@Gordon (02.08.2022 23:06): To mě naučil už Tetris :-)
Diskuze
@Artran (02.08.2022 17:44): Třeba tě hra chce naučit vážit si svého vyměřeného času, který stále proudí a nejde zastavit.
@Hrdlodus (02.08.2022 11:45): Myslíš asi nastavení "Zamknout časový krok fyziky". Ale i při tomhle parametru čas nadále běží.
@Artran (komentář): Pokud se nemýlím, je tam i režim, kdy čas opravdu stojí, když se hráč nehýbe. Doporučuji jej zkusit pro zjištění, jaký bude mít dopad na pocit ze hry.
Tak ja si myslím, že kritizovať názor je v podstate na rovnakej úrovni, ako chváliť alebo súhlasiť. Len je to iný typ reakcie. Podstatné je baviť sa o konkrétnom názore na konkrétnu vec.
@Artran (24.07.2022 21:50): Ja chápem a beriem, ak sa niekomu, v tomto prípade tebe na tejto alebo inej hre niečo nepáči alebo ťa to frustruje. Len pre mňa je rozdiel medzi tým, keď niekoho niečo nebaví, nudí alebo frustruje a keď je to nefér alebo spôsobené neférovosťou.
Osobne si myslím, že táto hra:
1. dobre dáva najavo, čo od hráča vyžaduje
2. nie je záludná alebo skrývajúca mechanizmy vedúce k úspechu alebo uľahčeniu
3. nevyžaduje extra dobré reflexy alebo niečo netradičné
4. dáva dostatočný priestor na reakčnú dobu a premyslenie
5. levely nie sú až tak dlhé v prípade neúspechu
A to, že jeden zásah zabíja je logické, pretože ako píšem v 3. a 4. bode, priestor na vyhnutie sa alebo vyriešenie problému tam je. Inými slovami instakill je balansovaný inými výhodami pre hráčovu postavu. Ak by mal byť hráč už v tak extrémne časovo spomalenej situácii, kde sa vie uhnúť strelám alebo úderom ešte toto zranenie prežiť, tak by vlastne nebol kladený žiaden nárok na plánovanie a kontrolu priestora, čím by vlastne mechanizmy prestali fungovať a niektoré dávať zmysel.
@Artran (24.07.2022 21:50): Ja chápem a beriem, ak sa niekomu, v tomto prípade tebe na tejto alebo inej hre niečo nepáči alebo ťa to frustruje. Len pre mňa je rozdiel medzi tým, keď niekoho niečo nebaví, nudí alebo frustruje a keď je to nefér alebo spôsobené neférovosťou.
Osobne si myslím, že táto hra:
1. dobre dáva najavo, čo od hráča vyžaduje
2. nie je záludná alebo skrývajúca mechanizmy vedúce k úspechu alebo uľahčeniu
3. nevyžaduje extra dobré reflexy alebo niečo netradičné
4. dáva dostatočný priestor na reakčnú dobu a premyslenie
5. levely nie sú až tak dlhé v prípade neúspechu
A to, že jeden zásah zabíja je logické, pretože ako píšem v 3. a 4. bode, priestor na vyhnutie sa alebo vyriešenie problému tam je. Inými slovami instakill je balansovaný inými výhodami pre hráčovu postavu. Ak by mal byť hráč už v tak extrémne časovo spomalenej situácii, kde sa vie uhnúť strelám alebo úderom ešte toto zranenie prežiť, tak by vlastne nebol kladený žiaden nárok na plánovanie a kontrolu priestora, čím by vlastne mechanizmy prestali fungovať a niektoré dávať zmysel.
@Artran (25.07.2022 07:47): To asi jo, jen jsem chtěl aby to vyznělo nějak špatně. Radši to řeknu takto než abych dál komentáři mínus.
@Strady (24.07.2022 23:53): Kdybych si měl brát osobně, že se mnou někdo nesouhlasí na internetech, tak bych se musel dávno zbláznit.
