Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Jednička byla naprosto parádní, dvojka a trojka bez obouručáků a seker už nebylo to pravé :-(
@Cathan (17.08.2023 07:58): Súhlasím tá druhá polovica je nudná (hral som za mága) preto sa mi do dvojky vôbec nechcelo , ale paradoxne ja som si tých pirátov ,woodoo a spoločníkov užil, takže som vďačný za tu zmenu ))
Risen má vynikající rozjezd ale druhá polovina hry se neskutečně táhne. Občas mám chuť si to zahrát znova, protože miluju systém magie, ale vzpomínka na druhou polovinu hry je příliš frustrující. Je škoda, že od dvojky šli směrem piráti a voodoo a dost ten svět změnili.
Někdo, kdo to nehrál, nevlastní a fakt by chtěl? Příliš dobrá hra na to, aby tady klíč vyžral nějaký bot. :)
@Laluz (04.10.2020 21:39): ja som ako mág všetko otváral cez runy a svitky, akurát zo začiatku som sa naučil prvý locpick, ale v tých truhlách málokedy bolo dačo extra . Locpick učia aj Phil a Oscar u banditoch a Cid v meste. Neviem za akú postavu hraješ, každé povolanie má nejaké limity v učení
Locpicking trainer kde? U Karlsen toho kovare,jak jsem se docetla,by to jit melo,jen mi tam vubec nenaskakuje ta moznost. Musim nejdriv donest rudu nebo tak neco? diky
Zdravim,mam takovy problem snad skoro s prvnim questem v klastere a to vysetreni vrazdy,kdy se mam o tom pobavit s nejakym typkem,ktery je zaroven obchodnik,ale ten se se mnou bavit nechce,protoze me pristihl pri kradezi z jeho truhly. Co s tim? Zmeni se to za nejaky cas nebo pesek? Moc diky za odpoved.
[neexistující příspěvek]: Ano, navíc jsou místy šílený frame dropy. Strašný port.
Nejhorší aspekt hry je skutečně ten začátek. Jestliže půjde hráč na začátku do kláštera nebo do města, zůstane tam několik hodin uzavřený bez zásob. Pro úspěšné absolvování obou linek je nutné vyhrát několik těžkých soubojů proti NPC, na které se nejde připravit tréninkem na monstrech. Pro optimální postup hrou je nejlepší jít na začátku do tábora, naučit se základní mechaniky a bojový systém. Hráč pak může udělat jejich základní questy posbírat rostliny a věci na prodej a grindovat předtím než si vybere frakci.
LOL, teprve teď jsem si všiml, jak skvělé má první Risen obsazení. Piraně mě nepřestávají překvapovat.
@rikuhahl (23.01.2018 22:29): Je pravda, že s těmi názvy jsem se možná trochu rozjel, na druhou stranu nepíšu recenzi ani návod. Pár informací tam najdeš, jde v první řadě o můj pohled na hru. Jestliže u mého komentáře nevidíš to, co hledáš, určitě to najdeš jinde.
Já jsem jedničku nikdy nehrál, tak znám jen hrdinu z dvojky (...a trojky). Ve dvojce mi to nepřišel takovej hulvát jak v R1, ale je to už dávno - možná se pletu.

Pravda, zdá se, že popisuju spíš nedostatky hry, ono vlastně kvantitativně asi i převažujou nad pozitivy, ale celkově se to určitě drží na osmdesátce (subjektivně) - bavilo mě to až do konce.
@Kosi.. (komentář): pěkný koment, ačkoli mi ty nekonečné dungeony nevadili a další zastaralé prvky, nedostatky typické pro první gothic..........., je asi fakt že v novějších rpg už působí nedostatečně....Risen beru pozitivně hlavně na návaznost na původní piraňa styl....takže to tolik nevadí..

no bezzejmenný taky nebyl ždnej super hrdina v prvním díle

máš +
Keby Pyranha vydala hoci aj opakovane hru, tipu Risen 1 a nie Risen 2,3 a Gothic 3, tak by som to bral. Proste ten svet či respektíve ostrov prvého dielu sa mi naozaj páči aj tým že nieje taký veľký ale prepracovaný.
[neexistující komentář]: tomu teda říkám přepozitivní komentář. risen má jen samé klady, žádný zápor, hodnocení 100% atd.? ale no tak... :)
@mazar1234 (27.08.2016 17:52): "V tejto fáze mi teda G2 neprišiel lepší."
Mě ano, ale zkreslení bezmála deseti let jistě může dělat svoje. Hlavně tedy tím že G2 jsem hrál prostě první, a tudíž mě jeho takřka kopie už tolik neexcituje, kdybych hrál Risen první, pravděpodobně to vnímám opačně.

