Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Tulareanus (18.11.2024 13:04): Ano, to chápu a taky se mi to líbí. Nicméně bych od takto jinak chytře napsané hry očekával trošku víc odhalení motivací ústředních postav. Takový Atramor v porovnání třeba s Changing god byl z mého pohledu napsán ne moc do detailu a celkově dost povrchně, a asi u něj jsem měl největší pocit, jak kdyby ze hry byla nějaká podstatná část vykrojena.

Zkrátka jsem se trochu v závěru hry ztrácel ve své vlastní identitě, což samozřejmě může být způsobené mou nepozorností, ale myslím, že jsem prozkoumal všechno, co hra nabízí a ani tak se mi to v závěru celé hezky nespojilo jako třeba v případě Planescape a pak jsem z toho dospěl k rozhodnutí, které vůbec nereflektovalo můj dosavadní průběh a identitu mé postavy.
@Le0nidas (komentář): Inak k tomu, kto je vlastne záporák a kto je dobrý. Myslím, že to bol zámer autorov, aby to bolo ambivalentné a boli tam rôzne motivácie, ktoré neboli úplne povrchné alebo zlé rozhodnutia motivované dobrými úmyslami. V tomto sa mi to páčilo.
Má táto hra HW problémy, lebo prvý krát, keď som si v menu setupoval grafiku tak sa mi zasekla a iba sa točilo .W10 koliesko (QHD), asi o týždeň som to spustil zase a menu už išlo, ale po spustení hry ako som prešiel úvodným pádom, tak ako som sa objavil ako ovládaná postava tak som klikol a natvrdo sa mi zresetoval PC????, Je problém rozlíšenie, hrali ste to niekto v QHD, alebo 1080p? neviem v čom je problém, ale nejaký je.

Mám práve skôr modernejší HW (CPU+GPU+RAM sú relatívne High aj v tejto sekunde + čisto Nvme SSD-čka všade)
Jsem asi ve druhý lokaci a wtf? Popravují tam nějakýho člověka za zradu a nějakej týpek z davu mi jako úplně cizímu člověku vypráví, že to vlastně udělal on a jestli bych nepomohl:D
@Adieu (10.09.2020 13:12): Měl jsem to podobně, přišlo mi to celé hrozně nekonzistentní (celý ten svět, prostě mi přišlo, že to nedrží pohromadě a co víc, nějak mě ani moc nezajímal). Pořádně mě to začalo bavit až v té poslední lokaci, která měla už jakáž takáž pravidla ...
@Adieu (10.09.2020 13:12): Přesně. Dvakrát jsem za ty roky Numeneru rozehrál, pokaždé jsem se pár hodin prokousával tím intenzivně nezábavným úvodem, načež jsem pak rozehrál nějakou jinou hru a k Numeneře už se nevrátil.
A mňa to bavilo, ale nepristupoval som k tomu ako k duchovnému nástupcovi P:T, lebo to je veľké bremeno, ktoré to štúdio a hra nevie niesť, ale ako samostatná hra ma to bavilo, hoci občas bolo naozaj množstvo textov vyčerpávajúce, našťastie si to tempo človek volí sám, ale je pravda, že hoci som sa extrémne bavil najmä svetom a jeho fascinujúcim lore, niektoré herné mechanizmy mi prišli pod množstvom textu zanedbané a to nie z hľadiska vývoja, ale, že sa k ním človek vlastne málo dostáva. A hre by naozaj prospelo aspoň trochu viac dabingu na osvieženie. Takto je nadabovaný (bez preháňania) len rozprávačov krátky úvodný monológ a úvodna veta jednotlivých potenciálnych spoločníkov, čo je brutálne málo.
@AlieN (10.09.2020 13:02): Já přestal hrát hned v prvních lokacích, kdy jsem zjistil, že nemohu ujít ani dva kroky, aniž by na mě nevypadly nekonzistentní výplody grafomanů. Tempo skutečně vražedné.
Numenera na gogu za cca 11 euro. To už je imho dobrá cena pro každého, kdo ještě nehrál. :)
@Tulareanus (10.06.2018 23:25): To, ze to islo ukradnut cez prehliadku viem, tak som to aj urobil. Ale uz teraz neviem (resp. si nepamatam) ci sa mi to podarilo aj vratit. Btw. tiez som absolvoval do nejakych 5 subojov a teda, vobec mi nechybali :)
@MickTheMage (08.06.2018 10:54): Nedopatchovali, presne tým spôsobom, ako to píše Jab, som ten quest splnil rovno po vydaní. Ja som mal inak počas hry menej ako 10 súbojov. Je možné, že ich bolo cca 5-6. Ku koncu hry mi už trochu chýbali, ale chcel som sa udržať v roli, ktorú som si zvolil a radšej som to všetko riešil diplomaticky.
@Jab (komentář): Podobně i kvituji s povděkem, že de facto nebylo nutné bojovat. Pravděpodobně jsem absolvoval tak do deseti až dvaceti soubojů za celou hru. Ze začátku byly pro mého intelektuálně zaměřeného Posledního Odštěpka trochu problematické, později jsem si mohl ve hře dělat, co jsem chtěl, neb jsem měl nejlepší výbavu u sebe i ostatních (a bez potíží jsem tak mohl mít v partě i jinak slabou Rhin) a k tomu hafo mocných cyphers. Do statů jsem od jisté doby neinvestoval a i tak jsem měl dohromady asi 57 bodů (asi dvakrát více než můj nejlepší družník) při maximální dosažené „úrovni“ (Tier 6). Můj poslední Odštěpek tak mohl procházet hru z velké části beze spánku, což mi zjednodušovalo plnění questů, jež byly (do jisté míry) omezeny časově. Chvíli jsem se cítil naštván, že souboje ke konci přibývají, ale i tak byly jednoduché a povětšinou šlo v jejich průběhu ukecat jejich účastníky, aby se přidali na vaši stranu. Nic tak nebyl problém a opravdu nehrozila nějaká forma grindu.

