštění států, a pak by mohl být sestřelen (v případě že by letěl letadlem) a zastaven námořní policií která by ho hodila na břeh k nejbližší policejní budově. Nebo tak nějak.
Proč hrdinu odstřelovat? Je daleko elegantnější řešení. V několika hrách už bylo použito, že se prostě při pokusu o překročení hranice spustí skript, hrdina se otočí a s hláškou - tam nemám co dělat - se vrátí zpět do města.

GTA5 přináší mnoho novinek a vychytávek, ale v mnoha ohledech je to pořád stejně blbá (zastaralá) hra jako před 15 lety.
Jako ostrov je furt lepší než nevyditelná zeď, ale je fakt, že už je to malinko přežitek. Ale teda nijak mi to nevadí.
Ale třeba ve Far Cry 2 byly buď skály anebo natolik horká poušť, že v ní nešlo setrvat a hrdina se vrátil zpátky do mapy. Jde to různě a ten nápad, že by po opuštění hranic šla po hráčovi banda fízlům, kterým nejde utéct, mi nepřijde blbej.
@orromis (29.04.2015 10:58): Říkal jsem že dohledem policie, nikoli přísným. To je ale jedno. Podstatné je to, že něco jiného je když "hlídaný" subjekt vykrádá banky, a něco jiného když překročí hranice státu s účelem se zdejchnout. Musíš si totiž uvědomit že FIB a jiná uskupení policie (nebo alespoň jejich části) v GTA jsou velmi často chaoticky zkorumpovány. A zatímco vykrádání banky by jim bylo ukradené (pokud by se to netýkalo jich samotných) tak u pokusu zdrhnout už by jim to jedno nebylo jelikož by hrdinu/hrdiny potřebovali mít v dosahu pro jejich vlastní "účely". Kapišto?
@orromis (29.04.2015 10:44): A říkal jsem snad že by ten ostrov nedával smysl?? Neříkal! Tak vidíš..
Jen říkám že by se to dalo udělat jinak. Neříkal jsem ani že by to museli udělat přímo tak jak jsem napsal, tech možností je hromada.

Ale v tom návrhu co jsem napsal nevidím problém, na hlavního hrdinu by mohl být například uvalen dohled policie kdy by nesměl překročit hranice státu (tedy hranici mapy) a v případě že by jí překročil došlo by k tomu že by nejprve byl varován, poté by došlo k pronásledování policií a nakonec pokud by pokračoval stále k onomu odstřelení.

A kdybych chtěl být rýpal a dohnat to do absurdna tak bych napsal že ano, rozhodně to dává větší smysl než to že je např LA na ostrově. Odstřelit tě mohou totiž i v reálu ale LA potažmo celou LA část kalifornie na ostrově nenajdeš. ;)
@Say (29.04.2015 10:31): Což o to, GTA beru jako herní převedení amerických akčních filmů proto mě vždy příběh přišel, no, dá se říci že v pohodě, alespoň v tomhle žánru (ale neříkám že by se to nedalo podstatně zlepšit, to zas ne :)). Každopádně až na příběh GTA4 který se bral se moc vážně jsem s tím dějem nikdy výraznější problém neměl.

U příběhu GTA 5 mám také výhrady, nelíbí se mi třeba to jak je vykreslený Trevor, který je prostě hajzl (slabé slovo ještě). Na druhou stranu, právě díky tomu jak je T vykreslen pak mohli tvůrci použít třeba ten vtípek (který mě osobně dost pobavil) kdy se Trevor setká se svou matkou. :)