@Artran (24.07.2022 20:23): Neber to nějak osobně jen jsem řekl, že s tím nesouhlasí to je vše. Respektuji tvůj pohled na hru, jen to vidím jinak.
@M.a.t.t. (24.07.2022 22:03): Uznávám, na rozdíl od jiných komentářů jsem tenhle napsal dost rychle (možná jsem měl vypíchnout, že si poměrně dost cením audiovizuálního podání, takže by to nevyznělo tak jednostranně). Abych úplně odkryl motivaci, proč jsem ho napsal, tak když jsem se rozhodoval, jestli Superhot koupím nebo ne, tak jsem narazil na pár komentářů na Steamu, které Superhot vyčítali právě tohle. A když jsem to hrál, tak jsem se s nimi musel ztotožnit a přišlo mi dobré na to upozornit, protože zjevně nejsem sám, komu tenhle designový element může vadit. Osobně si to neberu, od toho tu ty mínusy přece jsou.
@Artran (24.07.2022 21:59): Neber si to osobne, najskôr je to dané štýlom akým si to napísal, alebo my pochopili, poznáme internet (alebo oba menované faktory :D ).
Jinak tedy musím říct, že jsem netušil, že zrovna tohle bude můj nejkontroverznější komentář :-D
@Tulareanus (24.07.2022 21:25): No ale o tom je přeci můj komentář... Já teď fakt nějak nerozumím, co ti vadí. Přeci jen upozorňuju na to, že Superhot má určitý design, který mě frustroval. Tj. banálně řečeno "hra mi nesedla". Navzdory zajímavému zpracování. Podívej, ke hrám se stavím tak, že jsou komplikovaněji uchopitelné než třeba literatura a film. U her je dost důležitý herní design, jehož ocenění nebo zatracení v určitých případech může být velmi individuální. To neznamená, že daná hra je obecně špatná, ale pokud ji hraješ a máš s ní nějakou negativní zkušenost, tak je dobré tuto zkušenost zprostředkovat. Já netvrdím, že Superhot je obecně špatná hra, ale pro hráče mého typu (který má rád přehled nad situací) je prostě místy frustrující. Podle Gameplay Time Trackeru jsem jinak Superhot dohrál asi za 3 a půl hodiny, takže srovnáno s How Long to Beat celkem v normě.
@Artran (24.07.2022 20:45): To, že ti to nesadlo chápem, ale odmietanie základnej mechaniky hry (a tá hra tých mechanik veľa nemá) pôsobí, že ťa hra porazila, ale obviňuješ z toho hru, nie to, že ti to nesadlo alebo nešlo. Prečo to jednoducho nebrať tak, že ti hra nesadla?
@Tulareanus (24.07.2022 20:30): V FPS nemáš běžně jeden život. To specifické je. V hrách jako Hotline Miami nebo Katana ZERO víš o všech nepřátelích kolem sebe a můžeš si naplánovat sled pohybů a útoků, tady úplně ne. Když píšu, že to je "nefér", tak ti zprostředkovávám svůj pocit (vysloveně v komentáři píšu "přišlo mi to", nevím už jak to napsat jinak polopatičtěji), nikoho neobviňuji, probůh. FPS jsem pár dohrál, takže celkem vím, jak fungují a Superhot se hraje jinak. Smiř se s tím, že je možná malá, ale určitá skupina hráčů, kterým Superhot z tohoto důvodu nemusí úplně sednout.