To by me cert vzteky odnesl kdyz tohle ctu :)
@Jab (08.06.2018 08:21): Hmm, mozno to nejako neskor dopatchovali, pretoze ja ked som to hral, tak po ukradnuti pri prehliadke mi to tiez tusim neslo. Na druhej strane, to bolo tak davno, ze netusim :) Ked ste sa tu s Tulareanusom bavili o koncoch, zistil som, ze si uz houby pamatam :D
@MickTheMage (07.03.2017 20:00): Btw tohle jde řešit ukradnutím Cortexu při prohlídce, kdy i zjistíš lokaci té jejich planety. Pak to řekneš kapitánovi, ten to chce ověřit a zjistí, že Cortex je fuč. Přiznáš se ke krádeži, na chvíli mu jej vrátíš s tím, že už jej stejně nepotřebují. On to uzná, lokaci ověří, Cortex ti vrátí a pak všichni zmiznou.
Btw vzhledem k tomu, co je Sorrow za mrchu a kolik už zničila civilizací, které počaly špásovat s Tides, tak si skoro myslím, že její zničení je nejlepší konec. Další volbou by bylo spojení odštěpků do Matkiny nebo Miiky. Každopádně ten konec stran Sorrow a její motivace by potřeboval doplnit dost "detailů". V tom strašení následky rozhodnutí je docela povrchní. Až jsem ji měl tendenci moc nevěřit. Což bylo víceméně správně.
Dohráno. Podle toho konce/konců byl můj Odštěpok aj celkem úspěšný "dobrák" a svět tak neskončil ve svrabu. Btw co s tím mečem, co vám dá Rhin? Zbytek hry jsem jej měl v inventáři jako quest item...

