Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

"Druhý díl se odehrává dvacet let po invazi, kterou v první části mimozemšťané vyhráli, zotročili civilizaci a na Zemi nastolili zcela nový řád."
Počkat, cože? Nekončila jednička sestřelením jejich mateřské lodě?
@Stano7 (11.02.2016 18:12): Dojdeš k příslušné jednotce (ADVENT Officer), aktivuješ Skulljack z panelu aktivit. Je pochopitelně třeba mít jednotku, která má ve vybavení Skulljack, ideálně vyšší Hacking a být schopná provádět aktivity (tj. být blízko cíle na začátku kola).
@HolyMeatball (11.02.2016 14:50): Na začátku je to podobné jako XCOM - prostě granáty, granáty, a když tohle selže, víc granátů. Zatím je možná trochu diskutabilní vyváženost jednotlivých povolání - i když samozřejmě lepší než XCOM EW, kde to bylo celé čistě o sniperech - ale očekávám, že tohle je triviální řešit nějakým patchem, jde spíš o detaily (např. podivné bugy u Bladestorm). Obtížnost mi přijde spíš nižší (hraní na Classic/Commander) a to nejsem nějaký XCOM expert, abych pravdu řekl - 100% to platí pro Geospace, a v misích jsem taky nenarazil na nic komplikovaného - v podstatě lepší brnění jsem začal vyrábět po misi se dvěma Sektopody. Hlavní výhoda asi je, že jakmile se vojáci trochu vylepší, tak už jen tak nezemřou a i léčení trvá krátce (i díky AWC).

Zatím mi přišly nejlepší Grenadier (tj. heavy) - granáty jsou výborné (hlavně díky odstranění toho sbírání fragmentů, díky čemuž tu není žádná nevýhoda, na rozdíl od XCOM), problémy s přesností už nejsou dramatické, a účinnost je naprosto brutální (Chain Shot, Rapture) a potom Specialist (kromě de-facto nutnosti ho stejně mít v týmu a zábavy s Gremlinem). Ranger je trochu "meh" (pokud nedostane něco zajímavého z AWC - Death from the Above je zábavná...) a Sniper je vesměs stejně OP jako v jedničce.
Srabacky prubuju jen normalni obtiznost, prvni mise, borce ejlijen skrabne rameno, borka okamzite propadne panice...jako jo, je to rookie, ale obdobne lehce mi panice propadne i serzant. :/ Nejak se pres tohle neumim prenest, prijde mi to trochu OTT.

Jinak je to udesne neoptimalizovana, strasidelne dobra hra. V domneni, ze hraju sotva dve hodinky, jsem hru vypl po 5.5 hodinach, a do prace se vyspal sotva 90 minut. Tohle...tohle musim omezit na vikendy a nemocenske.
Heh, tak jsem si zkusil zacit na druhou nejtezsi obtiznost. Po debilnim tutorialu jsem se konecne dostal do prvni opravdove mise a velice rychle to restartoval a dal nizsi obtiznost bez tutorialu, nacez jsem zjistil, ze ackoliv zaklady boje jeste celkem zvladam, nemam paru co stavet driv na zakladne. Takze opet znovu s tutorialem :D
Ten timer na Geoscape je relativně mírný, nechal jsem ho dvakrát dojít do konce a vždycky jsem to stihl během těch 21 dní stáhnout dolů.
@pipboy (10.02.2016 22:01): Vesměs ne, pořád je to skriptované s omezeným počtem misí mezi měsíci. Čekání si užiješ dost - ale alespoň tím zpravidla na něco čekáš (Intel, Proving Grounds).
prijde to jen me, nebo ta hra hrace porad nekam tlaci? Chybej mi casy kdy jsem klidne jen par dni tocil globus >_>
Co se týče bugů, neukládejte v misi, kde se poprvé objeví chryssalidi (možná i v dalších, zatím jsem ještě žádné další chryssalidy nepotkal), ten save bude potom poškozený. Musel jsem nahrát poslední save z geoscape, jinak mi to pořád padalo při načítání.
@SilentWolf (08.02.2016 10:57): S tímhle jsem se nesetkal. V podstatě jednou hra spadla s chybou, ale bylo to při vypínání nebo při úpravách v hlavním menu po startu.

Jinak v podstatě bez chyb. I UI je podobně nebo lépe responsivní než u XCOM (asi dvakrát se mi stalo, že se pohnul kurzor při kliknutí na pohyb a jednotka doběhla jinam, než jsem chtěl, ale to je na pomezí chyby uživatele).

Hlavní věci, které mi na UI vadí jsou:
1) hodinové "Returning to base" - tohle opravdu nepobírám, návrat z mise je delší než nové spuštění hry a nahrání uložené pozice (až už geoscape nebo mise) - doufám, že tohle je možné "vyřešit" nějakým nastavením v konfiguračních souborech
2) častý "focus theft" - zpravidla příběhová hláška nebo animace, která zablokuje kursor a ovládání a dokud neskončí, hráč nemůže nic dělat - v zásadě jen otravné
3) nemožnost otevřít hlavní menu z mapy (pokud to jde, tak mi to uniklo)
4) framerate při přepínání mezi geoscape a základnou - tohle je ale spíš hodně malý detail - možná by to zlepšilo výkonnější PC

