Koukám, že poslední recenze jsou od lidí, co to opravdu hráli. Konečně se to stabilizuje.
Diskuze
Tak MEA už je na Origin Access (4€/měsíc)
@Ria Kon (25.09.2017 17:03): Ano, myslím.
@Gordon (25.09.2017 14:33): Já si stále nedokážu představit, jak by se nový ME mohl vrátit do Mléčné dráhy po trilogii. Prostě na konec ME3 se nedá navázat bez canonu (nemyslím to negativně, jen jako fakt). A k tomu se BioWare doufám nikdy nesníží.
Počkat.. ty tím myslíš Nexus tou "Citadelou"? Jestli jo, tak to máme velmi podobné naděje a touhy pro následující ME :)
Počkat.. ty tím myslíš Nexus tou "Citadelou"? Jestli jo, tak to máme velmi podobné naděje a touhy pro následující ME :)
@Ria Kon (25.09.2017 09:43): Jinak kdyby někdy byl další díl, bylo by pěkné kdyby třeba vynalezli nový hmotový vysílač a propojily tak tu novou rasu třeba s tou "Citadelou", Klidně by se to mohlo odehrávat třeba sto let po, navíc by to pěkně nastínilo nový příběh.
@Gordon (24.09.2017 14:36): Nejenom přecpané, ale taky proti lóru. Konečně nad tím taky někdo přemýšlel.
Maximálně by tam mohli nacpat ještě tak 1 rasu na úrovni středověku, ale to by zas mohlo dost obíhat od tématu. Nezapomeňte, že šlo o to vytvořit kontrast - jediná jiná rasa, kterou Angara objevili je roznesla na kopytech a teď dorazila hned celá aliance cizích ras.
Kdyby tu nižší rasu přidali, Angarové by buďto měli i tu dobrou zkušenost (což by nevytvářelo takové napětí) a nebo by sami byli částečně jako Kethi - conquerors (po ránu postrádám český ekvivalent -.-)
Maximálně by tam mohli nacpat ještě tak 1 rasu na úrovni středověku, ale to by zas mohlo dost obíhat od tématu. Nezapomeňte, že šlo o to vytvořit kontrast - jediná jiná rasa, kterou Angara objevili je roznesla na kopytech a teď dorazila hned celá aliance cizích ras.
Kdyby tu nižší rasu přidali, Angarové by buďto měli i tu dobrou zkušenost (což by nevytvářelo takové napětí) a nebo by sami byli částečně jako Kethi - conquerors (po ránu postrádám český ekvivalent -.-)
@Shoggot (24.09.2017 14:31): Prosté, moderní, lidové slovíčkaření. Ale děkuji ti za interesantní a zároven poučující fakt v oblasti medicíny, až se mi někdy roulouskne lebka, budu na to cestou do nemocnice myslet :)
@Gordon (24.09.2017 17:06): chápu....podle mně by stačilo rozšířit trochu mytologii systému(alespon doufám, že další díl je rozšíří...ano doufám že se v rozumné době dočkáme dalšího dílu)....
chyba je v tom, že původní mass effect se odehrával napříč galaxii....tady je jen heleus cluster.................chybí ta rozvětvenost milky way.......soustavy rozházené všude kolem...........
heleus cluster je relativně malá lokalita, kde toho ale navštívíme až zbytečně moc. a všude najdeme ty samá monstra...
chyba je v tom, že původní mass effect se odehrával napříč galaxii....tady je jen heleus cluster.................chybí ta rozvětvenost milky way.......soustavy rozházené všude kolem...........
heleus cluster je relativně malá lokalita, kde toho ale navštívíme až zbytečně moc. a všude najdeme ty samá monstra...
@Tyrael (24.09.2017 15:24): Já to myslel tak že by bylo ujeté mít v jedné hvězdokupě hned několik inteligentních ras, obzvlášt když si vezmeš že v reálu je nejspíš půlka naší galaxie totálně mrtvá. Je to prostě nereálné. Něco jako trilobity ano, inteligentní rasy vob jeden hvězdný systém fakt ne. Ty návrhy na více ras podle mě zanikly i s myšlenkou stovky planet.
Tak záleží...jak tomu dát správnou míru....ono by nevadilo vložit rasy na nižším stupni vyvoje....ale i tak s určitou důležitostí....technologie neni vždy nejdůležitější
Vecpat víc ras do jedné hvězdpokupy by bylo na druhou stranu trochu přecpané, nemyslíte?
