Diskuze
@Tulareanus (27.06.2015 15:57): " babky, dedkov, tlstých kupcov a podobne, ktorí štylizáciou vyzerajú neskutočne over the top komiksovo ako z nejakej detskej rozprávky"
Nechápu, o čem mluvíš...
Nechápu, o čem mluvíš...
Ja som dohral witchera až tento rok a pokiaľ si vezmete, že to beží na NWN engine tak je to super, nie je to také 3D, že by to nejak človeka odrádzalo. Jediné, čo mi graficky vadilo bolo niečo, čo bol problém aj keď to bola nová hra - na jednej strane máme vizuálnu stránku príbehových postáv ako Geralt, Triss, zaklínači, Siegfried a podobne + z generic NPC najmä stráže, vojaci a prostitútky a na druhej strane babky, dedkov, tlstých kupcov a podobne, ktorí štylizáciou vyzerajú neskutočne over the top komiksovo ako z nejakej detskej rozprávky. To mi rušilo dojem, že sú tam postavy dvoch úplne odlišných výtvarných štýlov.
Jo, tak já to hraju zrovna teď a furt je to super. K dobrý atmosféře totiž není ta grafika zas tak důležitá...atmosf´éru dělaj jiný věci.
Je to komické... pamatuji dobu, když hra vyšla a naše parta se o tom bavila ve škole: "Tý vole. To má tak super grafiku, že když dáš to DéVéDéčko do komplu, tak z té grafiky počítač normálně bouchne..." ostatní: "Supér!" :D
Jinak jsem znovudohrál W1 ještě letos před W3 a pořád se jedná o hratelný kousek. Graficky to už určitě není špička, ale má naprostou parádní stylizaci, díky které se hra vyplatí hrát i dnes. Navíc ten soubojový systém jsem už nikde jinde neviděl. Ale prvda, že příběh byl lepší až v sequelech.
Jinak jsem znovudohrál W1 ještě letos před W3 a pořád se jedná o hratelný kousek. Graficky to už určitě není špička, ale má naprostou parádní stylizaci, díky které se hra vyplatí hrát i dnes. Navíc ten soubojový systém jsem už nikde jinde neviděl. Ale prvda, že příběh byl lepší až v sequelech.
Když se tady tak bavíte o retrospektivním hraní, tak mě napadlo sem hodit nejnovější video od Super Bunnyhopa. Třeba vám trochu pomůže v diskuzi ;)
Roleplaying the Witchers
Roleplaying the Witchers
@Say (26.06.2015 23:34): Je to spíš věc vkusu, já se na ty jeho "opičí pohyby" a idiotský vzhled odstupem času nemůžu dívat. Nic to nemění na tom, že jsem tu hru žral.
Spíš ti závidím, že ti to přijde stále fajn. Mně to prostě dnes už nepadne do oka.
Spíš ti závidím, že ti to přijde stále fajn. Mně to prostě dnes už nepadne do oka.
Každé dílo je odrazem doby, ve které vznikalo. :-P
@korektor (26.06.2015 22:30): Nesouhlasím. Princ of Persia rozhodně nevypadá jako dement. A zase naleštěná pleška Hitmana mu na charakteru taky nepřidá.
@Say (25.06.2015 22:15): screenshoty vždycky vypadají lépe, než reálná předloha. Mně s odstupem času připadá celkem špatný. Například animace Geralta běžícího s mečem, nebo jeho tvář. https://www.youtube.com/watch?v=wijrestbx2U
Mně prostě hold měřítka nastavuje doba. V té době to byla celkem pecka, ale nemohl jsem to říci bez výhad ani tenkrát, dneska se mi z toho dělá zle. Grafické překopání by té hře určitě neuškodilo. Přeci jen v dalších dílech je Geralt charismatický v jedničce vypadá jak dement.
Mně prostě hold měřítka nastavuje doba. V té době to byla celkem pecka, ale nemohl jsem to říci bez výhad ani tenkrát, dneska se mi z toho dělá zle. Grafické překopání by té hře určitě neuškodilo. Přeci jen v dalších dílech je Geralt charismatický v jedničce vypadá jak dement.
@iamsickinmymind (26.06.2015 10:00): Souhlasím. A právě proto, že jsem taky na oblohu nic nenašel, tak to zkouším dát dohromady...
S tímhle a tímhle jsem spokojený, ale tohle ještě není ono.
S tímhle a tímhle jsem spokojený, ale tohle ještě není ono.
@Say (26.06.2015 09:50): Především ta hra má úžasnou atmosféru. Nevím, jak to popsat, ale všimli jste si té atmosféry bažin? Jako by špinavá, že i barvy jsou mazlavé, obláčky mlhy... ty HD textury mraků by hře pomohly hodně, dá se najít remaster snad všech postav, enviromentu i měsíce, ale na mraky jsem nic nenašel.
