Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@KRoman47 (20.09.2015 08:36): Kazety jsem zatím pouštěl všechny, ale tohle je opravdu hodně špatná představa o vyprávění příběhu. Největší fail celé hry... ;)
Udivuje mě, že na těch 150 vedlejších misí + přehnanou mother base čas měli, ale na tohle už ne ... méně je někdy více a v tomto případě dvojnásob ...
Já už mám po těch x letech, kdy jsem hrál v minulosti wowko dost farmení všeho možného, jen abych mohl mít o + 1 lepší stat, pár HP navíc, či jiný skin a věnoval tomu nespočet hodin... navíc od TPP většina lidí čekalo úplně něco jiného ...
Hra ja to velice dobrá, ale na zadek se z ní určitě neposadím a vnucovat si sám sobě názor, že mi pár kazet ke štěstí stačí rozhodně nebudu ...
Stačí se podívat na witchera, tam je příběh a postavy největší tahoun hry, ale v ostatních aspektech už tak excelentní není. Souboje jsou průměrné, poměrně jednoduchá a k tomu ještě klesající obtížnost a tím pádem upadá motivace k zisku lepšího equipu a tím spojený průzkum krásného světa, což je škoda, ale postavy a příběh to celé dostanou do úplně jiné dimenze.
u TPP není krásný otevřený svět, příběh je opravdu převážně na kazetách a člověk má z toho pak pocit, že tam skoro žádný není ... Neustále infiltrace nepohodlných osob, osvobozování rukojmí a možná ještě sebrání tajného dokumentu a tohle celé se neustále opakuje.... za to vše má pak člověk odměnu v podobě 1x 3 minutové nahrávky na kazetě ? Pff ... Tuhle hru zachraňuje opravdu dobrý gameplay, ale zároveň ji ničí obrovský stereotyp a špatně podaný "příběh", který hraje druhé housle a tím pádem se z toho nestává mega pecka, ale pouze nadprůměrná hra.
@Bodkin (20.09.2015 00:11): Ke skrytí skutečné činnosti skutečného Naked Snake před zraky Cipher?

No ještě bych dodal k těm kazetám, kdo příběh chce, ten si ho tam najde. neříkám, že bych nebral místo kazet několik hodin cutscének, spoustu by bylo ale obtížné do hry vložit svým časovým a prostorovým umístěním, to by pořád skákalo sem a tam. U těch kazet to bylo jako s knížkou, povolí to uzdu představivosti, přitom to není suché, jako když vás některé hry hodí do mnoha stran suchého textu. Toto perfektně vystihli třeba v Amnesii, kde ty listiny předčítal hlas protagonisty.
Je tu skutečně spousta informací odehrávajících se před Phantom Pain, i během něj, na různých místech. Některé dokonce pobaví, jako třeba rozhovory mezi Kazem a Code Talkerem o hamburgerech, kdy Kat přijde s myšlenkou sjedocení světa s pomocí jeho nově vyzkoumaného hamburgeru. xD

EDIT: Ještě si říkám, zda by Quiet s jejími parazity neměla vypadat spíš nějak takto, ah. http://www.navratdoreality.com/?p=view&id=22081 Možná proto raději vyvinuli nanomachines. =)
Twist pěkný, ale přes credits jsem dumal, čeho tím bylo dosaženo a... k ničemu jsem nepřišel.

Twist pro twist není zas tak kuul.
@SilentWolf (09.09.2015 13:40): Tak až později mi došlo, že ty remake jsi měl na mysli MG1 a 2 a ne MGS1 a 2, eh. No ty staré MG bych tedy měl zájem o remake také, stalo se tam docela dost okolo Big Bosse v Zanzibar Land. Kecali o tom pořádně akorát v MGS4, ale není to ono. Tak jsem se rozhodl, že bych si zahrál i staré MG 1 a 2. Nejlepší by to asi mělo být na PS3 z Metal Gear Solid HD Collection což? Nehrál jsi? Zajímalo by mě, jaké to je, zda tam jde hra ukládat a tak.
@Marty34 (19.09.2015 11:53): Ve waiting roomu vojáci čekají dokud se pro ně neuvolní nové místo. A to jak rozšířením základny, tak tím že někdo jiný umře na combat misi.

Až budeš mít Combat Unit, tak budeš moci posílat vojáky z něj na mise do světa a tam se o ně docela přichází.

Heroismus je jednak za plnění Main ops ale i za malé věci, výslech vojáků, záchrana prisonerů, záchrana zvířat, plnění side ops.