Rozdíl v obtížnosti neposoudím, řekl bych že je to podobné, ale výhoda (či "výhoda") G2 je v tom že v něm šly potvory z packu vylákávat po jednom, tady hned naběhnou všechny. A tomu zas podráží nohy neschopnost Piranhí vymyslet rozumné ovládání.
U me ani zezacatku to uplne nadseni nebylo, ale bavil jsem se. Hlavne tedy tim ze me mohlo sezrat uplne vsechno a tak jsem souboje moc neresil, a uz vubec ne ty hromadne - a u tech je prave nejvetsi pruser, neda se poradne ovladat na koho utocis, vyradi te i blba nahodna serie utoku takze load tlacitko jsem tu tezce osoupal, a diky level capu na zlepsovani vlastnosti jimi ani nemuzes prochazet nijak snadno i kdyz bys mel byt pomalu polobuh.

A konec hry uz o nicem jinem nez o soubojich neni, jen boje, a matouci hledani cesty v uniformnich dungeonech. Puzzly s pastmi by byly fajn, ale na to bych musel vedet co se po mne chce, kde jse, a co muzu delat. Stve me kdyz me hra dozene k hledani navodu.

Ale to bych prezil, spis me nasralo ze ten pribeh proste vyhnije, a nemas ani jinou moznost nez nasledovat tu nejtupejsi moznost jakou ti vymysli autori. A to ze zbytek sveta kolem toho ostrova sezrala apokalypsa, to jsem taky pochopil az na konci, to je proste dementni.
Ono se to časem trochu rozleží, ale těsně po dohrání spíš docela hate, člověk se prodírá hromadou dlouhých a zmatených dungeonů s repetivními save load orgiemi v soubojích se skupinami nepřátel, a když teda už konečně čeká to grand finále, tak dostane jeden lame souboj a jeden "souboj" ala hopsačka na Nintendu. K čemu byl ten titánský gear kvůli kterému jsem prohledával celý ostrov, to nikdo neví. A vyvrcholení příběhu nula, vlastně se nic nestalo, jediný rozumný plán jsi milý hráči pohřbil protože jsi posera a neumíš myslet ve velkém jako pašák Inkvizitor, a tak se dočkáš možná tak v pokračování. Meh.

Zato bugů v poslední třetině hry jak nasráno, typický případ kdy do rozmáchlých plánů najednou tvůrcům došlo že by tu hru měli rychle dokončit, a tak to nějak splácali na koleni.

Což by mě tedy u Piranhí nemělo asi moc překvapovat, ale co mě překvapilo a zklamalo, že je baví dělat pořád dokola to samé. Čekal jsem aspoň nějaký posun od prvních Gothiců, nějakou změnu, ale není to vůbec nic. Sice příjemně retro, ale s takovou jsem si mohl znovu zahrát o dost lepší Gothic 2 a bavím se víc.
Dohráno:)

Nejlepší byl začátek, ale závěrečný souboj byl taky výživný.

Nelíbilo se mi to shánění titánské zbroje v chrámech, sice jsou to krátké dungeony s občasným nápadem ale je jich 5. Špatně dávkováno.

Moje postava
@Red (23.04.2016 15:12): už je to nějaký pátek, ale taky jsem s tím měl problém. myslím že i u prvního Gothicu jsem to vždycky musel přečkat (tenkrát nebyl net, abych si to vygooglil :-).
Jak se ruší účinek nautilla jinak než čekáním? Já si zajdu vždycky pro čaj než mu to vyprchá.
Přeci jen moje spotřeba svitků levitace abych se dostal přes zídku už přesahovala krajní meze, tak jsem googlil. Ten problém se skákáním/lezením má řešení - vynucení virtuální synchronizace přes nvidia ovladače. Vyzkoušeno, funguje.
Dejte mi návod jak na něco vylézt aniž bych zamrzl na místě. Už jsem fakt strávil tak hodinu různých pokusů, nejdřív jsem si říkal mezerník bez šipek, teď už neplatí ani ono a dostat se někam je porod. Tak dobrou a přitom rozbitou hru jsem ještě nehrál.
@Red (17.03.2016 00:28): No level-cap v podstate je, kedze respawn prebieha pri prechode kapitol a nie casovo.