Jo a za Rhin velké plus Rothfussovi. :)
@MickTheMage (02.03.2018 16:38): No, pred a počas KS kampane pre druhý Wasteland sa na strane inXile pravidelne skloňovali silné slová ako Fallout, alebo Jagged Alliance 2 a nakoniec im to spravilo medvediu službu. W2 som nedohral, ale súbojový systém som si ošahal a od komplexnosti alebo zmyslu pre detaily v JA2 je to vzdialené na kilometre.. Už len taká maličkosť, že v JA2 si dali záležať na vzdialenostiach a odstreľovač so spotterom dokáže popraviť súpera na vzdialenosť, ktorú neprebehne ani počas piatich ťahov, urobí svoje. Prepracovaný systém plíženia, viditeľnosti a šírenia hluku počas noci alebo v tme, záplavu technických a funkčných (!) detailov vo výzbroji a mnoho ďalších vecí netreba s W2 vôbec porovnávať, kto tieto dve hry hral, vie svoje. Fargo mal zostať na svojom pieskovisku a porovnávať s prvým Wastelandom, tým by nikoho nesklamal.
Jsem stále v tom prvním městě, asi to bude dlouho trvat, než se z něj dostanu, ale můj "Posledný odštěpok" už má v tides cca dvakrát více než ostatní parťáci (na začátku Tier 2 tuším 27). I tak jsem rád, že jsem absolvoval zatím jen dva souboje, páč v nich mi pokaždé na první pokus chcípne. :)

Parta zatím Rhin, Aligern a Erritis. Tybira jsem zkoušel, ale těhle "not to much daring rogue" typů už mám z RPG docela dost, tak jsem jej vyměnil. S Callistege holt budu hrát někdy jindy. Koukal jsem na Matkinu a ten její koncept se mi líbil, chtěl jsem ji vyměnit za Aligerna. Ale pomalu mu u mě stoupá oblíbenost, tak ještě uvidím. Rhin si nechám. To bych Rothfussovi neudělal. A Erritis je taky fajn. :)
Kdysi byla izometricka RPG mym oblibenym zanrem, predevsim starsi tituly na Infinity Engine plus prvni dva Fallouty. Rad bych jednou dohral NWN (uz kvuli Bioware) a NWN2, ale neni cas, neni chut. Novy Torment jsem backnul. Bohuzel jsem jeste nedohral ani Pillars of Eternity (nahral jsem 15 hodin, ale budu to muset rozjet znovu kvuli jakemusi bugu, ktery byl pozdeji opraveny, ale save uz je poskozeny. I kdyz ze bych z toho byl nejaky odvareny...). Wasteland 2 jsem jeste ani nekoupil. To same Tyranny, popravde me ani jedno z toho moc nelaka...

Krome toho, kdyz mam denne maximalne dve hodiny na hrani, rozehravat RPG se mi fakt nechce...
@Ronik (02.03.2018 17:04): Keby Torment neštylizovali do duchovného nástupcu PS:T, tak by to hra mala jednoduchšie, no na druhej strane, by asi toľko nevyzbierali. Nevýhodou je aj to, že najlepšia časť hry a asi aj "najplanescapovejšia" bloom je v poslednej tretine hry. A veľa ľudí jednoducho zavrhne hru skôr, lebo to nie je ako ich modla, čo je škoda, lebo Torment je samostatne dobrou hrou. Ďalšie bremeno následníctva je podobné a preto aj ten hate (s ktorým samozrejme nesúhlasím) ako keby sa teraz niekto rozhodol natočiť remake prvého Godfathera alebo vydať pokračovanie Dark Side of the Moon od Pink Floyd. Na niektoré veci sa neoplatí siahnuť, pretože takmer nikdy, nech už by bol výsledok sám od seba fakt kvalitný, tak vo svetle svojho duchovného predchodcu neobstojí.

