Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tak dohráno. Nakonec to bylo docela dobré, level design spíš už lepší, někdy poměrně nápaditý, random bludiště se sice sem tam objevují, ale naštěstí ne nikterak extra rozsáhlé, takže se v nich vždy dalo solidně orientovat. Ten health bug přetrvával až do závěru a občas se stalo, že mi jedním úderem nějaký protivník odebral hp ze 100% třebas na nějakých 20%, což bylo poměrně nepříjemné (a dělo se tak i po loadingu, čili se nejednalo pouze o nějaký náhodný critical hit). Final boss možná až příliš odolný, ale při použití vessels powers v podstatě fraška (god mode z back vessel + 8x melee dmg z arms to řeší :)). Otevřenost světa dost fajn, atmosféru to taky většinou mělo. S náboji už zase až takový problém nebyl, byť se tedy páčidlo stalo mým dobrým společníkem :) (některé druhy nepřátel jsem pro jistotu likvidoval jen s ním).
Trochu mi to celé připomínalo Realms of the Haunting.

Ten remaster určitě časem vyzkouším, až budu mít chuť si to zopakovat.
@GodOfTheSick (30.10.2024 12:15): Plamenomet už mám, ale taky do něj jsou jen málokdy náboje (teď třeba ve stokách jich je zrovna do plamenometu docela dost, ale jinak si s ním vystřelím spíš vzácně). Neofiko patche nemám, jen to jedu s ddraw dll wrapperem. Ty zmiňované bugy přetrvávají (vypadávání hudby na 100%) i v původní GoG verzi.

A docela mě to i chytlo :). Navíc se mi všechny ty lokace nechce procházet znova, stálo to už moc úsilí :D, to už radši nějak doklepu originál :) a na remaster přijde řada třeba za rok-dva.
@Isair (29.10.2024 08:12): tvl, smaž to, vylij se a s čistou hlavou začni Resurrected. Bugy ti tam beztak udělaly neofiko patche :-)

A míň nábojů na vyšší obtížnost je zde vlastnost, což by ale nemělo vadit, protože nepřátel je stejné množství a mají stejně života, akorát prostě nesmíš střílet jen tak do vzduchu. Jinak hned na začátku se dá v nepovinné lokaci - maják - najít plamenomet.
Ale třeba to "bludiště" s teleporty bylo docela příjemné osvěžení... ono to má vážně spíše level design dungeon crawlerů než FPS. Jako má to i něco do sebe.

