Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@SilentWolf (21.05.2016 11:25): Asi tě opravím: Kdyby Gothic 2 vznikl dnes a dělala ho Bethesda, tak ten paladin jen řekne "na" sám se objeví nahý protože nám dá vlastní brnění a ještě dodá "cítím že jsi naše jediná spása"...
:D
@valcik (21.05.2016 11:19): mozna to tak vyznelo, ale me to prijde uplne to same akorat z druhe starny barikady, kazdemu komu se F4 libi a zastane se ho je oznacen za pitomce co nema vkus, casuala a tak dale. A to ja taky dost FUUUJ. Zajimavy je ze ackoliv jsme taky staromilec vidim to jinak.Taky neni treba byt vztahovacnej, pokud mas svuj jasnej nazor za kterym si stojis tak by te to nemelo rozhodit:)
Vážně nevěřím, že by se po dalších 20 hodinách něco změnilo. Těch dvacet mi stačilo. Kdybych to hrál dýl, je hodnocení asi v daleko větší černé díře než teď. Teď jsem tomu z milosti fláknul průměr. Ta tečka za tím vším byla, když jsem se snad jedním questem stal paladinem a hned jsem mluvil s šéfem.

Pamatuju na Gothic 2, když jste se tak nevinně zeptali, co máte udělat, abyste měli taky paladinské brnění.. :D :D kdyby vznikl Gothic 2 dnes tak ten paladin jen řekne "na" sám se objeví nahý protože nám dá vlastní brnění a ještě dodá "cítím že jsi naše jediná spása".
@Charllize (21.05.2016 11:11): Okej, uznávam. Mohlo to byť adresované anonymnej skupine, pointa ale zostáva. Namiesto toho, aby si pripustil že sa výborne bavíš pri akčnej hre s dialógovým systémom plným iluzórnych možností a s jednoduchou štruktúrou úloh, označuješ každého kritika za hejtra, staromilca, alebo za blba. FUUUU! :P
Dalo by sa to zhrnúť tak, že každý kto považuje štruktúru úloh a dialógový systém vo F4 za príliš plytký, je debil alebo staromilec s disketou v zadku. K dokončeniu úlohy sa predsa dá dopracovať rozličnými spôsobmi! Buď páliš z pištole, z lejzrovej karabíny, alebo z plameňometu; preskočíš plot alebo prelezeš cez priekopu, či dokonca odkopneš hrdzavý sud a ten sa kotúľa preč! Vymakaná štruktúra úloh. ^^

Ale ráta sa mi, že Charllize označil zarytého fandu F3 z Metacritics za blba, ktorý nedokáže oceniť prepracované a komplexné mechanizmy. Záľubu v rozličných herných žánroch som nikdy nespájal s inteligenciou, pripadá mi to teda zaujímavé. :D
@Paul (21.05.2016 06:48): tak ja ani necekal ze by jsme se v necem shodli, ale s necim co pises se partialne da souhlasit, nektere ukoly jsou vazne pitome.
nesmrtelna NPC, to neni bethesda design, to je proto ze plno hracu jsou pitomci a ty NPC by si zabily a pak psali na podporu ze hra nejde dohrat. Nedavno tohle resil i Vavra v Kingdom Come, nakonec se mu tam ty NPC budou respawnovat, protoze udelat aby byli permanentne smrtelne proste nejde.

Pro nehoho busywork pro nekoho zabava, aspon kdybys uznal ze to je subjektivni:)