Inak gameplayovými prvkami Torment miestami dosť zlyháva, ale práve príbehom a settingom si to pravidelne zachraňuje, škoda len, že sa fakt niekde po ceste tak trochu zabudlo na to RPG - tá zložka ostala nevybalancovaná a nedomyslená.
@Ronik (02.03.2018 16:24): Ani ja s tými tvrdeniam aboslútne nesúhlasím, práve InXile je jedno z mála študií, ktoré si dávali veľké bacha na to, čo sľubovali a potom to aj veľmi systematicky plnili.

U Tormentu jediné, čo by som im vytkol, bolo to, že niektoré stretchgoaly do hry nedali a komunikovali to príliš neskoro s backermi (ako veľmi mi to teraz pripomína Warhorse :) ), napriek tomu, ak sa dobre pamätám, narozdiel od Warhorse nechali ľudí zrušiť backing, ak tak chceli a mnohé veci (blob + codex) do hry pridali post launch, takže aj v tomto u mňa dobré.

Toto bola ich druhá KS kampaň, a napriek tomu, že W2 zvládli na jedničku, z TToN sa poučili a pri BT4 a W3 boli oveľa konzervatívnejší a celistvejší v tom, čo sľubovali (nemali také rôznorodé stretchgoaly, ako v TToN, aby sa im to jednoduchšie menežovalo).
@MickTheMage (02.03.2018 16:38): To s tebou samozřejmě souhlasím, ale můžeš si to celkem často přečíst v negativních recenzích na Steamu nebo Metacriticu, o RPG Codexu nemluvě :) A můžem si sice myslet, že tyhle reakce nemají žádnou vypovídající hodnotu (nemají), ale to by je musel vyvážit pozitivní press odjinud, který u Tormentu moc nepřišel a po té první vlně hysterie to stejně všude zůstalo v žlutých číslech.
@Tarhiel (02.03.2018 15:50): Mě osobně je to celkem fuk, ale pořád bys našel lidi, co jim nemůžou odpustit tu poněkud nezvládnutou Kickstarter kampaň a mají pocit, že se Fargo a spol. prostě přiživují na dobrém jménu starých značek. Normálně to nemá smysl řešit, ale zrovna Torment to odnesl celkem hodně a třeba recenze na Steamu se z té prvotní vlny hatu dodnes nevzpamatovaly.
@Ronik (02.03.2018 13:41): Ja myslím, že prinajmenšom na DH sa fanúšikova PST nájdu, ale z nejakého dôvodu hru ešte nehrali - ja napríklad z úplne proazického - zatiaľ som nedohral tú, čo mám rozohranú :) No určite sa k nej rád dostanem.
Odlišnosť od TT.N očakávam, teda že sa dá vykecať z väčšiny súbojov je skvelé. Ale moc som nepobral, prečo by niekto odmietal k´hrať TToN kvôli InXile?
@SilentWolf (02.03.2018 12:36): I když mě Torment bavil, tak zrovna companioni mi až na dvě výjimky (Rhin a Erritis) přišli celkem slabí. V kontrastu se světem kolem nich byli moc "normální" a každé druhé NPC má nějaký zajímavější příběh, navíc (až na Matkinu) nebyli skoro navázaní na příběh a hlavní postavu, což je hlavně v porovnání s Planescape velká škoda.

A co se týče důvodu, proč se o Numeneře moc nemluví, tak podle mě je to prostě proto, že až na příběh není moc co o čem mluvit - RPG systém i díky možnosti vykecat se z 99% soubojů nehraje velkou roli a souboje za moc nestojí, tak je každý rád přeskočí a zbyde jen ten příběh. No ale ten je zastíněný svým vzorem, kterému je až moc podobný a nevyrovná se mu, takže ho těžko doporučit třeba někomu, kdo PST nehrál a může využít enhanced edice. Výsledkem je hra jen pro skalní fandy žánru/PST, kterých ale nejspíš moc není :/ A i když tady PST má velkou oblibu, ne každý musí mít zájem o Numeneru (ať už kvůli té přílišné podobnosti nebo kvůli inXile).
@SilentWolf (02.03.2018 12:57): To ešte nemôžeš povedať, dvojka ešte nevyšla :)
Ak Pillars 2 bude mať tie námorné bitky dobre zvládnuté, môže to byť skvelá hra - vždy si pri pirátskej tematike spomeniem na nepodarený Risen 2 :)
@Tulareanus (02.03.2018 12:55): vsak na tu Matku jsem taky moc zvedavy. Ale spis ten uprednostnim to Tyranny.

