@kuler91 (29.07.2017 14:53): ja to navrhoval od zacatku, jasne jsem napsal ze bych to radsi nerozebiral, pac jsem presne cekal ze to doapadne podobne jako ted. Prijdou lidi co si zijou v nejaky ty svoji bubline a zacnou moralizovat jak se vubec nic nedeje a ze jsme vsichni idioti. Polibte mi sos, jdu neco hrat.)
Diskuze
Pls neřešte sračky ...
Jaká to ironie. Všichni tady mluví o zásazích SJW a jak do všeho kafrají a přitom jdou slyšet v drtivé většině jen hloupí konspirační teoretici, kteří prostě "ví", že v "této hře" hrajeme za ženu/černocha/gaye jenom kvůli tomu, aby SJW zavřeli hubu. Slyšeli jste třeba o tvůrčí vizi? Nebo je hraní za ženskou postavu útokem na vaši křehkou mužnost? Proč se to vůbec řeší?!
Jděte někam, nehledejte za vším konspiraci a příště zkuste používat hlavu, než napíšete podobné kraviny.
Jděte někam, nehledejte za vším konspiraci a příště zkuste používat hlavu, než napíšete podobné kraviny.
@special_plan (29.07.2017 13:30): Lidi se na internetech chovají jako dobytci kvůlivá 'spravedlnosti a veřejnému dobru'.
ed: Na nic se nedívej, je to bordel a ztráta času.
ed: Na nic se nedívej, je to bordel a ztráta času.
@Charllize (29.07.2017 13:27): A konkrétněji?
@special_plan (29.07.2017 13:11): najdi si gamer gate a sleduj stopy. A pozor at se ti neudela spatne:)
@Charllize (29.07.2017 13:10): To mi vysvětli, jak se to tebe jako hráče může osobně dotknout?
@special_plan (29.07.2017 12:14): tak plno lidi to tak nevidi ale jen do te doby nez se jich to osobne dotkne;)
@Charllize (29.07.2017 11:25): OK, myslel jsem to spíše obecně jako odpověď na to, proč to dříve nikdo neřešil. Dříve tady prostě chyběla veřejná diskuze o tom, co a jak hry zobrazují. Že toho někdo využije k prosazování vlastní agendy, je dost možné, ale rozhodně to samo o sobě nevidím jako negativní jev.
@special_plan (29.07.2017 11:21): Opravdu netuším, v mé agendě není "monitorování aktivit SJW" ať už je to mysteriózní "SJW" cokoliv/kdokoliv. Spíš reakce na to, co psal Phoenix - "ale na západě je něco podobného obrovská negativní reklama". V předchozích dílech to byla určitou skupinou lidí (recenzenti? :) myslím jedna z nejvíce kritizovaných oblastí. Zatímco násilí je "cool" a "in" (i když paradoxně mi přišel W3 méně brutální než předchozí díly - sice je tam více "krvotrysků", ale méně "skutečného" násilí - v podstatě "jen" pogromy v Novigradě).
K Hellblade - třeba délku zachrání replayabilita (sice bych na to v tomhle případě nesázel, ale jeden nikdy neví).
K Hellblade - třeba délku zachrání replayabilita (sice bych na to v tomhle případě nesázel, ale jeden nikdy neví).
@special_plan (29.07.2017 11:21): to bych nerekl. Rok 2007 to byl xbox 360.... mainstream jak prase. Spis jeste nebyl tak masove rozsireny internet a plno cvoku nemohlo svoje blaboly tak snadno prosazovat.
@7c (29.07.2017 11:10): Za přístup k nahotě v USA (předpokládám, že to je pro tvůrce největší trh) můžou taky "SJW"?
@Charllize (29.07.2017 11:11): Před 10 lety nebyly (AAA) hry takový mainstream jako dnes.
@Charllize (29.07.2017 11:11): Před 10 lety nebyly (AAA) hry takový mainstream jako dnes.
@special_plan (29.07.2017 11:04): Witcher 3 není západní hra. Na západě by si něco podobného nikdo vyrobit netroufl.
Nestačí sledovat #GamerGate, změnu stylu Bioware (v čele s idioty typu Manveer Heir nebo Jennifer Hepler), aféru kolem PewDiePie a další podobné záležitosti v západní kultuře jako celku, aby člověk pochopil, jak funguje následná autocenzura?
