[neexistující komentář]: Obtížnost je v pohodě, bude to rukama.:-P
Diskuze
[neexistující komentář]: Takže kvůli obtížnosti je vlastně hra špatná ? A to jí ještě odladili páč dle nářků byla moc těžká.
Jsou tam obtížnosti a na easy je to celkem pohoda, ale to já nikdy nehraji neužiji si hru. A nebo existují trainery-cheaty ;) to u mnoha her je dost relaxující.
Jsou tam obtížnosti a na easy je to celkem pohoda, ale to já nikdy nehraji neužiji si hru. A nebo existují trainery-cheaty ;) to u mnoha her je dost relaxující.
Lol, ten popis hry tady. Ten odstavec, kde se plete dohromady sex, karticky a partaci v druzine (wtf) jako jedna vec :D
@JohnCZ (29.12.2015 23:52): Tak třeba pt jsem dohrál po 180 hodinách. Jelikož jsem hrál za mága a "užíval" si dialogy. A pořád sejvoval a loadoval, abych o nic nepřišel. A vlastně hru jsem dohrál jen díky, Mortovi a tomu, že jsem chtěl vědět, proč to lidi řadí mezi nejlepší rpg.
@Red (30.12.2015 23:18): Ale problem nie je v case stravenom pri osvojovani mechanizmov.
Kompasy (a ine klasicke prvky zjednodusenia) v hrach nebyvaju potrebne kvoli zlozitym mechanizmom, ale kvoli tomu co pisem nizsie. Kvoli hromade prebytocneho obsahu.
Inak povedane: V BG2 som nepotreboval kompas, ani Witcher senses. Zatial co v Skyrime a Witcherovi ano. A potreboval by som ich tam aj keby to boli hry na sposob starych infinity engine postavene na AD&D pravidlach.
Kompasy (a ine klasicke prvky zjednodusenia) v hrach nebyvaju potrebne kvoli zlozitym mechanizmom, ale kvoli tomu co pisem nizsie. Kvoli hromade prebytocneho obsahu.
Inak povedane: V BG2 som nepotreboval kompas, ani Witcher senses. Zatial co v Skyrime a Witcherovi ano. A potreboval by som ich tam aj keby to boli hry na sposob starych infinity engine postavene na AD&D pravidlach.
@aoshi (30.12.2015 14:34): Každý kdo hrál úspěšně infinity engine hru už prostě chápe její mechanismus. Stejně tak ten kdo strávil pár hodin hraním CK si celkem lehce osvojí Europa Universalis a i do znovuhrání jakékoliv takové strategie lehce naskočí. Pro nového hráče je to úplně nová zkušenost kde se opravdu musí obětovat čas. A vypadá to že hodina+ na osvojení základních mechanismů je už pro mnohé hráče moc.
@JohnCZ (30.12.2015 20:02): já je hrál, porovnávat můžu a neboj, TW3 ze srovnání vychází velmi dobře :)
@aoshi (30.12.2015 19:07): Mně osobně přišel W3 trochu repetitivní jen co se týče herních mechanismů, ale to je dáno, jak říkáš, velkým světem a dlouhou herní dobou. Jediné, co bych vytkl, jsou subquesty týkající se pokladů, které jsou tam spíš na zaplácnutí plochy, ale i u nich vidím snahu přinést něco navíc v podobě dopisů. Tak či onak jsem ještě nehrál hru s tak zábavnými questy a zároveň tak obří plochou, jako poskytl právě třetí Zaklínač. Já si je užíval i po 150 hodinách (pravda, hlavně díky writingu) zatímco Skyrim mě omrzel po deseti a svět jako takový mě tam nezajímal vůbec. Oceňuji hlavně absenci tuny zbytečných collectibles, které tak rád cpe do svých her Ubisoft. Ale jak jsem říkal předtím, stará RPG typu Baldur's Gate nebo Fallout jsem nehrál, takže nemůžu porovnávat.
@JohnCZ (30.12.2015 18:14): Skyrim je sice extremny, ale ruku na srdce - aj samotny Witcher 3 obsahoval hromady balastu. A to je bohuzial hra z toho dobreho konca spektra.
Kadejake konske preteky, tony Gwentu. Dookola rovnake prehladavanie miesta cinu pomocou Witcher's senses (ci ako sa to volalo).
To je bohuzial dan za velky svet a kvanta questov.
Aj napriek tomu, ze je vo Witcher 3 vela questov nadpriemernych, stejne to tymto trpi. Aj keby vytvorili sebelepsie herne mechanizmy a sebelepsie pribehy do sidequestov, tak sa nevyhnu repetitivnosti a otravnosti.
Keby to vyzeralo podobne ako Witcher 2 (ovela mensi pocet questov a mensi svet), tak by nemuseli tolko recyklovat "detektivne" ulohy a nepotreboval by som tam pouzivat zvyraznovanie stop.
Keby tych uloh bolo zopar a kazdu z nich by si clovek zapamatal, tak by som to ocenil a dal si tu pracu to prehladat.
Ale ked vidim 35-ty quest u ktoreho viem, ze musim prist na miesto cinu, zapnut zvyraznovanie stop, hladat 3 cervene machulky, potom hladat slapaje a 300m ich sledovat, tak mi je uplne fuk ci je na konci nahodna potvora, alebo necakany zvrat.
Koniec koncov - aj privela zvratov uz ma otupilo. Vo vysledku mi bolo jedno, ci na konci bude vlkolak, banditi, striga, duch, alebo clovek so "srdcervucou" historkou.
A znovu opakujem - to je hra, ktora je povestna tym, ze ma questy na dobrej urovni.
Kadejake konske preteky, tony Gwentu. Dookola rovnake prehladavanie miesta cinu pomocou Witcher's senses (ci ako sa to volalo).
To je bohuzial dan za velky svet a kvanta questov.