Ale v klidu, zas zacnu cist gamebook Lone Wolfa brzo a budu mit slinu na RPGcka. To Pillars dam. Ale dvojka se mi nelibi :( :( prostredim.
@SilentWolf (02.03.2018 12:36): Edér a Aloth sú napísaní fajn, Kana ma moc nebavil. No najlepšie mi prišli napísani Durance (Toho by si mal mať ešte pred Kanom) a Grieving Mother. Tie napísal Chris Avellone.

@Drolin (02.03.2018 12:34): Nový zážitok nie je kontextuálne podmienený novej hre. Ak hral niekto nejakú hru v mladosti a zahrá si ju o desať rokov, mohol nadobudnúť skúsenosti a inteligenciu na to, aby v tom mal nový a iný zážitok. Nie je to nič neobvyklé pri vrstevnatom diele. Niekedy je aj na škodu stále sa hrnúť rýchlo za novými zážitkami a neužiť si alebo neprežiť podrobne ten jeden zážitok. Človek tak môže byť novice of everything, master of none.
@orromis (02.03.2018 10:23): V kontextu toho, že by si ten čas věnoval novému zážitku to myslím ztráta času je (tedy raději nově něco třeba horší a neokoukané než znovu něco výborné). Ale s vydáním EE se do PST také plánuji pustit, ale tedy až po Tyranny, Pillars, Decadnece, Divinity 1 a 2...
@Tulareanus (02.03.2018 11:55): Nevím. Asi tyhle "pocty legendám žánru" nemohou úplně v mém hodnocení uspět, neb hned vyhazují oknem originalitu. PoE mě ale jednoduše moc nebaví. Dungeony jsou celkem otrava bez velkých nápadů, soubojový systém také nic moc, příběh a dialogy max v rovinách nadprůměru. Působí to fakt jako základní kostra hry, kterou musí dodělat scénáristé a grafici. Hrál jsem to s čím dál většími přestávkami. Přestal jsem, když jsem zjistil, že mě už vyloženě otravuje i hudba v hlavním menu. :l

Každopádně teď chci dohrát druhého Witchera a pak Numeneru.
@Tulareanus (02.03.2018 11:55): Bohužel to vidím dost podobně. Pillary měly dobrou atmošku, plus Obsidian fakt umí psát, protože dialogy tam jsou na skvělé úrovni, ale celkově to působí tak nějak nemastně neslaně. S Tyranny pro mě zabodovali mnohem víc, a to je to hra mnohem kratší a limitovanější. Možná je to tím settingem, svět v Pillars mi moc zajímavý nepřišel, naproti tomu štrádat se po zemích zbídačených mocným zlým Overlordem, kterému navíc sloužím, mi přišlo super. :)
@Jab (02.03.2018 07:38): Prečo si na moje pillarsy tak zlý? :( Anyway, je to stále individuálne - a to nepíšem ako nejakú výhovorku, ale ako dôvod, že napr. Silent Wolfa to môže (ale nemusí) tak baviť ako mňa.