Nestačí sledovat #GamerGate, změnu stylu Bioware (v čele s idioty typu Manveer Heir nebo Jennifer Hepler), aféru kolem PewDiePie a další podobné záležitosti v západní kultuře jako celku, aby člověk pochopil, jak funguje následná autocenzura?
@special_plan (29.07.2017 11:04): jo, ale ani se neda rict ze by to w3 prospelo. Pred 10ti lety by si toho nikdo nevsimal.
@special_plan (29.07.2017 11:04): Tak nepotopili, ale určité "podivnosti" tam do očí bijí docela solidně - každý farmář/farmářka/prostitut/ka nosí "trenky" i do sauny, a násilí > nahota/sex.
@Phoenix (29.07.2017 10:48): Jako potopili například The Witcher 3? Vždyť ta hra vyloženě propadla po těch článcích o tom, že v ní nejsou žádní černoši.
AAA produkce a autorská díla... aha.
AAA produkce a autorská díla... aha.
@Fritol (29.07.2017 10:31): Proč by a priori mělo něčeho takového přibýt (her, kde člověk může hrát za ošklivce, debila či psychopata je také málo a nikdo se nad tím nepozastavuje)? Když budou chtít tvůrci takové hry vyrábět, tak je vyrábět budou a pokud ne, tak ne. Krása svobodného trhu spočívá v tom, že když jeden kravaťák řekne očividný nesmysl typu "hry s hlavní hrdinkou nemají šanci na úspěch", tak přijde jiný kravaťák, který řekne "hoši, cejtím díru na trhu" a trhne balík.
Tyto věci "se řeší" tak, že nepočetná, ale hlasitá partička pošuků šikanuje každého s trochu jiným názorem, což já osobně za řešení nepovažuji (znovu podotýkám, že problém, který dotyční řeší, už hezkých pár let neexistuje, pokud vůbec kdy existoval).
Já mám osobně ve hrách rád pestrost (v party-based RPG vyrábím party ženské chlapi napůl a různé rasy), jenomže krom RPG výběr pohlaví až na nepatrné výjimky neovlivňuje lautr nic (že bude v cutscene ženská místo chlapa je strašně nepodstatné). Takže budu klidně hrát za chlapa další stovky her.
@Charllize (29.07.2017 10:34): To je přesně ta medvědí služba, o které jsem mluvit. Reakce nemála lidí místo "autorské dílo" bude "ustupování vyděračům". Což by před deseti lety nikoho ani nenapadlo (a v případě Hellblade tak vůbec být nemusí). Není to holt poprvé (ani naposled), co různí dobroserové dosáhnou pravého opaku toho, co hlásají (ale zase budou moci díky grantům napravovat společnost o to déle a radostněji).
@JohnCZ (29.07.2017 10:36): Zajímá. U nás to není zatím zase takový problém, ale na západě je něco podobného obrovská negativní reklama. Bavíme se o tom západě, kde je běžné, že studenti protestují proti příliš mnoha bílým mužům, o kterých se musí učit (a univerzita se jim místo toho, aby je za tak donebevolající absenci myšlení prostě vyhodila, ještě omluví a začne upravovat osnovy). Bavíme se o tom západě, kde studenti fyzicky napadnou sociologa, protože pravda se nevchází do jejich pokřiveného vidění světa.
https://www.theatlantic.com/politics/arc ... ech-violence/518667/
A takových věcí Ti dohledám miliardu. Takže to vývojáře zajímat musí, jinak se vystavují riziku, že SJW prostě jejich hru potopí.
Tyto věci "se řeší" tak, že nepočetná, ale hlasitá partička pošuků šikanuje každého s trochu jiným názorem, což já osobně za řešení nepovažuji (znovu podotýkám, že problém, který dotyční řeší, už hezkých pár let neexistuje, pokud vůbec kdy existoval).
Já mám osobně ve hrách rád pestrost (v party-based RPG vyrábím party ženské chlapi napůl a různé rasy), jenomže krom RPG výběr pohlaví až na nepatrné výjimky neovlivňuje lautr nic (že bude v cutscene ženská místo chlapa je strašně nepodstatné). Takže budu klidně hrát za chlapa další stovky her.