Utratíš vše za vynalézání a pak si na bojiště necháš poslat support apodobně. Už jen to, že se nějak vyzbrojíš a necháš se někam odvézt stojí prachy.
@Marty34 (19.09.2015 11:53): Pokud nechceš spoilery, tak prostě hrej a užívej si to, na vše postupně přijdeš sám, tak jsem to dělal i já. V tomto je MGS super, že se odemyká postupně pořád něco nového.
Diky chlapci, s tou streskou jsem jaksi nepocital :D

Co se tyce waiting room, k cemu presne slouzi? Mohou vojaci na MB vubec zemrit? Lze je povolat na bojiste jako support?

Heroism dostanu tim vyssi cim vyssi mam hodnoceni mise?

Zaporné GMP? Jak se mi to muze povest?
1. Já mám na základně přetlak (montálně asi 250 lidí ve waiting room). Vojáky se skillem C a horším už zcela ignoruju. S tím, že by "naskilenej" voják (A++) nešel extrahovat jsem se dosud nesetkal, nebyl jsi náhodou pod stříškou ?

2-4. Také by mě to zajímalo.

5. Já osobně si myslím, že MB lze kompletně ovládat přes IDroid. Na MB jsem byl jen párkrát kvůli plnění vedlejších misí(střílení terčíků).

6. I když volíš silent postup, tak vylepšená uspávací pistol s tlumičem, uspávací sniperka, riot smg, omračovací granát, uspávací granát, uspávací miny,..atd. se hodí.

Edit. Vše podstatné napsal Bodkin.
Jo a hlavně proč sem vůbec jdu, teď jsem dal misi 43 a - no ty voe, to mi teda MGS doteď neprovedl.
@Marty34 (19.09.2015 11:08):
1) Beru všechny, VŠEECHNY. Teda teď už jen zlaté, ale na začátku jsem bral skoro každého. 0% značí, že je pod střechou ne? Nebo nemáš fultona. Rozhodně je nemusíš tahat k vrtulníku, to je blbost.

2) Ano, doslechli se o tvém Heroism a podle toho se přidávají sami.

3) Někteří se zlepšují, ale waiting room je docela velký a pak jsem začal litovat, že jsem nějaké vyhodil, protože se by se mi hodili, když sem si rozšířil prostory.

4) S morálkou jsem neměl potíže, ale nejspíš díl vydrží, když jde všechno do sraček (máš GMP v červeném)

5) Vše přes iDroid, navštívit jen kvůli misím či prozkoumávání (plakáty, střelnice, diamanty, emblemy a tajné věci)

6) Pokud volíš silent postup, tak jsou updaty taky důležité. Lepší tlumiče, lepší uspávadla, lepší fultony, lepší iDroid, lepší NVG...
Zdar, mam dotazy k Mother Base a staff.
1) Verbujete zpravidla jen klicove postavy vztahujici se k questu nebo i bezne vojaky s vyssimi zkusesnostmi? Vojaci co trochu neco umi tak mi u zvedaciho padaku hlasi 0%, takze je nutne je odnest helikopterou manualne a to se mi nechce :). Jakym zpusobem lze % zvysit? Pocasi je klidne a zadny upgrade pro postavy mi to nenabizi (mam lvl2 pro personel).

2) Pak mi neni jasny seznam postav na konci kazde mise oznacovani jako dobrovolnici. Jde snad o lidi co se sami pridavaji do tymu?

3) Vyhazujete slabe clanky z tymu manualne nebo se zkusenosti lidi sami zlepsuji po kazde misi?

4)Jak se projevuje zvysujici se moralka pri navstiveni MB na vasem tymu?

5) Lze MB kompletne ovladat skrze iDroid nebo ji musim navstivit pro danou akci?