Aj napriek tomu, ze je vo Witcher 3 vela questov nadpriemernych, stejne to tymto trpi. Aj keby vytvorili sebelepsie herne mechanizmy a sebelepsie pribehy do sidequestov, tak sa nevyhnu repetitivnosti a otravnosti.
Keby to vyzeralo podobne ako Witcher 2 (ovela mensi pocet questov a mensi svet), tak by nemuseli tolko recyklovat "detektivne" ulohy a nepotreboval by som tam pouzivat zvyraznovanie stop.
Keby tych uloh bolo zopar a kazdu z nich by si clovek zapamatal, tak by som to ocenil a dal si tu pracu to prehladat.
Ale ked vidim 35-ty quest u ktoreho viem, ze musim prist na miesto cinu, zapnut zvyraznovanie stop, hladat 3 cervene machulky, potom hladat slapaje a 300m ich sledovat, tak mi je uplne fuk ci je na konci nahodna potvora, alebo necakany zvrat.
Koniec koncov - aj privela zvratov uz ma otupilo. Vo vysledku mi bolo jedno, ci na konci bude vlkolak, banditi, striga, duch, alebo clovek so "srdcervucou" historkou.
A znovu opakujem - to je hra, ktora je povestna tym, ze ma questy na dobrej urovni.
@aoshi (30.12.2015 16:11): Tak Skyrim je zrovna extrémní případ, ten je špatnej celej. Ale moc nesouhlasím, že by dnešní hry byly plné balastu. Jsou hry s dobrými questy a jsou hry se špatnými questy. Dřív nebyly hry tak masově rozšířené, her bylo podstatně méně a když už nějaké byly, tak to dělali nadšenci, takže ty hry byly co možná nejkvalitnější a byl v tom vidět takový ten zápal pro věc. Dneska je to v první řadě byznys, takže je jasný, že je kotel her, které jsou dělány čistě za účelem zisku (odfláklost, nedodělanost, za což můžou dedlajny, kecání vývojářům to řemesla apod.). Sice v tomhle odvětví nedělám, ale dokážu si to docela živě představit.
Co se týče starých RPG. Zrovinka nedávno jsem se snažil rozehrát Planescape Torment a nebyl jsem schopnej se do toho dostat a po 3 hodinách tápání jsem se na hraní vykašlal. Řekl bych, že i když jsi tenhle typ her léta nehrál, je to prostě jako jízda na kole. Teď nemyslím konkrétně znalost questů a itemů, ale prostě takový ten hráčský instinkt.
Co se týče starých RPG. Zrovinka nedávno jsem se snažil rozehrát Planescape Torment a nebyl jsem schopnej se do toho dostat a po 3 hodinách tápání jsem se na hraní vykašlal. Řekl bych, že i když jsi tenhle typ her léta nehrál, je to prostě jako jízda na kole. Teď nemyslím konkrétně znalost questů a itemů, ale prostě takový ten hráčský instinkt.
@Bodkin (30.12.2015 15:10): Nie uplne. Z Icewind dale som si pamatal tak akurat setting. Nic co sa lokacii, questov, predmetov tyka.
Z BG som mal v hlave aspon ake take obrazy niektorych lokacii a cast pribehu, ale to tiez nie je nieco co by ulahcovalo hranie. A este magic missile som si pamatal :)
Vsetky classy, schopnosti, kuzla som musel studovat od zaciatku.
Jasne, mal som v pamati aspon ake take mechanizmy (ako funguje AC, ako funguje thac0, ...) ale to su veci ktore v dnesnych hrach nebyvaju. Nedava to teda nejaku extra vyhodu oproti hram, ktore idem dnes hrat prvykrat.
edit: A koniec koncov - mna neodradza zlozitost / jednoduchost hernych mechanizmov. Mna odradza obsah. U kadejakeho Skyrimu su mechanizmy trivialne, netreba sa nic ucit. Ale obsahovo je tam tolko balastu, ze by som to uz druhykrat nespustil.
Z BG som mal v hlave aspon ake take obrazy niektorych lokacii a cast pribehu, ale to tiez nie je nieco co by ulahcovalo hranie. A este magic missile som si pamatal :)
Vsetky classy, schopnosti, kuzla som musel studovat od zaciatku.
Jasne, mal som v pamati aspon ake take mechanizmy (ako funguje AC, ako funguje thac0, ...) ale to su veci ktore v dnesnych hrach nebyvaju. Nedava to teda nejaku extra vyhodu oproti hram, ktore idem dnes hrat prvykrat.
edit: A koniec koncov - mna neodradza zlozitost / jednoduchost hernych mechanizmov. Mna odradza obsah. U kadejakeho Skyrimu su mechanizmy trivialne, netreba sa nic ucit. Ale obsahovo je tam tolko balastu, ze by som to uz druhykrat nespustil.
@aoshi (30.12.2015 14:34): No ale pozor! Když jsi znova hrál IWD nebo BG2, tak jsi jen vykonával naučené postupy, které ses naučil už dávno před tím! 'Tu práci' jsi odvedl už tenkrát, a teď jsi z ní jen těžil. Vsadím prestižky, že kdyby se ti Infinity Hry dostaly do rukou poprvé teď, tak by tě to 'staré dobré' BG2 taky pěkně odradilo, protože veškeré to učení bys měl teprve před sebou.
Hraní her není nic automatického, člověk se to musí naučit. Hry mají vlastní zákonistoti a postupy, které dávají smysl jen tím, že si je člověk znormalizoval častějším hraním. Stačí dát někomu her neznalému k zahrání klidně i nějakou skákačku a sledovat, jak se k tomu postaví.
Nebo si to zažít na vlastní kůži, sehnat si Die by Sword (jestli jste ho před tím nikdy nerozlouskli) a pokusit se to dohrát.
Hraní her není nic automatického, člověk se to musí naučit. Hry mají vlastní zákonistoti a postupy, které dávají smysl jen tím, že si je člověk znormalizoval častějším hraním. Stačí dát někomu her neznalému k zahrání klidně i nějakou skákačku a sledovat, jak se k tomu postaví.