@Charllize (29.07.2017 10:34): To je přesně ta medvědí služba, o které jsem mluvit. Reakce nemála lidí místo "autorské dílo" bude "ustupování vyděračům". Což by před deseti lety nikoho ani nenapadlo (a v případě Hellblade tak vůbec být nemusí). Není to holt poprvé (ani naposled), co různí dobroserové dosáhnou pravého opaku toho, co hlásají (ale zase budou moci díky grantům napravovat společnost o to déle a radostněji).
@JohnCZ (29.07.2017 10:36): Zajímá. U nás to není zatím zase takový problém, ale na západě je něco podobného obrovská negativní reklama. Bavíme se o tom západě, kde je běžné, že studenti protestují proti příliš mnoha bílým mužům, o kterých se musí učit (a univerzita se jim místo toho, aby je za tak donebevolající absenci myšlení prostě vyhodila, ještě omluví a začne upravovat osnovy). Bavíme se o tom západě, kde studenti fyzicky napadnou sociologa, protože pravda se nevchází do jejich pokřiveného vidění světa.
https://www.theatlantic.com/politics/arc ... ech-violence/518667/
A takových věcí Ti dohledám miliardu. Takže to vývojáře zajímat musí, jinak se vystavují riziku, že SJW prostě jejich hru potopí.
@Charllize (29.07.2017 10:34): Takhle ovlivňovany jsou jen velké produkce, v životě jsem na tyhle věci nepomyslel u menších her. Vlastně mě to nikdy nenapadlo ani u těch ačkových, je mi to tak nějak jedno dokud se nepřimotám do nějaké diskuze na internetu. :D
@Charllize (29.07.2017 10:34): A ono vážně někoho názor takových skupin zajímá? *sigh*
@Fritol (29.07.2017 09:48): nejde o silne zenske postavy. Jde o to ze v dobe heavenly swordu byla ta zrzka dilo tvurcu a clovek vedel ze to neni ovlivnene podivnostma co propaguje nejaka internetova skupina lidi ktera ma takovou moc ze jsou tvurci priposrani aby je to neurazilo a jejich hru nezacli vlacet internetovym bahnem. Taky radsi hraju za zensky, na chlapa koukam kazdy rano v zrcadle :)
@Phoenix (29.07.2017 10:14): Jo, s tím souhlasím. Ovšem i když se tyhle věci teď řeší, tak mi nepříjde, že by her s ženskýma hrdinkama přibylo co se ačkové produkce týče.
I když mi na tom moc nesejde ve výsledku, tak zcela upřímně hraju raději za ženu a vítám každou takovou novou hru. Za chlapa jsem hrál už stovky her... Samozřejmě ale nechci, aby to bylo vynucené.
I když mi na tom moc nesejde ve výsledku, tak zcela upřímně hraju raději za ženu a vítám každou takovou novou hru. Za chlapa jsem hrál už stovky her... Samozřejmě ale nechci, aby to bylo vynucené.
@Fritol (29.07.2017 09:48): Já netvrdím, že to je případ Ninja Theory (ustupování SJW co se týče pohlaví hlavní postavy). Tvrdím, že je třeba toto (stejně jako další designérská rozhodnutí) nechat čistě na vývojářích a nemontovat se do toho z dobroserských pozic lidí, co chtějí přepisovat realitu tak, aby více vyhovovala jejich pokrouceným představám. Pokud budou chtít vývojáři z nějakého studia tvořit hry, kde nebude jediná ženská nebo naopak jediný chlap (jediný běloch / černoch / vidící člověk), je to čistě jejich věc.