@Artran (24.07.2022 20:23): Tak ale to je bežná vec mimo on-rail FPS, že treba mať prehľad o priestore v uhle 360°. Práve vďaka spomaleniu a zvýrazneniu nepriateľov to je pomerne jasné. To nie je niečo špecifické len pre Superhot. Ak by to bolo o tom, že ten typ hry ti nesadol chápem, ale obviňovať vývojárov a hru z neférovosti mi príde nefér, nie tá herná mechanika na ktorej je to postavené a ak k tomu tak človek pristupuje, tak predsa nemôže byť prekvapený, že nepriatelia idú na neho zo všetkých strán. Ak by to bolo len 180°, tak by to bolo veľmi lineárne a malo menej možností riešenia situácii. Tiež nesúhlasím s tým, že je to o šťastí. Je to o tom, ako hráč dokáže balansovať medzi plánovaním a reflexami, doslova "niečo za niečo". Veľa už netutoriálových levelov nemá len jedno možné riešenie a práve to spomalenie je veľmi veľkorysé aj voči nepresnosti/chybám. Ak si pustíš nepriateľa do chrbta, tak je to v podstate hráčova ignorácia alebo ak strieľa z diaľky a trafí ťa, detto. Na obidvoje je dosť reakčného priestora. Problémom môže byť ešte, ak si "greedy" a snažíš sa hlavne v neskoršej fáze dať priveľký počet nepriateľov naraz v jednej pohybovej sekvencii. To samozrejme tiež nefunguje.
@Tulareanus (24.07.2022 19:52), @Strady (24.07.2022 20:02) & @M.a.t.t. (24.07.2022 20:09): Hele v pohodě, já to přece negeneralizuju - v komentáři jsem se snažil naznačit, že to právě je individuální a je zjevné, že jsem v menšině. Nicméně těžko můžu popřít sám sebe. Prostě mě dost frustrovalo, když na mě ze všech stran létají střely a já umřu jen proto, že mě zasáhne panák kterého nevidím, což se dělo dost často, obzvlášť v těch pozdějších úrovních a dohánělo mě to vysloveně k zuřivosti (v poslední době jsem pár poměrně dost náročných her dohrál a tohle se mi nestávalo). Na Steamu jsem mj. narazil na pár komentářů, které hře vytýkali totéž. Berte to prostě tak, že jsou i tací mezi námi a ten komentář to odráží (i když jde o minoritní postoj).
Ja s tým komentárom takisto nesúhlasím. Nemyslím si, že SUPERHOT je najinovatívnejšia FPS akú som kedy hral, ale vyčítať de facto základnú mechaniku hry a kritizovať, že strieľačka nie je predvídateľnejšia ale viac dynamická, mi príde ďaleko viac neférové ako údajné neférový prístup tvorcov hry k samotnému hráčovi.
@Tulareanus (24.07.2022 19:52): Souhlasím s tebou. Hra by ztratila úplně smysl, kdyby čas dál neběžel.
@Artran (komentář): Tu sa nezhodneme, pretože tá "neférová" časť je regulérnou súčasťou hlavnej hernej mechaniky a nemyslím si, že by ani bola neférová, pretože hra na nej stavia a počíta s ňou. Je to práveže dobré aj kvôli tomu, aby si to hráč nemohol až príliš zjednodušovať a hrať to veľmi "lineárne" a bol tak pod tlakom toho, koľko času je ochotný obetovať. Inak by to bolo celé stereotypnejšie a jednoduchšie (aj keď za mňa hra mala pomerne ľahkú náročnosť, hoci chápem, že to môže byť individuálne).
@Kwoky (21.07.2019 09:39): Jo, jenže tady začínáš třeba uprostřed místnosti obklopen nepřáteli a je problém se dostat někam ke kraji...tím pádem jsem měla nutkání občas zůstat stát na místě a jen se rozhlížet ze strany na stranu, odkud na mě kdo přiběhne místo toho, abych hledala strategicky výhodné místo.
EDIT: Já navíc moc dobrý stratég nejsem, takže občas mi dojde jak to správně hrát až ke konci hry :D
EDIT: Já navíc moc dobrý stratég nejsem, takže občas mi dojde jak to správně hrát až ke konci hry :D
@Laurona (komentář): Osvědčila se mi taktika, nezůstat stát uprostřed místnosti, jak tydýt
To platí tak nějak obecně ve všech střílečkách :)
To platí tak nějak obecně ve všech střílečkách :)
@nemopbx (09.12.2018 12:02): Hrál sem to ve VR před dvěma dny a souhlasím, zapojení celého těla, rozhodně z VR nejlepší zážitek.