No a ten čas - tento rok som na tom o čosi lepšie než ten minulý, tak uvidíme koľko toho stihnem. Určite chcem dohrať Wasteland 2, potom ma čaká Pillars 2 a absolútne netuším, kedy by som sa dostal k Divinity hrám, hoci viem, že sú to super hry a mal by som si ich zahrať. A to tu mám ešte Might & Magic X a nebavíme sa o iných herných žánroch. Stratégie tu mám niekoľko rokov "shelved" len kvôli tomu, že som si povedal, že fú, tak tieto trvajú najviac času, k tomu sa tak skoro nedostanem.
@Drolin (02.03.2018 08:50): Pro mě hraní her vícekrát není ztráta času, hlavně to pro mě úplně není jen volnočasová aktivita a koníček (a třeba rozdíl toho, jak jsem to vnímal před lety a jak to vnímám teď má celkem vypovídající hodnotu).
@orromis (02.03.2018 06:53): Já hrál PST ještě v 9. třídě po přijetí na gympl, kdy bylo nejvíce volného času - takže nějaký pátek to je také a určité pochybnosti o tom, jak jsem PST chápal, zde jistě jsou :). Ale tedy, než hrát něco dvakrát, to si raději zahraji něco nové, čím bych "neztrácel čas".
Je to tim casem. Me treba lakaji modernizovane izometricke tituly. Koupil jsem si Pillars of Eternity i Tyranny. Jenze nez jsem se s k nim vubec dostal, tak vyslo Divinity Original Sin 2. Torment me zase laka tim, jak je netradicni.

Zatim to vypada tak, ze po Nieru mozna rozjedu Tyranny, protoze jsem si dal predsevzeti, ze nez vyjde cestina pro Original Sin 2, musim dohrat bud Pillars nebo Tyranny. A Tyranny me momentalne laka vic. Uz jen mozna kvuli tomu, ze Pillars bude mit dvojku a upsal bych se tim rovnou na dve hry.

A verim, ze drtiva vetsina lidi, co kdysi ty izometricke hry hrala, na tom bude s tim casem podobne.
@Drolin (01.03.2018 21:09): Podle Colina McComba má herní scénář přes 1 200 000 slov. Mělo by to pro srovnání být více, než měl Planescape: Torment (1 052 000 slov).
Shoggot, 26.02.2017, zdroj
@Tulareanus (01.03.2018 20:52): Jo jo, textem a obsahem ke čtení je všeho dost (možná jsem někde čet, že to má stejně slov nebo více jak PST?), nicméně lokací je málo - ne že bych si pamatoval, kolik jich bylo v PST, ale co si pamatuji tak určitě podstatně více, o srovnání s BGII ani nemluvě. Škoda, že nevzniklo to větší město v poušti.
@Drolin (01.03.2018 20:33): Krátkosť Tormentu je individuálna - steam mi ukazuje 59 hodín pre jeden playthrough bez návodu. Odpočítať môžem od toho asi dve hodiny, kde som skúšal viaceré možnosti a potom loadol. Prejdené by som mal mať všetky sidequesty okrem dvoch spoločníkov, čo mi do počtu spoločníkov nevychádzalo a samozrejme tie sidequesty, ktoré sa navzájom vylučujú, ale zvyčajne šlo skôr o ten istý quest s iným záverom.
@orromis (01.03.2018 20:31): Na druhé hraní PST ani také nemyslím, ač bych rád, nicméně Torment je naštestí docela krátký a docela plný zážitek, takže ten investovaný čas se myslím zhodnotí :).
Zajímavé, PST je tu 4. nejoblibenější hra a Torment má zatím (po roce) jen 20 hodnocení a pro mě překvapivě (po bundlu a ceně 15e) se zde více o hře nediskutuje.
Ok. Pořídil jsem si ve slevě na GOGu. :) Z peněz do wallet jsem přidal zbylé MaM, které ještě nemám (tedy všechny tam až na sedmičku).
@Zero (21.08.2017 11:36): Určite súhlasím s tým, že mohli a mali ísť viac do hĺbky, čo sa týka tides, celkom sympatické náznaky boli napr. u otrokárky, ktorá ťa poslala nájsť Rhyn a nakoniec bola castoff alebo u veliteľa žoldnierov v Bloome, kde si ho vedel vlastne "namotivovať". Tak či tak beriem, že tides v podstate nie je ani tak nový prvok ako len iný spôsob spracovania presvedčení z D&D a podrobnejšie rozdelenie Dark side a Light side zo star warsu, čo je škoda.

