Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Nevím jestli byla takhle rozbitá i původní hra, ale v remsteru jsou na pár místech celkem slušný propady FPS.

Pak taky šíleně blbne pořadí slotů pro plasmidy. Nastavíte si první elektřinu a prd máte tam oheň, nebo náhodou něco jinýho. No a přehodili se mi i zbraně, kdy jsme sebral v Fontaine Fisheries nejdřív pistol a pak všechny mé zbraně co mi hra vzala. Teď mám hasák na 2. Fakt demence.
Já se to snažil rozehrát asi 3x znovu, ale vždycky jsem po chvíli skončil. To prostředí je bomba, příběh se mi taky líbil, ale prostě ten gunplay stojí za hovno, souhlasím s Bodkinem.. Není cítit podle zvuku nebo zásahů do nepřátel nějaká síla zbraně, všechno jsou to takový pšoukačky bez pořádnýho efektu.. pamatuju si, že jsem tu hru hrál na 90% s vytuněným hasákem (elektrický stuny), páč to bylo efektivnější, než se prcat se zbraněma.. plus je tam špatně nastavená ekonomika na upgrady zbraní atd.. Chtěl bych si to zahrát znovu, ale jako walking simulátor :D
@Bodkin (15.11.2018 19:58): Hrál jsem původní na těžkou obtížnost a nepoužíval Vita chambers, ale netuším, jestli je v Remasteru ještě nějaká další nebo jestli je to s obtížnostmi v Remasteru jinak než v původní hře. Rozmazávání/filtr obrazu při zásahu souhlas ... jenomže to je neduh komplet celé dnešní produkce (aby to bylo jakože kůůůl, tak člověk po prvním zásahu vidí velké kulové). Ten neustálý spawning mi zase tak nevadil, jsem na to zvyklý od série System Shock, zase z nich padají peníze na zdroje, takže je to IMHO vyvážené.

Už se na znovuhraní chystám delší dobu, jenomže teď jsem koupil Underworld Ascendant a Memories of Celceta a o půlnoci vychází Steam verze Hellgate: London :-))
@Phoenix (15.11.2018 19:43): Bullet sponges (na těžší obtížnosti), zbraně mají spíš meh feel, ale to je jen detail. Hlavní a neodpustitelný prohřešek je, že při přestřelkách (střelba a zásahy) se ti rozmaže a zežloutne obraz uprostřed obrazovky, což s těma hyperaktivníma nestatickýma enemákama stojí dost za kokos zvlášť když ta hra má hrozný strach tě nechat chodit prázdnýma chodbama a pořád tam spawnuje další a další enemáky.

Ah ano, až na toho jednoho ;)

Jinak samozřejmě ten mood, explorace a atmosféra celého Rapture je pořád epesní.

A ad tvá odpověď Godovi: Zahraj si to znova ;)

Ed: Ale to střílení se tak nějak dá přežít, blbý na tom je, že na konci je ho až moc. Toť všo.
@Bodkin (15.11.2018 15:33): Chápu, že některé hry, které jsou běžně považovány za immersive sim, za immersive sim také považuješ a jiné ne, ale pořád mi asi uniká proč nebo kde přesně je ta dělící čára (třeba proč Prey ano a Dishonored ne).

Metro je na immersive sim IMHO příliš koridor a sérii Stalker už bych považoval spíše za openworld (ačkoli se občas v nějakém žebříčku immersive sim vyskytuje).

A zatím jsem se nedozvěděl, co přesně má být na střílení v Bioshocku špatně. Chystám se jej hrát znovu, protože Remastered, je samozřejmě možné, že mám růžové brýle, ale postrádám něco jako "zbraně mají špatný zvuk, nepřátele jsou bullet sponge, má to slabou AI, zbraně moc kopou, zbraně málo kopou" atd. O tom už se dá bavit.

To neútočící NPC byl pochopitelně Big Daddy :-).