@nemopbx (09.12.2018 12:02): Tak... Už jen mít to VR, no. :-)
Pripomínam, že táto hra je robená ako VR hra. Komu sa to nepáči, tak odporúčam zahrať vo VR. Hral som a tá hra je na to stvorená. Úplne iný zážitok. Táto hra sa ani nedá porovnať s inými VR hrami. Takto parádne zapojiť celé telo v žiadnej inej hre nemá taký hlboký význam. :)
@S4TW (komentář): Mal som možnosť vyskúsať túto hru vo VR na PC. Naozaj odporúčam. Hral som viac hier na VR, ale toto je jedna z najlepších. Super zážitok uhýbať sa guľkám vlastným telom. A to nehovorím o pocite, keď sa otáčíš a vidíš náboj 10cm pred hlavou. To sa už len snažíš nepohnúť a rozmýšľaš, či sa to da zachrániť. Na ovládači je jednoduché sa nepohnúť, aby si zastavil čas, ale nepohnúť sa celým telom a zostať v nejakej krkolomnej poloho je oveľa väščia sranda. Hra ako stvorená pre VR. :)
Koupil jsem si hru na steamu a všechny levely jsou completed ... to asi nebude úplně normální
@JohnCZ (22.02.2017 21:38): No, ta "blbost" má jen na Steamu prodaných skoro 400.000 kusů, tak si můžeme počítat zase do plusu. :)
10 lidí na tom dělalo skoro tři roky. 6 mega je úplný nic, to se ti prachy hodně rychle rozkutálí.
@Memphis (22.02.2017 21:28): @Bodkin (22.02.2017 21:14): Tak to je mazec! Tolik peněz a přitom taková "blbost". :) Díky za objasnění!
@JohnCZ (22.02.2017 20:07): Nemyslím, že by výsledek byl neadekvátní:
- vybrali 250k dolarů, po odečtení poplatků KS a nákladů na výrobu a rozeslání odměn ti zbude tak 70% (a to je ještě hodně optimistické) = 175k
- počítám cca 24 měsíců vývoje - 7.2k dolarů na měsíc
- jen na KS mají uvedených 7 lidí = 1000 dolarů / 25 000 CZK měsíční SUPERhrubá mzda, nic moc, že? :)
A to nepočítáme technologie, pronájem kanclu, marketing atd. atd.
Takže ve výsledku je to jako obvykle, KS jako přilepšení k už tak velkým investicím, které do toho musíš vrazit, jak píše Bodkin.
- vybrali 250k dolarů, po odečtení poplatků KS a nákladů na výrobu a rozeslání odměn ti zbude tak 70% (a to je ještě hodně optimistické) = 175k
- počítám cca 24 měsíců vývoje - 7.2k dolarů na měsíc
- jen na KS mají uvedených 7 lidí = 1000 dolarů / 25 000 CZK měsíční SUPERhrubá mzda, nic moc, že? :)
A to nepočítáme technologie, pronájem kanclu, marketing atd. atd.
Takže ve výsledku je to jako obvykle, KS jako přilepšení k už tak velkým investicím, které do toho musíš vrazit, jak píše Bodkin.
@JohnCZ (22.02.2017 20:07): Yop, dělat hry je kurevsky drahé 'hobby'
@JohnCZ (22.02.2017 20:07): Souhlasím, osobně vidím na tvorbě nejtěžší programování, sám teď dělam na jednom projektu a jsem výtvarník a spíše je to zábava, ale nemáme žádne finance, takže jen takový projekt. A někdy se udivuji že je do některých her možné vložit takové sumy, asi programování seřere nejvíc ne? :/
Pěkná hra, ale docela mě překvapuje, že za 250 000 dolarů vývojáři stvořili jen tohle. Do financování her nevidím, ale přijde mi to docela jako docela masivní suma vzhledem k jednoduchosti grafiky a celkové krátkosti hry.
