@GodOfTheSick (29.03.2018 10:37): I Far Cry obsahuje některé levely v podzemních komplexech, které lineární jsou, nicméně není jich podle mého ani polovina, takže bych Far Cry určitě za lineární střílečku neoznačil.
Tebou vyjmenované akce samozřejmě po člověku často chtějí nalézt klíče v předem dané posloupnosti, aby bylo možno se dostat do dalšího kola, ale zase je v každém levelu mrť nepovinných místností a i do leckterých povinných se lze dostat vice cestami. Co se týče nesmyslnosti bludiště, to lze asi vytýkat Wolfovi (holt autoři v té době chtěli vytvořit něco jako PacMana 3D, stačí se podívat na tajný level), nicméně už v Doomu (a o to více v Dukovi, Bloodu nebo Shadow Warriorovi) se autoři snažili o to, aby místnost nebo i celá mapa "nějak" vypadala (už v Doomu místnost jako řídící centrum, celý level jako továrna nebo v Doom II třeba město). To osobně považuji za jeden z největších posunů od Wolfa, kde lze skutečně mluvit o samoúčelných bludištích.
Tebou vyjmenované akce samozřejmě po člověku často chtějí nalézt klíče v předem dané posloupnosti, aby bylo možno se dostat do dalšího kola, ale zase je v každém levelu mrť nepovinných místností a i do leckterých povinných se lze dostat vice cestami. Co se týče nesmyslnosti bludiště, to lze asi vytýkat Wolfovi (holt autoři v té době chtěli vytvořit něco jako PacMana 3D, stačí se podívat na tajný level), nicméně už v Doomu (a o to více v Dukovi, Bloodu nebo Shadow Warriorovi) se autoři snažili o to, aby místnost nebo i celá mapa "nějak" vypadala (už v Doomu místnost jako řídící centrum, celý level jako továrna nebo v Doom II třeba město). To osobně považuji za jeden z největších posunů od Wolfa, kde lze skutečně mluvit o samoúčelných bludištích.