@GodOfTheSick (15.11.2018 15:58): Přesně tak, pokud chci čistou střílečku, nezapínám Bioshock, ten je mixem spousty různých druhů gameplay a poukd člověk nechce, tak tam střelba hrát roli nemusí (vyhýbání se nepřátelům, hasák only průchody či cokoli podobného).
@Gordon (15.11.2018 16:52): Asasíni mi vždycky přišli spíše jako takové vyblbnutí se na písečku a převážně v jedničce mi přišla ta hlavní příběhová linka vždy naprosto mizivá/nepodstatná, vždycky jsem si tam spíše skotačil po městě, naháněl se se strážci a plnil nějaké debilní generické questy, lezl na věže, ještě si vzpomínám na nějaké sbírání pírek či ve dvojce upgrade té své "vilky".... prostě hafo věcí, které s příběhem a hlavní dějovou linkou absolutně nesouvisely. Každopádně jsem to po druhém díle zabalil, takže nevím, kam se série posunula/neposunula a ani to nechci zjišťovat.
@Gordon (15.11.2018 16:52): Ja už ani nevím. Naposledy jsem hrál pred x lety Brotherhood a ted rozjíždím trosku Revelations a už to neumím hrát. Zatím me to ani nějak nechytlo. Ale něco tam bylo. Skákání do sena minimálně...
Ok, jen pro jistotu zopakuju mé nově nabyté zkušnosti s hraním Bioshocku na obtížnost Survival a s vypnutými Vita chambers:

Poslední čtvrtina/pětina hry ,kdy už je to všechno hlavné o běhání a střílení a všechny enemáci jsou elite verze, je docela úmorná a opruzná.

(Protože střílení v prvním Bioshocku nikdy nebylo moc dobré a člověk teď toho musí nastřílet třikrát tolik, aby se to všechno vyřešilo.)
@GodOfTheSick (15.11.2018 15:58): s tím souhlasím. V životě by me nenapadlo pustit si cokoliv z níže jmenovaného, abych si dobře zastrilel. Ty hry jsou "něco víc". A beru to tak, že se střílení buď povede a nebo ne. Asi nejzařnější příklad je, že nemám páru jakej je vlastně šerm v Thiefovi. Ale as nejde nevidět, že v těch ostatních hrách se střílí dost a dost.

@Gordon (15.11.2018 16:06): pro mě sendbox GTA, Far Cry ale I ten Asasin. Bioshock ale ne. Tam jsou různé možnosti daně spíš vývojem postavy než možnosti prostředí.
Možná je jednodušší si položit otázku - proč uvedené hry hrajete?

Já když si chci zastřílet, tak hraji Doom, Far Cry, Wolfenstein, Borderlands, Painkiller. Na druhé straně Bioshock, System Shock, Stalker, Deus Ex, Prey, Dishonored, hraji z úplně jiných důvodů, střílení v něm není priorita a mezi čisté střílečky je neřadím.

Stručně řečeno celkový design čisté střílečky je vytvořen tak, aby se v něm dalo co nejlépe běhat/střílet. O nic jiného tam nejde a hratelnost tomu pak odpovídá.
@Gordon (15.11.2018 14:40): Co pro tebe vlastně pojem "sandbox" znamená a co bys tam zařadil? Níže zmiňované tituly jsou s pojmem sandbox poměrně často spojované, ať ti to jakkoliv (ne)vyhovuje. Ale čert to vem, to už je pouhé trapné slovíčkaření, pointou byl ten stereotyp. A ten je v těchto hrách úděsný (jakožto asi v každé podobné FPSce, která dnes vznikne a že jich není málo). Bioshock je proti tomu procházka růžovou zahradou, byť samozřejmě souhlasím, že obsahuje spoustu nudných a stereotypních pasáží (a třebas závěr je naprosto úděsný).
@Phoenix (15.11.2018 12:45): Očividně.