@M.a.t.t. (21.05.2016 09:37): argumentace je mozna tam kde to ma smysl, tady citim ze argumentovat nema moc smysl, navic moc nevim proc se tak baziruje na argumentaci kdyz kazdy vi ze to vetsinou nikam nevede a nestaci proste sdeleni nazoru:) Ja nikde nepsal ze tam jsou dialogy hodne zlate herni knihy, spis mi slo o to ze lidi z toho delaji az moc velky problem, a neni to uplne tak jak hate strana prezentuje, urcite moznosti a zmeny vedeni ukoly tam jsou, nejsem prece debil, tu hru jsem dohral, ted ji hraju a za tech 200 hodin bych to snad vedet mohl. Taky mi neni moc jasne proc to je takovy problem ze ukol konci ve vetsine pripadu stejne, ty volby v rozhovorech muzou zmenit prubeh toho ukolu a takze ac se stejnym koncem prubeh se muze lisit, neni to kdo vi co ale treti svetovou bych kvuli tomu nevyhlasoval. A strileni? No jo ve Falloutu se holt hodne strili, to je prusvih? Uplne zive si umim predstavit kdyby se tam vic adventurilo nez strilelo jak se okamzite vyroji dalsi skupina hracu co bude mrmlat ze tam neni zadna akce a k cemu ze tam jsou ty tuny zbrani, modifikaci a tak dale. Eh..to je furt dokola tohle:)
@Charllize (21.05.2016 00:59): Ak sa môžem zapojiť do debaty, povedal by som, že ty tu obhajuješ neobhájiteľné a to ešte bez akýchkoľvek argumentov. Ten dialógový systém je RPG nehodný až hanba, väčšina questov je len o strieľaní a voľba je väčšinu času iba ilúzia. Proti tomu sa nedá nič namietať, to je proste fakt, čo musí vidieť každý súdny hráč. Že to niekomu vyhovuje, je samozrejme v poriadku. Ani mne to až tak nevadí, pretože Fallout 4 považujem za dobrú a celkovo zábavnú hru. Ale aj presne preto, čo tu odznelo, je to najhorší Fallout a pokiaľ sa bude séria ďalej vyvíjať týmto smerom, úplne ma to neteší.

PS: Ale v jednej veci máš pravdu. Aj mňa fascinujú hráči, čo majú nahraté takmer 200 hodín a hre dávajú palec dole a kritizujú, prípadne si nájdu čas spísať takéto dlhé články o hre, ktorá im za to nestojí. Bizarné.
@Charllize (20.05.2016 20:38): Ne, není to vytržené z kontextu. Je to hloupě a líně nadesignované stejně jako většina questů a dialogů v týhle hře, v tý recenzi je spousta konkrétních příkladů. To že ti umřelo nějaké nedůležité NPC (protože důležitá jsou všechna nesmrtelná, bethboy design!) a máš z toho nějaký veleslavný pocit že si tvoříš vlastní příběhy je ale krásné, přeju ti to. Já bych k tomu ale chtěl i dialogy u nichž nemusím facepalmovat a v nichž mám skutečné neiluzorní volby, a stejně tak příběh který reflektuje co dělám. Obzvlášť ten závěr byla solidní facka všem fanouškům Falloutů, stupidně napsaná generická animace..

Jo a jasně že všechny ty generický radiant questy jsou busywork nejhoršího, vývojářsky nejlínějšího zrna..to nemá co dělat s nějakym "pronikáním" do hry.
@valcik (21.05.2016 00:32): pise ze ho zklamal leveling a zrejme absence skill systemu, asi si rad zlepsoval skilly pouzivanim, coz myslim ve trojce bylo, ale i tak se vsadim ze ma ve F4 nahrano 200 + hodin. To me taky vzdycky pobavi, jasne zaporna recenze na steamu od nekoho, ale ma odehrano 340 hodin..ja nevim co ti lidi blbnou.

On taky problem z bethesda hrama u plno lidi je ten ze se v ty hre ztracej, a je to pro ne (jak s oblibou rika Paul) prilis ,,bussy work,, a ani nemaji chut do ni nejak zvlast pronikat, jenze tohle rict, tak si clovek koleduje o smrst po drzce mlaticich prispevku, coze si to jako dovoluju rict, ze nekdo neni schopnej to seriozne hrat :)
@Charllize (21.05.2016 00:28): Nene! Pointa je tá, že Bethesda ponúkla hráčom stroj na zmrzlinu, ktorý má pod štyrmi tlačítkami uvedené rozličné príchute. Lenže je úplne jedno ktorý čudlík potlačíš, vždycky vyleze tmavohnedá! :(
:: zasúva disketu ::

edit:
:: vyberá disketu ::
Okej, Metacritics nemám rád ani ja, ale ako vysvetlíš toto?
http://www.metacritic.com/user/JymmyQuidd
Chlápek dal F3 devinu, a F4 už len štvorku. To nevyzerá na trolla, ani na hejtra Bethesdy..
@SilentWolf (21.05.2016 00:12): nj, tak to byva..argumentace nekoho kdo po peti ukolech vypnul konzoli, to je pak jasny ze kdyz spolu budem komunikovat bude tam obrovska cerna dira a nikam nedojdem:)