6) A konecne, jaky vliv ma na hru vubec cela MB pokud volim silent postup a upgrady jako takove jsou pro me zpravidla zbytecne. Dekuji za odpovedi :)
@kuler91 (19.09.2015 00:31): Příběh tam je, spousta z něj je ale v kazetách. Zkrátka hra jde ve šlépějích Peace Walker. Já to beru tak, že buduji armádu a základnu, to mě na tom tolik baví, člověk musí myslet jako Big Boss, musí se stát Big Boss ... :-D
Já miluji infiltrace a plížení a tato hra mi toho nabízí jako žádná jiná. Nejlepší investice do hry pro mě. Naposledy jsem předobjednával AAA titul Mafia 2 a pak jsem byl nasraný jak sviňa, když jsem to měl za jeden celý den dohrané a konec, nic víc tam nebylo.
Celkem se vám divím ... já jsem za poslední týden nahrál cca 2 hodiny a jsem někde u cca 22 mise a ne a ne chuť to zapnout ...
Příběh se dle mého názoru "skoro" ještě nerozjel, takže ten hlavní pohon tu úplně chybí .. Náplň misí je těžký stereotyp a starání o základu je mi spíš už na obtíž.
Za předpokladu, že by člověk 2/3 hrál a 1/3 čuměl, velký důraz na příběh a hlavní linka 20-25 hodin a lineární mapy ve stylu GZ, tak neváhám TPP označit za druhou nejlepší hru roku po witcherovi ...
Tohle skvělá stealth akce, která postrádá duši :/
Jen pro info, 100 hodin - 64%. =) Stále mě to baví, až jsem na tom závislý. :-D
Jinak jak se vám líbí motiv hlavního padoucha? Mě právě docela jo a nechápu kritiku. Jeho vize a názory.. něco z toho by podle mě fakt mohlo fungovat.

I was born in a small village. I was still a child when we were raided by soldiers. Foreign soldiers. Torn from my elders I was made to speak their language. With each new post, my masters changed, along with the words they made me speak. With each change, I changed too. My thoughts, personality, how I saw right and wrong. Words can kill.

Time and again the country was ruled by a foreign tongue. When he was a young boy, he lost his native language, the bedrock for any developing child. His country, his family, his face, his identity, everything was stolen from him. In his eyes, the greatest symbiotic parasite the world has ever known isn’t microbial. It’s linguistic. Words is what keeps civilization, our world, alive. Free the world, not by taking men’s lives, but by taking their tongues.

Rozhodně to není něco co bych schvaloval.. :D ale tak trochu to chápu víc, než jakékoliv jiné důvody podobných padouchů.
@SilentWolf (16.09.2015 13:54): To jsem ani neřešil, dokud nebyly všechny vedlejší mise hotové, tak jsem dál nešel. Ale ty Stealth a Extreme zatím nic moc, jednu jsem si teď dával a jako nechápu, člověk u sebe nic nemá, nelze si nic poslat a a má něco ničit. Zvlášť když to hraje tichým nesmrtícím způsobem, je to docela problém pak. Ještě ale nejsem ani ve 40. misi, takže stále nikde nečtu žádné spoilery.
Můj názor jsem na to napsal v komentu. (Jediná věc co mi na hře nějak výjimečně vadí). Mohli by to udělat tak, že by polovinu vycpávkových misí z 1 části hodili do druhé části a tyhle Extreme a Ultimate Stealth by byly bonusové. Jinak souhlasím s tím, že má něco do sebe začínat "nahý" v misi, kde máš ničit.

I když malá rada- aby se ti posouval příběh, tak stačí udělat určitý počet misí (cca 3) - ale jakýchkoliv. Tzn. jakýkoliv side op. Závěr mé hry byl tedy takto epický.

1.Vyčisti minové pole 1
2. Vyčisti minové pole 2
3. Vyčisti minové pole 3
4. Příběhová cutscéna nahrávající na finále
5. Vyčisti minové pole 4
6. Vyčisti minové pole 5
7. Ulov šakala
8. Finále hry


:D :D

Trochu toho teď lituji (viz spoil v sekci zajímavosti).
Rozehraji ale znovu. Chuť na to mám.
Hmm, teď se babrám s těma Extreme a Ultimate Stealth apod. misema a některý mě fakt hrozně baví, jen příběhově je ta druhá kapitola naprosto neucelená.
@Neelixx (14.09.2015 22:10): Hlavní problém pro nováčky v sérii je to, že si neuvědomují, že to tak pitomé je schválně a ne nějaký zkrat, kdežto 'znalci' se nad tím už ani nepozastavují (to přestalo někde kolem MGS 2).
@pipboy (14.09.2015 17:13): Na to jsem se ptal i na Steam foru a nikdo o ničem neví, škoda. =( Já zabil jen ty dva maníky na začátku a pak nikoho, až na 4 vrtulníky, které nejde nijak jinak sundat na zem. Jelikož mám veškerou výbavu k plížení a uspávání, tak je řeším tak, že Quiet dám 2x příkaz k odstřelení granátu, který hodím směrem k helikoptéře, raketomet s sebou tahat nehodlám.

Jinak k FOB, jo jeden mě v noci na dnes okradl, ale pak jsem 2x chránil FOB náhodných hráčů a jako fajn, líbilo se mi to, hodlám v tom pokračovat.
Hm, da se nejak zkonfiskovat vrtulnik? Zatim jsem jen jeden sestrelil. (Po Peace Walkerovi mi priso neskutecne wtf ze se po prvni rane poroucel k zemi :D)
Ale stejně, největší hvězdou MGSV je Fulton recovery system. Kolikrát jsem se opravdu špičkově plížil a šíleně dlouho čekal jen proto, abych celý OPS vyřešil jen jedním dobře mířeným balónem.