Nebo si to zažít na vlastní kůži, sehnat si Die by Sword (jestli jste ho před tím nikdy nerozlouskli) a pokusit se to dohrát.
@JohnCZ (29.12.2015 23:14): To o zjednodusovani hier neni take jednoduche.
Ja som tiez v poslednej dobe priaznivec zjednodusovania hier. Nebavi ma bludit kade tade - chcem aby hra odsypala.
Open world hry (ktore som kedysi miloval) v poslednej dobe neznasam. Samotny fakt, se je hra open world ma vie odradit.
Dlho som to prisudzoval tomu, ze som starsi a nemam na hry tolko casu.
Napriek tomu som prednedavnom oprasil Icewind dale. Preletel som to ako nic a povedal som si, ze by som snad znova skusil Baldur's gate 2, ktory bol kedysi mojou oblubenou hrou. Sice ma odradzalo, ze to je celkom otvoreny svet, ale riskol som to.
Znovu to iste - preletel som to kompletne ako nic - a bavilo ma to.
Nemam teda pocit, ze by bol problem v tom, ze mam menej casu na hry. "Stary dobry" BG2 ma bavil ako pred 15 rokmi. Preco ma teda nove open world hry plne obsahu nebavia? Preco v nich chcem zjednodusovanie, kompasy, atd?
Z mojho pohladu to je tym, ze moderne open world hry su plne MIZERNEHO obsahu. V baldur's gate bolo na dnesne pomery dost malo questov. Vacsina z nich bola ovela zaujimavejsia ako u modernych open world hier. Preto nemam problem danym questom venovat nejaky cas a usilie.
Kdezto dnes? Milion ubohych fetch questov, ktore su vsetky na jedno brdo. Nahodou sa nejaky z nich povznesie 10 centimetrov nad uroven zumpy a fanusikovia ho zacnu glorifikovat ako najuzasnejsi quest roka.
tldr: Dnesne hry obsahuju tony hnoja - preto musia obsahovat aj pomocky aby ludia ten hnoj mohli rychlo preletiet.
Disclaimer: Samozrejme, ze sa najde kopec ludi, ktori tie zjednodusenia nechcu, lebo su ochotni hodiny bludit na 100m dlhej luke na kraji lesa aby nasli Ferkov strateny mec, ktory bol dedicstvom po nebohom dedkovi.
Nie kazdemu to ale pripada ako prijatelna vyzva. Niekto proste nechce bludit kvoli nezaujimavym trivialnym questom.
Ale napriek tomu ich nechce preskakovat uplne (ked uz hre venujem nejaky cas, tak chcem vidiet ci ma co ponuknut)
Ja som tiez v poslednej dobe priaznivec zjednodusovania hier. Nebavi ma bludit kade tade - chcem aby hra odsypala.
Open world hry (ktore som kedysi miloval) v poslednej dobe neznasam. Samotny fakt, se je hra open world ma vie odradit.
Dlho som to prisudzoval tomu, ze som starsi a nemam na hry tolko casu.
Napriek tomu som prednedavnom oprasil Icewind dale. Preletel som to ako nic a povedal som si, ze by som snad znova skusil Baldur's gate 2, ktory bol kedysi mojou oblubenou hrou. Sice ma odradzalo, ze to je celkom otvoreny svet, ale riskol som to.
Znovu to iste - preletel som to kompletne ako nic - a bavilo ma to.
Nemam teda pocit, ze by bol problem v tom, ze mam menej casu na hry. "Stary dobry" BG2 ma bavil ako pred 15 rokmi. Preco ma teda nove open world hry plne obsahu nebavia? Preco v nich chcem zjednodusovanie, kompasy, atd?
Z mojho pohladu to je tym, ze moderne open world hry su plne MIZERNEHO obsahu. V baldur's gate bolo na dnesne pomery dost malo questov. Vacsina z nich bola ovela zaujimavejsia ako u modernych open world hier. Preto nemam problem danym questom venovat nejaky cas a usilie.
Kdezto dnes? Milion ubohych fetch questov, ktore su vsetky na jedno brdo. Nahodou sa nejaky z nich povznesie 10 centimetrov nad uroven zumpy a fanusikovia ho zacnu glorifikovat ako najuzasnejsi quest roka.
tldr: Dnesne hry obsahuju tony hnoja - preto musia obsahovat aj pomocky aby ludia ten hnoj mohli rychlo preletiet.
Disclaimer: Samozrejme, ze sa najde kopec ludi, ktori tie zjednodusenia nechcu, lebo su ochotni hodiny bludit na 100m dlhej luke na kraji lesa aby nasli Ferkov strateny mec, ktory bol dedicstvom po nebohom dedkovi.
Nie kazdemu to ale pripada ako prijatelna vyzva. Niekto proste nechce bludit kvoli nezaujimavym trivialnym questom.
Ale napriek tomu ich nechce preskakovat uplne (ked uz hre venujem nejaky cas, tak chcem vidiet ci ma co ponuknut)
@JohnCZ (29.12.2015 23:52): A proto jsem psal, že pokad se hádájí o grafice, tak stačí najít někde, kde se to o tom diskutovalo zahraniční servery, kde jsou rozdíly v grafice. :)
Jako já jsem poslal, jak to vypadá s bojem někdo zas z Vás defenderů jí může poslat či nám do diskuze, jak to vypadá s tou grafikou ač mi to víme. Já Witchera 2 jsem nerozehral na full kvůli grafice a Ac 3 zas kvůli optimalizaci.
Třeba jsme našel to, že Witcher 2 jede na gtx 560 na 130 fps a když se zapne ten upscaling tak 40 fps.
A Ac 3 jede na 660 gtx 30-60 fps.
Jako já jsem poslal, jak to vypadá s bojem někdo zas z Vás defenderů jí může poslat či nám do diskuze, jak to vypadá s tou grafikou ač mi to víme. Já Witchera 2 jsem nerozehral na full kvůli grafice a Ac 3 zas kvůli optimalizaci.
