Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@GodOfTheSick (29.03.2018 10:37): I Far Cry obsahuje některé levely v podzemních komplexech, které lineární jsou, nicméně není jich podle mého ani polovina, takže bych Far Cry určitě za lineární střílečku neoznačil.

Tebou vyjmenované akce samozřejmě po člověku často chtějí nalézt klíče v předem dané posloupnosti, aby bylo možno se dostat do dalšího kola, ale zase je v každém levelu mrť nepovinných místností a i do leckterých povinných se lze dostat vice cestami. Co se týče nesmyslnosti bludiště, to lze asi vytýkat Wolfovi (holt autoři v té době chtěli vytvořit něco jako PacMana 3D, stačí se podívat na tajný level), nicméně už v Doomu (a o to více v Dukovi, Bloodu nebo Shadow Warriorovi) se autoři snažili o to, aby místnost nebo i celá mapa "nějak" vypadala (už v Doomu místnost jako řídící centrum, celý level jako továrna nebo v Doom II třeba město). To osobně považuji za jeden z největších posunů od Wolfa, kde lze skutečně mluvit o samoúčelných bludištích.

No tak zrovna ve FC1 je vždy několik cest k cíli a průchod není nikdy stejný, takže označení lineární střílečka je dosti mimo. To mi teda Doom/Wolf/Duke/Shadow/Blood přijdou mnohem víc lineární, protože tam je průchod pokaždé prakticky úplně stejný. Sice krásné (nesmyslné) bludiště, ale cesta je jenom jedna, kterou je prostě nutné se vydat (nepočítám-li přechcávky)
@Walome (28.03.2018 21:58): Při prvním hraní mi to (s mutanty) u prvních pár setkání také tak přišlo, ale nakonec jsem tomu přišel na chuť. Patří tam. Ale nikdo Ti nebrání hrát na nízkou obtížnost (napoprvé jsem také nehrál na pátou) nebo používat quicksave (jde to nějak přes konzoli).

Lineární střílečka to samozřejmě obecně není, má některé lineární a jiné velmi nelineární levely (už ve druhém levelu na lodi ... člověk vůbec nemusí procházet loď).

Dějově je to typické osmdesátkové béčko, což mi osobně vůbec nevadí, co naopak nemůžu vystát, když si podobné bum bum ratata záležitosti hrají na filosofická a etická veledíla, aniž by tomu odpovídal žánr a intelektuální úroveň autorů.
@Red (27.03.2018 20:33): to se nedivím, mutanti to celý zabili. A je fakt, že je to pak zbytečně těžký a blbý, dějově je to příšerný a největší fór na tom je, že to je to vlastně lineární střílečka. Což je docela vtipný, protože i dnešní ubisoft sandboxy jsou lineární, ale není to tak okaté, tak se jejich hry považují za open worldy.
Musím uznat že ten novej Far Cry vypadá o něco líp.

Já to nikdy nedohrál, slyšel jsem o mutantech tolik že jsem radši skončil dřív než jsem je potkal:)
@Walome (25.03.2018 20:07): Hrál jsem to cca 2012 a grafika se mi pořád líbila. Udělal jsem si spoustu screenshotů. :-) Ale já obecně nemám se staršími hrami problém a grafika není to, co je pro mě nejdůležitější.
@PavelU (25.03.2018 20:06): No, mně jde právě o to si ulehčit práci a jestli tam bude potřeba ještě něco dávat, tak se mi to moc nevyplatí :-) Ale jako spustit bych to spustil, kdybych chtěl, ale jsem moc líný něco nastavovat. Klasická instalačka má pár kliknutí na další a konec a je to.
@Korbitch (25.03.2018 19:07): Ten u 1st person nebývá často ani dnes :-)) Ale štve mě ta instalačka, že se s tím člověk musí dupat, aby to nainstaloval na 64bit systémech. Já se na to vždy vykašlal, i když to není nic složitého. Ale prostě tak klasicky dát instalaci by mi více vyhovovalo.
Co se mi strašně líbilo, je, že pokud jste schovaní v zeleni, nepřítel vás nevidí. Ten adrenalin, když se člověk potřeboval o kousíček posunout, aby přes list trochu víc viděl a věděl, že riskuje, protože ho může někdo zahlédnout. :-)