@Shoggot (24.09.2017 14:31): tak zalezi v jakym kontextu se to slovo pouzije. Kdyz se tu bavi o andromede, jen debila by napadlo neco o frakture lebky, vid Shoggy:)
@pajmič (23.09.2017 19:32): @Paul (23.09.2017 18:51): Nic ve zlém, ale když už, tak PŮSOBIVÉ, ne impresivní. Já vím, že to překlápět z anglického "impressive" je lákavé a chápu to, ale v češtině když je většinou něco impresivní, tak to znamená vtlačené nebo vpáčené ve zdravotnickém slova smyslu, především u fraktur lebky.
@Paul (23.09.2017 18:51): To je vlastně to, co mě na Andromedě s tím zasazením do nové galaxie zklamalo nejvíc. Ten pocit promarněné příležitosti.
@Paul (23.09.2017 18:51): To je vlastně to, co mě na Andromedě s tím zasazením do nové galaxie zklamalo nejvíc. Ten pocit promarněné příležitosti.
@Paul (23.09.2017 18:51): Impresivní to je.
Teď mě napadlo, že z koncept artů Andromedy vyplývá, že tam mělo těch ras být podstatně více. A ta "inspirace" Protheany je dost zřejmá, co se týče Remnantů.
Teď mě napadlo, že z koncept artů Andromedy vyplývá, že tam mělo těch ras být podstatně více. A ta "inspirace" Protheany je dost zřejmá, co se týče Remnantů.
@pajmič (23.09.2017 18:12): žádný ohánění, je to fakt. Co Obsidiani za ten rok dokázali je dost impresivní. Bioware na originálu taky odvedli dobrou práci, ne že ne.
Ta nová galaxie..jak se to vezme. Rasy jsou stejný plus dvě nový (co jsou dost podobný a humanoidní), premisa s prothea..ehm, remnantem (jaardan? nebo jak se to jmenovalo) byla taky trochu zrecyklovaná.
@Charllize (23.09.2017 18:48): wat? Já jsem na nějakém seznamu? Já tě ignoruju jen když mě nudíš psaním kravin. Tak díky za info. Kwoky, wtf.
Ta nová galaxie..jak se to vezme. Rasy jsou stejný plus dvě nový (co jsou dost podobný a humanoidní), premisa s prothea..ehm, remnantem (jaardan? nebo jak se to jmenovalo) byla taky trochu zrecyklovaná.
@Charllize (23.09.2017 18:48): wat? Já jsem na nějakém seznamu? Já tě ignoruju jen když mě nudíš psaním kravin. Tak díky za info. Kwoky, wtf.
@Ronik (23.09.2017 18:45): me prijde ze si uz tak nejak zurim sam. Moji staly spolubojvnici Paul, Jab a Shoggy me zacli ignorovat pote co je kwoky vybral do seznamu exotu diky diskuzim se mnou. Maji posramocenou povest tak se snazi zjednat napravu:) Jen obcas ten Boda me posle slusne do prdele:)
@Charllize (23.09.2017 18:34): Klídek, tak jsem to nemyslel :) Jen se divím, že chceš začínat diskuzi na úplně stejné téma, jako teď zuří u F4 a která nikam nevede.
@pajmič (23.09.2017 18:42): nejspis, nebo se bali zbytecne a bylo by to dobry..risk je zisk nebo nic:)
@Charllize (23.09.2017 18:34): Já ti nevim, kdyby si byli jisti tím "No man sky" konceptem, tak by u něj zůstali až do konce.
@pajmič (23.09.2017 18:20): treba nebylo, treba by se konecne nekomu povedlo udelat generovanou hru ktera ma hlubsi zaklady:) Ale jak byva zvykem vsichni radoby herni designeri, programatori a scenaristi z diskuzi uz vedi sve:)
@Ronik (23.09.2017 18:30): copak mame spolu nejakej problem? :)
@Ronik (23.09.2017 18:30): copak mame spolu nejakej problem? :)
@Charllize (23.09.2017 17:32): No tak, snad nečekáš, že bys dostal odpověď, která by změnila tvůj názor :)) Jako by nestačila diskuze u Falloutu 4, smajlík s očima v sloup.
@Gordon (23.09.2017 18:17): Jsi zvrácený :D
@pajmič (23.09.2017 18:15): Dokážu si to představit. :)
@Gordon (23.09.2017 18:07): No, dělali, spíš se o to snažili. Naštěstí můžou být rádi, že něco rozumnýho uplácali za těch 18 měsíců. Dověděš si představit náhodně vygenerovanej mass effect? Tyjo, to by bylo Uberšaize.
@Paul (23.09.2017 18:03): No výborně, tak ted se budeš ohánět, že měli "pár" lidí v kanclu....to je opravdu, naprosto jedno. Kotory jsou obě super hry bez ohledu na okolnosti v jejich výrobě.
