Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

To jako ve hře můžete házet hovna? Zkoušeli jste to na toho Hanuše?
A fakt mám pocit že u Warhorse ani nechtějí aby se to prodávalo - snad v každé velké hře chápou že je potřeba hned ze začátku nějak zaujmout, ukázat hru v co nejlepším světle. Takže kde začne KCD, která je plná nádherných exteriérů? No přece v hnusném vybydleném interiéru, který se díky mizerné optimalizaci seká víc než ty širé pláně venku, a první co tak hráče může zaujmout je to jak jsou ty jablka na stole ohavně polygonové, a mimika postav mrtvolná.
Být lama zvyklá jen na AAA hry, tak už v ten moment uvažuji o refundu.
@Luďa (13.02.2018 22:26): Jako áno. Ale bežte do prdele s tými masturbáciami ega. Niektorých ľudí proste zaujímajú iné veci než umelo vnútená challenge (príbeh, nejaký flow a tak), ktorá mala chcípnuť v momente, kde sa stal všeobecne technicky bezproblémové ľubovoľné načasované savy. Je dobrým zvykom to dnes riešiť práve cez tie obtiažnosti. Vávra radšej volí úplne dementnú a zbytočnú alienáciu pre časť hráčstva.
Když teda lidi s tou sejvovicí a lukem bez zaměřovače tak brečej, dal bych jim do hry na výběr obtížnost. Jedna by byla normál a druhá Panic (když už je tam ten achievment :D). Na panice by místo jedný sejvovice byla pinta malinovky a luk by měl laserovej zaměřovač. :)
Jinak abychom furt jenom nekibicovali - všichni, kdo dělali cutscény, jsou prostě borci. Ta jak táta s klukem kovají meč...to je prostě paráda. Už jsem to viděl tak pětkrát a furt nemám dost.

Jo a kdo to překládal do angličtiny? Fantastická práce. Plynulý, elegantní překlad, většinou lepší než původní čeština.

Jo a OST, no jednoznačně jeden z nejlepších herních soundtracků jaké jsem kdy slyšel. Neuvěřitelné. Prostě pár věcí se vám povedlo neuvěřitelně, všechna čest.
@AlieN (13.02.2018 22:22): spalo se na slámě, to bys zrovna Ty měl vědět :) nebo na peci. Nebo u zvířat, protože byla zima, atd. Postel neměl každej.

Jako ale ani těch kadiboud tam není tolik, kolik jsem myslel!
Hmm, hodinu ve hře, a už vidím tolik zbytečných opruzů které by bylo tak strašně snadné opravit... no aspoň už chápu proč CDP potřeboval tři hry k tomu aby vychytali ovládání do použitelného stavu. Tak možná s Kingdom Come 3 (představuju si že ta bude v období Bitvy na Bílé hoře.... a bude se odehrávat v okolí Ostravy)

Proč se prázdná truhla nezavře stejným tlačítkem jako když z ní něco vyberu?
Proč při sbírání normálních předmětů vidím jen jeho ruku, ale při sbírání bylinek se hra přepne do third person?
Dialogové možnosti nejdou vybírat čísly? (srsly? to má fakt být jakože konzolovka?)
Nepřítomnost save on exit je masturbace nad hardcore imersí, ale že se HUD se zbytečně výrazným zaměřovačem nedá vypnout nikoho netankuje.
A že asi nikdo nevlastní postel nebo jiný použitelný nábytek... no byl by to ne moc podstatný detail, ale když se Vávra rozohňoval nad tím že jiné hry nemají záchody, tak teď je za kokota.

Ale samozřejmě, pořád se to zdá být mnohem lepší než postMorrowindovské hry od Bethesdy :)
Pár screenů ze stříbrný skalice, 4K komplet vše na max (takže ano, 20fps :))
https://abload.de/img/379430_20180213215144y8kbd.png
https://abload.de/img/379430_20180213215229b0kg5.png
https://abload.de/img/379430_201802132152127wk0h.png
https://abload.de/img/379430_20180213215045w8jkl.png
https://abload.de/img/379430_20180213215241lbkpo.png
https://abload.de/img/379430_20180213215504tukzt.png
https://abload.de/img/379430_201802132156339wka7.png
https://abload.de/img/379430_20180213215653n9j8a.png

a tenhle je jen na high
https://abload.de/img/379430_20180213220038tgke6.png

@SilentWolf (13.02.2018 22:10): pěknej soupis!
@SilentWolf (13.02.2018 22:10): Šťastný to človek, Andromeda aspoň u mňa rozhodne nemala toľko technických problémov (nerátam tie nezvládnuté animácie)