@valcik (21.05.2016 00:14): neboj ja to moc dobre chapu oc jde, proste lidem vadi to ze vzdycky na konci ukolu dostanou kopeckovou zmrzlinu a pritom by obcas chteli i tocenou. Tohle samozrejme problem trochu je, ale taky spis zalezi na tom jak moc hluboko si kdo nechal tu disketu do ty zadnice zapadnout:)

Nj, metacritics. alfa a omega vseho..na steamu ma uzivatelskejch 80%. I kdyz si myslim ze vetsina hodnoceni hracu jsou typu, hra mi pada davam nula, tak stejne se v tom neda moc dobre orientovat.
@Bodkin (20.05.2016 23:47): ja vim o cem se bavime, jen se upresnoval muj priklad, kdyz ses rozciloval ze neuvedu zadnej ukol.
Plno situaci se da vyresit aby se nestrilelo, treba kdyz utikas s valentinem z vaultu na konci, nebo ukol kde v diamond city barman oblbuje neci manzelku atd, sice se v ramci celyho ukolu v urcity fazi strili ale zaroven jsou casti kde se tomu strileni vyhnout jde.
ja vim ze si tu sobeckost nevytahl, jen ses rozcilil co to je za kravinu, tak jsem reagoval. Ja jinak nevim jak to nazvat, kdyz je neco globalne dobre a ja jsem ten kterymu se to nelibi a chce to za kazdou cenu jinak a prskam u toho jak krecek, mozna na to bude nejaky lepsi slovo ktere me zrovna nenapada.
Výborný príklad bethesďáckej kvality štvortlačítkového dialógu je v recenzii, ktorú linkoval Mick. Chlápek tam opisuje konkrétny dialóg, v ktorom sú štyri možnosti. Jedna je univerzálna záporná, ostatné tri vyžadujú určitú hodnotu Charizmy - CHA check. Recenzent si do zadnice zasunul disketu, postupne vyskúšal všetky štyri a zistil, že výsledok je vždy presne ten istý. Iluzórne možnosti pre tých, ktorí sa nesebecky uspokoja s iluzórnou kvalitou. :(
Je to tak. V době kdy jsem to hrál byl můj typický F4 den následující:

Dostanu quest a s naivním vědomím, že by se mohlo něco změnit vejdu do lokace, kde napočítám desítky nepřátel. Ten jeden splním, protože přece občas se ve hře musí střílet. Dostanu quest a s naivním vědomím, že by se mohlo něco změnit vejdu do lokace kde napočítám desítky nepřátel. Už mám zmáčklé PS tlačítko a dávám vypnout konzoli.

Tenhle proces jsem zkoušel asi 5x a pak už jsem neměl chuť ani na ten první quest dne a rovnou jsem to vypínal. To už ve STALKERovi se míň střílelo a to je čistokrevná střílečka.
@Charllize (20.05.2016 23:33): Nebavíme se o nucení do něčeho, bavíme se o questech, které nejsou o zabíjení nebo během nich nedojde k žádnému zabíjení a nejsou k tomu ani nadesignované, tj - nepošlou tě přinést věc, která je v dungu plným nepřátel. A těch je tam minimum.

Na mě se nedívej, já tu sobeckost nevytáhl. Ani by mě to nenapadlo.
@Charllize (20.05.2016 23:18): Heh, ani příklad mi nemůžeš dát pořádný. Když hledáš kočku, tak nevlezeš do žádného dungu, když čistíš pitnou vodu v hlavním city, tak taky nikoho nezabiješ a když pomáháš otevřít/zavřít ty ventily v lomu, tak taky myslím nikoho nezabiješ. A ten questík s Matkou, jejím synkem feťákem a dealery taky můžeš vyřešit bez násilí, že jednu stranu vyděsíš. A to je všechno.

Proplížit nebo vystřílet je nic, teď jsem to dělal v Uncharted 4, nepotřebuju k tomu RPGčko.