Ked si vychcany tak si vies maximalizovat XP vymlatenim celej dostupnej mapy a az potom postupit do dalsej kapitoly.... ale par levelov navyse nic moc neriesi a v zasade pri normalnom hrani ako sa ti paci si stale dostatocne silny aby si hru presiel.
Je nějaký level cap? Zatím si maximalizuju všechny dovednosti (alchymie, kovářství, krádeže,...), jen se bojím abych si tím nezatarasil bojové dovednosti. Mám meč+štít+kuši. Meč dovednost 5, síla 31. Ty ostatní zbraně jsem ani nezkoušel, můžu na ně vůbec ještě teoreticky přesedlat? Je ve hře nějaká možnost přerozdělení bodů?
@Eru (08.03.2016 17:28): Ano vyřešilo se to jak jsi popsal. Objevil jsem se v nějakým chrámu mezi nějakým high lvl hnusákama, naštěstí nechaly mě a dannyho na pokoji tak jsem ho jen prokecnul a goto Rachel:D
@Red (08.03.2016 11:41): To co navrhuje mazar1234 mi vždy přišlo přehnané. Když už použít cheat, tak spíš.:

goto Danny

což tě k němu teleportne, ať jde, kde je. Návod na aktivaci konzole:

Během hry stačí na klávesnici vyťukat slovo " minsky " bez uvozovek a při troše dobré vůle se na obrazovce zobrazí nápis " Test Mode Actived" a pak už jen stačí zmáčknout tlačítko přímo pod Esc - "vlnovka" Zdroj
Pomerne dosť vecí sa dá prekonať cez konzolové príkazy, len si treba vygoogliť zoznam a názvy.
Splnenie nejakého questu zadaním príkazu by nemal byť žiadny problém.
@Red (08.03.2016 11:41): jo tak to může bejt klasickej piraní bug. Ale nejsi sám kdo je nemůže najít: "they have always been sat at a camp fire for me tho they are easily missed if your not too observant only 1 is near the arena the other is nearer the entrance to the swamp hope this helps "
@Walome (08.03.2016 11:21): Ne, buď jsem byl včera hodně unavenej nebo se ty ostatní se na mapě pohybujou. Je pravda že to mám asi rozbitý. Při vstupu do domu vyskočím někdy na střechu, naopak když někam vylezu tak často končím zaseklej a můžu se z velkých výšek snášet dolů bez zranění - vypadá to docela komicky. Ale tohle loadem asi nevyřeším.
Ne na úkolové mapě ho mám zobrazenýho. Buď se někam propad nebo je někde na obloze.
Tak mi v táboře zmizel dělník jménem Branon - jsem kde má podle mapy být a nikde nikdo - nemůžu ho poslat sbírat bedny do chrámu ani od něj vybrat výpalné:(
@Red (06.03.2016 00:24): Este taky mini-exploit tam po zaciatku ako je ten domcek s typkom a pred nim je sud s vodou (taka hlavna krizovatka na zaciatku) co healuje, daju sa tam pozabijat vsetky okolite priserky vylakanim na seba a potom priebeznym healovanim zo sudu s vodou.... je to trochu opruz ale naexpis sa tam bezpecne v okoli.

BTW nasetupuj si dobre tlacitko "uskok" (ja ho ma na bocnom mouse buttone), uskakovanim bezpecne zabijes aj bez skillu silne priserky hoci to moze byt relativne zdlhave.
@mazar1234 (05.03.2016 23:55): Jóó funguje díky moc :) Zatím zabíjím jenom bodlináče, vlky jenom s pomocí jiných. To si pamatuju ze starších her, nalákávat silnější nepřátele k dalším postavám.

Grafika je úžasná, ten bojový systém se mi taky hodně líbí. Ale ty animace jsou hodně komický. Chtěl bych vidět toho projektovýho manažera co u animace skoku/pádu zvedl palec nahoru že jako dobrý:D
@mazar1234 (05.03.2016 23:21): Nevím, ale můžu ho mít vybavený spolu s mečem (teď mám na zádech štít, meč a i luk), takže myslím že má nějaký zvláštní tlačítko (bylo by taky dost otravný si pořád měnit zbraň), ale v nastavení jsem nic nenašel.
@Red (04.03.2016 15:23): Ako hovori JohnCZ, prakticky hneď na začiatku keď prídeš moc blízko k hliadke inkvizície tak ťa chytia a tým prídeš o možnosť splniť určité questy, ktoré môžeš najprv splniť a až potom neskôr sa dať chytiť.
Takže keď uvidíš týpkov s palicami v "hábitoch" tak sa im vyhýbaj.

@Red (04.03.2016 15:23): Čeština je fajn, módy jsem tam žádné nedával. Rady ani nejsou moc potřeba - snad jen: nenech se chytit a odvést Inkvizicí (pokud by ses k nim chtěl přidat, tak dobrovolně).
Jéžiš, to je ještě jedna kapitola přede mnou? Měli to skončit tou třetí, prolézat další dungeony se mi fakt nechce :(