Čo sa týka utrpenia ľudí v Sigile, to už z teba asi skôr hovorí nostalgia. Inak by to bolo porovnateľné s ľuďmi v Bloome, kde veľa z nich niečo stratilo a žilo na pokraji zúfalstva alebo boli tak trochu "mimo" z toho, ako zažili nejakú traumu alebo im chýbala nejaká vlastnosť.
@Tulareanus (21.08.2017 08:20): Ohledně Tides - Jasně, je to důvod, proč Sorrow loví hrdinu a všechny ostatní Castoff. To je podstatná věc. Ale přitom ve hře samotné nemají skoro žádné využití. Je poměrně málo příležitostí, kdy se dají využít Tidal Surges a občas to ovlivní nějaký dialog. V důsledku je hráč vůbec nemusí použít, vlastně se dá téměř celá hra projít, aniž by musel nějaké Tides řešit. Hra to kontruje "Ale Sorrow tě loví i tak, protože pomocí Tides ovlivňuješ lidi i když nechceš/máš je prostě v sobě". To je celkem ok důvod, ale chtělo by to v té hře nějak víc ukázat. Např. by zlá postava sama od sebe učinila něco altruistického, protože byl zrovna The Last Castoff poblíž, a hráč by si řekl "A sakra, ale já ho nechtěl ovlivnit".
Zkrátka mi přijde, že je to dost nevyužitý/nevysvětlený koncept na to, že jde o slovo v názvu hry.


No a s utrpením je to podobně - v Planescapu byl Bezejmenný doslova mučen svou minulostí, každý společník trpěl nějakým vnitřním konfliktem, rozporem, často také v souvislosti s minulostí Bezejmenného. I běžný Sigilský lid a další NPC měly často tragický a nepříjemný příběh.
Tady hlavního hrdinu v podstatě nic (až na Sorrow) netrápí, nemá žádnou minulost, a společníci, byť zajímaví, by podle mě lépe zapadli do Pillars či Baldur's Gate.

Zkrátka, i když je to bezesporu dobrá hra, zanechala mi v ústech hořkou pachuť, a to především kvůli tomu, že se neúspěšně snaží být novým Tormentem.
@valcik (21.08.2017 09:09): Hej, tí backeri mi tam tiež zavadzali.

Inak priehľadnosť objektov a zvýraznenie kontúr farebne sa dá nastaviť v boji - nepriatelia červenou, friendi zelenou.

Imho však hra zmysel pre detail má - bohatý lore je podávaný rôzne.
@Zero (18.08.2017 21:20): Za mňa asi dve veci - zmysel pre detail a odpadová výplň z kickstartera.

Súboje v Pillars tvoria podstatnú časť hry a na rozdiel od BG postrádajú detaily a prehľadnosť. Monštrá ako sú bludičky majú grafiku bez výrazných kontúr a navyše sa prekrývajú nielen medzi sebou, ale aj s objektami terénu. Hromadná bitka medzi stromami je neprehľadný bordel, človek nevidí jednotlivé monštrá a nemá predstavu o pohybe a činnosti svojich postáv, to je v hre postavenej na robustnom súbojovom systéme dosť na prd..

