Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Ja som dohral witchera až tento rok a pokiaľ si vezmete, že to beží na NWN engine tak je to super, nie je to také 3D, že by to nejak človeka odrádzalo. Jediné, čo mi graficky vadilo bolo niečo, čo bol problém aj keď to bola nová hra - na jednej strane máme vizuálnu stránku príbehových postáv ako Geralt, Triss, zaklínači, Siegfried a podobne + z generic NPC najmä stráže, vojaci a prostitútky a na druhej strane babky, dedkov, tlstých kupcov a podobne, ktorí štylizáciou vyzerajú neskutočne over the top komiksovo ako z nejakej detskej rozprávky. To mi rušilo dojem, že sú tam postavy dvoch úplne odlišných výtvarných štýlov.
Je to komické... pamatuji dobu, když hra vyšla a naše parta se o tom bavila ve škole: "Tý vole. To má tak super grafiku, že když dáš to DéVéDéčko do komplu, tak z té grafiky počítač normálně bouchne..." ostatní: "Supér!" :D
Jinak jsem znovudohrál W1 ještě letos před W3 a pořád se jedná o hratelný kousek. Graficky to už určitě není špička, ale má naprostou parádní stylizaci, díky které se hra vyplatí hrát i dnes. Navíc ten soubojový systém jsem už nikde jinde neviděl. Ale prvda, že příběh byl lepší až v sequelech.
@Say (26.06.2015 23:34): Je to spíš věc vkusu, já se na ty jeho "opičí pohyby" a idiotský vzhled odstupem času nemůžu dívat. Nic to nemění na tom, že jsem tu hru žral.

Spíš ti závidím, že ti to přijde stále fajn. Mně to prostě dnes už nepadne do oka.
@Say (25.06.2015 22:15): screenshoty vždycky vypadají lépe, než reálná předloha. Mně s odstupem času připadá celkem špatný. Například animace Geralta běžícího s mečem, nebo jeho tvář. https://www.youtube.com/watch?v=wijrestbx2U

Mně prostě hold měřítka nastavuje doba. V té době to byla celkem pecka, ale nemohl jsem to říci bez výhad ani tenkrát, dneska se mi z toho dělá zle. Grafické překopání by té hře určitě neuškodilo. Přeci jen v dalších dílech je Geralt charismatický v jedničce vypadá jak dement.
@Say (26.06.2015 09:50): Především ta hra má úžasnou atmosféru. Nevím, jak to popsat, ale všimli jste si té atmosféry bažin? Jako by špinavá, že i barvy jsou mazlavé, obláčky mlhy... ty HD textury mraků by hře pomohly hodně, dá se najít remaster snad všech postav, enviromentu i měsíce, ale na mraky jsem nic nenašel.

Celkově ta hra působí nadčasově a je neuvěřitelné, jak to tehdy malá skupinka studentů zvládla.
@Barbar Conan (25.06.2015 23:14): Je to o přístupu. Když si pohraješ s tím, co je v možnostech (internetu), hra prostě vypadá i na dnešní poměry úžasně. A jak se zpětně na ty screeny dívám, už dneska by se z toho dalo vtáhnout ještě víc. Hlavně nasvítit to tak, aby to vypadalo víc uvěřitelně (ambient light, HDR...). Taky mám někde rozpracovaný mód na HD textury mraků, ty defaultní jsou fakt špatné... Tož třeba časem to dodělám a hodím ven.
Nevím, když jsem to naposledy zkoušel, nepřišlo mi to až tak staré...

https://www.flickr.com/photos/97504688@N ... m-72157644605768087/
https://www.flickr.com/photos/97504688@N ... m-72157644605768087/
https://www.flickr.com/photos/97504688@N ... m-72157644605768087/
https://www.flickr.com/photos/97504688@N ... m-72157644605768087/
https://www.flickr.com/photos/97504688@N ... m-72157644605768087/
https://www.flickr.com/photos/97504688@N ... m-72157644605768087/
https://www.flickr.com/photos/97504688@N ... m-72157644605768087/
https://www.flickr.com/photos/97504688@N ... m-72157644605768087/
https://www.flickr.com/photos/97504688@N ... m-72157644605768087/

Heh, nostalgie. Ta jednička má prostě jedinečnou atmosféru...
@Barbar Conan (25.06.2015 18:07): "Realistická grafika zastaráva zdaleka nejrychleji" - to ale nutne znamena ze nebola v ziadnom pripade skutocne realisticka, pretoze realita je stale rovnaka :-D.
Ale jasne chapem ako to myslis, sam som zazil na vlastnej kozi dobu pred 3DFX a celu historiu vyvoja akceleratorov a s tym suvisiaci graficky upgrade snaziaci sa o "fotorealizmus".
3D hry stárnou strašně rychle, to je fakt, já jsem zažil to samý s Mass Effectem před tejdnem...času odolávaj jen hry, co jsou hodně stylizovaný. Realistická grafika zastaráva zdaleka nejrychleji.
@Isaac (25.06.2015 17:14): To tady kurva trollíš, nebo co? Jak bys jako čekal, že bude vypadat hra z roku 2007, jejíž vývoj začal už dlouho předtím? Furt to vypadá líp jak všechny Riseny.
Je neuvěřitelný jak ta hra zhnusněla. Nedávno jsem si to chtěl znovu zahrát a dostal jsem facku přes půl huby. Nechápu to, jak to že některé hry stárnou a jiné odolávají času?
Ha, tak jsem se dostal k bestii a fakt, že jo. Hraju na hard a po 3 neúspěšnejch pokusech jsem napočtvrtý hned po skončení cutscény použil aard a Bestii dodělal, takže celej fight trval bez přehánění 1 sekundu. Až si připadám jako cheater... :-D
Tak jsem si to zahrál znovu po nějaké době. Na současném PC jsem to rozjel na minimální detaily a ještě se to sekalo. Každopádně, atmosféra pořád super, ale už jsem zapomněl, jak moc je ten příběh debilní, obzvláště jeho konec.
A to je věc druhá... Na těžkou obtížnost nebo s FCR je Igni celkem obtížné používat, protože je Geralt náchylnější na dmg a musí se nějakým způsobem chránit (Quen, Yrden, lektvary). Tzn. i ten Aard je výhodnější, protože nepřítele aspoň zpomalí, kdežto Igni ubere HP, ale pokud nezabije, tak Geralt dostane ránu, která může být smrtící.
Já v jedničce většinou kašlal na lektvary, masti apod. Hlavně jsem teda používal léčivý lektvar.
Když jsem potřeboval nabrat životy, zapnul jsem štít. Yrden jsem nepoužíval vůbec. Nejvíc Aard a Igni.
Mě teda Zeugl nepřišel moc těžký. Bestie byla horší. Taky jsem jí nakonec povalil Aardem a rozsekal. Tak na sedmý pokus.
Zeugl by hlavně otravný, kolik toho vydržel.
To pak Kostěj - na toho jsem vyzrál tak, že jsem odpočíval za sloupem.
@Say (31.05.2015 15:19): Tak to je ale iná vec, silné to ale jednoznačne bolo. Ja som tiež dosť používal Aard, vlastne väčšinu hry len Aard a Igni. Hlavne na wyverny bolo zo začiatku Aard jednoducho nutné.
Jo právě proto jsem vždycky používal ve znameních kombinaci Aard a Quen, zbytek mi přišel málo OP=)
Jo, Bestie byla snadná. Pokud jde nepřítele ochromit, je možné ho zabít jedním sekem.
Nejhorší Boss ze hry je stejně baba u Shani doma. Nikdy jsem tolikrát ve hře neopakoval.