Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

1. No v Dragon Age mi to v té misi přišlo jako politika v The Sims :D

2. Protože se Questy točí kolem nich, a to je právě to. Mě bylo ve dvojce úplně jedno kdo koho otrávil, jaká čarodějka má jaký charakter, bylo mi jedno když Foltest umřel.

Ve trojce je aspoň fajn že se to točí okolo Geraltovy rozbité rodiny. Což je super námět. Světlé stránky to má.

Já to nehejtuju, jen vytýkám co mě osobně vadilo a že se divím jaké jsou na příběh chvalozpěvy, Možná fakt při druhém hraní budu vědět kam jít a kam ne (abych nějak nepřerušil nit questu) a víc si to celé užiju. Ale Nilfgaard je tu docela rozumný, dokonce i kdyby přibyly nějaké dvě scény o tom že páchají válečná zvěrstva, stále by byli nejrozumnější. Proto mi přijde i odbytá ta část, kdy se Geralt baví s Emhyrem. Kdykoliv se s ním baví. Místo toho řeším spor rodu na severu, kde fakt nedokážu vidět rozdíl mezi "jsme drsní howgh!! a pijeme víno" "ne my jsme drsnější harrrr! a pijeme medovinu." A pak si vyber. Asi to jako čtenář až moc hrotím. :D Proto kvůli tomu nesnižuji hodnocení. Hra je jinak dokonalá. Ta má 10% výtka v hodnocení patří spíš soubojům a obtížnosti, než příběhu. Jen bych ten příběh prostě nadvakrát nevychvaloval no.
@SilentWolf (22.10.2015 11:49): Potom chápem, prečo si kritizoval tú konkrétnu misiu v Dragon Age Inquisition. Politika je zlá :D No, tu sa fakt nezhodneme a to ti píšem ako niekto, kto taktiež politike príliš neholduje, napísané to bolo veľmi dobre.

Prečo by mal zaujímať osud každej vedľajšej postavy? V prvom rade ide o samotného Geralta a jeho blízkych, ako Zoltan, Marigold, Tris atď..
No byla tam hromada politiky a nefandil jsem nikomu a vše mi bylo jedno.. :D takže asi tak. První kapitola byla ale super. Jaká by ta hra ale byla bez Triss? Nebo tam někoho opravdu zajímal osud postav jako Stannis nebo Hanselt ? Ty pletky okolo toho byly vyloženě nuda.

edit: tím neříkám že nemám rád složitosti a politiku. Sleduju věci jako House of Cards, Suits apod.. když je provedení výborné, tak tu politiku vítám. Jen prostě.. tady není. A nudí.
Príbeh dvojky katastrofálny? Zmätený a divný? Nepletieš si to s prvým dielom, pri ktorom sa CDP mnohých miestach iba variaovali zápletky kníh? Podľa mňa áno. :) Síce mám dosť rád celú sériu, ale v tom prvom je naviac vidieť, že CDP sa ešte poriadne nerozhodli, či chcú tvoriť plnohodnotné pokračovanie, alebo niečo iné. Až od dvojky sa od kníh odpútali a dokázali v nej, že sú schopní vytvoriť naozaj nový príbeh.

Dopady rozhodnutí sú vo všetkých dieloch nulové. To je niečo, čo všetky tie Biowaroviny zvládajú lepšie ;)
V druhém byl pro mě katastrofální, zmatený, divný..

Hodnotím kladně, protože i když mi to vadí tak nic lepšího není. Myslel jsem, že vývojáři udělají právě to o trochu víc, než jiné hry. Chybí mi tomu ta vážnost konce světa a jelikož jsem už u konce hry tak se na tom asi nic nezmění. Uvidím jak to dohraji ale příběh je to jediné, co bych zatím nevyzdvihoval.

A zakázky jsou zase řešené vesměs skrz "detektivní režim". Líbilo by se mi kdyby se hráč/Geralt mohl nějak splést ohledně něčeho (viz pitva v jedničce). Pokud se splete, tak je to příběhové.

I když ano.. s tou jednou morovou pannou to bylo.. fajn.

Těším se na druhé hraní, třeba budu víc vnímat tu hloubku. Rozhodně je to lepší, než všechny ty Biowaroviny.

A nevšiml jsem si zatím moc dopadů rozhodnutí. Spíš skoro vůbec, maximálně 2-3.
Tak ale každý může mít svůj názor. Mě ten příběh taky moc neoslňuje. Nejvíc asi ten Baron a Q s Lambertem.

Třeba to při druhém hraní zapůsobí víc. Uvidím.