Třeba jsme našel to, že Witcher 2 jede na gtx 560 na 130 fps a když se zapne ten upscaling tak 40 fps.
A Ac 3 jede na 660 gtx 30-60 fps.
@mazar1234 (29.12.2015 22:49): Práve všetky AC od Brotherhoodu po Black Flag boli v čase vydania graficky zastaralé, práve na AC III to bolo aj dosť viditeľné. Nevravím, že sa na to pozeralo zle, ale zas ja som človek, pre ktorého je grafika druhoradá.
No já souhlasím, že v téhle fázi už fakt nemá cenu něco řešit a vysvětlovat.
@orromis (29.12.2015 23:35): To že Zaklínač 2 není úplně tradiční AAA hra pro masy je pravda a taktéž nesouhlasím s Eleanořinými výtkami. A je to přesně jak říkáš - neznalost a nezkušenost a proto má názor takový jaký má. V čem ji ale chápu, je že si chce svůj názor obhájit a některé příspěvky můžou opravdu znít ofenzivně, ač tak nemusí být míněny. Např: "Z každým dalším příspěvkem dokazuješ, že o světě Witchera nemáš vůbec ponětí (a možná ani o fantasy)." bych si osobně vzal i já, i když jsi to pravděpodobně nemyslel útočně ale prostě upřímně a pravdivě. Do toho sem tam nějaká ta štiplavá poznámka trolla, kterej vidí příležitost, a už se to žene tam, kam se to žene.
@JohnCZ (29.12.2015 23:14): Však to je v pořádku. Zaklínač ale necílí na masové publikum svátečních hráčů. Problém ale je v tom, že Eleanor od hry očekává něco co v ní není a navíc kritizuje něco, čemu moc dobře nerozumí a pak se vzteká, když jí někdo předloží argumenty na které nemá odpověď (to, že jí občas vytrolluje barbar samozřejmě moc nepomáhá). Navíc když někdo napíše, že mu na hře tma v noci, tak ať se pak nediví, že se někdo ozve. Přijde mi naprosto oprávněné, že někteří chtěli dodatečné vysvětlení ke komentáři, nebo k němu měli výtky. Nepřijde mi ale oprávněné na tyto výtky reagovat tak, že v prvních 3/4 reakce Eleanor zanalyzuje mou gramatiku, z té vyvodí kolik jsem toho přečetl, že jsem blbec a pak zopakuje to, na co jsem již reagoval svými argumenty a jasně napsal, že jestli k tomu nemá co říct nebo to nechápe (na čemž není nic špatného) tak nemá smysl se bavit - tedy na mě reagovat.
A já bych to ukončil s tím, že každý má právo na vlastní názor. Už to tady začíná směřovat k hádkám jak ve školce a imo nebude trvat dlouho, než to tady někdo z VIP promaže. ;) Faktem je, že W2 měl ve své době opravdu neuvěřitelnou grafiku a technicky se může rovnat i s dnešními hrami. Co se estetické stránky týče, tam už to je diskutabilní a myslím, že není třeba se tu navzájem osočovat a nechávat se provokovat mulťáky, jejichž cílem je podobné debaty rozjíždět.
@Eleanor (29.12.2015 22:55): Každopádně jsi ukázkovým případem, proč se AAA hry dělají stále primitivnější. A teď to opravdu nemyslím urážlivě, jen si hodně lidí neuvědomuje, že jsou lidi, kteří hry pravidelně nehrají, ale zároveň se hry tak masově rozšiřují, že to někdy i úplný nehráč zkusí. Zrovna nedávno jsem dal bráchovi do rukou Battlefield 3 a věřte mi nebo ne, nebyl schopnej ani určit, po kom má střílet, kam má jít i když na něj hra křičela rozkazy a ukazateli apod. Vůbec nemá osvojené základní mechanismy a takové ty věci, co se ve hrách stále opakují a většina zkušených hráčů je bere jako samozřejmost. Nutno podotknout, že než založil rodinu, tak hry občas hrával.
@Eleanor (29.12.2015 22:55): Každopádně jsi ukázkovým případem, proč se AAA hry dělají stále primitivnější. A teď to opravdu nemyslím urážlivě, jen si hodně lidí neuvědomuje, že jsou lidi, kteří hry pravidelně nehrají, ale zároveň se hry tak masově rozšiřují, že to někdy i úplný nehráč zkusí. Zrovna nedávno jsem dal bráchovi do rukou Battlefield 3 a věřte mi nebo ne, nebyl schopnej ani určit, po kom má střílet, kam má jít i když na něj hra křičela rozkazy a ukazateli apod. Vůbec nemá osvojené základní mechanismy a takové ty věci, co se ve hrách stále opakují a většina zkušených hráčů je bere jako samozřejmost. Nutno podotknout, že než založil rodinu, tak hry občas hrával.
@mazar1234 (29.12.2015 23:09): Dalo, ale tak to si můžu udělat s libovolnou hrou, downsamplovat ji ze 4K :-) Podle mě to naopak bylo kostrbaté řešení - ve hře je celkem škaredý sharpen, který když vypneš v ini, tak je ta hra zase bohužel rozmazaná. Nemají pořádné vyhlazování, tak sharpen museli vyřešit übersamplingem.
Ale jo, i bez üs je ta hra na ultra krásná.
Ale jo, i bez üs je ta hra na ultra krásná.
@účet smazán (29.12.2015 22:53): Tak hovorim ze full-detail, Crysis tiez mal moznosti, ktore nikto nedokazal realne rozchodit co ale nic nemeni na fakte, ze grafika bola mega-super.
To ze 99,9% svetovej populacie boli socky ktore nemali hardware nic nemeni na fakte ze sa to dalo hrat v takej podobe :-D.
To ze 99,9% svetovej populacie boli socky ktore nemali hardware nic nemeni na fakte ze sa to dalo hrat v takej podobe :-D.