Jo a ještě na jeden bug jsem zapomněl, vypadávání muziky/ambientních zvuků, načež stačí muziku vypnout a opět zapnout, případně opustit lokaci a vrátit se, takže no big deal, ale občas to vypadává poměrně často, někdy zase skoro vůbec (asi ten výpadek triggeruje nějaký konkrétní zvuk). Prý to byl problém ale už původní verze na starých OS a sestavách té doby.
Tak mi to nedalo a ještě se k tomu originálu vrátil. Na některé nepřátele je páčidlo celkem dobré (Kuchaři či ty opilecké báby ve sklepě), ale je to celkem pruda v shooteru to tam takhle postupně rubat páčidlem (ideálně nalákat někam k rohu, kde hráče netrefí).
Ten bug s health se týká toho, že jakmile si naberete životy někde mimo to hlavní sídlo, hra s nimi jaksi nepočítá a při dalším zásahu vám protivník ubere životy na procento, jako jste jej měli před opuštěním sídla (což se mi předtím vymstilo, protože jsem měl asi tak 10% hp, životy nabral někde venku a pak se vrátil a první protivník mě sundal na ránu). Nevím jak moc je tohle buglé a při přechodu mezi jakými lokacemi to počítá dobře a mezi jakými ne (zatím jsem si toho všiml jen když jsem si nabral hp venku mimo mansion). To s tím přeházováním pák jak jsem psal níže asi nebude nikterak fatální, hra vám po loadingu umožní páku zmáčknout znovu (udělá to i zvuk otevírajících dveří/zdi), ale zdá se, že stejně po loadingu vše zůstane aktivované, takže asi dead end z tohohle hlediska nehrozí. Každopádně to působí fakt dost nedoladěně... a jako nevím, mám z toho hrozně rozporuplné pocity, chvílema to má super atmosféru, chvílema začne hrát nějaká děsná nepadnoucí hudba či přijde lokace s až příliš ujetými nepřáteli a atmosféra je v háji Líbí se mi otevřenost světa a některé lokace jsou docela pěkné, jindy (bohužel většinou) se jedná zase o neskutečně opruzné, strohé a nepěkné bludiště nacpané k prasknutí nepřáteli (Wolfenstein 3D má sice taky jednoduchý bludišťoidní design, ale narozdíl od Killing Time alespoň promyšlenější a zábavnější, u něj jsem si vždycky říkal jak z hlediska designu z minima dokázali vymačkat maximum, u Killing Time si říkám přesný opak). Některé části hry jsou z hlediska poměru nepřátel/nábojů docela vybalancovaná, jiné vůbec... nevím no... je to fakt hrozně nevyvážená hra z hlediska kvalit :). Za mě trochu zklamání, na tohle jsem se fakt těšil a ten setting se mi líbí. Zkusím to asi ještě dohrát a časem si možná i spravím chuť tím remasterem (ale je mi líto to nechat, když už mi to visí v GoG knihovně takovou dobu :D), ale rozhodně se nejedná o žádnou pecku, amatérismus z toho občas čiší na míle daleko, chvílema to na mě působí spíše jako něco ve stylu Corridor 7: Alien Invasion  nebo podobné pecky :).
@Tarhiel (29.10.2024 16:11): Pravda. No i když, ono už je to skoro něco na pomezí :D, viz. kombinace verzí (včetně kompletně nově vytvořených monster z PC verze only), přidání hafo nových gameplay prvků (jednorázové bonusy, balance zbraní/nábojů) a jakkoliv zůstal level design věrný PC verzi, přidali do těch strohých, prázdných chodeb hafo nových objektů.
@GodOfTheSick (29.10.2024 13:47): Tak to jsi měl štěstí. Náboje řeší jen jedno z nich (2 když započítám i to na vyšší dmg), které je samozřejmě stejně kdoví kde a ještě jej nemám :). A páčidlo je proti některým nepřátelům fakt na nic. Občas ještě pomůže kamarád Molotov, ale ten se používá tak krkolomně, že jich na jednoho šmejda vyházím zbytečně několik a 3x ze 4 minu (a taky jich není zase tolik).
Každopádně asi si střihnu raději někdy remake, původní hra je fakt děs.
Ale začínám uvažovat, že si časem spíš pořídím remake a tohle uložím k ledu. Ten originál je zabugovanej jak prase. Teď se mi stalo, že mě nepřátelé dávali na one hit i při 100% hp a řešil to jen starší save. Páky jsou po loadingu opět nezmáčknuté (což nevím, jestli nečemu bude vadit, pokud zůstane i po loadingu lokace otevřená, ale těžko říct).
Level design je taky celkem příšernost (prázdné bludiště bez ničeho, v remaku je vyplnili alespoň nějakými objekty, takže to působí o fous lépe). Balance hra taky viděla jen když šel kolem, zezačátku na hráče sypou tuny nábojů, že ani neví, co s nimi má dělat a později (v tom hlavním sídle) zase nejsou chvílema skoro žádné (takže se neustále musí vracet do těch venkovních lokací, aby je doplnil), tohle by měl taky remake řešit, pokud necháte weapons balance na "on". Nepřátel je nějak extrémní přehršel (alespoň na hard obtížnosti) a s celkem špatným feelem ze střelby už ani není moc zábavné je střílet (nadto se liší zpravidla jen vzhledem a krom těch červených lebek ani nemají žádné speciální útoky či jiná specifika). Muzika je občas taky krutě mimo, kdy solidní ambientní creepy zvuky najednou vystřídá nějaká veselá, rytmická, která tam absolutně nepasuje.

Líbí se mi setting, otevřenost celého světa a na svou dobu zajímavé ingame vyprávění příběhu (i když hodně těch scének je celkem o ničem). Autoři měli docela dobré nápady a v lecčems byli celkem ambiciózní, ale je tam dost znát určitý amatérismus a nezkušenost, hlavně v level designu/gameplay balanci.