A ten šok, když z ničeho nic přiletěla raketa, bum a znovu. :-D

Tohle mě třeba vadí na spoustě her, že si s tím nedají tu práci a nepřítel vás vidí všude. A raději udělají AI ještě víc hloupou, aby to bylo hratelné. Mimochodem to, že umělá inteligence vidí a střílí i skrze hustou džungli, mi strašně vadilo na Vietcongu. Degradovalo to jakýkoliv taktický přístup při hře na vysokou obtížnost. Ale je fakt, že vyšel o rok dříve, než Far cry. Takže možná byli tvůrci limitováni tehdejší technologií.
@Korbitch (22.07.2017 19:15): Remaster je zbytečná věc. :-) Grafika je pořád krásná. Hrál jsem to kolem roku 2012 jako rest. Umělá inteligence jedna z nejlepších ve hrách vůbec. Naopak mě od té doby, co jsem dohrál Far cry 1, chvíli hrál dvojku a Crysis 1 a 2, spousta současných her nebaví, protože nepřátelé v nich jsou hloupí. Já mám rád výzvu. :-)
@Sykii (21.09.2015 14:21): :-D Tuhle misi jsem si užil snad nejvíc ze všech. Dal jsem si tu práci a vyčistil celý ostrov (hráno na nejtěžší obtížnost) od veškerého neřádu. Než jsem dostal nějaké zbraně, utopil jsem tak 50 mutantů ve vodě. :-D

Mutanty jsem měl rád. Naprosto měnily hratelnost. Zatímco při boji se žoldáky jsem se musel krýt za překážky, neustále se přesouvat, schovávat se, taktizovat. Na mutanty zase fungovala úplně obrácená strategie. Být neustále v pohybu a střílet okamžitě, co je člověk uvidí, dokud jsou ještě daleko. A uskakovat, když byly blízko. :-)
@CeBrk (22.07.2017 18:07): To se stává, no :) Nevhodný set zbraní nebo nedostatek munice do nich FC dost tvrdě trestá. Já si herní prostředí vždycky rád prošmejdím, takže jsem potíže s nalézáním zbraní neměl. Zase jsem ale kvůli tomu zbytečně riskoval. Běžně se mi stávalo, že jsem zvolil jednu cestu k cíli, došel jsem tam a i když jsem měl plno HP a všeho dostatek, dal jsem si čelem vzad a šel prozkoumat druhou cestu. Kolikrát to pak skončilo zbytečným loadingem.
Krátká vzpomínka na mé hraní Far Cry

Far Cry jsem dohrál relativně nedávno a protože naivně považuji sám sebe za zkušeného hráče, vybral jsem si prostřední obtížnost z pěti i přesto, že jako Normal zde byla označena ta druhá nejlehčí. To mi nedávalo dobrý smysl a zastával jsem názor, že průměrná obtížnost musí být ta uprostřed nabídky. Hra je to vskutku na dnešní poměr celkem obtížná a já si ji udělal ještě těžší, protože jsem lama, která neumí sbírat zbraně. To si žádá vysvětlení. V pozdějších fázích hry se hráč dostane do několika muničních skladů a já zde díky své nepozornosti vždy ignoroval těžký kulomet a za celou hru jsem ho vůbec neměl v ruce. V závěrečných fázích jsem měl OICW, raketomet, sniperku a brokovnici. To je hezká a užitečná čtveřice zbraní, ale těm čtyřem drsoňům v závěrečné lokaci se pod palbou těchto zbraní moc umírat nechtělo. Až po dokončení hry jsem se koukl do návodu (během a před hraním se do návodů nikdy nedívám) a zde byl těžký kulomet zmíněn jako nezbytnost. Já se plácl do čela jako ten největší blbec a loadnul jsem poslední misi ve snaze si tuto zbraň vyzkoušet. A najednou to šlo jako po másle. Z toho plyne ponaučení: Na velikosti záleží a kdo má větší kanon, to je king. Mějte to na paměti.
@PavelU (25.09.2016 16:27): 1.4 mám i tento mod ok diky za tip. Jinak přijde mi to nebo je to brutálně těžké ? Hraju to na easy :D a docela mazec AI je poměrně chytrá v jistých usecích hlavně při přestřelce. Jinak oni mě vidí a nic až, když jsem třeba blíže.
Tolikrát jsem v žádné FPS snad neumřel :D oproti tomu je Crysis prd :D. Jsem ted snad ve 4 kapitole.
Akorat, kdyz je custcena tedka jsem potkal toho cernocha na clunu, co mi pomaha to bylo ENG jinak mam vse CZE. A od 2 kapitoly je strasne slabe slyset.
@FildasCZ (25.09.2016 15:20): Jj, FCAM 1.999 byl super. Plně kompatibilní s verzí hry 1.4. Neoficiální patch 1.505 je k ničemu, navíc díky němu je ve hře víc chyb. Takže tak. Změn má FCAM víc, zbraně a tak. Já to hrál letos dvakrát, ale lepší mi to přišlo modnuté, než default.