A třeba celá severská mytologie mi tam vadí. Nesedí mi to k tomu. Nešlo by to samé udělat třeba se Zerikánií? Přidat Brokilon? Proč Witcher: Skyrim ? A Divoký Hon je teda zklamání, co se vizáže týká. Na to co má představovat...

Len pre vysvetlenie nižšie napísaného textu - ako to tak po sebe čítam tak je to riadna sprostosť čo som napísal - mal som na mysli tie dovednostné body, čo sa dostávajú za postup na vyšší level, tie mi to píše miesto xp. Niekedy mi to za splnenie šedého questu, ktorý je o 6 a viac levelov nižšie ako ja napíše - získali ste 2x dovednostný bod a o sekundu na to zasa ten istý text - proste nejaký bug s textom, lebo tie body nikde nie sú.
@Paul (19.10.2015 16:30): Ahá, tak už to chápem, prečo tie xp nestúpajú za tie šedé. Ako tie questy ma bavia to je jasné, ale vždy po splnení takýchto questov mi tam vypísalo nejaký počet bodov skúseností (napr. 6) miesto tých xp. A nechápal som čo to má byť, lebo tie body samozrejme nikde neboli, no nič nebudem si to všímať, pravdepodobne je to len nejaký opakujúci sa bug s chybným nápisom
@Maximus (19.10.2015 14:55): dej gwintu šanci. Mě taky nelákal, ale dal jsem mu šanci a naprosto mě chytnul. V Hearts of Stone na to má pak Shani skvělou narážku :)

@Maximus (19.10.2015 16:28): nechápu co tím myslíš. Jaký body zkušeností ? Btw pokud děláš šedej quest, tak je o 6 levelů a víc níže než jsi ty, a XP za něj nejsou. Což je úplně jedno, protože questy jsou zábavný samy o sobě a XP jsou jen taková kravinka navíc (a je to vyvážený tak abys byl na konci kolem levelu 30 anyway).
Gwent je super. A keďže som patriot, najčastejšie som ho hrával s balíkom Severných kráľovstiev. Ignorovať tak super hru v hre, je podľa mňa na škodu :)
Včera ma veľmi pobavil ten ožratý kaderník v Novigrade. Išiel som sa s Geraltom normálne ostrihať a oholiť a keď kaderník skončil tak Geralt vypadal ako 12 ročné dievča, čo sa strihá na chlapca a potom tá hádka s ním, že on ma ostrihal ako som chcel a Geraltovo rozhorčené správanie ho uráža a strihať ma už nebude a nevráti mi ani prachy :D


inak je tu niekto, kto ten gwint vôbec v hre nehrá? Ako je to pekné a zaujímavé, ale hrať sa mi to teda vôbec nechce :)
No .. pokud CP2077 povznesou ještě na vyšší level, tak se obávám, že jak už mám teď problém hrát většinu her, protože mě nudí, tak mě budou nejspíš bavit hry jen od CD projektu :D
Od vydání W3 jsem hrál pouze batmana + HOS a čekám na všechny epizody life is strange .. Do konce letošní roku ještě pár her vyjde, ale dá se říct, že nic, co by mě zajímalo a svým způsobem za to může opravdu W3 :)
Nevím co s tím pořád všichni mají. Kvalita úkolů W3 je sice na hodně vysoké úrovni, ale nic převratného. Pokud něco nemá v rpg obdobu, tak je to jejich prezentace - pěkný 3d vizuál s plně nadabovanými dialogy a filmečky prostě dělá divy.

Pillars of Eternity je taky dobře napsané, ale holt v izo pohledu s pár obrázky a němými texty to už dnes tak nevynikne.
Už som to tu raz písal, ale po včerajšku musím zas - tá kvalita questov nemá obdobu. Neskutočné, aké sú rozmanité, preplnené zaujímavými postavami a dobre napísané.

Včera som okrem iných riešil záhadné rituálne vraždy s Večným ohňom. Fakt paráda.
Ja mam trojku na fyzickem mediu a to byl klic jen na GoG. Ted bych menil nejradeji za steam. Na steamu si ho muzes koupit primo tam. Achievementy nejsou na gogu moc dobre poresene, je to takovej beta klient. Ani pop up okno ti defaultne nevstreli ve hre, ale musis si ho aktivovat (opet beta funkce). Po patchi 1.8 se nektere broken achievementy zpetne nacetly, ale ne vsechny. Ja myslim, ze by metoda se savem mohla jit, ale urcite ne na vsechny.
No mě jde spíš o to že já zatím základní hru nemám originál, jen datadisk kvůli kartám. Kdybych si třeba načetl save, kde už mám vše hotové a achievementy se zpětně doplnili ze záznamu, to by bylo super :D