Univerzum opravdu nebylo v tomto případě moc pomocná berle, když se stěhovali do jiné galaxie, že? Engine sice měli, ale všechno museli dělat od základu. On je rozdíl když už děláš sequel na stejný tecnologii, na jaký běžěl originál nebo děláš všchno od znova.
Třeba první ME se dělal 3.5 roku a sequely měli o rok méně vzhledem k tomu, že nástroje, základy a technologii měli zmáknutou.
Univerzum opravdu nebylo v tomto případě moc pomocná berle, když se stěhovali do jiné galaxie, že? Engine sice měli, ale všechno museli dělat od základu. On je rozdíl když už děláš sequel na stejný tecnologii, na jaký běžěl originál nebo děláš všchno od znova.
Třeba první ME se dělal 3.5 roku a sequely měli o rok méně vzhledem k tomu, že nástroje, základy a technologii měli zmáknutou.
@Gordon (23.09.2017 18:07): No Man's Sky
@Paul (23.09.2017 18:03): Co dělali první tři roky?!
@pajmič (23.09.2017 17:54): vývoj, kdy měli v kanclu pár lidí, začal vskutku v říjnu 2003 a hra byla gold v listopadu 2004, o rok a jeden měsíc později. O dva měsíce jsem se seknul, sorry. Škoda že jim LucasArts neumožnili to vydat v 2005 jak měli slíbeno (ale nezaneseno do smlouvy), mohla ta hra bejt i dodělaná.
Kvality už jsou subjektivní, já mám rád obě hry, ale dvojku hodnotím, právě díky scénáři, výše.
Ten argument se dá stejně aplikovat na Andromedu. Engine měli, univerzum taky. A stejně to celý podělali a museli spíchávat poslední rok a půl.
Kvality už jsou subjektivní, já mám rád obě hry, ale dvojku hodnotím, právě díky scénáři, výše.
Ten argument se dá stejně aplikovat na Andromedu. Engine měli, univerzum taky. A stejně to celý podělali a museli spíchávat poslední rok a půl.
@Paul (23.09.2017 17:53): no budme presnejsi..jedine dve skutecne jejich hry jsou Alpha Protocol a Pillars..ten zbytek tak napul :)
@Paul (23.09.2017 17:34): To není pravda, vývoj Kotoru 2 započal v říjnu 2003, tedy před vydáním originálu, (16 měsíců) což je pořád málo, ale zase si tu prosím neupravuj píseček jak se ti to hodí :)
Ano, souhlasím, postavy byly lépe charakterizované a morality systém "méně" black/white, ale tím výčet "lepších věcí" nad originálem končí.
Standallone nebo expanze to máš jedno. Můj argument zůstává. Je lodický, že když máš již připravený základy a materiál, tak ti stavění baráku půjde rychleji. Koukni se na Witcher 3 datadisky :)
Apropo, vývoj se za posledních 15 let hodně změnil. Nemůžeš porovnávat Kotor 2 a Anromedu. Kotor 1 byl ve vývoji 3 roky. Kdežto dneska potřebuješ na AAA hru dělanou od píky dvakrát tolik času 5-6 let a 5x-10x tolik lidí.
Ano, souhlasím, postavy byly lépe charakterizované a morality systém "méně" black/white, ale tím výčet "lepších věcí" nad originálem končí.
Standallone nebo expanze to máš jedno. Můj argument zůstává. Je lodický, že když máš již připravený základy a materiál, tak ti stavění baráku půjde rychleji. Koukni se na Witcher 3 datadisky :)
Apropo, vývoj se za posledních 15 let hodně změnil. Nemůžeš porovnávat Kotor 2 a Anromedu. Kotor 1 byl ve vývoji 3 roky. Kdežto dneska potřebuješ na AAA hru dělanou od píky dvakrát tolik času 5-6 let a 5x-10x tolik lidí.
@Charllize (23.09.2017 17:49): KOTOR 2 a New Vegas potřebovaly pár patchů stejně jako Bethesdí hry, protože byly vydaný předčasně, což rozhodli publisheři. Zbytek her Obsidianu byl polished, aspoň tedy ty co jsem hrál - South Park, Alpha Protocol, Dungeon Siege 3, Pillars of Eternity.
Bioware je na tom podobně, až na Andromedu měly releasy v pohodě.
Bioware je na tom podobně, až na Andromedu měly releasy v pohodě.