Co se příběhových modů týče, vede jednoznačně série Matto 1-4. Shrnutí z dohrání čtvrtého dílu. @PavelU (13.12.2013 22:51):
@PavelU (14.05.2016 20:09): Já to hraji s tím FCAM a grafika super :) a patch 1,5 se moc nedoporucuje. na FCAM.

Nějaké mody doporucene třeba kampane nove a tak, co te zaujali ? Zajimave, ze v normalni hre jsem zacinal ve clenu a tady nekde ve stokach.
@meTTax (26.03.2016 22:27): Na verzi 1.4 a Quick Save Mod beta mě potkal v bažinách také bug. Hra nešla načíst, jak hráč po jízdě s Valérií vystoupil z džípu, pomohlo toto. Jak je odkaz na stažení souboru. Zopáknul jsem s nesmrtelností úsek s jízdou, hra se pak uložila a úspěšně načetla, nešlo ale použít libovolný ukládání v rámci použité modifikace. Tudíž jsem hru vyp a devmode zrušil. Tím pádem mi už nic nebránilo hraní s Quick Save Mod Beta, jako tomu bylo do výskytu té chyby.
Shrnutí z dohrání Far Cry Add-On Modu 1.999.

Hráno na prostřední obtížnost z pěti, díky quick save stačilo vždy někam naběhnout a postupně to vystřílet, schovávat se za stromy apod. Ačkoli zneškodňování na dálku též bylo vítaným zpestřením. Většina pasáží dána bez potíží, třebaže častý load uložené pozice se mi nevyhnul. Nábojů do sniperky jsem měl cca 17, než jsem skončil na ostrově mezi mutanty a musel utíkat. Bohužel, sniperku jsem už nezískal. V poslední misi by mi dost pomohla.


Nalezené chyby:

Pár panáků nejde zabít, i když do nich střílím.

Na začátku jedné mise se sekne loading, ale nějak jsem to vyřešil.

V misi Řeka se mi asi od půlky zneviditelnily zbraně. Vypnutí hry ale pomohlo. Přetrvá klidně do mise další, pokud hru nevypnu.

Quick save v džípu v Bažinách již funguje, ale zase dochází ke chybě skriptu. Takže z garáže nevyjede pronásledující džíp. Alespoň jsem si ušetřil práci a bylo to i poměrně realistické.

Skript blbne i tehdy, jak Valérie má nasednout do džípu a hra se sama uloží. Načtení této automatické pozice může tu chybu vyřešit, ale i nemusí. Nicméně stačí několikrát opakovat nahrání, jak to bude Ok.

Jak se dostanete k bráně, za níž je vidět v dálce sopka, karta od brány je na svém místě. Na jedné z menších bedýnek za ohrazeným pletivem. Kde jsou k sebrání zbraně. Ve starší verzi jsem tu kartu buď přehlédl, či tam fakt nebyla.