Inak ten 5. bod je skutočne jasná inšpirácia sériou TES.
@Guldy (13.02.2018 21:57): Ale to mně se sejvovice taky líbí (i když mohla by být dostupnější, zvlášť vzhledem k bugům a taky na začátku, když se člověk učí). Jenže já mám rád hardcore prvky, narozdíl od většiny. Většinu to prostě sere a dokud to nějak nepředěláte, tak vám budou naříkat po fórech.

Není lepší obětovat pár věcí, které jsou pro lidi moc hardcore, jako sejvovice nebo luk bez zaměřovátka? Smázli byste tak "levně" polovinu nářku. A až poladíte bugy a performance, nebude nářek žádný.
Nějaké mé myšlenky.

1. Je fajn zajít si ve hře jen tak do krásného českého lesa na bedly a muchomůrky.
2. A co teprve objevit v lese schovanou zahrádku s pelyňkem.
3. A strávit deset minut tím, abych si naleveloval bylinkaření a bylinky (jen pokud jsou voňavé!) v kapse mi díky perku přidávaly +2CH, protože s člověkem od bahna, hoven a krve se bavit přece nikdo nebude. Ale s hrstí voňavých bylin v kapse aspoň nepůsobím odpor a mám šanci ten rozhovor alespoň začít. Ano přeháním, ale tyhle RPG prvky se mi hodně líbí!
4. Příběh zatím působí skvěle, cítím zmar kvůli postavám, které znám jen "pár minut". (Ne)oblíbený pojem který odděluje herní zrna od plev jest "Je to dobře napsané!". Líbí se mi, jak polovinu dění v podstatě zařídil obyčejný meč. A ta scéna jak si Jindřich uvědomil že (spoiler ze scény před úvodními titulkami - 3h hraní) bude pravděpodobně zabit tatínkovým mečem.. Dýchá to na hráče.. a dost.
5. RPG systém je skvělý, prostě se mi zlepšuje to, co používám nejčastěji. Takže když jsem si pokecal s random strážným na hradbě, přidalo mi to bodík k lepší mluvě. Takhle se to má dělat. A taky viz. onen sběr bylin pro voňavějšího Jindru..
6. Když jsem od bahna, hoven a krve (své i cizí) je hezké když se o mě někteří starají a zmiňují to nahlas.. údajně se to bude dít, i když si nasadím například zbroj. Konečně snad zmiznou ty trapné momenty kdy ve Falloutu 3 nikdo nehne brvou na vaši energozbroj.
7. Hra působí hotově. Což je pro mě osobně šok a opravdu jsem čekal nějakou clunky alfa verzi 2.0.
8. V kratičkém začátku hra občas zmíní mé skutky a drobné akce v následujících rozhovorech, nevím jak to bude ohledně zbytku hry, ale zatím jsem nadšený. Když se rozhodnu házet hovna, tak mě holt táta sprdne (prostě jak ze života - tzn. "dobře napsané!!"), a když zachráním ženu před znásilněním... jiné ženy to oceňují! Jindřich.. lamač dívčích srdcí.. :D
9. Interface je hezký, ale zle se v něm orientuje, halda záložek a vždycky nic není tam, kde čekám, že to bude (hlavně pořád mačkám tlačítko pro odpočinek, když chci inventář...), ale číst si kodex je radost.
10. Překvapuje mě, že mi to fičí víceméně na nejvyšší nastavení - ne, nemám pořád 60FPS, nemám 4k, ale stačí mi to. Čekal jsem to horší.
11. Souboje jsou fajn, ještě jsem ve hře neumřel a už jsem sejmul 3 lapky. Je to méně neohrabané jako ve videích. Toho jsem se také bál.
12. Ten pocit když vlezete někomu na pozemek a začnou na vás agresivně štěkat jeho psi, i bez jejich majitele je ta situace tak nepříjemná, že se staženým zadkem vycouváte a utečete. Opět.. jako ze života. Nostalgické vzpomínka na dětství na vesnici.. :D

Je to jeden z těch titulů, pro které bych si klidně vzal v práci volno. Docela dobré, když můj postoj k této hře byl chladný, donedávna jsem si to ani neplánoval koupit a z alfa a beta verzí jsem měl vždycky osypky. Ty videa byly hrozné a byly hrozné do poslední chvíle. A zvěstoval jsem tomu zkázu.

