Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

tak jsem to zkusil - koupil jsem si na gogu - a mále jsem se lek že mi zase nepůjde jako třeba Shadow Warrior 2 - zase mi to tam hlásilo nějakou chybu s nějakým kernelem 32, že nemůže najít nějaké knihovny nebo co, ale na podruhé už se to spustilo.

Ale pak mi zase nešla spustit ta aplikace na úpravu herních souborů - zase podobný problém - tak jsem hru zkopíroval na disk a ty soubory upravil na jiném počítači s W 8, uložil a pak jimi nahradil ty soubory hry v mém PC s W Vista - a rychle jsem zkusil odklikat ty dialogy abych viděl jestli se ty potréty změnily - povedlo se - vím že můj a těch prvních dvou možných společníků se změnily úspěšně.

- ale ta kamera je nějaká divná nějak se cuká nebo se hejbe moc rychle nebo ujíždí kam nechci.
Cthulhu, jak chorý musí být mozek toho, kdo má dnes Visty?!
Jo, on to píše Rudax, aha.
Zkoušel jste někdo měnit ty portréty - jde to udělat i gog-verze? (chci si tam totiž případně koupit, protože nevím jestli mi ta hra ze s týmu půjde i na W Vista, když tom tam nepíšou, ale na gogu to píšou že to W Vista podporuje), sehnal jsem si už i jiné portréty pro všechny společníky kromě toho černocha, podařilo se mi najít docela dobrej portrét místo tý "usměvavý zlatovlásky"

v PST byly ty souboje svižný a zábavný, tady to takhle zmršili asi kvůli tomu že to chtěli dát taky na nějaké ty konzole, kde myš není asi běžná.
@Sadako (05.03.2017 22:16): Však jo, někdo radši jablka, někdo hrušky. Mně zase ta forma vyhovuje. Navíc, 3rd person v settingu My Little Pony by zkrátka sežralo zase úplně jiný finance než takováhle "jednoduše malovaná" hra.
@Sadako (05.03.2017 22:16): Jestli si teda myslíš, že jsem špatnej v angličtině, tak si to myslí, mně je to fu(c)k, já se nebudu dohadovat

mně stačí, jak o mých schopnostech smýšlí ti, co mi za překládání platí

@Widl (05.03.2017 00:31): Já bych popravdě nejvíc docenila, kdyby se to drželo především atmosférou, tématem (ne stejným, ale řekněme něčím na běžné poměry PC her hlubším), dobrými nápady a kvalitou textů.
A fakt by se mi líbilo, kdyby trochu dokázali využít novějších multimediálních technologií, on ten PST ve své době pochopitelně nebyl oldschool. Zkrátka mě dost drtí to trvání na určitém druhu formy, přes kterou nejede transsibiřská magistrála, inač nož.
Pro mě totiž ta forma zas tak důležitá není. Kdyby to hodili jako 3rd person v settingu My Little Pony a zvládlo to mít dobrou atmosféru, téma a hloubku jako Torment, ručičky jim budu líbat.

@Matthias (04.03.2017 18:00): Mno, nerozumět sem tam slovu a stěžovat si, že ta angličtina je nějaká moc těžká je dost rozdíl. Zrovna angličtina je poměrně příjemný jazyk v tom, že pokud máš aspoň nějaký slušnější pasivní level, dá se celkem dobře číst kdeco, protože zvládáš dovodit z kontextu a neznámá slova si holt najdeš.

Ovšem, budu si radostně, krutě & netaktne pochybovat o jazykové úrovni kohokoli, kdo na téma Planescape vypustí něco jako:
plane = sféra
scape = něco jako cestování/utíkání
volně přeloženo "cesta po sférách" nebo "útěk napříč sférami"
...zatím mi Numenera připadne trochu taková chaotická. Není k tomu manuál nebo něco?:) Evidentně mi quick tips zatím nestačí :))

Jaj proč jsou ty boje na tahy? Proč to nemůže být jak v PlaneScape?:)