I... must... obey: SUPERHOT IS THE MOST INNOVATIVE SHOOTER I'VE PLAYED IN YEARS!
Use this discount and join me now : http://superhotgame.com/discount/#725938BE65DE
Use this discount and join me now : http://superhotgame.com/discount/#725938BE65DE
@Paul (13.02.2017 13:31): Už jsem to objevil v diskuzi se slevama. Dík za info :)
@montana (13.02.2017 12:26): pochopitelný, ale zrovna tenhle deal je legit, klíče maj přímo od developerů
@Jack_Dark (13.02.2017 11:22): Aha, tak těm mám problém dát i ty dvě eura no :)
@Paul (13.02.2017 10:18): kde to bylo za 2 euraaaaaaaa :)
Tak jo, dobrej nápad, velmi stylově provedenej, ale ty 2 hodiny za 2 eura jsou tak akorát, déle by mě to nebavilo. Ale ve VR to asi bude zajímavější kafe.
To je hrozná stylovka :) Za plnou cenu asi ne-e, ale v tom bundlu za dvě eura, hodně dobrý :)
@mazar1234 (18.01.2017 22:13): Však je to taková příjemná oddechová hračka. Ten koncept by asi šel dotáhnout o kus dál, ale tohle má ty kusy tak nějak správně pohromadě.
Z hľadiska samotného "gameplay/zábavnosti" to žiadna skvelá hra nie je, maximálne taký demo-prototyp pre niečo poriadne.
@Bellerofontes (18.01.2017 20:35): Ja som si to dal ako "dohrat za den" v minulej vyzve takze pre tento rok som si zvolil sragoru Dear Esteban.
@Onan el Barbaro (18.01.2017 20:54): Tak pozor vojížděl Pegasa a to je cool, alebo na ňom jazdil už neviem.
Ale tak zlý koniec mu privodili Bohovia, čo boli odjakživa hnusní závistliví pomstychtiví zmrdi...
@Bellerofontes (18.01.2017 20:35): Ja som si to dal ako "dohrat za den" v minulej vyzve takze pre tento rok som si zvolil sragoru Dear Esteban.
@Onan el Barbaro (18.01.2017 20:54): Tak pozor vojížděl Pegasa a to je cool, alebo na ňom jazdil už neviem.
Ale tak zlý koniec mu privodili Bohovia, čo boli odjakživa hnusní závistliví pomstychtiví zmrdi...
@Kwoky (18.01.2017 20:39): To zase huš. Na smutné příběhy ještě nenastal čas.
@Kwoky (18.01.2017 20:39): Však je to Bellerofontes... :-D
@Bellerofontes (18.01.2017 20:35): Máš chladný a prázdný život? :)
@Shoggot (komentář): "Ve vašich chladných a prázdných životech zaplní jeden zimní večer."
Tahle věta mi to prodala. Taky to zvolím pro tuto část výzvy.
Tahle věta mi to prodala. Taky to zvolím pro tuto část výzvy.
@Drekt (21.12.2016 17:19): REALLY!?
SUPERHOT IS THE MOST INNOVATIVE SHOOTER I'VE PLAYED IN YEARS!
Žádný zázrak, ale na FPSku ve zcela nudném prostředí ještě hratelné. Nicméně mám chuť si zahrát Max Paynea :).
SUPERHOT IS THE MOST INNOVATIVE SHOOTER I'VE PLAYED IN YEARS!
Škoda, že hodnotící komentáře hru očividně nedohráli. :(
A taky, že ostatní komentující neberou v potaz přání hry. :(
A taky, že ostatní komentující neberou v potaz přání hry. :(
Nápad je to dobrý, nezlobil bych se, kdyby to někdo okopčil a zasadil to do "normální" grafiky s delší příběhovou kampaní.