Ad návrat na základnu - tohle je asi problém jen pokud někdo plánuje "save scumming" - z mých dosavadních testů bych tuhle věc ale zásadně nedoporučoval, protože:
1) variabilita je asi jen u množství WIL, které jednotka dostane při povýšení
2) z mých dosavadních testů je výše WIL zpravidla nejlepší nebo jedna z nejvyšších při prvním pokusu
3) narozdíl od XCOM, WIL je možné v XCOM2 zvedat na hodně vysoké hodnoty přes "Shaken" mechanismus (pro powergamery nutnost, pro ostatní příjemný bonus)
4) bonusy z AWC jsou definované buď při postavení AWC nebo při nabrání nové jednotky (když je AWC už postavené) a nejsou náhodné, mají pevně vybraný typ a šarži, při které ji voják dostane (https://www.reddit.com/r/Xcom/comments/4 ... s_megathread/czp3jjz)
Ale bugů to má teda požehnaně.. ve 100% případů se jedná o nereagující tlačítka a nutnost alt+f4.
Zatím fakt bomba.. jen ten pocit kdy se vám dokaličí celý "A tým" a musíte poslat rookie béčka do akce.. :D
@SilentWolf (05.02.2016 20:29): Já zas nakupuju hlavně na steamu (od konce určitého blíže nespecifikovaného období). A když si jednou za uherský rok koupím krabicovku, tak mě vždycky něco překvapí :) Jako třeba teď. Hra se mi z dvd instalovala asi 6 hodin a teď si ještě navíc stahuje dalších 12 GB. Mám pocit, že by bylo rychlejší použít jen aktivační kód a celou hru stáhnout :D
@Charllize (06.02.2016 00:10): No, framerate dle mě není nějaký problém - jediné, co je horší, je výrazný pokles po zapnutí MSAA, ale to je asi otázka ovladačů, navíc se bez MSAA dá žít.

Osobně mi vadí spíš nahrávací časy a zpomalení při přechodu mezi mapou a základnou (to asi úplně nejvíc)..

Jinak hra je dost návyková - po prvních pár misích, kde je to buď o granátech, nebo o naběhnutí nepříteli do zad a doufání, že voják zbraní strčenou prakticky přímo do zátylku konečně nemine - se to docela rozjíždí.

Jinak na GMG je stále deluxe za €50 a normální za €37 (pro případné zájemce).
@7c (05.02.2016 23:22): tak ja doufam ze s tim něco udelaji, je ostuda ze PC only hra ma takovehle problémy. naprosto nechapu proc když se zobrazuje stul ze suplikama, nejaky naradi a jedna jedina postava na zakladne tak to bezi 35 fps, uplne jednoducha scena kde se vůbec nic nedeje a bezi to jak zaklinac 3 v hustym lese a dvacet topivcu k tomu:)

@SilentWolf (05.02.2016 20:29): krabicovka GTA 5 ma 7 DVD, to je teprve zabava:)
@7c (05.02.2016 19:54): nevim jestli SSD pomuze, tohle spis vypada jako spatna práce s pameti bud grafiky nebo systemu. Jinak hra na to jak vypada je dost narocna, když to clovek pomeri s tituly jako Zaklinac 3 nebo třeba Lords of the Fallen tak moc nechapu co na tomhle pohledu shora je tak strasne náročného, asi se zapomelo lepe optimalizovat. Zadna hruza to není ale na stabilnich 60 fps se nedostanu, leda bych to hral na minimum. Na High to kolisa mezi 45 - 60, zalezi co se tam zrovna deje.
K té optimalizaci - hmm, zas tak "děsná" není. Respektive framerate je vcelku v pohodě, sama o sobě, ale rušivě působí zpomalení při začátku nepřátelského tahu, po načtení mapy a různých přechodech. Asi to vyzkouším na SSD.
Hezký obal to má. Takové to 3D něco a když se s tím hýbá tak místo mini lebek tam jsou v určitém úhlu ještě živé lidské tváře. Ani jsem to nečekal. A tričko je taky docela hezké, není černobílé ale hezky barevné oči toho zmetka z lebek. Dojmy ze hry až v neděli, ale zatím dobré.. :D

..a není nad to žonglovat s DVDčkami.. :D
@Charllize (05.02.2016 09:44): Zas tak moc AAA TBS her není (především taktických), takže doufám, že úspěch bude velký a přinese to i nějaké další TBS hry.

Optimalizace hry je ale tedy děsná. Navíc mi nepřijde nějak výrazně graficky povedenější než XCOM:EW - jako jasně, že je tam vyšší detail, ale při pohledu seshora v taktické části je mi zrovna tohle vcelku jedno.
Zatim mi to prijde jako datadisk k prvnimu dilu, s tim ze se jim tam podarilo na druhy pokus dostat vic prvku ze stareho enemy unknown (prenaseni ranenych, sbirani predmetu). Grafika zustala podobna jako u predchudce, jen je vylestenejsi (optimalizace neni uplne idealni) a porad nedokaze navodit dojem hruzy z mimozemstanu jako to umelo stare UFO. Ale jinak to vypada slusne, a je to zabava:)
Na RPS to chválej do nebe.

"Enduring extended loadtimes and the occasional wonky camera angle is a small price to pay for a game so accomplished. XCOM 2 is an improvement on its predecessor in every way and the vast majority of those improvements have been applied so intelligently that they risk making Enemy Unknown obsolete. That game was a smart remake of a classic. XCOM 2 is a classic in its own right and as good a sequel as I can remember."
Kdyby někdo chtěl předobjednávat, tak na Funstocku je to právě za 33€ (s kupónem JAN-COUPAW-SMART10): odkaz
Raději nekoukám.. hry jako tyto jsou takové že to fakt jednou člověk zapne (video) a nemůže se od toho odtrhnout. Já hltal uživatele Northelion který hrál ten hardcore mod. Také Matt Lees dělal jakýsi komický gameplay a bylo to pro mě jako epizody seriálu.. :D hráli, kecali u toho a... čas plynul.

A to moc her vskutku neumí. Na dvojku se mrtě těším.