@Paul (23.09.2017 17:41): tak bethesda samo bugy a nedodelky miva. Ale BW? Snad jen ta andromeda. Jinak si nevzpominam ze by jejich hry meli nejaky vyrazny potize. Sli v pohode dohrat day one. Coz se o Obsidianu neda rict ani nahodou.
@Charllize (23.09.2017 17:37): naštěstí ne o nic hůř než běžnej bethesdí či biowaří release
@Paul (23.09.2017 17:34): Tak, souhlasim, ze obe ty hry byly "spichnuty"...
@pajmič (23.09.2017 17:24): KOTOR 2 byl spíchnut za méně než rok a je to skvěle napsaná hra, lepší než originál (a mnohem lépe napsaná než MEA). New Vegas (což je standalone hra se 100 hodinovou herní dobou, žádná expanze, ač sdílí engine) byl spíchnut za 18 měsíců a platí pro něj to samé.
Co porad lidi na tom Obsidianu vidi..ach jo...(takovej ten smajlik s ocima v sloup)
@Paul (23.09.2017 17:05): Co zvládl? Kotor 2 byl ve stejném, ne-li horším stavu než Andromeda. Navíc tím utrpěla i hlavní dějová linka. Hra to ale byla ve výsledku skvělá a v několika aspektech překonávala originál. Alpha protocol: Totéž, v době, kdy ta hra vyšla byla prakticky nehratelná. Na New Vegas měli sice relativně méně času, new vegas ale zase byla expanze a hromadu věcí jim už (tooly, engine) udělala bethežda. Jediná bezproblémová obsidian hra je south park a to je 2D hra.
Tyranny a Pillars of Eternity jsem nehrál, takže nemohu soudit.
Tyranny a Pillars of Eternity jsem nehrál, takže nemohu soudit.
@montana (23.09.2017 16:49): ale jde, Obsidian to zvládl...a ne jednou :)
Ale je to dobřej článek, četl jsem ho už když vyšel a vysvětluje hodně.
Ale je to dobřej článek, četl jsem ho už když vyšel a vysvětluje hodně.
@Paul (komentář): Asi už to tu padlo a možná jsi i četl. Výbornej článek o vývoji Andromedy vysvětluje všechno, proč hra dopadla, tak jak dopadla.
Za rok a půl moc dobrej scénář napsat a "natočit" nejde :)
Za rok a půl moc dobrej scénář napsat a "natočit" nejde :)
@Paul (komentář): "Mr. Boring" :D Ironie že jeho loyalty mise která byla zábavná vůbec nebyla o něm.
A jo, taky jsem ho strašně nenáviděl. Škoda že Andromeda má jeho zlé dvojče. Vždycky přijde negr co zkazí srandu!
A jo, taky jsem ho strašně nenáviděl. Škoda že Andromeda má jeho zlé dvojče. Vždycky přijde negr co zkazí srandu!
@Paul (18.09.2017 19:02): osmdesat jo? dobry, libilo teda :)
Ale po dohrání teď konečně koukám na crowbcata a to je prostě bomba :D
https://www.youtube.com/watch?v=7KWkao73HuU
Samozřejmě, prakticky nic z toho jsem při hraní neviděl a cringy lajny jsem se taky snažil nevybírat..
https://www.youtube.com/watch?v=7KWkao73HuU
Samozřejmě, prakticky nic z toho jsem při hraní neviděl a cringy lajny jsem se taky snažil nevybírat..
@Gordon (18.09.2017 12:23): Dávám přednost Redditu. Xichtbůk je na mě moc intelektuální.
@Paul (18.09.2017 12:18): tak ten finální souboj mohl být lepší....hlavně archon mohl zůstat...a navodit drsnější atmosferu k pokračování
@pajmič (18.09.2017 11:52): Pokud nesleduješ fan stránky na fb o ME tak nejsi.
@M.a.t.t. (18.09.2017 10:42): ten souboj na konci to trochu srazil - Archon nebyl jako antagonist nic moc a ty jeho klišé kecy mi lezly na nervy, ale líbilo se mi že tam byl epilog po titulcích s takovým tím závěrečným poplácáním po zádech.
Btw něco mi uniklo, nebo ta questlajna s benefactorem a vyšetřováním co se stalo Jien Garson šla do ztracena (=dalšího dílu) ?
Jinak ta poslední zpráva Liary a slyšet ten zvuk reapeřího útoku bylo nostalgicky cool.
Btw něco mi uniklo, nebo ta questlajna s benefactorem a vyšetřováním co se stalo Jien Garson šla do ztracena (=dalšího dílu) ?
Jinak ta poslední zpráva Liary a slyšet ten zvuk reapeřího útoku bylo nostalgicky cool.
Jen jestli jim ve váčcích necinkají kapříci.