Jak sobecká? Co je to za kravinu. A bethesda jako sobecká být může?
@Bodkin (20.05.2016 23:11): ne neni, a zase to zalezi na tom jak to kdo hraje. Treba uplne jeden z prvnich ukolu kdyz jdes farmarovi pro nejakej ten privesek do zakladny. Je tam nekde dole v bedne, ti banditi co tam jsou ruzne chodej a postavaj a pri trose snahy to jde cely sneaknout a ten privesek sebrat aniz bys nekoho zabil. Akorat to trva pul hodiny..kdyz je postrilis je to na deset minut...je to na tobe:)

To ze plno fandu s disketou v zadnici novej fallout irituje plne chapu, skoda ze se na to neumej podivat vic globalne a koukaj na to svojima sobeckejma pohnutkama, ale to by clovek chtel moc. Me taky treba dost nasralo ze lariani udelali z Divinity tahovku ktera je nejzabavnejsi v coopu, ale nikdy bych nerekl ze to je blba hra.
@Charllize (20.05.2016 22:55): Je to dobrá hra, ale je to špatný Fallout. A o to jde. Když si člověk pořídí Candy Crush Sagu, tak ho taky nepotěší, že kdyby dostal hardcore druhoválečnou tahovku. Podobně kdyby DOOM(2016) by byl taneční hra. Bethesda prostě zkusila posunout focus někam jinam a existuje skupina lidí, kterou ten posun strašlivě sere. Logicky.

Ano, s tím zabíjením to tak tristní je. Questů, kde nic nezabijíš je tam pár a kde nemusíš nic zabíjet je tam trocha. KILL LOOT RETURN není jen plán Supermutantů, hráč jede na stejné smyčce a cokoliv jiného je vzácnost. Bohužel.
@Bodkin (20.05.2016 22:47): No jo, to je zas o tom jestli ma F4 spatnej nazev nebo to je spatna hra. S tim zabijenim to tak tristni zas neni, a tech 99% je prilis, ukolu kde se nic nezabiji je tam docela dost. Vis ze kdyz potrebujes ten klic tak nemusis toho starostu zabijet, zejo :) Muzes mu ho ukrast, podplatit sekretarku, ukecat sekretarku, dvere vypacit...
Nejde o to jakou zbran pouzijes ale jaka situace se kolem toho vytvori...
@Charllize (20.05.2016 22:18): "Volby a dusledky, je to opravdu tak dulezite ? ja nevim, treba kdyz jsem hral Final fantasy 7 zadne hracovi volby a dusledky tam nebyli, a presto to funguvalo."Na FF VII sral pes, ale v F1, F2, F3 a FNV to bylo a taky to fungovalo. Čtyřka to nemá a je o to horší, jediné její štěstí je, že je tam konečně zábavná střelba, relativně dobrá atmosféra a jako vždy dobrá explorace. Silné stránky se přesunuly jinam a já chápu, že se to někomu nelíbí, protože byl Fallout vždy o 'X' a toho se teďka nějak nedostává.

Já si F4 docela užil. Byl to takový větší, komplikovanější, vyleštěnější a debilnější Stalker.

" obrovskou volnost co muze delat a jak situace resit."

Právě že nemá. Ano, může je zastřelit puškou, pistolí, granátometem nebo plamenometem. Použít meče nebo miny nebo granáty, ale pořád 99 % questů řeší stejně - zabíjením. A to je jeho největší chyba.
@Widl (20.05.2016 22:05): otazka spis je jestli hru s tolika hernima moznostma vyvazit vubec jde, ona totiz nejvetsi promena v jejich hrach je sam hrac, jako ta nevyzpytatelna entita na kterou ta hra musi reagovat, a to se dela dost tezko. vetsina her drzi hrace zkratka aby nevyvedl nahodou neco s cim hra nepocita, je to tak v Dragon Age a je to tak i treba ve Witcherovi. Bethesdi hry davaji hraci obrovskou volnost co muze delat a jak situace resit. Hrac dela ukol, rozhodne se ze to vyresi sniperkou z dalky, do toho se tam primota patrola mutantu, pak hrac slapne na minu, utece se dolecit , bouchne auto ktery mu zabije partaka, po ceste vrazi do medveda, dojdou mu naboje, mutanti zatim vykosej minutemany co hlidali cestu. Jinaj hrac tam hodi dva granaty a je po srande, konec...ono tohle vyladit tak aby to bylo vyvazene je asi vazne dost na hlavu, a podle me to ani nejde:)