Asi bych tomu rád dal ještě šanci, ale asi bude lepší si to střihnout rovnou v podobě remaku, který snad některé neduhy částečně řeší (3D0 nepřátelé navíc vypadají zajímavě), než si kazit dojem originálem (a to říkám jako purista, který většinou remaky moc neuznává a hry ani nemóduje, no Killing Time ten remake/rebalance fakt potřeboval).
Sakra GoG verze má nějak rozbité to skákání (místo klasického skoku to udělá jen takové kratičké poskočení, které je úplně nahovno) a pokyv zbraní při chůzi, doporučuji použít cnc ddraw wrapper (a v configu to trochu poštelovat, fixnout frame rates na 60 atd.), fixne to i některé zrychlené animace, případně použít community patch, který však upravuje vícero věcí (včetně intra/outra). Mluvím teda o původní verzi, samozřejmě.
Všechny zásadní problémy originálu jsou pryč, ale je tam spousta drobných nedostatků, které sice nekazí celkový dojem, ale mohli to pořešit líp. Jedinou výraznou hnidou na kráse jsou 3DO zvuky zbraní - strašně utlumené, obzvlášť samopal zní jako prdítko, což pocit ze střelby sráží dolů. 3DO nepřátelé ale celou hru oživili. Graficky to vypadá suprově, zdvižený prostředník pro všechny pixelsrajty.

Zcela zbytečně tam přidali dvě obtížnosti navíc, takže jich je dohromady pět, přičemž Easy/Medium je úplný výsměch. Počet nepřátel je stále stejný a jejich odolnost stoupá jen mírně. Při jejich likvidaci je rozdíl mezi nejnižší/nejvyšší obtížností pouze 1/2 zásahy, taky záleží na přesnosti a vzdálenosti, z pistole stačí 5/7 zásahů, z brokovnice 1/2. S vyšší obtížností stoupá pouze nepřátelská agrese způsobující větší poškození. Čili nastavení stejné jak původní hra. Asi to rozjedu na extra hard.
@Phoenix (07.06.2024 09:54):  No to doufám že ne, protože 3DO lokace byly místy dost fádní, viz. třeba úplně tuctové bludiště hned na začátku, zatímco pc má přístav a zahradu. Ono to možná ani nepůjde, protože lokace musí příběhově navazovat, i když modrá místnost na 52 vteřině vypadá jako 3DO , snad to nedodrbou ))
@GodOfTheSick (07.06.2024 09:32): jj, už někteří v diskuzi spekulují, jestli tam nebude (i) 3DO kampaň, protože se dost lišila od PC verze. Nightdive už něco podobného (fůzi napříč platformami) předvedl u Powerslave: Exhumed.
@leebigh (06.09.2015 01:05): No tak mě už to bylo jasné z toho videa, kde sice píšou re-mastered, ale ukázku pustili schválně v malém okně, aby nebylo poznat, že je to šméčko :-)
https://www.youtube.com/watch?v=ZYfjq-pFs6w

Takhle omezeně funguje myš i mě. Čili nefunguje, takže ji nepoužívám.Ve hře je rozhlížení nahoru/dolů stejně potřeba pouze párkrát, když chceš odněkud někam vyskákat. Jinak v pohodě stačí klávesnice, škoda že nejde gamepad.
@GodOfTheSick (01.09.2015 17:09): Takže reportuji zkušenosti po instalaci Zoom verze. Naplno hrát zatím nebudu.
Bohužel se mi nepodařilo pořídit screenshoty (Bandicam, Smart Pixel).

1. Vizuálně by to ušlo, rozlišení se ale nedá nastavit. Jen ty videa jsou opravdu kostičkovaná, potvrzuji Tvé dojmy. Intro by ještě ušlo, ale in game videosekvence (mimochodem zajímavý nápad se spouštěním digitalizovaných videí přímo ve hře) nejsou pěkná. Dá se trochu couvnout , což ale vedlo většinou ke zmizení videa.
2. Dá se nakonfigurovat ovládání kláves a myš přímo ve hře funguje, i když s jistými omezeními. Myš nastavit nelze, i když v menu je položka pro ni vyhrazená, ale nefunguje. Nejde se dívat směrem nahoru a dolů myší, což suplují klávesy, ale myslím z prvního levelu, že to nebude moc potřeba - pohled tedy funguje jenom do stran.
Namapoval jsem si WSAD ovládání, ale při současném strafování nešlo myší pohybovat.

Ale hratelné to je docela dobře i přes popsaná omezení.