Nevím, jak souvisí možnost přeskakování zídek s umělou inteligencí, vysvětlíte mi to někdo?
@FildasCZ (29.12.2015 22:16): Nevím, proč bych měla plýtvat Print Screeny na podobné hádky, v nichž, jak se zdá, je podle vás nejlepší forma komunikace, komunikace agresivní. Už jen z toho, co jsi tam hodil, je vidět, jaký rozdíl je mezi grafikami TW2 a AC (ačkoli tohle není trojka, ale čtyřka). Ať bych sem hodila cokoli, stejně mě tu zas milion lidí bude přesvědčovat o tom, že na jeho PC to vypadá jinak, že to mám blbě nastavený, blbej počítač atd. Prostě vy jste přesvědčeni, že TW2 má na svou dobu perfektní grafiku a je perfektní ve všech směrech a já si to nemyslím. Nevím, k jakému závěru chcete dojít, ale tahle diskuse mě už delší dobu nebaví a odpovídám na ni jen proto, že na mě vždy někdo znovu a znovu reaguje, aby napadl můj názor.
Ale když už kritizuješ stupidní AI v AC, postavy v AC dokážou překračovat půlmetrové zídky už od roku 2007. ;-) Jo a taky se umí pořádně krýt i zezadu, takže vás v jednom kuse nebodá protivník beztrestně do zad. Ale chápu, nenávist k AC se stupňuje, pokud náhodou zkritizuji W2...
Ale když už kritizuješ stupidní AI v AC, postavy v AC dokážou překračovat půlmetrové zídky už od roku 2007. ;-) Jo a taky se umí pořádně krýt i zezadu, takže vás v jednom kuse nebodá protivník beztrestně do zad. Ale chápu, nenávist k AC se stupňuje, pokud náhodou zkritizuji W2...
@mazar1234 (29.12.2015 22:49): Druhý Zaklínač zas až tak nehratelný nebyl - byl nadprůměrně náročný, ale pověst ultranáročné hry si získal díky übersamplingu - což je downsample ze 4K, proto ta náročnost. Hra s ním ale vypadala fakt neskutečně, ale vlastně se to dá udělat s každou hrou.
@účet smazán (29.12.2015 22:24): Aháá, Hitler, to byl ten kúúúúl týpek, čo skoro zjednotil svet v čistote jednej rasy a názoru.
Dobré vedieť :-D.
Ale aby som zachránil diskusiu tak musím niečo o Witcherovi.
Grafika je super a v deň vydania sa jednalo o absolútny over-the-top.
Ovšem zďaleka nie každý mal hardware, ktorý to reálne dokázal hrateľne rozchodiť na full-detail.
Kritizovať zrovna grafiku mi príde dosť mimo hoci netvrdím, že nejaké AC bolo krajšie, ale ak bolo tak to bola graficky najvymakanejšia hra v galaxii v tom čase - nehral som žiadne AC tak neviem na 100% ako to je.
Dobré vedieť :-D.
Ale aby som zachránil diskusiu tak musím niečo o Witcherovi.
Grafika je super a v deň vydania sa jednalo o absolútny over-the-top.
Ovšem zďaleka nie každý mal hardware, ktorý to reálne dokázal hrateľne rozchodiť na full-detail.
Kritizovať zrovna grafiku mi príde dosť mimo hoci netvrdím, že nejaké AC bolo krajšie, ale ak bolo tak to bola graficky najvymakanejšia hra v galaxii v tom čase - nehral som žiadne AC tak neviem na 100% ako to je.
@Eleanor (29.12.2015 22:29): Jak jsem napsal - pokud nechápeš rozdíly mezi jednotlivými subžánry, tak není o čem diskutovat.
@účet smazán (29.12.2015 22:24): Ne, nikdy jsem nepsala, že jména jsou PODSTATOU historie. Tos napsal ty. Ale díky AC se můžeš dozvědět spoustu maličkostí o místech a lidech z té určité doby (viz. složky v Databázi Animu). AC překrucuje historii ve svůj prospěch (jako jsem např. psala u Borgiů, ale je tam asi milion těchto příkladů), ale může tě třeba lépe seznámit s památkami (mimochodem velmi věrně udělanými), dozvídáš se o lidech, událostech a místech, které jsi třeba nevěděl, že existují. Samozřejmě to ale není encyklopedie, takže ty informace nejsou kdovíjak hluboké a je třeba si je dále vyhledávat z jiných zdrojů (samozřejmě). Neřekla jsem, že AC slouží dětem místo dějepisu.
A nevím, proč bys mi měl říkat, co mám, nebo nemám psát...
A nevím, proč bys mi měl říkat, co mám, nebo nemám psát...
Zase pokoj. Pokiaľ niekoho baví prezentácia histórie v hrách (akokoľvek zjednodušená a nie vždy presná), možno to zvýši jeho záujem na to, aby si o nej niečo zisťoval aj dodatočne. Divili by ste sa, ale môže to fungovať aj takto. Nevravím, že to tak je vo väčšine prípadov, ale že to tak byť môže.
@orromis (29.12.2015 20:41): Sakra, mám pocit, že si tady většina lidí chodí léčit komplexy tím, že uráží druhé. Ale OK, když to chcete takhle... S každým dalším příspěvkem dokazuješ, že nemáš ponětí o české gramatice, takže pochybuji, žes někdy něco přečetl. Ano, každý debílek (možná dokonce i ten Barbar Conan, i když to bych asi přecenila jeho síly) ví, že Zaklínač čerpá ze Slovanské mytologie. Koneckonců by bylo trochu divné, kdyby čerpal např. z anglosaské, když jej napsal Polák. Knihy Zaklínače jsem nečetla a domnívám se, že toto není podmínkou k tomu, abych hrála hru, či se k ní vyjádřila. Ovšem, pokud bych to brala jen podle W2 hry, tak z ní na mě žádná "slovanská" mytologie ani moc nedýchá. Kromě toho, že jsou tam např. slovanská jména, jinak v tom nevidím nic, co by nemohl napsat někdo z úplně jiné části světa. Vykreslení postav se od LotR samozřejmě liší, ale jeho svět je podobný - zasazení - u Zaklínače Středověk, u LotR něco jako Středověk. Králové, poddaní, lidé, elfové, trpaslíci, čarodějové, různé neshody mezi nimi - tím jsem mínila onu podobnost. Ale opakuji, že jsem Zaklínače NEČETLA, soudím jenom podle hry, zato Pána Prstenů přečteného mám...