Za zamčenou bránu se lze dostat i bez vlastnictví zmíněné karty. Jak jsou ty schody k pověšeným kulometům na střeše, aby střežily kopec před mutanty, tak odsud se dá přes levou stranu a skaliska přeskočit na dolní část střechy. Čímž se hráč ocitne za onou zamčenou bránou na kartu. I když ji má stále u sebe, hra pokračuje dál, chyby skriptu již žádné neproběhly.


Něco k vizuální stránce hry:

V grafickém nastavení hry je u čtyř položek volba Ultra High, default Far Cry v.1.4 má přitom jen Low, Medium, High a Very High. Subjektivně mi grafická stránka v takto modifikované verzi hry přijde zlepšená cca o 20 až 40 procent. Nijak markantní rozdíl to v zásadě není. Dále bylo perfektně patrné, nakolik daleko lze v misích dohlédnout. V podstatě až na okraj mapy, výhled tím pádem poměrně věrohodný. Ztrácení objektů v dáli, vidění pouze jejich obrysů, to tu moc nebylo.
K dispozici neoficiální patch 1.505 a aktualizovaná verze Add-On Modu. Pracuje se na verzi 2.0.

Takže si to budu muset zas aktualizovat a zahrát :)

Tato nová verze modu má automatický instalátor, datum změny 27. 12. 2015 a o pár stovek MB větší objem dat.

_________________________________________________________________

Unofficial patch 1.505 v poho funkční na 1.4, stejně tak Add-On Modu 1.999. Další modifikace už ale se zmíněným patchem nejsou kompatibilní, tudíž je doporučuji mít jen na verzi hry Far Cry 1.4.

Dodávaný launcher k 1.505 funkční, lze ale spouštět i klasicky. Je tam na výběr 32bit a 64bit varianta. Patch přidává libovolné ukládání do menu.
@kristmeister (21.09.2015 18:25): Asi i záleží na jakou obtížnost hraješ.

Když jsem to hrál naposledy (asi v srpnu) na tu těžkou (tuším předposlední obtížnost), tak mi nejvíc vadily ty kurvy se sapíkama, které jsou na tuhle obtížnost dost přesné, všímavé a sundají vás na pár dávek. Kdežto na normal jsem s nimi problém neměl prakticky vůbec.

Každopádně je to debilní mise, co si budeme povídat:). Hodně hraje na luck faktor a blbou AI mutantů (zvlášť na té vyšší obtížnosti)-> jestli se mutant zasekne o strom či nikoliv...

Ale mutanti mi jinak taky nikterak zvlášť nevadí.
Já to dal hned na poprvý :D prostě jsem skrčeně dopajdal nějakých 100 metrů před helikoptéru a tam jsem hodil sprint. Easy :D
@Chuck (20.09.2015 18:45): Já jsem párkrát umřel dokonce jak jsem skočil dolů z toho vodopádu tak jsem dole se pokoušel mutanty utopit což se i dařilo ale nešlo to jen tak utopit všechny. Potom jsem vyzkoušel jednoduše jim utíkat přes džungli a dal jsem to hned.
@kristmeister (19.09.2015 22:59): Mě též mutanti nedělali absolutní problém, naopak bylo to příjemné zpestření a parádní výzva. Jedno či dvě máchnutí drápem a člověk byl pod kytkama. Je pravda, že na konci už to bylo trochu moc :)
@Phoenix (11.04.2015 11:52): Tak největší chybou této hry je, že nemá namísto 20 velmi dlouhých misí ještě dalších 40 :D Nepřipadá mě, že bych v době hraní FC neměl už něco nahráno, ale mě přijde level design nejméně o level výše, než co jsem potom kdy viděl od Ubi i Cryteku (a to jsem od nich hrál skoro všechno, páč jsem marně hledal něco obdobně dobrýho). Čaro, gule a grády od začátku do konce - jdu instalovat !

To označování nepřátel a následné jejich eliminování 1mm nad texturou zeminy skrz rozfoukanou trávu bylo celkem pověstné. Akorát, že na tebe většinou touto dobou už letěla raketa.