Jinak to, že tam není dabing způsobuje, že mám tendenci si texty číst nahlas a pak mě po hraní bolí v krku :(
Mně přijde, že všichni ti duchovní nástupci pokulhávají rovněž v hudbě. U každé z Infinity her si vybavím přinejmenším pár zajímavých motivů, ale z PoE leda matně téma, co hraje v hráčově tvrzi (protože je okopírované z Pána prstenů), z Tyranny vůbec nic, a tady mě při prvních pár hodinách hraní taky nic nezaujalo. Tak snad se to zlepší.
@Jab (05.03.2017 08:21): "Commoners" nechť ozvučeni nejsou a dejme tomu i v rámci vedlejších questů ať to není. Ale hlavní dějová linie a družníci, tam to být musí a pro mě jde o výrazné mínus"

Pak se ale ozývají celkem smysluplné hlasy že to působí dost debilně, když některá postava mluví, a jiné ne. A úplně kompletní dabing být nemůže, protože to je prostě realita, čím víc textů je ve hře, tím je dabing dražší, a zároveň tím hůř se hra prodává.
Mě už tedy tihle "duchovní nástupci" pijí krev. Ať si vymyslí něco vlastního a nekopírují i debility předchůdců. A hernajs v roce 2017 má mít RPG prostě víceméně kompletní dabing. "Commoners" nechť ozvučeni nejsou a dejme tomu i v rámci vedlejších questů ať to není. Ale hlavní dějová linie a družníci, tam to být musí a pro mě jde o výrazné mínus (stran vtáhnutí do děje).

Všechny ty EE verze, PoE i Numenera... Je opravdu tohle potřeba? IE hry rozhodně "nepředčí" jejich kopie.
@Sadako (04.03.2017 17:53): Moje srdéčko naopak plesá a kvituje, že se to těch mantinelů "duchovního nástupce" drží. Multimediální zobrazení nechme jiným koním s mnohonásobně vyšším rozpočtem.
@Sadako (04.03.2017 17:53): Na tom začátku vím o čem mluvíš.
No, největší nedostatek tohohle se objeví až potom, co objevíš "Meres", tam se v určitých segmentech hra vyloženě změní na vizuální novelu. Netrvá to ale nikdy moc dlouho, pár minut, hodně čtení.

Angličtina je tu bohatší než je ve hrách zvykem, ale nic komplikovaného nebo těžkého to není. Naopak je to dobře, čte se to líp.
@Sadako (04.03.2017 17:53):

Ano, v těch úvodních textech se občas sešly v jednom odstavci třeba i tři slova, který mi byly cizí. Hlavně já překládám jen určitý oblasti a ty oblasti se určitě netýkají nějaké knižní nebo archaické anglicky nebo jaký prvky se v Numenera vyskytují (překládám software by the way). Připadá mi silně nefér z tvé strany a vyloženě netaktní na základě toho zpochybňovat mé lingvistické schopnosti a zkušenosti jako celek, byť i pochopitelně mám velice daleko k dokonalosti a nepochybně se v mé oblasti najdou jedinci na mnohem vyšším levelu.
@Matthias (28.02.2017 21:30): To si děláš prdel, že jo. S tím, žes překladatel a máš problém s angličtinou v Tides of Numenéra. Protože jestli ne, tak bych tě nenechala přeložit ani návod k použití hrnku na čaj.