ALE!

Je to opravdu takový český Gothic. V mých očích to nejen vyvrátilo můj pesimismus, ale mohlo by se to i hrdě ucházet o GOTY. A bug jsem tam měl za ty hoďky jen jeden. Nepočítám to, že NPC proběhlo texturou krávy. Taková Andromeda, Bethesda games nebo Gothic 3 se opravdu nekonají. Alespoň u mě ne, na PC. Ale zase neexperimentuju a dělám víceméně to, co po mě hra chce.

Na druhou stranu je tam často nějaký překlep v češtině. Což může znamenat jednu ze dvou věcí.
1. Je tam větší množství chybek.
2. Je tam stejně chyb jak jinde, jen mě zde baví pročítat texty tam, kde je u jiných titulů ignoruji.

S tím, že bych se možná i přikláněl k bodu 2.

No, pockejme na patche. Ale teda technicky je to fakt stejny hovno, jako to, co jsem dnes uz 2x hazel na Nemcuv dvur. Uf uf snad nebudu koupe litovat (zvlast kdyz jsem si nechal vratit prachy z ks, a ted za to dal 1600 :D )
Jste zatim na zacatku tutorialu. Hra je giganticka a sejvu je tam hrozne moc (samozrejme ne vsude a kdykoliv, aby me nekdo nechytal).

A kdyz to pro nekoho bude velky problem, muze si koupit nebo vyrobit sejvovici a pak kdykoliv ukladat. Ano, pokud si k tomu hrac sedne v omezenych intervalech a na kratko, tam to muze chybet. Ale tak to je. Mne osobne se nas design libi.
@M.a.t.t. (13.02.2018 21:43): Já nevím, proč si všichni stěžujou na ten save systém. Připadá mi, že autosave je po každé blbosti a sejvovici používám jenom když to vypínám v průběhu questu, což bylo dneska asi jenom 2x.
@Walome (13.02.2018 21:38): 100+ důvodů proč Dan Vávra nesnáší TES V: Skyrim

"116. Bethesda prosí hráče na konzolích, aby vydrželi, než opraví bugy. Co to jako je? Proč jako? Bethesda vydala v minulosti zabugovanou Arenu, Daggerfall, Morrowind, Oblivion, Fallout 3, New Vegas, Rage. Slovo zabugovanou je při tom ještě docela měkké pro často takřka nehratelné paskvily. A teď když Bethesda vydá zase, zabugovanou hru, máme na něco čekat? Vydržet měla spíš Bethesda s vydáním (opět) masivně zabugované hry, přičemž to, že hra na konzolích padá a nenačítají se textury, je opravdu něco, čeho si nelze nevšimnout a nedá se to svést na rozmanitost hardwaru na PC. EPIC FAIL." :)

A ešte pripomínam 10. bod, ktorý postoval aj Marcuss
"10. Bethesda zcela rezignovala na nějaký rozumný autosave..."

:D
@Walome (13.02.2018 21:22): Já to teda prošel asi tak, jak si měl v plánu, ale podle mne ještě jde se zeptat toho Filcka,
nebo jak se jemuje :D, jestli nemá paklíč, a pak to prostě normálně od Kuneše čórnout.
@StriderCZ (13.02.2018 21:26): Jo, to by bylo skvělé, přeci jen hry nejsou všechno, rodina a tak je třeba přednější :-).

Zatím jsem teda běhal jen v té první vesnici a vypadá to skvěle. Grafika se mi líbí, že není nějak hnusně přesvícená a s hloubkou pole všude kolem. Co mi jen vadí zatím je to, že v nastavení není definováno, co je přesně myšleno nastavením post processingu. Teda rád bych vypnul ty pseudo AA typu FXAA a tak. Já raději trochu zubaté, ale ostré než rozmazaný maglajz. Pak jen snad, přišel jsem k hradní stráži. No samozřejmě k hradu mě nepustili. Tož jsem ze srandy vyprovokoval pěstní potyčku, hbitě jsem oběhl za mnou běžící stráž, že vběhnu ke hradu a ono ouha, neviditelná zeď. No ne že by mi to nějak vadilo, v jiných hrách to je standard, ale víte jak, pan Vávra by to přeci jen tak nedopustil :D. No a poslední věc, přišel jsem k taťkovi, asi fajn kovář, ale má nějak průhledné tělo pod tím svým nejspíše módním oblečkem od krku dolů. Že by jiná rasa? Ale to je asi záměr, aby byli neklidní lidumilové černochů a jiných alternativních, třeba průhledných ras v zemích českých 15. století spokojeni :-).
@Guldy (13.02.2018 21:33): spatne jsi me pochopil, nebo jsem to blbe popsal, ale bude video! A ano optional to je ale i tak by to melo jit splnit :)