@účet smazán (29.12.2015 22:24): Stojí ti to za to ? Mně přijde, že to je prostě její provokace. Pokud nikdo z vás nepřiznal, že má v nečem pravdu, tak by měla bud to dokázat, a nebo nic nepsat. Poslat rozdílná videa obrázky, kde je to vidět ta její pravda, a nebo prostě nás nechat být..
To je prostě kolem dokola.
To je prostě kolem dokola.
@mazar1234 (29.12.2015 22:22): AC vzdělává :D
Jo, protože si zapamatuješ nějaká jména z historie :D
Fakt přínosné, v tom je totiž podstata historie, znát jména...
Jo, protože si zapamatuješ nějaká jména z historie :D
Fakt přínosné, v tom je totiž podstata historie, znát jména...
@Eleanor (29.12.2015 19:50): "jde především o onu spjatost s historií. Přece jenom, AC je více podle skutečnosti, než Zaklínač. :) Takže AC svým způsobem i vzdělává." - no je na čase prečítať si aspoň 1-2 knihy o reálnej histórii a skutočných udalostiach v lokalitách "Střední Asie" & "Blízký východ".
@Eleanor (29.12.2015 19:41): Prosím tě, neber si do úst knížky o Zaklínači, když jsi je ani nečetla. Děkuji.
Tak já vím jedno, viděl jsem animace z ac a viděl jsem je z Witchra, kde jsou ostřejší, barevnější, zajímavější.
Ai u Ac je stejně stupidní, jako u všech dílů pokud se pletu klidně mě opravte. Proto ac je easy. A witcher težkej.
A srovnávat Ac a Witchra je prostě mimo mísu. Nedostali jsme pádné argumenty ani řádné obrázky, kde je důkaz o té grafice apd. Pokud někdo chce prosadit své názory měl by mít i pořádně munice.
krásněj příklad https://www.youtube.com/watch?v=burB0m-4FO4
V ac si drží nepřítel odstup a nechájí se vraždit a witcher, jsou u sebe a společně útočí. Přiznávám, že chvilkama taky váhaj, ale není to takovej průser, jako u všech dílů ac.
Ai u Ac je stejně stupidní, jako u všech dílů pokud se pletu klidně mě opravte. Proto ac je easy. A witcher težkej.
A srovnávat Ac a Witchra je prostě mimo mísu. Nedostali jsme pádné argumenty ani řádné obrázky, kde je důkaz o té grafice apd. Pokud někdo chce prosadit své názory měl by mít i pořádně munice.
krásněj příklad https://www.youtube.com/watch?v=burB0m-4FO4
V ac si drží nepřítel odstup a nechájí se vraždit a witcher, jsou u sebe a společně útočí. Přiznávám, že chvilkama taky váhaj, ale není to takovej průser, jako u všech dílů ac.
Witcher nemá absolutne nič spoločné s Pánom prsteňov. Popravde počujem prvýkrát, že si to niekto vôbec myslí.
Inak aj keď je Zaklínač písaný lepšie, je pravda, že CDPR v podstate "iba vychádzali z knižiek", kdežto séria AC vytvorila nový originálny svet na pozadí nekonečného boja asassínov a templárov a pomerne umne prepojila fikciu s realitou, nehovoriac o animuse, ktorý je originálnym prvkom. Že s tým má niekto problém a sériu AC nemá rad, je už len čisto jeho problém a zaujatosť. A kone sú tam normálne. Aj keď zase - prirovnávať sériu Witcher s AC je diskutabilné, veľa toho spoločného nemajú.
Inak aj keď je Zaklínač písaný lepšie, je pravda, že CDPR v podstate "iba vychádzali z knižiek", kdežto séria AC vytvorila nový originálny svet na pozadí nekonečného boja asassínov a templárov a pomerne umne prepojila fikciu s realitou, nehovoriac o animuse, ktorý je originálnym prvkom. Že s tým má niekto problém a sériu AC nemá rad, je už len čisto jeho problém a zaujatosť. A kone sú tam normálne. Aj keď zase - prirovnávať sériu Witcher s AC je diskutabilné, veľa toho spoločného nemajú.
@Eleanor (29.12.2015 19:50): Z každým dalším příspěvkem dokazuješ, že o světě Witchera nemáš vůbec ponětí (a možná ani o fantasy). Witcher čerpá ze slovanské mytologie, jedná se o dark fantasy s antihrdinou a snaží se být realistický (samozřejmě v rámci žánru fantasy). LotR je epická high fantasy s jasně definovaným zlem a dobrem, se slovanskou mytologií to nemá nic společného a je to značně ovlivněno dobou, ve které to Tolkien psal (doba po WW1 a během WW2). Jediná věc, kterou mají obě díla společné je to, že se jedná o fantasy žánr (ne subžánr!). Jestli rozdíly nechápeš, tak se fakt není o čem bavit.
@Eleanor (29.12.2015 20:28): Ha! Četl! ... Teda jen první dvě a půlku třetí, pak jsem toho nechal, protože mě to extrémně nebavilo, asi tím teď naseru valnou část fanoušků když řeknu, že seriál mi přijde lepší než původní předloha.