Volby a dusledky, je to opravdu tak dulezite ? ja nevim, treba kdyz jsem hral Final fantasy 7 zadne hracovi volby a dusledky tam nebyli, a presto to funguvalo. To ze se nekomu nelibi dialogy je v poradku, ja taky nikdy necet vojnu a mir protoze me to nebavi..ale plno lidi to povazuje za velke dilo:)
@Charllize (20.05.2016 20:38): Ono stačí otevřít Creation Kit a mrknout se na nějaké úkoly a nebo dialogy. Všechno je to tam poměrně pěkně vidět, včetně těch podmínek na kterých závisí ta nebo onaká "volba". Je to většinou taková ta herní klasika, tedy iluze nějaké volby a důsledků.

Největším průšvihem nejen Bethesdích Falloutů je, že je to tak hloupě napsaný. Teď nemyslím jen scénář, ale i dialogy a terminály všeobecně. Na jeden zajímavý terminál připadne dvacet o ničem. Trpí to strašnou nevyvážeností psaného obsahu. Tohle vylepšit a bylo by to hned o třídu lepší. Ono "nevyváženost", to je slůvko, které hezky shrnuje celý F4.
@valcik (20.05.2016 21:32): tezko rict, ono hodne zalezi o co konkretne jde, jak se co vyplati atd. Prodejnost a kvalita podle me nema jen jednu rovnici, je jich vic. Plno veci je kvalitnich a maji velke prodeje, pak jsou popularni levne veci kde kvalita nehraje roli, pak tu mame veci co prodava znacka. Hru za 60 euro nejde moc prirovnat k teniskam za stovku atd.
Jako ja chapu jak to myslis a neco na tom urcite je, ale nejsem si jistej jestli se to da vydavat za globalni pravdu:)
@Charllize (20.05.2016 21:04): Keď si spomenul pitomcov bez vkusu, pripomenulo mi to Van Gogha. Ten za svoj život namaľoval stovky obrazov, ale nikomu sa nepáčili a tak ich nedokázal až na jedinú výnimku predať, ľudia namiesto nich nakupovali jednoduché mazanice (a na baráčky si určte kreslili zátišie s jeleňom). Predajnosť produktu a kvalita produktu sú dve odlišné veci, aj keď sa snažíš sám seba presvedčiť o opaku. :-)
@valcik (20.05.2016 20:54): nahodou, tuhle sem si koupil u vietnamcu tenisky za 89 korun a smajda se v nich docela dobre, asi houvno vydrzej ale jsou v pohode, kdyz se jdu chvili projit :D

Mozny to je, ze 3 miliony kupujicich budou vsichni pitomci bez vkusu ale moc bych na to nevsazel. Mam znameho co je advokat, prekladatel, statnic a ruznejch skol ma tolik ze si je mozna ani nepamatuje, hry hraje od mala a presto se mu hry od bethesdy libej a povazuje je za kvalitni . Je to proste prusvih s tema bethesdackejma hrama, jsou popularni a lidi je hrajou, co s tim zejo:) Je ted docela vtipny sledovat jak se fallout 4 a witcher predhanej v nejlepsi prodejnosti na steamu, obe hry maji slevy a vychazeji jim DLC, je to krutej boj:)
@Charllize (20.05.2016 20:38): Troika krachla až dva roky po odkúpení fallouťáckej licencie Bethesdou, za ten čas by vývoj stihli v pohode. Tim dokonca zverejnil prototyp endžínu, s tým by producenta na Fallout zohnali bez problému.

A k tomu selskému rozumu - vietnamských pantoflí sa predajú každý rok miliardy, musí to byť teda špičková a kvalitná obuv!
@Paul (20.05.2016 14:52): podle me to je krapet vytrzene z kontextu cele hry. Ale fakt je ten ze nektere ukoly to tak maji, ale nektere ne. Spis ale jde o to jak to konkretni clovek hraje a co udela, nez aby to bylo predem naskriptovane v v textu rozhovoru kdyz ten ukol zacina. Tuhle se me treba stalo ze mi chciplo NPC v prubehu ukolu, nemuselo, kdybych daval pozor, a mohl jsme mit ten prubeh ukolu odlisny, kdyby prezil. Ja nerikam ze F4 je nejaky milnik pribehovych ukolu, ale vzdycky mi prislo ze ty pribehy si tam dost tvorim sam, zazivam unikatni veci ktere se pravdepodobne nikomu jinemu nestaly, a to je proste pro me taky RPG. Tohle mi treba veleslavny Witcher vubec neumoznil, tam jde hrat jen to co si vymysleli autori. Ale je to subjektivni, nekdo ma rad holky nekdo vdolky:)
Navic co jsem slysel, tak ve Far Harboru se udajne tohle narativni/ukolove/moznostmi a dusledky prekypujici rpg zazemi dost zlepsilo, ale nevim, jeste sem to nehral.