Ale teda jak jste to mohli nechat vyjit v takovym stavu, to pro me zacina byt zahadou. Preji hodne stesti s opravami. Mne se to zatim libi, ale technicky je to pruser.

Edit: coz btw psal i Tucek a to je posrany slunicko ktery si to nechce u nikoho rozhazet :D
@StriderCZ (13.02.2018 21:26):Obsesivní potřeba odlišit se od ostatních bez ohledu na logiku. Kdyby něco takového udělal kdokoliv jiný (Ubisoft, Bethesda, EA) řekl bych "počkej si na ExitnSave DLC. Takhle nezbývá nic jiného než čekat na patch nebo nějakou fan "modifikaci"

Je to opravdu pitomý.
Tak netrvalo dlouho a mám tu první vážný bug, co mi zabraňuje dohrát quest. Nedám to do spoileru, bylo to v traileru. S kámoše jsme naházeli hovna na Němcův dům, ale při útěku jsem komáše chytnul za rameno, takže jsem s ním v bojovém modu. No nic, nechám ho bejt, ale bohužel na místě srazu (u domu toho týpka, kterej dlužil mému otci peníze), nemůžu s kámošema mluvit (tlačítko pro mluvit je i ve hře znázorněno šedě) a hra pořád značí, že se mám prát s tím kámošem, co jem ho omylem napadl. Už jsem ho i ubil, nabídlo mi to, že ho můžu i okrást (má u sebe dost věcí), ale zase se zvedl. Bohužel quest je asi nesplnitelný.

Jako nevadilo by mi to, kdyby se to kurva během těch dvou hodin aspoň jednou uložilo :D

Edit: PS menu ani nemá možnost hru opustit. Připomíná mi to tutorial ve Fableu, kterej trval hodinu a půl a nešlo to uložit. Ale kvůli tomu bugu to asi stejně budu muset dát znova.
@Paul (13.02.2018 21:11): to asi budou muset, co ctu ruzny fora lidi kvuli tomu systemu ukladani rvou jak protrzeny. A uz kolem toho zacina vznikat aura a kult nesmyslu ktery ani nejsou pravda, ale plno lidi tomu veri:) Jako treba ze sejvovic je jen deset na celou hru a tak podobne :)
@Guldy (13.02.2018 21:09): ale jako...save and exit byste do patche dát mohli. Tu námitku fotrů a mamin co potřebujou mít možnost hru kdykoliv vypnout a nepřijít o progress docela chápu :)
@Marcusss (13.02.2018 14:42): @Charllize (13.02.2018 14:45): @účet smazán (13.02.2018 14:46): a koukám tady někdo nepochopil... A vzal to hodně vážně, chtěl jsem tím poukázat na ty zlaté časy dabingu :)
@cvv (13.02.2018 15:26): nojo, ovšem kolik FPS tedy vůbec dosahujes? Vsync automaticky neznamená, že ti hra pojede plynule, on se o rezervaci nebude "rozjíždět", ovšem pokud máš víc jak 60 FPS stabilně, jinak nemá cenu mít Vsync zapnutý vůbec... Co třeba zkusit snížit detaily? A jaké máš rozlišení jen tak pro zajímavost?
@cvv (13.02.2018 21:00): ne, to je tim ze F4 je proste obecne lepsi hra, to ze te srala na tom moc nemeni. Jako o nic nejde. ja bych KCD prirovnal treba k Two Worlds 2 nebo ke Stalkerovi, taky takovy skoro AAA hry, zabugovany ale maji miliony fanousku. Bethesda a jeji hry je jina liga, maji nezmerne vic penez, maji povest, tradici, miliony lidi jejich hry zboznuji..atd.