Na čtení Zaklínače by měla počkat aspoň do doby než dostane občanku... :-D
Tak knížky Zaklínače jsem nečetla, takže ti to nemůžu potvrdit ani vyvrátit. Ale ty zas, předpokládám, jsi nečetl GoT, ne? :D
@Eleanor (29.12.2015 19:50): Mno, pozor... to jen porovnáváš seriál (případně knížky) s hrou. :) Silně doporučuju po těch zaklínačovských knihách šáhnout. Myslím, že lidi, co hráli jen hry, zažili jen zlomek té úžasnosti, co Sapkowkiho svět nabízí. Pak uvidíš, že nejenže jeho svět má víc a taky zajímavějších postav než Hry o trůny, ale taky že se ve většině případech o vulgární řeči fakt nejedná.
@Vurhor (29.12.2015 19:31): Souhlasím s první částí - jde především o onu spjatost s historií. Přece jenom, AC je více podle skutečnosti, než Zaklínač. :) Takže AC svým způsobem i vzdělává. Na druhou stranu má moc historické postavy jak udělat krásně vykreslenými (např. Leonardo Da Vinci), tak je i velice zkreslit - právě oni zmiňovaní Borgiové (kteří mi připadali jako nejvíc směšní záporáci v AC sérii, nikdo nemá vlastnost "pouze špatný", no oni ji tam měli).
Co se týká střetu Zaklínač vs. Hra o trůny - u mě vede Hra o trůny. Jednak ji znám lépe a o dost déle, a jednak je mi příjemnější, když se tam ty zabedněné postavy mihnou jenom krátce, zato v Zaklínači je hloupých, vulgárních postav s hloupými řečmi asi 80%. Navíc, Hra o trůny má, myslím i mnohem více postav. Je promyšlená, co se týče každého šlechtického rodu zvlášť atd...
Co se týká střetu Zaklínač vs. Hra o trůny - u mě vede Hra o trůny. Jednak ji znám lépe a o dost déle, a jednak je mi příjemnější, když se tam ty zabedněné postavy mihnou jenom krátce, zato v Zaklínači je hloupých, vulgárních postav s hloupými řečmi asi 80%. Navíc, Hra o trůny má, myslím i mnohem více postav. Je promyšlená, co se týče každého šlechtického rodu zvlášť atd...
@účet smazán (29.12.2015 19:08): Jo, no, neznám nikoho, koho by ta "současnost" tam bavila... :P Mě ten nápad fakt přijde dobrý, protože ti to dává prostor de facto "měnit" historii. To je vlastní nosný nápad AC - že věci, jak je známe, že se v historii odehrály, se vlastně odehrály trochu jinak a z jiných důvodů, kvůli Templáři vs. Assassíni. A vůbec ta možnost procházet různými historickými obdobími, chodit krásnými městy s historicky oblečenými obyvateli, je prostě k nezaplacení, i kdyby to nemělo ten konspirační příběh. Neznám žádnou jinou hru, která by byla takhle hezky zpracovaná, co se týká historie... To, že se můžeš připojovat na předka ze současnosti, je tam asi proto, aby to mělo sci-fi rozměr a mělo to více dějových linií. ;-)
Vím, že je Zaklínač starší, než Hra o trůny (pokud se bavíme o knihách), ale ne třeba, než Pán Prstenů. A tím světem, který je v Zaklínači vybudovaný, je to podobnější Pánu Prstenů. Pouze ta mocenská část je podobná Hře o trůny. Já teda nečetla knížky, ale někde jsem četla, že je Zaklínač takový spíš odlehčený v knižní podobě. Takže, jestli je to pravda, tak by se zas dalo říct, že ti, kteří vytvářeli hru, se zas inspirovali GoT (kde je kniha např. drsnější, než seriál).:D
Vím, že je Zaklínač starší, než Hra o trůny (pokud se bavíme o knihách), ale ne třeba, než Pán Prstenů. A tím světem, který je v Zaklínači vybudovaný, je to podobnější Pánu Prstenů. Pouze ta mocenská část je podobná Hře o trůny. Já teda nečetla knížky, ale někde jsem četla, že je Zaklínač takový spíš odlehčený v knižní podobě. Takže, jestli je to pravda, tak by se zas dalo říct, že ti, kteří vytvářeli hru, se zas inspirovali GoT (kde je kniha např. drsnější, než seriál).:D
Trochu na obranu Eleanor: Myslím, že pravý kouzlo AC série ani tolik netkví v samotné válce mezi A. a T., ale spíše v propojenosti se skutečnou světovou historií a tehdejší dobou, což podle mě je parádní. Já si díky AC budu navždy pamatovat zástupce rodu Borgiů a nikdy mi to nezmizí z hlavy.
Na druhou stranu Zaklínač má zase fantastickej lore. Kam se na to hrabe Hra o trůny (kterou mimochodem žeru). Natolik promyšlený postavy, dialogy a celkové fungování a struktura toho fantasy světa je fakt ojedinělá. Knížky to dokazují, hry krásně podtrhávají.
Na druhou stranu Zaklínač má zase fantastickej lore. Kam se na to hrabe Hra o trůny (kterou mimochodem žeru). Natolik promyšlený postavy, dialogy a celkové fungování a struktura toho fantasy světa je fakt ojedinělá. Knížky to dokazují, hry krásně podtrhávají.
@Eleanor (29.12.2015 19:04): Moje pointa spíš je, že je ten příběh hloupý a jednoduchý na vymyšlení - dva tábory bojují o moc od počátku lidstva - fakt nápad hodný génia :-)
Ten animus a ty mise v současnosti považuju už za totální fail.
Jinak Zaklínač je starší než Hra o trůny.
Ten animus a ty mise v současnosti považuju už za totální fail.
Jinak Zaklínač je starší než Hra o trůny.
AC příběhově vaří z vody od začátku prvního dílu :-D. Jinak moc moderních dark fantasy her jako zaklínač neznám, vlastně asi žádnou. Zato klonů AC je asi tak milion.