Celkově ta hra působí nadčasově a je neuvěřitelné, jak to tehdy malá skupinka studentů zvládla.
Celkově ta hra působí nadčasově a je neuvěřitelné, jak to tehdy malá skupinka studentů zvládla.
@Barbar Conan (25.06.2015 23:14): Je to o přístupu. Když si pohraješ s tím, co je v možnostech (internetu), hra prostě vypadá i na dnešní poměry úžasně. A jak se zpětně na ty screeny dívám, už dneska by se z toho dalo vtáhnout ještě víc. Hlavně nasvítit to tak, aby to vypadalo víc uvěřitelně (ambient light, HDR...). Taky mám někde rozpracovaný mód na HD textury mraků, ty defaultní jsou fakt špatné... Tož třeba časem to dodělám a hodím ven.
@Kruppe (25.06.2015 17:16): Třeba HL2 vypadá super i dneska (ovšem je otázkou, kolik tam Valve narvalo za ty roky updatů :D)
Až na jeskyně má náhodou Witcher pořád pěknou grafiku.
@Kruppe (25.06.2015 22:31): Dvojka je ještě dobrá. Nedávno jsem zkoušel jedničku a ty 64x64 textury jsou vážně síla.
@Say (25.06.2015 22:15): To je zavádějící, dej mi foťák, sto pokusů, filtr a i hovno bude vypadat pěkně... :-D
@Kruppe (25.06.2015 22:31): Gothic 2 má teď nově DX11 patch. Mám to v plánu taky zkusit.
@Neelixx (25.06.2015 22:29): No peklo je pro mě i druhý Gothic, ale proč si to myslíš? Já to s tou nádherou nemyslím ironicky :D
@Kruppe (25.06.2015 22:25): Pro tebe musí bejt peklo hrát první Gothic. :)
@Say (25.06.2015 22:15): Sakra to je nádhera :-(
Nevím, když jsem to naposledy zkoušel, nepřišlo mi to až tak staré...
https://www.flickr.com/photos/97504688@N ... m-72157644605768087/
https://www.flickr.com/photos/97504688@N ... m-72157644605768087/
https://www.flickr.com/photos/97504688@N ... m-72157644605768087/
https://www.flickr.com/photos/97504688@N ... m-72157644605768087/
https://www.flickr.com/photos/97504688@N ... m-72157644605768087/
https://www.flickr.com/photos/97504688@N ... m-72157644605768087/
https://www.flickr.com/photos/97504688@N ... m-72157644605768087/
https://www.flickr.com/photos/97504688@N ... m-72157644605768087/
https://www.flickr.com/photos/97504688@N ... m-72157644605768087/
Heh, nostalgie. Ta jednička má prostě jedinečnou atmosféru...
https://www.flickr.com/photos/97504688@N ... m-72157644605768087/
https://www.flickr.com/photos/97504688@N ... m-72157644605768087/
https://www.flickr.com/photos/97504688@N ... m-72157644605768087/
https://www.flickr.com/photos/97504688@N ... m-72157644605768087/
https://www.flickr.com/photos/97504688@N ... m-72157644605768087/
https://www.flickr.com/photos/97504688@N ... m-72157644605768087/
https://www.flickr.com/photos/97504688@N ... m-72157644605768087/
https://www.flickr.com/photos/97504688@N ... m-72157644605768087/
https://www.flickr.com/photos/97504688@N ... m-72157644605768087/
Heh, nostalgie. Ta jednička má prostě jedinečnou atmosféru...
@Barbar Conan (25.06.2015 18:07): "Realistická grafika zastaráva zdaleka nejrychleji" - to ale nutne znamena ze nebola v ziadnom pripade skutocne realisticka, pretoze realita je stale rovnaka :-D.
Ale jasne chapem ako to myslis, sam som zazil na vlastnej kozi dobu pred 3DFX a celu historiu vyvoja akceleratorov a s tym suvisiaci graficky upgrade snaziaci sa o "fotorealizmus".
Ale jasne chapem ako to myslis, sam som zazil na vlastnej kozi dobu pred 3DFX a celu historiu vyvoja akceleratorov a s tym suvisiaci graficky upgrade snaziaci sa o "fotorealizmus".
@Lario (25.06.2015 18:29): Hlavně kritizuju to, jak jedou už x let furt stejnou grafiku. A otřesné animace.
@Kruppe (25.06.2015 17:16): Ale no tak, Riseny vypadají přece aspoň zhruba srovnatelně.
Nicmene taky NOLF2 je dodnes pohledny, a to to buhvijak stylizovane nebylo. :)
3D hry stárnou strašně rychle, to je fakt, já jsem zažil to samý s Mass Effectem před tejdnem...času odolávaj jen hry, co jsou hodně stylizovaný. Realistická grafika zastaráva zdaleka nejrychleji.