Mě tam zatím nejvíc sejmulo, že pár úvodních textů bylo tak nějak na úrovni horší fanfikce, doufám, že to bylo ojedinělé zakolísání, zatím to vypadá, že ano.
A musím se přiznat, že je mi strašně líto, že se v tom "duchovní následovník" furt drží kulis, takže to je pořád izometrické, pořád to pracuje spíš s textem než s vyloženě multimediálním zobrazením - máme sakra rok 2017, jsou jiné možnosti.
@AlieN (04.03.2017 16:06): Tady z většiny asi stojí, zatím mluvím s každým a o všem a nějak mi to nepřijde zbytečný. Jasně, bez spousta věcí by šlo jít v klidu dál, ale já si to čtu rád, tak nějak si to rád představuju a ten svět mi to doplňuje.
Zdá se mi to nebo množství textu je zde úplně extrémní? Se teď úplně bojím na někoho kliknout, protože i ze zdánlivě bezvýznamného sopla okamžitě vypadne halda textů a nastane zákys na místě :-)
@MickTheMage (03.03.2017 19:24): Však já vím, já ti rozumím. Já jsem je hned přesvědčil, aby šli kopat hlouběji a neohrožovali město a žádné padání budov se nekonalo. Takže nevím, jaké NPC ti tam popadaly do smrti.
@Shoggot (03.03.2017 19:21): Ani nie tak samotne stichi - ale to, ze kopu sposobi zrutenie dalsich budov. Otazka je, ak by som im kopanie zatrhol skor, ci by to zabranilo zruteniu tych budov. A spolu s budovami zahynie par NPC, ktore by ti tusim mohli dat nejaky quest.
@MickTheMage (03.03.2017 19:16): Jo, některé questy jsou časově senzitivní v tom smyslu, že nebeží čas, ale že když se člověk párkrát vyspí, tak holt čas uplyne. Druhý případ je třeba odsouzenec na náměstí, co vím. O stichách jsem nevěděl, že jsou časované.
Sorry vecni nespokojenci, ale toto je skvela hra. Uz davno som nehral RPG, ktore ma nenuti bojovat na kazdom rohu a kazdom kroku. A ked aj nastane boj, clovek bojovat nemusi. Aka lahoda, aka skvela vec! A ostatne veci su tiez zatial hodne fajn, graficka stylizacia, postavy co som stretol, riesenie situiacii...

Len jedna vec, niektore vedlajsie questy su casovo senzitivne. Ergo nieco sa stane a to vam potom znemozni pristup ku questom. Resp. minimalne o jednej takej situacii viem... A to je vlastne aj otazka, ci by sa tomu dalo zabranit, keby som situaciu so stichami (?) riesil skor a rychlejsie. Kedze to bolo to, co sposobilo zrutenie budov a odstranilo niekolko NPCciek.
@MCZ (03.03.2017 17:28): Parafráze to docela je, ale zrcadlová. Tématika se tam řeší dosti podobně, ale obráceně. A stejně tak mnoho tropů, témat a významových soustav P:T je tam obráceno a zrcadleno.
Ne, že bych při množství toho volného času rozehrání nějakého RPG vůbec zvažoval, ale jednou věcí mě tenhle nový Torment naprosto odrazuje už od vývoje - zápletkou. Tvůrci si mohli vymyslet naprosto COKOLI, místo toho ale příběh zní jen jako parafráze na PST. To samé v trochu jiných barvách. To se mi moc neslučuje s titulem spirituálního nástupce.

Je mi jasné, že jednotlivé části vyprávění budou třeba nějak originální nebo tak (ne, že by se to ale dalo čekat...) a určitě nejsem jediný, koho tohohle napadlo (kdoví, beztak jsem to tu už někdy psal), ale prostě se přes to nějak nedokážu přenést.
@Jab (03.03.2017 14:55): Snad jsem ho i dohrál, ale je to už řada let. Pět nejméně. Pamatuju si jen určité úseky, zejména ty sevřenější lokace typu Dead Nations, plus obrysově ještě několik zásadních momentů. Právě proto, že na to mám tak mlhavé vzpomínky, by asi Planescape: Torment stálo za opakované rozehrání.

Ne vždy se mi ale v poslední době všechno sejde, abych si mohl dovolit věnovat čas ve větším měřítku nonstop nějakému masivnímu titulu, proto se rozhoduji, který z těch dvou si mám při nejbližší příležitosti zahrát (jako první). Ani jedna z těch her jistě není taková, že ji lze odložit a po určitém čase se k ní vrátit.
@Bellerofontes (03.03.2017 14:50): odkaz

---
citace recenzenta ze steamu:
P.S.: No Morte = no successor to PST, spiritual or not. The game world wins the prize of extra-crazyness, but its not Planescape. I hear they cut Morte, aka Oom, out of the game during development. Probably done by the same guy who designed that first room
@Bellerofontes (03.03.2017 14:50): Esli si původní nehrál, tak imho není o čem přemýšlet. Stačí si porovnat jejich hodnocení na gog. U Numenery jsem už naopak rozhodnut minimálně si počkat na pár patchů. Pak už to dám. Přežil jsem koneckonců příšerný engine NWN2.