Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@M.a.t.t. (28.10.2016 15:52): no právěže neměla, opravdu mě to zezačátku bavilo. A je fuk že z půlky proto, že jsem se tomu vysmíval, prostě mě bavilo to hrát. Nicméně celá ta série ukazuje neduhy interaktivní novely v celé své kráse.
No tak ten závěr byl ještě hloupější než jsem čekal. Scénář nedává absolutně žádnej smysl, není tam příběh, pointa, miliony věcí vyjdou doztracena, ale co je nejhorší, není dobře uchopen ani vztah Max a Chloe. Kdyby to byly lesby, byla by to krásná lovestory, která by opodstatnila fakt, že Max nechá vyvraždit všechny svoje kamarády a Chloenu rodinu... skoro :D... ale aspoň by to měl koule. Ale takhle? Velké meh.

A pobavilo mě, že jen 6 % lidí se vysralo na Warrena (ačkoli jsem to čekal). Jen aby to už měli za sebou a nezdržovaly se cutscénou jak já.

A to, že žádný rozhodnutí během hry nemá efekt je už jen taková třešnička na dortu.
@M.a.t.t. (28.10.2016 13:39): tvl nejlepší věc - ty víš že se budeš vracet čas, za prdelí máš tornádo a tak kecáš s lidma a kecáš a kecáš a kecáš :D

Ta hra měla fakt mít tři epizody a pak by to šlo. Takhle je to jen týrání. Ačkoli pořád tam jsou momenty u kterých se škodolibě směju.

Ale přijde mi divný, že hra, ve který přeskakuješ čas nejdou přeskakovat dialogy :(
Hocijaké dielo, kde zohrávajú úlohu hry s časom, nemôže dávať z logického hľadiska zmysel. Štekáš na nesprávnom strome :P
Doprdele ta hra nedává žádnej smysl :D jsou tu dvě dějový roviny, přičemž hlavní hrdinka po celou dobu řeší jen tu jednu a myslí si, že to nějak ovlivní tu druhou, ačkoli k tomu nemá žádnej důvod si to myslet - a pak se diví. Ach jo.
@SilentWolf (28.10.2016 12:44): jen tak :)

S eutanázií to mám stejně, ale jelikož šlo o hovno, bylo mi to fuk :D jako pokud víš, že tvoje činy nemají absolutně žádný dopad na nic, veškeré rozhodování je snadnější.
@Walome (28.10.2016 12:09): Proč srabů? :D

Jinak já třeba za nejlepší epizodu považuji tu 4. Protože asi jen u hry se mi stane to, že jsem konfrontován s nějakým svým přesvědčením ale když dojde na lámání chleba, není to tak lehké.

Tím myslím eutanázii.

A to samé mi udělal Firewatch. Už by to chtělo zas nějakou podobnou hru.. :D
Zrovna na to jdu, ať to mám za sebou :)

Koukám, že většina srabů komentovali jen první a poslední epizodu a na zbytek se vykašlali :D
@kuler91 (27.10.2016 21:59): máme to podobně. Teď potřebuju dohrát DS3 kvůli DLCčku a prostě je to utrpení i když je to super hra. To samé Bloodborne, tak rád bych si ho dal znovu - už mám vymyšlený build.. ale prostě ne..
Jedna z mála her, kterou bych si dal znova ... :) Bohužel i sebelepší hru 2x nehraju = nebaví mě to, ani u zaklínače 3 se mi to nepovedlo :) .. ale u LIS jsem si jistý, že si to za pár let dám znova ... víc takovejch her ... :(
Já mám pocit, že na Vampiru ale nedělají přímo tvůrci LIS, ne ? Vím, že to spadá pod Dontnody, ale spíše druhé studio.
Rok od dohrání, pustil jsem si zas ten song, the feels.. :)
Mohli by Dontnodi zas udělat něco podobně dobrýho, a tím nemyslím druhou sezónu. Snad potěší Vampyr.
@Wolverine (20.03.2016 17:56): Tak teorie se dají vymyslet na všechno, ale moje osobní dojmy po čerstvém dohrání jsou prostě takové. Je zase spousta lidí, kteří to cítí přesně naopak (koneckonců viz zdejší diskuze) :D
@Starletka (komentář): Tak i obětování Chloe může mít logiku. Jelikož vývojáři nikdy nevysvětli, jak Max přišla ke svým schopnostem, tak zde vzniká spousty teorií a konspirací :-)
Třeba můj názor je takový, že ty schopnosti získala k tomu, aby si ještě naposledy užila čas se svou nejlepší kámoškou z dětství. Vždyť v průběhu hry byly nerozlučná dvojka (i když byly naprosté protiklady). I v alternativní realitě Chloe řekla, že ten krátký čas strávený s Max bylo to nejlepší za poslední dobu. A s touto krásnou vzpomínkou chtěla i ukončit život, když věděla, že pomalu umírala.