Nejhorší (nejlepší!) na hře byl takový ten pocit ustavičný nejistoty a paniky (hustá AI + rozlehlé exponované ostrovy + spousta gunů s pěkně drzým doletem + v bushi, jak se říká tady kousek na Šenovsku, guvno vidať), plynoucí ze saveload systému, chatrné odolnosti a vychcanosti potenciálních přeživších. Někdy jsem třeba šmejdil za dalším nebo alterantivním savepointem se 2 panáky za řití a cestou jsem akorát nabral další 4 a uškodil si, atd. Jich byly třeba už jen zbytky ale můj armor/health byl již taky zbytkový, byla to taková last man standing patová situace.
@Poseiidon (11.04.2015 13:19): Teď jsme se asi trochu nepochopili. Rambo stylem mám na mysli hraní FPS "naběhnu-vystřílím" místo plížení a obcházení nepřátel nebo taktického odstřelování jednoho po druhém.

Ale když se tam dívám, tak na jedičku i trojku nějaký Rambo mod existuje a to jsi asi měl na mysli Ty.
@ještěr (11.04.2015 11:32): Já jsem až při druhém nebo třetím hraní zjistil, že třeba hned v druhé misi na lodi jde skoro celé prolézání lodě možné obejít okamžitým skokem do vody, sestřelení člunu zespoda a útěkem. Nebo v jiné otevřené misi jde vylézt na určitý kopec a pěkných pár mutantů obejít tím, že člověk použije kladku s lanem a dostane se o stovky metrů jinam bezpečně vzduchem. Krom Rambo stylu hra nabízí i plížení, tlumiče, tagování nepřátel brýlemi nebo jejich odlákávání házením kamenů (o výborném způsobu řešení nemožnosti opuštění hranic ostrova nemluvě). Neuvěřitelné, co všechno se jim do Far Cry podařilo nacpat (a co už přes nesporné kvality prvního Crysis IMHO nikdy nepřekonali).
@Phoenix (10.04.2015 21:04): Nu tak pod to bych se mohl podepsat. Vzdor všelijakým glitchům jsem měl ze hry pocit, že tam opravdu jsem a jde mě reálně o kejhák, což podle mě ve hrách hrozně moc znamená. Realisticky navržené sandboxové ostrovy tomu hodně napomáhaly, stejně jako třeba absence nanokrámů, žádné dementní RPG prvky/upgrady a savesystém, kdy každá smrt opravdu bolela, protože jsem reálně něco ztratil (např. 1/2 hod. hraní). Na vysokou obtížnost šlo téměř vždy o plíživou cestu co nejmenšího vzdoru, protože AI byla příliš kvalitní, což mi vyhovovalo. Hrál jsem to celkem asi 4x.
Těm velkým mutantům stačí chvíli střílet do hlavy a končí, střílí rakety ale jsou pomalí, za to ti malí mutanti, těm stačí trochu a je po nich, ale jsou nebezpečnější, protože jsou mrštní, skáčou a nedají se zaměřit a střílí. Některý pasáže s mutantama byly fakt opruz.
@Garret (10.04.2015 21:54): jj, konec je obzvláště vypečený, tam je třeba využívat úplně všechno, co hra nabízí, včetně oné střelby do jakékoli části těla, které zrovna vyčnívá
já to na realistic doklepal, bez quicksave, ale místy to bylo s různými glitchy, hlavně s mutantama (např. seknutý mutant o dveře, střelba do palce, střelba do vlasu atp). především pak v té jeskyni a na konci.
@Poseiidon (10.04.2015 19:32): Far Cry je jedna z mála her, kterou jsem hned po dohrání dohrál znovu celou (stejně jako prvního Fallouta). Těžká je jaxvině, o tom žádná. Zpětně to ale hodnotím jako obrovský klad. Protože obtížnost člověka nutí hledat nové a nové způsoby řešení a nepřátelé nereagují pořád stejně. Na konci jsem při prvním dohrání cítil takový "sense of accomplishment" jako u málokteré hry.

A pokud by byla vyšší obtížnost při znovuhraní nepřekonatelný problém, tak existují nějaké konzolové příkazy na quicksave.