@Maximus (26.02.2016 23:50): Ale klidně tě nějaká zbloudilá kulka může zezadu trefit, i když se nehýbeš a nečekáš to. Protože čas prostě plyne.
@Fatality (26.02.2016 14:22): Ale to je tak pomalé, že to nie je zaujimavé :D
@Maximus (komentář): Čas plyne i když se nehýbeš. Pomalu, ale plyne.
Kdyby měl někdo zájem,tak za 18 ecek ze steamu. Kdyztak posta.
Recenze mívá dobré, sice trochu jednoduše cílené na trochu ubohý humor, ale řekne v nich snad vše. Pokud si něco zaslouží strhat tak to strhá. A v tom je fajn.
Ale vše ostatní se nedá sledovat... :/
Ale vše ostatní se nedá sledovat... :/
@Všivák (26.02.2016 11:35): Protoze je to AngryJoe, slavny YT recenzant. Tyhle gameplay videa nejsou hlavni naplni jeho kanalu. A souhlasim, ze se na to neda poradne divat. :)
Ty týpci z toho gameplay videa jsou hrozný volové. U toho řvou, že se to nedá poslouchat. Nechápu, jak můžou mít na Youtubu tolik shlédnutí.
@Maximus (26.02.2016 10:51): Výtah je skvělá kličkovaná :D
Být k tomu editor, je to jasná 100 a nekonečno hodin zábavy. Takže je vlastně možná lepší, že tam není :)
Být k tomu editor, je to jasná 100 a nekonečno hodin zábavy. Takže je vlastně možná lepší, že tam není :)
@Widl (26.02.2016 10:45): Ale bavil som sa pri tom naozaj kráľovsky a usmieval som sa celý čas čo som to hral, má to fajn nápady :)
najťažší mi prišiel výťah, hlavne keď som zlikvidoval tých troch a potom sa otvorili dvere a tam chlapíci s brokovnicami :D
najťažší mi prišiel výťah, hlavne keď som zlikvidoval tých troch a potom sa otvorili dvere a tam chlapíci s brokovnicami :D
@Maximus (26.02.2016 09:52): Já se přiznám, že jsem jasná cílovka, v betě jsem nechal nějakých 20 hodin, takže mě to jen tak neomrzí :)
Tak to bylo hodně krátký a vzhledem k ceně to bude hodně zajímavý příspěvek do debaty okolo steam refunds.
@Widl (25.02.2016 23:24): Je to veľmi dobré, ale aj veeeľmi krátke :( fňuk
sú tam aj iné módy ako príbehový a vydrží to vďaka tomu dlhšie, rozhodne sa k tomu ešte vrátim
ale endless mod ma omrzel veľmi rýchlo a tie výzvy sa odohrávajú v tých istých leveloch čo príbeh, len obsahujú niečo spešl
sú tam aj iné módy ako príbehový a vydrží to vďaka tomu dlhšie, rozhodne sa k tomu ešte vrátim
ale endless mod ma omrzel veľmi rýchlo a tie výzvy sa odohrávajú v tých istých leveloch čo príbeh, len obsahujú niečo spešl
@Maximus (25.02.2016 23:18): Je to PARÁDNÍ! Pro mě zatím jasná hra roku :)
Dnes to vyšlo, ach, to je tak SUPERHOT! už sťahujem :)
Dávno předobjednáno, takže snad to dobře dopadne :)
Hrál jsem už párkrát v průběhu posledních let to jejich demo a přidávám se k fanouškům! :-D
@Maximus (06.02.2016 07:57): JJ, ty gameplaye vypadaly SUPERHOT :D a se zajímavým stylem hraní, takže pro mě je to rovnaké a asi jediná hra, kterou do budoucna vyhlížím.
Tak na toto sa veľmi teším! Najočakávanejšia fps roka, sorry Doom :D a diky za pridanie