@valcik (20.05.2016 15:28): Tak kdyz Troika krachnula, tak by asi tezko mohli delat fallout. Akorat by tu znacku pohrbily (mozna by to bylo lepsi).


@MickTheMage (20.05.2016 13:34): Jo lidi hry od bethesdy proste kupujou, F4 ma myslim necely 4 miliony kopii na konte, aspon podle steam spy. Nevim me ten hate na nej prijde dost velkej, ale mozna to je tim ze tech lidi co ma hru je proste strasne moc, tak pak i maly mnozstvi pusobi velce. Kdyz by se clovek ridil selskym rozumem, rekl by ze blbe hry se tolik prodat nemuze.)
@MickTheMage (20.05.2016 13:34): Na 'dexe mám konto len od 2013 a väčšinou tam trolím, pravý oheň a síru chrlím na Bethesdu už od 2008 (F3) na NMA!

Argument, že bez Todda by nebol FNV, je naivný. O fallouťácke IP sa uchádzala napríklad aj Troika, ako potvrdil Boyarsky, možno by sme teda mali plnokrvného Fallouta 3 od pôvodných autorov alebo aspoň od niekoho kompetentného, ak by sa Bethboys držali bokom.

A dvojku som pokritizoval už pred pár rokmi aj tady na DH, Tul to vtedy nerozdýchal. o:-)
"Ty ctyri odpovedi co vzdycky mas vliv na to co se bude dit maji, nerikam ze vzdycky ale maji. myslim ze je dost rozdil kdyz dam odpoved A a dostanu ukol nebo kdyz dam odpoved B a dotycnej na me zacne strilet, za C se se mnou prestane bavit."

The dialogue system reaches its absolute nadir in those moments when you do not have a choice at all, but the game wants to pretend that you do; unfortunately, these moments are quite common in Fallout 4. For example, at various points in the Brotherhood of Steel storyline, the Brotherhood’s fanatical leader Elder Maxson will give you an order to do some righteous murdering. He will make clear that you are a soldier in his army (indeed, you have to swear an oath to be admitted), that your life belongs to his Brotherhood now, and that even the slightest hint of disobedience will see you severely punished. You can then choose to accept his order, you can politely, but firmly refuse it, you can say “But that's genocide! You're mad! Absolutely mad!”, or you can instead make a totally unrelated humorous remark. All of these options will lead to the exact same result: you get the quest added to your log, and Maxson will give you a promotion if you complete it.

I fully accept that most RPGs cannot account for every possible player choice, and I can understand that they will have to offer some choices that are cosmetic and have no actual effect on the game world. But to implement an action as significant as telling off your superior officer and disobeying his orders, and then immediately have him forgive you for this, and even give you a promotion - that's just brainless design. Why offer the illusion of choice if you immediately shatter it? Why not at least have Maxson be mad at you for a little bit, or reduce your reward for the quest? Why not implement any consequence at all? And this is not an isolated case!
-------------

Výborně napsáno a zdokumentováno, FO4 je jako RPG prostě ubohé. Jako explorativní střílečka je ok.
@Charllize (20.05.2016 13:07): "od plno lidi to schytavaji"
Od akych? Myslis to zanedbatelne percento hlasnych ludi, ktorych je pocut? Vzhladom na to, ze sa toho predalo mrte kusov, tak im to moze byt uplne fuck. Ak ludia budu nadavat a prejavi sa to aj na trzbach, potom by mozno Zenimax prehodnotil svoj nakup.