Osobně nemám absolutně nic proti hraní za ženskou postavu, jen tvrdím
a) že takových her byly mrtě už před dvaceti lety
b) že to má většinou nulový dopad na cokoli
c) že se SJW vlamují do dokořán otevřených dveří a provádějí neskutečnou medvědí službu, protože to, co dříve nikdo neřešil (u NoLF se rozhodně žádná debata typu "no jo, musela tam být ženská, jinak ..." nerozvinula), dnes funguje jako červený hard na býka. Po milionté uměle vyrobené #něcoGate kauze i lidi, kteří jinak reagují zcela racionálně, budou na hlavní hrdinku v libovolné hře reagovat stylem "no jo, už se zase ustupuje těm SJW idiotům" (přestože s tím tentokrát tito nemusí mít nic společného). Podoba s "černochem v letáku" (kterého by před deseti lety také nikdo neřešil) neúmyslná či pouze náhodná. Přesně takovýmto neustálým opakováním totálních nesmyslů a lží se z racionálně uvažujících lidí různí xeno/mysogino/raso vyrábějí, aby bylo v zápětí proti čemu bojovat (něco podobné popisoval už Eric Berne v Jak si lidé hrají).
Osobně nemám absolutně nic proti hraní za ženskou postavu, jen tvrdím
a) že takových her byly mrtě už před dvaceti lety
b) že to má většinou nulový dopad na cokoli
c) že se SJW vlamují do dokořán otevřených dveří a provádějí neskutečnou medvědí službu, protože to, co dříve nikdo neřešil (u NoLF se rozhodně žádná debata typu "no jo, musela tam být ženská, jinak ..." nerozvinula), dnes funguje jako červený hard na býka. Po milionté uměle vyrobené #něcoGate kauze i lidi, kteří jinak reagují zcela racionálně, budou na hlavní hrdinku v libovolné hře reagovat stylem "no jo, už se zase ustupuje těm SJW idiotům" (přestože s tím tentokrát tito nemusí mít nic společného). Podoba s "černochem v letáku" (kterého by před deseti lety také nikdo neřešil) neúmyslná či pouze náhodná. Přesně takovýmto neustálým opakováním totálních nesmyslů a lží se z racionálně uvažujících lidí různí xeno/mysogino/raso vyrábějí, aby bylo v zápětí proti čemu bojovat (něco podobné popisoval už Eric Berne v Jak si lidé hrají).
@Phoenix (29.07.2017 09:26): Jasné, na to něco pravdy je, ale jsem si jistý, že tohle není případ Ninja Theory. Nemůžeš říct, že u nich to byla jiná doba, prostě měli vždycky silné ženské postavy když škrtneš DmC, což byla zakázka. Právě kdyby v DmC najednou hráls za ženskou, tak by šlo říct, že zasahovali "SJW debilové", ale jinak indie vyvojařům nikdo nic nenařizuje...
@Fritol (29.07.2017 05:59): to byla jina doba. Phoenix to celkem dobre vystihnul..
@Fritol (29.07.2017 05:59): To je bohužel jeden z nesmyslů dnešní doby (kvóty na všechno).
Než se s tím začalo bláznit, tak vznikaly často celé série s ženskými hrdinkami (NoLF, Metroid, Tomb Raider, Giana Sisters, Gill of the Jungle nebo Portal) nebo alespoň zajímavé samostatné hry (Oni nebo třeba Heavy Metal F.A.K.K. 2). Nikdo to neřešil.
V drtivé většině RPG s jednou postavou je možné si vybrat, v party based člověk hraje za nějak namíchanou partu (kde je jednopohlavnost a stejná rasa u všech často spíše nevýhoda), ve které mohou být silné ženské postavy, submisivní ženské charaktery (a totéž platí samozřejmě pro mužské postavy). V drtivé většině ostatních žánrů na pohlaví hrdiny absolutně nezáleží, protože nemá žádný dopad na hru (zejména na herní mechanismy).
Pak se do toho vložili SJW debilové a začali soukromé firmy šikanovat a nařizovat jim, jak má vypadat jejich produkt, místo toho, aby sami vyrobili zajímavou hru s ženskou hlavní hrdinkou. Protože generace sněhových vloček, který ví houby, umí houby a její jediná schopnost je cítit se uražena (a následně se pokoušet za pomoci státu příčinu svého uražení vytěsnit z reality).
Pevně doufám, že v Hellblade vývojáři vědí co dělají, a ženská hrdinka tam bude mít svůj smysl.
Než se s tím začalo bláznit, tak vznikaly často celé série s ženskými hrdinkami (NoLF, Metroid, Tomb Raider, Giana Sisters, Gill of the Jungle nebo Portal) nebo alespoň zajímavé samostatné hry (Oni nebo třeba Heavy Metal F.A.K.K. 2). Nikdo to neřešil.