Kde se vůbec ty achievmenty načítají na gogu? Jde ta hra aktivovat na více místech, třeba na gogu a zároveň i na steamu? Vím že jedničku jsem měl klíč na steam a šel aktivovat i na gogu. Dvojku jsem měl klíč na gog a na steamu už to nešlo -_-

@Arcee (17.10.2015 21:58): Nevim jak ostatni ale ja mam hlavne nektere achievementy porad bungute. Napr. mit aktivovanych vsech 5 place of power zaraz, proste se neodemkne, a pak nektere spojene s gwintem taky nepupnout. Nevim zda by pomohlo dat new game, mozna je problem v samotnem savu. Problem zacal s patchem 1.7.
Maté achievmenty v základní hře a jsou v datadisku, to je jasné. Jsou nějaké i za new game+? a dají se všechny v tom NG+ posbírat, nebo jsou některé které jdou získat jen v první hře?
Po dohrání tohoto mám chuť všem ostatním hrám, které jsem tu kdy hodnotil, hodnocení o 5% snížit...
Ta hra je geniálna, ešte aj "afroameričanov" a "moslimské" enklávy nerozhodila random, po ploche /na USA apel/, ale začnete ich stretávať v DLC po stroskotaní dvoch lodí zo Zerrikanie, mne sa to stalo v časti čo je v DLC, ak ich nájdete, inde, tož budem smutný ... /chcel som to vysvetliť bližšie, ale nedá sa, ide o nepríbehové postavy/
PS: Objavil sa mi prvý bug čo som si všimol, niekde banditi majú HP -1 a nič im neurobíte.
To co bylo k tý sběratelce byl jen takovej bonus co si zaplatil MS aby se měl čím vytahovat..vzhledem k tomu že je xbone nejméně populární platforma a těch sběratelek bylo dost málo, pochybuju že ty karty tam maj nějakou budoucnost. Nepochybuju že u Blood and Wine budou další dva balíky.
Jo, vypadá to dobře, díky :) Tak snad k tomu druhému datadisku vydají znovu ty další dvě sady a takové jaké jsou ve hře, to co bylo ke sběratelce bylo divné.
@Bodkin (14.10.2015 16:38): tak jasne ze prodávají tuny kopií, ale větší problém byl v tom ze je nikdo moc za špatnej writing nepeskoval..ale tenhle rok by to uz snad i diky witcherovi mohlo byt jinak, uvidime..
Jeste by me zajimalo proc rpg designer warhorse ignoruje nejlepe napsanou hru mnoha let, jak si to představuješ, nechat to po 10 hodinach ?! :)

@MikeKing (14.10.2015 16:41): hmm tak to je smutne no, oboji..ta cena za writing, tssss.
@Paul (14.10.2015 16:25): Falout 4 píše stejnej člověk co napsal Falout 3 a Oblivion, takže bych na nějaký výrazný zlepšení moc nespoléhal.

Ostatně proč by taky měli něco měnit, když Falout 3 vyhrál cenu za nejlepší scénář...
@LIUWIL (14.10.2015 16:22): Jo, já teda Witchera 3 dal před těma 5 měsíci jen asi 10 hodin, ale ty questy tam dělány tak, že ty postavy ty věci po Geraltovi opravdu chtěli, protože dávali smysl a nebyla to debilní ftákovoina, aby teď hráč měl utíkat do minového pole si nechat ustřílet končetiny, aby se o tom dalo napsat Příručka Přežití (zdravím F3).

@Paul (14.10.2015 16:25): TES hry si kupují tuny lidí i tak, tak proč by to měli měnit a zbytečně utrácet za dobrýho Psáče či Designéra Narace? A oni si to velmi dobře uvědomují, takže se musí stát něco, co jím tímhle pohledem zatřese a oni se do sebe podívaj a řeknou si: Tak jo, přihulíme i v tomhle ohledu.

Podobně jako si to řekli u gunplaye, na který si tuny lidí stěžovali a vzali si to k srdci (nebo to alespoň říkají, jak to dopadlo se ještě chvíli nedozvíme).

A teď na vás kašlu a du zase psát questy.
@Bodkin (14.10.2015 16:08): jo tak s timhle nemam problem souhlasit, jasne ze jsou hry kde je psani dulezitejsi a hry kde je dulezite mene. Ale zrovna ta bethesda by na tom uz zamakat mohla, psani a nelogika sveta je jejich konzistentne nejslabsi strankou. Ale i tak me ty jejich hry hodne bavily, diky jinym aspektum...jak pises.