Kdyby Max schopnost přetáčení času nezískala, tak by stejně Jeffersona zatkli, jelikož by Nathan zabil Chloe a policii by pak všechno vyžvanil, včetně přiznání vraždy Rachel. A jaký by pak byl jiný důvod k získaní schopností, když Rachelino tělo by stejně policie nalezla.

Tornádo na konci mohlo být jen varování a potrestání, že osud nelze změnit a pokud chceš, tak přijde náležitě trest - zákon akce a reakce :-)
Konečně dohráno .. zasekl jsem se po 2 epizodě a během týdne jsem to komplet celé projel.
Těžko říct, jestli byl pro mě W3 lepší, než LiS, protože jsou úplné jiné hry, ale byla to parádní jízda a dlouho se mi nestalo, že bych něco dohrál a bylo mi smutno, že už je to za mnou.
Těším se, až si to za pár let dám znova ... :)
Ještě že jsem si počkal, až vyjdou všechny díly. Ten tlak a čekání bych nevydržel. Bože, to byla hra. Takhle emocionálně vyšťavený jsem nebyl už hodně dlouho.
Co se konce týče, dlouho jsem bojoval se svým svědomím, ale Chloe jsem zachránit musel. Ačkoliv teď mám pocit, že všechny rozhodnutí, které jsem ve hře udělal, byly k ničemu.
Wow, už hodně dlouho mě žádná hra (seriál) takhle emocionálně nerozložila napříč všemi epizodami, jako to dokázal pravě Life Is Strange. Příběh, postavy, dialogy, atmosféra, design, grafika, hudba - všechno v naprosté harmonii. Trochu mi to připomínalo Donnieho Darka a to nejen námětem, ale i svou komplexností a možnostmi interpretace jednotlivých voleb a konců. Nebýt třetího Witchera, tak je to bezkonkurenčně hra roku. No, ikdyž... :)
Já teda už někdy po 2. dílu začal poslouchat celý soundtrack, takže písničky ze třetího a dalších dílů jsem znal už dopředu. Každopádně si soundtrack nespojuju s depresí, spíš naopak. Je to takové příjemně nostalgické, spíš milé než ponuré.
@SilentWolf (07.12.2015 20:25): Tak ja mám výhodu, že kopec tých vecí som počúval predtým, ale je pravda, že teraz celkom často odo mňa z kanclu počuť syd matters - obstacles, breton - got well soon a foals - spanish sahara.

Minule som púšťal stráviteľnejšie kúsky z Neverhood soundtrackov a kolegyňa odvedľa ku mne došla, že dobre hrám. :) (no občas hrám aj celkom nahlas)
Takovej guláš v hlavě jsem ze hry už dlouho neměl. Nevěřil bych, že si dokážu tak oblíbit nějakou postavu, ale na konci jsem dlouho neváhal - radši at lehne město popelem, než aby se něco stalo Chloe! A vůbec, k městu se blíží obrovské tornádo a ti pitomci se neevakuují? Co aspon zalézt někam do sklepa? To zničené město se opraví a ti co se neschovali a zemřeli... no darwinismus zafungoval a mě to nějak nebere. Hlavně že jsem zachránil Chloe <3 :D A je tornádo opravdu poslední živelnou pohromou? Nestane se Chloe obětí Nezvratného osudu? :D
Taky přemýšlím, vždycky jsem si říkal, že do toho hned půjdu, ale jak už má dojít na lámání chleba.. přecejen na konzole to bude stát přes litr..

Ale rád bych.. pravděpodobně do toho půjdu.
@SilentWolf (11.11.2015 11:49): Hej, tá alternatíva bola dôležitá, aby si človek a Max uvedomili ten dopad, čo také zmeny môžu mať a že je to morálne ťažké niesť.

@Memphis (11.11.2015 11:20): Soundtrack bol super, veľa vecí som poznal a mám ich rád a iné som si vďaka tomu obľúbil a objavil. Spanish Sahara je super track, vypočul som si potom celý ten album od Foals, ale už som nebol taký nadšený. Mali tam veľa veselých generických indie čajdákov, postrockovo ladená Spanish Sahara bola unikátnejšia a atmosferická.
@SilentWolf (11.11.2015 11:49): Koniec to síce úplne nepremazal, tie voľby stále mali zmysel, ale chápem, čo si sa snažil napísať. Veľa ľudí hodnotí niečo čisto na základe konca, ktorý dostali a ak nie sú spokojní, automaticky to prenášajú na všetko.

