@
Bodkin (15.11.2018 11:00): Asi to vidíme každý jinak už stran definice toho, co je čistá střílečka.
Bioshock podle mého není čistá střílečka díky:
-
Rozhodování se mezi Save/Harvest a z toho plynoucí existencí "neútočících NPC"
- hackování
- "vývoji postavy" (upgrade vlastností, zbraní, rozhodování se mezi různými typy plasmidů
- poslouchání audiologů & důrazu na příběh
- research
- možnosti obcházet nepřátele nebo používat na svou obranu věže místo přímého zabíjení všeho co se pohne
- možnosti/nutnosti vracet se do již probádaných prostor kvůli dalším úkolům (protože celé hra je v podstatě jeden velký propojený "level")
- a určitě jsem na řadu věcí zapomněl, které se ve střílečkách běžně vyskytují, zapomněl
Jak se to podle Tebe liší třeba od obou System Shocků nebo třeba Deus Ex jedničky a trojky? Nebo ty také považuješ za čisté střílečky?
@
Cobot (15.11.2018 11:08): Ve spoustě immersive sims můžeš strávit spoustu času likvidací nepřátel (Thief je v rámci subžánru spíše výjimka, neznám asi nikoho, kdo by hrál Thief stylem likvidace nepřátel v šermířských soubojích), ať už se jedná o Prey, System Shocky nebo Deus Ex. V Deus Ex se můžeš proplížit nebo nepřátele omračovat, v Prey sice ne a nejsou tam neútočící NPC, ale zase je celá hra v podstatě jeden masivní level proti "sérii map" v Deus Ex.
A hlavně bych se zeptal, proč podle Tebe nefunguje Bioshock jako střílečka. Neříkám, že a priory nemáš pravdu, ale je to příliš obecné tvrzení na to, aby bylo možné s ním jakkoli polemizovat.