Ale pokud bude FO4 furt slabe napsanej, tak doufam ze uz jim to aspon ti recenzenti co hrali NV a Witchera daj sezrat. Kez by. Ikdyz jeste lepsi by bylo kdyby to konecne napsali kvalitne.
@Bodkin (14.10.2015 16:08): Mě třeba u Skyrimu to psaní hodně sralo. Ve Fallout 3 jsem ho tak nějak překousl, protože mě ten sandbox neskutečně bavil.
Witcher 3 však má však psaní naprosto znamenité, ať už u hlavní linky, nebo u vedlejších questů. Questy, které měly psaní vyloženě slabé, se dají spočítat na jedné ruce a jsou to všechno podřadné questy, jejichž splnění se vázalo na nějaký větší quest. Ať už člověk dělal quest ve velkém městě, nebo přišel do nějakého zapadákova uprostřed lesa, skoro vždy se k zabíjení monster vztahoval i nějaký lidský příběh. Když Geralt někam přijde, postavy se k němu chovají logicky - buď ho nemají rádi protože je mutant, nebo ho obdivují kvůli dovednostem zaklínačů. Nejsou tam žádné cypoviny typu "přišel jsem někam, questuju tam dvacet minut a i když ještě absolutně nic neumím a nikoho pořádně neznám, mám to tam celý pod palcem."
@Paul (14.10.2015 15:36): Já s tebou souhlasím, kvalitní psaní dokáže zlepšit cokoliv. Já se jen pokoušel vysvětlit, že si to Bethesda nemyslí a je jí to do jisté míry u prdele (a spoustě jejich fandů taky).

Ale pořád můžeš mít dobře/špatně napsanou story driven věc a dobře/špatně napsaný openworld. Špatně napsaná story driven věc je průser, špatně napsaný sandbox openworld whatever je relativně ok, protože tam máš jiné věci k zabavení a příběh k tomu netřeba.

Proč by mělo, v Diablu taky přece v podstatě nejde o to, aby ses dozvěděl kdo, co a proč, ale o to, aby ti padla konečně poslední sada legendárek.
@Bodkin (14.10.2015 15:20): wtf? Tak teď mi přijde ze si těžce protiřečíš. Konstatujes "fakt" kterej si v dalším bodě vyvrátíš.
Ale aspon ze souhlasis ze by Skyrim take mohl byt napsan lepe (a tudiz na tom ze je to sandbox dungeon nesejde, navic sandbox dungeon je i NV) jen kdyby na tom bethesde zalezelo a najali si schopnejsi lidi.

Tahat sem diablo je dost mimo. Ale osobne mam teda kacirskej nazor ze kvalitni scenar muze vylepsit cokoliv. I to carmackovo porno.
@Paul (14.10.2015 13:33): 1) To není výmluva, to je konstatování faktu.
2) To tedy není (podobně jako obsidian není Bethesda a jejich nároky a designové filosofie jsou jiné). Bethesda napíše kec, aby tě poslala do dungeonu, obisidan píše kec pro kec samotný.
3) Totálně, Skyrim mohl být TES a přitom mít suprový psaní, jenže u Bethesdy je to kapánek nedostatkový materiál (ale občas se jim quest fakt povede, např ten duch Nordského krále? Ten se mi líbil)
4) Writery, řekl bych, že jim to tam někdo dělá jako bokovku (protože je jim to putna)
5) JSem zvědav, jestli jejich přístup přehodnotí u F4 a budou se víc soustředit i na tuhle stranu.

Podobně i Diablo (3) má jako příběh naprostou sračku, protože koho v diablu zajímá příběh? S questama to tam mají sice jinak (protože jich mají jen 6 na jeden akt), ale kdyby jich měli víc tak se s tím taky nebudou mazat, to bych se vůbec nebál.
@Bodkin (14.10.2015 12:26): trapna vymluva kterou bych zrovna od tebe necekal
New Vegas je stejnej typ rpg jako Skyrim a je napsanej nesrovnatelně lépe. Skyrim taky mohl mít mnohem lepší writing...kdyby měli v bethesde lepší designery/scenáristy.

(Skoro tě podezřívám ze sarkasmu/ironie, v tom pripade ok)
@Paul (14.10.2015 11:36): A přitom Zaklínač vychází i z pohádek a pověstí, a pak dokáže vytvářet takové lidské a uvěřitelné příběhy. Je škoda, že ostatní fantasy RPG se topí v průměrných questech a jejich opakování jako třeba Skyrim.

Vampire byl výbornej a questy měl dobře napsané ale hlavně ta atmosféra! No a New Vegas to je můj mega rest.