A dávat si Skullz upilovanou brokovnicí je taky super.
Ad buddies, tez je tak nejak nakokot ze dd nenaskoci na korbu nakladaku a radsi mi misto toho beha pod kola... >_>
Mě zpočátku taky. Taky jsem jako první věc googlil, co to je sakra za zvuk a jak ho vypnout. Je šíleně otravný. A ještě tak den byl..

Pak bez něj být člověk prostě nemůže... :D
Ale chybí tam to podstatné. Neviděli jsme jak se z hrdiny stal padouch. Za prvé nevidíme co dělá BB a za druhé, i kdyby se počítal Venom jako BB tak ani ten nedělal žádná zvěrstva. Klaďas maximální.

A tohle Kojima sliboval. Tak jsem měl určité očekávání.
@SilentWolf (13.09.2015 16:22): On to už zmínil @KRoman47 (13.09.2015 12:53), ta hra prostě jen vyplňuje určitou mezeru v sáze, která je už dokončená. Proto čekat nějaký extrémní twisty nebylo na místě. Ale samozřejmě že Kojima, takže čekat se dalo všechno :-)

Ta třetí kapitola ale měla být jen cutscéna, hra s tím svým systémem, jak je v současnosti, zřejmě odpovídala Kojimovu záměru a pár věci, co se nehodily, se vystřihlo.

Když si uchopíš ten smysl, který stál na pozadí tvorby tohoto dílu, totiž že nejsi Big Boss, ale jeho dvojník-hráč, který si navléká Big Bossovu tvář, nemyslím, že krom nějakých vatových animací navíc by tam šlo cosi přidávat.

Příběh je mostem mezi MGS Peace Walkerem a prvním Metal Gearem. Konečně dává smysl, jak mohl Big Boss operovat v Zanzibaru, když měl být dávno mrtvý.
@pipboy (13.09.2015 18:31): No zpočátku je úplně na nic, ale od pušky s tlumičem a dalšími příkazy je skvělá. Kamkoliv jdu, tak ji pošlu dopředu, vše obhlídne, přijdu a už vím, kde co je. Pak dám jen příkaz cover me a už to jede, že by měla problém s přesností, to ani ne, většinou vše uspí sama, já pak už jen posbírám nové rekruty. =) Ale hrajte si to, jak jen chcete. No někdy se pak odhodlám a vyzkouším i D-Walkera.
Takže ... druhá kapitola spočívá prakticky pouze v dělání už hotových misí akorát s těžší obtížností a odměnou má být pár animaček ?
Možná to jen blbě chápu, ale do pr.... je tohle za logiku ? To je takový problém udělat jeden návazný příběh ?
Tu oblíbenost jsem napsal z hlediska charakteru a osobního příběhu té postavy. Štve mě, že ji prezentovali jako fan service. Jak řekl jeden youtuber "mám rád whiskey, ale taky to neznamená, že ráno snídám cereálie zalité jackem, nemusíte mi ženské kozy cpát všude".

Překvapilo mě prostě, že má asi nejzajímavější dějovou linku. Nepochybně překonala všechny companiony od bioware.. :D

Edit: jinak myslím, že jde hezky ve hře vidět ta chvíle, kdy poslali Kojimu do prdele.
nekdo mi musite vysvetlit proc ze bych mel mit rad Quiet.

Teda s tlumicem by nemusela byt marna, ale v tuhle chvili jen dela bordel, nez najde nepratele tak to trva a jeste jich spoustu mine a hlavne mimo outposty je prakticky nepouzitelna.

Si radsi vezmu DDho >_>
Zakončení se mi líbí. Je to podle mě podobné jako u temné věže. Geniální zakončení (jiné by ani nešlo) a lidé brblali. Zde je to myslím podobné.

I když asi to jako celek nefunguje.. nevím. Chce to, ať se v tom prohrabou MGS analytici. :D Ještě tu třetí kapitolu by to sneslo. Takhle to ten "most mezi díly" opravdu není.
@SilentWolf (13.09.2015 12:41): Ou, no než remake MG1 a MG2 bych třeba bral něco jako v SAW vyprávění paralelní linky, ve stejném čase ale jiné události odehrávající se jinde, přitom někde se prolínající. Jo to by bylo pěkné.
Jinak staff management a celkově management základny mám rád, dokonce bych ho prohloubil ještě víc, alespoň o věci z Peace Walker, které zde některé chybí.
MGO už k tomu tak nějak asi patří.
Jinak ano, příběhové uzavřenější mise se scénkami jsou fajn návratem ke starým MGS, ale jak jsem zvyklý něco řešit svým způsobem a najednou jsem svázaný, není mi to příjemné teď.