Ja hlavne oceňujem Dontnod za to, že nedali ľuďom, to čo bežne chcú, ale to čo potrebujú čiže žiadny slniečkový happyend, ale záver hodný zamyslenia. Že s ním poniektorí nie sú spokojní.... nič sa nedá robiť, ale znova zopakujem, že ma mrzia názory tých, ktorým sa séria páčila a záver hodnotili negatívne. Pretože prišli o to, čo my :)
Hlavně si z této hry odnáším pocit, že pokud je hra výborně udělaná, nezáleží na tom, jaký má konec. Respektive záleží, ale prostě... pokud se někomu nelíbí poslední díl, kvůli konci a nemožnosti ho ovlivnit volbami, dělanými během hry tak tu hru pojal špatně.

Já si ty volby pamatuju, zůstaly se mnou, podobně jako Maxininu (hrozné sklonění), tak i mou osobnost to trochu posunulo. Co jsem udělal nebo neudělal.. tak se stalo, nehledě na to že konec to přemazal.

Ta scéna s alternativní realitou není vůbec zbytečná, jako člověk jsem pro eutanazii, ale tam jsem prostě nemohl, nešlo to.. nebyla to prázdná výplň na natažení herní doby ale "herní" lekce..

Jak jednou řekl King, důležitá je ta pouť ke konci.. to je to, kde prožíváme příběh. Tuším v souvislosti ohledně Temné Věže. Prostě nemá cenu zas tak moc debatovat o konci, když nejvíc záleží na tom, co nám ta pouť k němu dala..

.. mě teda v případě LIS dala hodně.
Rozhodne jeden z najvydarenejších soundtrackov. Tieto pesničkové by mohli používať častejšie v hrách.
@Tulareanus (10.11.2015 19:20): Tak prečo nie :)

Máš pravdu, ale teoreticky sa to dá sa brať tak, že Chloe pôvodne študovala na tej istej škole, takže ju pár ľudí poznalo. A Warren tam išiel aj tak kvôli Max :D

Ale všetky tie teórie, čo tu zazneli sú fajn a utvrdzujú ma v dojme, že LIS je komplexná záležitosť, na ktorú sa dá nazerať viacerými spôsobmi. :)
Neviem prečo a možno by to patrilo skôr do kultúry, ale táto skladba by sa mi veľmi hodila k záveru ako takému, hlavne k tým pasážam pred rozhodnutím alebo k tomuako sa Max ešte snaží pomáhať ľuďom počas Tornáda na pobreží vrátane Diner. Ale možno som jediný. :D
https://www.youtube.com/watch?v=MTYXq6n8PUE

Inak mne na tom dlhšom konci prišlo nelogické, že Chloe šlo na pohreb veľa postáv, ktoré je vôbec nepoznali, napr. Warren alebo Maxiní spolužiaci a podobne. A aj iné postavy vrátane riaditeľa. :D
@Drekt (10.11.2015 17:50): skvělý video a má pravdu samozřejmě, však Chloe to i říkala, ten týden byl nejlepší v jejím životě a byla ráda že ho měla. Ale i tak je to dost krutý, skoro až dickovský :)
@Drekt (10.11.2015 17:50): Oh. To taky není špatný čtění...:)

Jinak to s tím autem je trochu nadbytečné, vzhledem k tomu, že se dá odhadovat už zemřel v tom Dineru, vzhledem k tomu, že tam nebyla Max, která by zastavila to šíření ohně. I když asi se dá odvodit, že vzhledem k tomu, že mu Max neodepisovala, tak se ji vydal hledat...
@Paul (10.11.2015 16:45): Jasně, tenhle přístup k... moralizaci... daného rozhodnutí je taky validní. Každopádně záleží na každém hráči - jak jeho vlastním přesvědčení, tak předchozích rozhodnutích v průběhu děje. Pro "moji Max" prostě byla "sobecká" záchrana Chloe větší prioritu. V tomhle je tahle hra taky skvělá - že dokázala toto morální dilema skutečně podat.

Ale čím v daném případě umožnil děj hry Max změnit věci "k lepšímu"... teda kromě osobního rozvoje, nočních můr a PTSD, které si z toho odnesla? Protože poté, co Max nezachránila Chloe, tak ztratila pamět a vrátila se jí až o pět dní později. Do té doby byli chyceni Nathan i Jefferson - Nathan hned po vraždě Chloe a Jefferson krátce poté... nejpravděpodobněji protože Nathan všechno vyžvanil. Veškeré "vyřešení případu" proběhlo bez Maxina přičinění. Ta si jen o týden později na všechno vzpomněla...