Potom tá nanútená kickstarterová vata. Ondřej je pekné české meno a v Trutnove sa predpokladám žije celkom dobre, nič proti Ondřejovi a Trutnovu, ale keď sa Ondřej z Trutnova objaví v mojom RPG medzi goblinmi a zlobrami uprostred fiktívneho sveta, dosť ma to vyrušuje. Backerov mali odmeniť špeciálnymi darčekmi mimo hru, to že ich nasilu nadrbú do hry je kontraproduktívne.
@Zero (18.08.2017 21:20): Súhlasím v určitých ohľadoch (väčšia hĺbka a lepšia hudba starých), ale ono aj v tom Tormente tie veci až postupne začnú pekne zapadať a ukazovať určitú hĺbku, aj keď nie všetky, niektoré sú fakt len divné zaujímavosti a tú hĺbku by si zaslúžili. No Tides si myslím, že hrali podstatnú rolu v tejto hre.
Dohráno. Bavilo mě to, ale v porovnání s Planescapem tomu podle mě chybí hloubka. Zatímco z Planescapu si pamatuju téměř každou vedlejší postavu, bavilo mě zjišťovat, jak sféry fungují, co všechno činil Bezejmenný v předchozích životech a podobně, tady jsem si nějak moc nevytvořil vztah ani k hrdinovi, ani ke světu. V Planescapu bylo všechno divné, ale zároveň to mělo hloubku, a tady mi přijde, že se autoři soustředili spíše na tu divnost.
A hlavně mi přijde, že ani "Torment", ani "Tides", které tvoří název hry, v ní samotné nehrají až tak velkou roli, jak by asi měly.

Nevím, čím to je, ale Pillars, Tyranny, ani nový Torment zkrátka na Planescape a Baldur's Gate nemají. Přitom těžko říct konkrétně, čím ty starší hry tak vynikaly. Teda, měly lepší hudbu, ale to není rozhodující faktor.
@Kvasa (02.05.2017 19:22): Napísať, že to majú zle, samozrejme viem, no neviem, ako im to principiálne pomôže, korektúru im robiť nebudem, na to nemám čas. Už i tak mám niekoľko mimopracovných neplatených aktivít, kde tú pomocnú ruku dávam. :)
@USER47 (02.05.2017 19:05): "Analfabeti" se do toho hrnou, protože se jedná o nadšence, kteří vědí, že když si to nepřeloží sami, tak to za ně nikdo jiný neudělá. U neznámých raritních filmů je to úplně běžné. Dělají to zadarmo v prvé řadě pro sebe. A když to pak zveřejní na internetu, tak platí už jednou řečené - lepší špatný překlad než žádný...
@RXQ79rudax (02.05.2017 19:09): Prekladáš to strašne strojovo, občas si tam netrafil slovný druh, napr. si tam mal príslovku a použil si prídavné meno. Ale hlavne tam udržuješ stále presne ten istý anglický slovosled a tým to pôsobí ešte neprirodzenejšie a monotónne.
@Gordon (02.05.2017 19:03): Analógia je rovnaká pri všetkom, či už je to nábytok, auto, koncert, hra. Rozdiel je len v tom, akú to má u teba váhu. Keď je niečo zlé, tak (ne)dôležitosť danej veci kvalitu nezvýši. V tomto prípade to práve pre fakt, že hra je na texty zameraná, vyslovene znehodnocuje zážitok.

@BINGMAN (02.05.2017 19:04): Ani ja nikoho nenútim, aby to neinštaloval. To je úplne rovnaký argument. :) Nevidím však hlavne dôvod, zastávať sa nekvality.
@Gordon (02.05.2017 02:10): "...Držkovat prostě se ale musí, protože když se ti něco nelíbí... Tak držkuj, tím to zlepšíš..."

Já to zlepšovat nepotřebuju, mně je celkem jedno, kdo si kde šudlá jakej překlad. Jen se pozastavuju nad tím že se do toho vždycky nejvíc hrnou lidi, kteří neumí ani jeden z jazyků, do/z kterýho to překládaj. Viz. dlouholetá češtinová kariéra analfabeta Mrazíka apod. A oficiální překlady nejsou bohužel o moc lepší než ty amatérský. Aspoň že se většina her dá pořád sehnat bez tohohle zprasení.