V drtivé většině RPG s jednou postavou je možné si vybrat, v party based člověk hraje za nějak namíchanou partu (kde je jednopohlavnost a stejná rasa u všech často spíše nevýhoda), ve které mohou být silné ženské postavy, submisivní ženské charaktery (a totéž platí samozřejmě pro mužské postavy). V drtivé většině ostatních žánrů na pohlaví hrdiny absolutně nezáleží, protože nemá žádný dopad na hru (zejména na herní mechanismy).
Pak se do toho vložili SJW debilové a začali soukromé firmy šikanovat a nařizovat jim, jak má vypadat jejich produkt, místo toho, aby sami vyrobili zajímavou hru s ženskou hlavní hrdinkou. Protože generace sněhových vloček, který ví houby, umí houby a její jediná schopnost je cítit se uražena (a následně se pokoušet za pomoci státu příčinu svého uražení vytěsnit z reality).
Pevně doufám, že v Hellblade vývojáři vědí co dělají, a ženská hrdinka tam bude mít svůj smysl.
@Charllize (28.07.2017 22:10): Prvotina tohoto studia má taky hrdinku a v Enslaved sice hraješ za chlapa, ale má to dost výraznou vedlejší ženskou postavu. Opravdu bych se nebál, že je v Hellblade ženská protože by tam být musela (Nebo o co ti jde). Prostě ji tam chtěli.
@SilentWolf (28.07.2017 23:08): Přesně, když člověk sledoval ty četné "dev diaries", kde člověk sledoval s jakou pílí hru skládají kousek po kousku, nemůže jim nefandit a na hru se netěšit. Asi má nejočekávanější hra tohoto roku. Jdu do toho day one. :)
@kuler91 (28.07.2017 21:54): Mě na tom (vedle toho, že si to nebude hrát na něco obřího) láká nejvíc asi ta spolupráce odborníků.
"While we’ve seen a few interviews with the game’s developers, OPM spoke with Paul Fletcher, psychiatrist and professor of Health Neuroscience at University of Cambridge. Fletcher has been consulting on the project, helping to ensure the portrayal is accurate.
He reflects on the experience of working with game developers, and Ninja Theory in particular. He also explains how Hellblade could be helpful in teaching its audience about hallucinations, not exactly as an empathy game, but as a visceral, immersive example of a very specific experience."
Věřím teda, že na to neserou a alespoň trochu té autentičnosti to mít bude. Jako relativně mentálně zdravý a k tomu abstinent jsem na ty halucinace zvědav! :D
A pokud to bude alespoň z 20% připomínat Silent Hill 2 tak jim odpustím co udělali s Vergilem v DMC.
Ale i tak čekám na recenze. Poslepu do toho nejdu.
"While we’ve seen a few interviews with the game’s developers, OPM spoke with Paul Fletcher, psychiatrist and professor of Health Neuroscience at University of Cambridge. Fletcher has been consulting on the project, helping to ensure the portrayal is accurate.
He reflects on the experience of working with game developers, and Ninja Theory in particular. He also explains how Hellblade could be helpful in teaching its audience about hallucinations, not exactly as an empathy game, but as a visceral, immersive example of a very specific experience."
Věřím teda, že na to neserou a alespoň trochu té autentičnosti to mít bude. Jako relativně mentálně zdravý a k tomu abstinent jsem na ty halucinace zvědav! :D
A pokud to bude alespoň z 20% připomínat Silent Hill 2 tak jim odpustím co udělali s Vergilem v DMC.
Ale i tak čekám na recenze. Poslepu do toho nejdu.
@7c (28.07.2017 22:22): to bych radsi nerozebiral, a bud rad ze ti to uniklo:)
@Charllize (28.07.2017 22:10): Jaká herní emancipace? Něco mi ze současné herní scény uniklo (jsem pravda herně pár let zpět, ale pomalu to doháním)?
@kuler91 (28.07.2017 21:54): me spis desi ta holka v hlavni roli, dneska je trochu o strach takovyhle hry hrat, pac v ramci herni emancipace tam muze bejt takovejch hoven ze se clovek boji to vubec zapinat, a prave ten radoby umeleckej podtext tomu dava docela slusny podhoubi:) Ale treba ne, kdo vi..treba v Horizonu s tim ani moc neprudily, aspon tu chvili co jsem to hral.