Jen tak btw, furt je v té hře hezčí tráva než v trojce :D
@Isaac (25.06.2015 17:14): jen Doom stále vypadá k světu lol
@Isaac (25.06.2015 17:14): To tady kurva trollíš, nebo co? Jak bys jako čekal, že bude vypadat hra z roku 2007, jejíž vývoj začal už dlouho předtím? Furt to vypadá líp jak všechny Riseny.
@Isaac (25.06.2015 17:14): je to tak
Je neuvěřitelný jak ta hra zhnusněla. Nedávno jsem si to chtěl znovu zahrát a dostal jsem facku přes půl huby. Nechápu to, jak to že některé hry stárnou a jiné odolávají času?
Ha, tak jsem se dostal k bestii a fakt, že jo. Hraju na hard a po 3 neúspěšnejch pokusech jsem napočtvrtý hned po skončení cutscény použil aard a Bestii dodělal, takže celej fight trval bez přehánění 1 sekundu. Až si připadám jako cheater... :-D
Tak jsem si to zahrál znovu po nějaké době. Na současném PC jsem to rozjel na minimální detaily a ještě se to sekalo. Každopádně, atmosféra pořád super, ale už jsem zapomněl, jak moc je ten příběh debilní, obzvláště jeho konec.
@Tulareanus (31.05.2015 17:10): Igni sa výborne kombinuje s útokom patinado. Keď protivník horí, špeciálny úder patinado mu spôsobí o 40% väčšie zranenie - hodí sa pri silných súperoch.
@Say (31.05.2015 16:30): Na vyššej úrovni igni zapaľuje nepriateľov a keď sú zapálení, tak prestávajú útočiť na chvíľu.
A to je věc druhá... Na těžkou obtížnost nebo s FCR je Igni celkem obtížné používat, protože je Geralt náchylnější na dmg a musí se nějakým způsobem chránit (Quen, Yrden, lektvary). Tzn. i ten Aard je výhodnější, protože nepřítele aspoň zpomalí, kdežto Igni ubere HP, ale pokud nezabije, tak Geralt dostane ránu, která může být smrtící.
Já v jedničce většinou kašlal na lektvary, masti apod. Hlavně jsem teda používal léčivý lektvar.
Když jsem potřeboval nabrat životy, zapnul jsem štít. Yrden jsem nepoužíval vůbec. Nejvíc Aard a Igni.
Když jsem potřeboval nabrat životy, zapnul jsem štít. Yrden jsem nepoužíval vůbec. Nejvíc Aard a Igni.
@Tulareanus (31.05.2015 14:49): Já měl Igni na dost slabé úrovni, znamení jsem začal pořádně používat až ve 3ce. :D
Mě teda Zeugl nepřišel moc těžký. Bestie byla horší. Taky jsem jí nakonec povalil Aardem a rozsekal. Tak na sedmý pokus.
Zeugl by hlavně otravný, kolik toho vydržel.
To pak Kostěj - na toho jsem vyzrál tak, že jsem odpočíval za sloupem.
To pak Kostěj - na toho jsem vyzrál tak, že jsem odpočíval za sloupem.
@Say (31.05.2015 15:19): Tak to je ale iná vec, silné to ale jednoznačne bolo. Ja som tiež dosť používal Aard, vlastne väčšinu hry len Aard a Igni. Hlavne na wyverny bolo zo začiatku Aard jednoducho nutné.
@Tulareanus (31.05.2015 15:17): Jenže firebally háže kde jaká postava v RPGčkách, omráčit někoho tlakovou vlnou a dorazit ho speciálním kombem mě bavilo víc, i ve W2=)
@Say (31.05.2015 15:16): Najsilnejšie bolo aj tak igni, keď si si ho vyleveloval, tak tie aoečka zabíjali všetko či už mobov alebo bossov veľmi ľahko.
Jo právě proto jsem vždycky používal ve znameních kombinaci Aard a Quen, zbytek mi přišel málo OP=)
@Blackhand47 (31.05.2015 13:08): Tam už som bol tak silný, že bol easy, každé kolo jedno igni a pár sekov a opakovať a opakovať.
Mňa skôr prekvapilo, ako sa mohol tak veľkž zeugl zmestiť do vody po členky. :D
Mňa skôr prekvapilo, ako sa mohol tak veľkž zeugl zmestiť do vody po členky. :D
To som nevedel :)
Jo, Bestie byla snadná. Pokud jde nepřítele ochromit, je možné ho zabít jedním sekem.
Nejhorší Boss ze hry je stejně baba u Shani doma. Nikdy jsem tolikrát ve hře neopakoval.
Bestii jsem zkoušel opakovaně a vím, že dokáže být někdy extra tuhá a jindy ji zabijete, ani nevíte jak... Zvášť pokud projde Aard a dá jí knockdown. To pak zabijete cokoliv na jednu ránu. :-)