Když chceš aby tě hra vedla za ručičku, tak holt zůstaň u AC, to je správná volba :-D
Když chceš aby tě hra vedla za ručičku, tak holt zůstaň u AC, to je správná volba :-D
@účet smazán (29.12.2015 18:49): OK. tvůj názor. Mě koně připadají v AC úplně normální. Já nevím, kolik dalších znáš her (knížek, filmů), kde proti sobě bojují od počátku lidstva tajně dva tábory o moc a krom toho je možnost se v realitě díky DNA "připojit" na život svého předka. Já teda neznám ani jednu.
To, cos tady vyjmenoval u Zaklínače, by se mohlo stejně dobře říci i o Hře o trůny, akorát, tam se většinou nepohybuješ mezi spodinou, ale ve vyšších společenských kruzích. Jinak to zázemí samotné (jak už jsem psala - elfové, trpaslíci atd. je např. i v Pánu Prstenů), ale stejný příběh, jaký má AC série, teda neznám...
To, cos tady vyjmenoval u Zaklínače, by se mohlo stejně dobře říci i o Hře o trůny, akorát, tam se většinou nepohybuješ mezi spodinou, ale ve vyšších společenských kruzích. Jinak to zázemí samotné (jak už jsem psala - elfové, trpaslíci atd. je např. i v Pánu Prstenů), ale stejný příběh, jaký má AC série, teda neznám...
@Eleanor (29.12.2015 18:59): Ohledně mapy musím souhlasit, je k ničemu, je to v podstatě jen dekorace.
@Garret (28.12.2015 19:39): Sorry, fakt mi vadí, že se u W2, který vyšel v roce 2011, dívám do mapy, a ta je tak pitomá a nic neříkající (namalovaná jak od pětiletého dítěte), že bych ji vlastně ani nemusela mít. A pokud to neuměli vytvořit líp, měli tedy alespoň udělat to, co napadlo Konami už před víc, než 10 lety - označovat si na mapce místa, kde už jsem byla. Samozřejmě, že teď se tady zas objeví minimálně 10 komentářů o tom, že je to moje chyba, že mapka je perfektní, a že jste to všichni hráli na šílenej mode a uhráli jste to celý za 3 hodiny i s vedlejšíma úkolama. ;-) Já nemám uhraných 1000 her, jako hodně lidí tady, takže mě to prostě problémy dělalo, a to mi žádná mapa dřív problémy v žádné hře nedělala. Takže mám fakt radši, když mě hra víc "vede za ručičku", než když je mi po chvilce špatně z toho, jak se pořád otáčím tam a sem a hledám, kde jsem špatně odbočila za Kaedwenským táborem nebo někde v lese...
Srovnání s AC mi přišlo na místě. Už proto, že je to, stejně jako Zaklínač velmi slavná série, a z toho, co jsem zatím hrála, mi to připadalo Zaklínači nejblíž.
Srovnání s AC mi přišlo na místě. Už proto, že je to, stejně jako Zaklínač velmi slavná série, a z toho, co jsem zatím hrála, mi to připadalo Zaklínači nejblíž.
@Eleanor (29.12.2015 18:48): Ne, koně tam mají proporce jako pavouci. A nějak nevím, co je na příběhu AC originální. Mně to přijde jako už stokrát omleté téma. Naproti tomu Zaklínač, fantasy, ve kterém nejsou lidi nijak extra vznešení, ale chovají se v něm stejně jako lidi v realitě, originální teda je.
OK, tak se prostě shodnem, že máme jiné názory.
Leviathan: Samozřejmě, že Poláci nemají tolik peněz jako Ubisoft, zdá se mi, že jsem to tady už i někde psala, ale to prostě nic nemění na faktu, že Ubi má jinou grafiku (tedy pokud srovnáváme Witchera 2 a ne W3 s AC). Ne, koně tam opravdu mají úplně normální proporce, veškerý pohyb postav v detailním rozhovoru se tam neskládá jen ze strnulého stání, které je prostřídáno přiblížením se za hlavní postavou ramenem a zpátky, jak tomu je u W2. To, že nesnášíš AC jako takový, je ovšem tvůj problém. AC to zas má těžší v tom, že vybudovala od základu originální příběh, který není podle žádné fantasy knížky. Problém je, že Ubi je líné a nedokáže svůj příběh dobře využít. Zaklínač vlastně až tak originální příběh nemá, (fantasy s elfy, trpaslíky, čaroději a mocenskými boji, není v dnešní době nic moc originálního) ale tvůrci umějí prostředí a postavy využít beze zbytku a v tom mají nad Ubi navrch. A to říkám jako člověk, který má Assassin's Creed hodně rád, ačkoli taky vidím, že minimálně od konce AC: Revelations se už prostě příběhově docela vaří z vody.
Leviathan: Samozřejmě, že Poláci nemají tolik peněz jako Ubisoft, zdá se mi, že jsem to tady už i někde psala, ale to prostě nic nemění na faktu, že Ubi má jinou grafiku (tedy pokud srovnáváme Witchera 2 a ne W3 s AC). Ne, koně tam opravdu mají úplně normální proporce, veškerý pohyb postav v detailním rozhovoru se tam neskládá jen ze strnulého stání, které je prostřídáno přiblížením se za hlavní postavou ramenem a zpátky, jak tomu je u W2. To, že nesnášíš AC jako takový, je ovšem tvůj problém. AC to zas má těžší v tom, že vybudovala od základu originální příběh, který není podle žádné fantasy knížky. Problém je, že Ubi je líné a nedokáže svůj příběh dobře využít. Zaklínač vlastně až tak originální příběh nemá, (fantasy s elfy, trpaslíky, čaroději a mocenskými boji, není v dnešní době nic moc originálního) ale tvůrci umějí prostředí a postavy využít beze zbytku a v tom mají nad Ubi navrch. A to říkám jako člověk, který má Assassin's Creed hodně rád, ačkoli taky vidím, že minimálně od konce AC: Revelations se už prostě příběhově docela vaří z vody.