@Charllize (28.07.2017 21:44): Já toho čekám spíše trochu uměleckou hrou, popravdě dodnes nevím, co přesně od toho čekat a jak se to bude hrát, ale vypadá to slibně ... Rozhodně od toho nečekám žádné jatka a souboje budou tvořit pravděpodobně menší část hry.
Tohle mít 10 hodin nebude, počítal bych s takovou větší jednohubkou 5- 6 hodin ... Ta kamera je tak určitě schválně, souhlasím s tím, že pohled kamery není ideální, ale určitě to můj záměr a nevadí mi ... Velkou RPG hru bych tak určitě odmítal hrát, ale tady s tím nebudu mít určitě problém.
https://www.youtube.com/watch?v=nfiS_PV3V-4
Já jim jako fandím, je tohle trochu zvláštní počin a přeju jim úspěch, protože pokud to bude mít úspěch a bude pecka, tak příště bychom mohli dostat větší AAA hru.
Tohle mít 10 hodin nebude, počítal bych s takovou větší jednohubkou 5- 6 hodin ... Ta kamera je tak určitě schválně, souhlasím s tím, že pohled kamery není ideální, ale určitě to můj záměr a nevadí mi ... Velkou RPG hru bych tak určitě odmítal hrát, ale tady s tím nebudu mít určitě problém.
https://www.youtube.com/watch?v=nfiS_PV3V-4
Já jim jako fandím, je tohle trochu zvláštní počin a přeju jim úspěch, protože pokud to bude mít úspěch a bude pecka, tak příště bychom mohli dostat větší AAA hru.
Hmm. Spinava holka mlati neandrtalce. Kamera je moc blizko. Porad prsi a je tam tma. To se dneska lidem libi, je to gritty. Herni doba 10 hodin? Souboje vypadaj docela dobre, ale opet je kamera moc blizko, jestli tam bude vic nepratel bude problem, a taky trvaj zbytecne dlouho. Celkove se mi to moc nelibi a zrejme me ani nebude zajimat pribeh nejaky spinavy holciny.
Do tohoto 100 % půjdu, také doufám, že to nezklame :)
@pajmič (26.07.2017 19:34): Vypadá skvěle, žadny HUD a ty hlasy co ji napovidaji při soubojích, to je super. Akorát se mi nelíbí ty poletující znaky a cypoviny všude, snad to neni v cele hře.
@SilentWolf (09.06.2017 06:34): Jedna vlaštovka :D
@Jack_Dark (08.06.2017 22:50): vidis. Tuhle letos zarucene dohraju a nezustane jen u resident evilu 7. :-D
@Jack_Dark (08.06.2017 22:39): Vzhledem k předchozím hrám to myslím není překvapivé.
Hmm herní doba mezi 6-8 hodinama to jsem teda čekal delší.
@Fritol (07.06.2017 21:57): Nebo u Life is Strange, chce to jen chtít. :)
No snad se to povede, fandím tomu od oznámení.
Jop, i v tom novém traileru to nakonci říkají. Ale nějaká limitka by snad časem být mohla.. něco jako Cosmic Box u třetího Samorosta. :)
@RNDr. Gunár Pavel (07.06.2017 21:43): Kdesi bohužel psali, že nemá být ani krabička. :(
Stále doufám v nějakou pěknou limitku. :)
@Fritol (07.06.2017 20:43): Ten citát by to chtělo v plném znění, takhle to nedává úplně smysl. :)
"So, a game that is AAA quality, but half the size, half the prize - and the freedom to take a creative risk because we don't have to sell millions to make up the development cost"
"So, a game that is AAA quality, but half the size, half the prize - and the freedom to take a creative risk because we don't have to sell millions to make up the development cost"
@SilentWolf (07.06.2017 20:38): Není nad čím být zarazený... Ta cena byla plánovaná od začátku. Jak sami řekli. "half the size of a AAA game, but sold at half the price".
Mě zarazila cena. A doufám, že to není předzvěst nepovedené hry. Těším se taky moc.
Ta prázdná diskuze se mi nelíbí, tak jen prohlásím, že se těším jak malý.