Tiez by som bol radsej keby nechali tuto znacku chcipnut a netvorili dalsie diely. Na druhej strane - pri ich hrani som sa bavil a nebyt toho, tak nemame inak skvely Fallout New Vegas. :) A co sa tyka Fallout 4? U toho som stravil peknych 80+ hodin a... bavil som sa a dobre. Avsak to, ze som ho este nedokoncil tiez o niecom vypoveda. :)

valcik - ja viem, ze si peceny-vareny na Codexe, ale ich demenciu sem tiez nemusis uplne prenasat ;) Jak keby povodny Fallout nemal v sebe fantasy prvky. O dvojke ani nehovoriac.

Btw. s tymto viac-menej suhlasim. Mozno do prcic starnem, ale uz sa chcem pri hrani len bavit a nehrotit hovadiny :)
@valcik (20.05.2016 12:50): ja osobne si myslim ze nejvetsi chyba bethesdy byla koupit tuhle znacku, delaji si to pak po svem a a od plno lidi to schytavaji jak malokdo. Ja jsme nikdy nebyl nijak extremni fanda falloutu, samozrejme prvni a druhej dil jsou legendarni hry kde se o kvalitach neni moc treba bavit, a kdyz jsem je kdysi hral tak me bavily. Ale uplne klidne bych se bez dalsich dilu obesel. Ale kdyz uz je teda Bethesda dela, tak si to rad zahraju, a ano, vyhovuje mi ze jsou to vlastne prevelecene TES, ktere me vzdycky bavily. Nejsem si uplne jisty kdyby fallout pokracoval ve sve izometricke podobe jestli bych ho vubec hral. A nejde jen o fallout me moc tyhle navraty ke korenum hrani uz neberou, starych her jsem hral desitky a jelikoz se cas krati tak cas radsi venuju necemu novejsimu.

Bethesda ma ve svojich hrach plno nesmyslu, ale vzdycky tam stravim stovky hodin, proste to tak je a rad se jejich her vzdycky zastanu:)
@valcik (13.05.2016 18:39): nevim me to prijde jako haterskej nesmysl od nekoho kdo tu hru bud nehral, nebo ji hral jen povrchne, myslim ze se to objevilo kratce po vydani tenhle obrazek. Ja mam zkusenost jinou. Samozrejme propracovanost rozhovoru se nemuze s New vegas merit, ale zcela urcite to neni tak ze mas jen moznost ANO/NE.
Ty ctyri odpovedi co vzdycky mas vliv na to co se bude dit maji, nerikam ze vzdycky ale maji. myslim ze je dost rozdil kdyz dam odpoved A a dostanu ukol nebo kdyz dam odpoved B a dotycnej na me zacne strilet, za C se se mnou prestane bavit. jasne ze to mohlo bejt lepsi, ale plno veci kolem Falloutu 4 je ze staje..hejt musi bejt:)
Mimochodem dneska vychazi Fra harbor DLC :)
Diky nove Survival obtiznosti zvyšuju hodnoceni na 100%. Jaka to skoda ze tohle nenapadlo Bethesdu uz ve Skyrimu. Samozrejme F4 by se dalo par věci vytknout, ale ja jsem s nim ted naramne spokojen:)
@Garret (30.04.2016 01:27): Jo, jsem rad ze se nenechali ovlivnit lidma co skuceli ze to chteji jinak (lehci) .

Za par dnu vychazi Far Harbor, frekvence DLC je dost vysoka az se cloveku vtira domenka ze to museli mit z velke casti hotove, obvzlast u toho Far Harboru. Doufam ze to za tech 600 bude stat.

Ocekava se ze rozlohou bude velke, vetsi nez Shivering Isles. Coz je trapas, protože Shivering Isles zrovna rozlohou moc velke nebyli, to uz třeba Dragonborn byl vetsi. Zase nejakej novinar něco nekde slysel a dela z komara velblouda a Shivering v zivote nehral. A zbytek hernich webu to poslusne papouskuje:)
Tak Survival už je final. Save systém nechali tak. Ale stejně ho budu hrát :)
@Garret (21.04.2016 08:57): No tak by se save automaticky smazal po nahrani. Ale mas pravdu, urcite by si nekdo savy kopiroval a tak podobne. Hmm..asi bude nejlepsi kdyz to nechaji byt jak to je, ono tech posteli a matraci je ve hre docela dost. Autosave v urcitych chvilich by mohl fungovat, ale stejne by dochazelo k prusvihum, kdyz by clovek treba hodinu hledal material a pak treba spadnul z mostu:)