MGS holt byly vždy výjimečné tím, že dokázaly překvapit. MGS2 hlavní postavou, MGS3 survival systém, MGS 4 optocamo, Peace Walker s Mother Base management, Phantom Pain sandbox přístupem. Alespoň to není pořád jedno a to samé.

EDIT: Tak teprve půjdu na 30. misi (jinak 29. s Quiet jsem normálně prošel a hra pokračuje, už jsem ji měl na max dřív), ale jedna věc mě štve. Co pořád lidi plácají o zakončení MGS proboha??? Dějově to je někde v půlce MGS ságy, pokud chtějí konec MGS, ať si zahrají MGS 4.
Ale příběhové mise ve 2 kapitole jsou boží. Fakt jde vidět že měl asi větší plány s tím. Kdesi jsem četl zvěsti o tom, že kapitol mělo být 5 a ty poslední dvě měl být remake těch MG1 a MG2.

Ale otázka- vyšla by ta hra někdy? Je smutné jak ho vykopli, protože mohl udělat tu sérii ještě vybroušenější.

Možná stačilo nedělat metal gear online, vykašlat se na takové pididetaily jako staff management a dodělat ty příběhové mise. Když už jednou stvořili fungující systém, udělat pár příběhových misí by nemuselo trvat tak dlouho.

Přijde mi to, že čím uzavřenější mise (1 a 43 třeba), tím lepší je. Mohlo by jich být víc.
@SilentWolf (13.09.2015 09:39): Nojo, je to škoda. Ty DLC bývají pak většinou na základní hru naroubované dost na hovínko, nepokračuje to plynule. Koupí se to a hned se to musí odemknout, případně to stojí nějak bokem, jako třeba u Deus Ex, nevážou se k tomu již odemknuté věci, stojí to bokem, narušuje to vyváženost a tak. Čest výjimkám.
Teď čtu že ve hře měla být i třetí kapitola s názvem "Peace".

To prostě ani nemrzí proto, že by hra byla kvůli tomu špatná. Ale že by tak mohla obsahově nakopat hrám na mnoho let dopředu. :D

Teď otázka.. DLC nebo na to už kašlou.

A na tohle utrpěla i Mafia 2. Na jednu stranu ty hry musejí někdy vyjít a možná by se nadávalo víc, kdyby to vyšlo o rok později. Ale jak už jednou člověk zjistí, co to mělo obsahovat..
@SilentWolf (12.09.2015 23:22): To já budu tichošlápek po celou hru, já prostě MILUJI plížení a uspávání, naopak nesnáším debilní střílení, to dnes považuji za vrchol nudy. Ani po té době se mi to naprosto neomrzelo, naopak se toho stále nemůžu nabažit. :-D Pro mě to je prakticky hra, kterou jsem celý život chtěl a konečně je tady. :-D
@SilentWolf (12.09.2015 23:09): :-D Tak to je dobrý s tou sniperkou. No já jedu celou hru na uspávačky, takže neprostřelím ani sklo. :-D Hah

No DDho ještě nemám na maximum, ale už má sneaking suit, umí také dobře pročenichat okolí, ale na obsazení kempů je Quiet nejlepší. Toho D walkera jsem také ještě nezkusil a v plánu to moc nemám, byť jsem do něj vrazil prachů, které by se mi teď hodily. =)

Jinak 69 hodin a stále mě to neskutečně baví, budu to asi hrát ještě hodně dlouho a jsem zvědavý na ten MGO, s čím se vytasí.
Ale DD je taky perfektní jako buddy. Walkera jsem ještě nevyzkoušel. Ani nějak nemám potřebu.

Teď jsem si vynalezl sniperku co zničí na 3 rány tank, rozstřelí věž a jednou ranou sejme vrtulník. Asi bych chtěl už moc, mít na tom tlumič.. :D
No Quiet je podle mě naprosto super, využívám už jen ji. Vyšlu ji, kam zrovna potřebuji, proskenuje mi celé okolí a když dám příkaz k čistce (uspávačkama), tak postřílí vše, často zcela sama, případně s malou pomocí s obrněnci, a pak pěkně všechny a všechno posbírám. Toto se mi vážně líbí.