Je to čistá střílečka a má spoustu věcí, které to střílení doplňují, včetně otevřenějšího leveldesignu, což to odlišuje od Modern Warfare, ale furt je to o střílení. Jediný co na tom je, že to střílení není moc dobrý, což imo nebyl záměr ale prostě se to tak stalo.

SS1 je podivnost, přeskinovaná UU. SS2 už není taková podivnost ale čisté FPS to určitě není. A Deus Ex je taky podivnost a u ní bych se nebál ji považovat za opravdový ImSim. Ale Dishonored zase třeba ne. A Prey zase jo. A Metro třeba taky ne. A Stalkera čoveče voe asi jo.

Takže ano, já tě chápu a vlastně s tebou i souhlasím, ale u Bioshocku je to prostě moc málo a bránit ho tím, že to není FPS je imo poněkud mimo.

A teda brát Little Sis jako neútočící NPC je "poněkud" (rozuměj kurevsky) přepínání. LilSis je treasure chest, která ti vypadne jen když vysmahneš Taťuldu a buď ji zachráníš nebo seš zmrd. Nic víc.
@Bodkin (15.11.2018 11:00): Asi to vidíme každý jinak už stran definice toho, co je čistá střílečka.

Bioshock podle mého není čistá střílečka díky:
- Rozhodování se mezi Save/Harvest a z toho plynoucí existencí "neútočících NPC"
- hackování
- "vývoji postavy" (upgrade vlastností, zbraní, rozhodování se mezi různými typy plasmidů
- poslouchání audiologů & důrazu na příběh
- research
- možnosti obcházet nepřátele nebo používat na svou obranu věže místo přímého zabíjení všeho co se pohne
- možnosti/nutnosti vracet se do již probádaných prostor kvůli dalším úkolům (protože celé hra je v podstatě jeden velký propojený "level")
- a určitě jsem na řadu věcí zapomněl, které se ve střílečkách běžně vyskytují, zapomněl

Jak se to podle Tebe liší třeba od obou System Shocků nebo třeba Deus Ex jedničky a trojky? Nebo ty také považuješ za čisté střílečky?

@Cobot (15.11.2018 11:08): Ve spoustě immersive sims můžeš strávit spoustu času likvidací nepřátel (Thief je v rámci subžánru spíše výjimka, neznám asi nikoho, kdo by hrál Thief stylem likvidace nepřátel v šermířských soubojích), ať už se jedná o Prey, System Shocky nebo Deus Ex. V Deus Ex se můžeš proplížit nebo nepřátele omračovat, v Prey sice ne a nejsou tam neútočící NPC, ale zase je celá hra v podstatě jeden masivní level proti "sérii map" v Deus Ex.

A hlavně bych se zeptal, proč podle Tebe nefunguje Bioshock jako střílečka. Neříkám, že a priory nemáš pravdu, ale je to příliš obecné tvrzení na to, aby bylo možné s ním jakkoli polemizovat.
@Phoenix (15.11.2018 10:58): Jako jasně, ale z toho jak to ve dvojce vylepšili je jasné, že i vývojářům došlo jak špatně jednička fungovala. Samozřejmě nečekám Quaka, ale střílením ve hře trávíš spoustu (většinu?) času, takže vymlouvat se na imersive sims úplně nesedí.
Jednička jako FPS nefunguje. Dvojka je už o dost lepší střílečka.
Sakva, od toho SLAVE OBEYS! momentu je to čím dál tím horší a horší s každým dalším hraním. Nepomáhá tomu ani to, že na největší obtížnoust jsou všichni strašné bullet sponge. Fuj.
@Tommywise (06.05.2018 17:11): Mezi jedničkou a dvojkou myslím moc velký rozdíl nebude, ale trojku jsem hrál na GTX 650 na very high detaily v 1080p a na ultra už se to solidně sekalo a klesalo pod 30 fps. Dvojku jsem hrál na nejvyšší v pohodě bez záseků. Infinite je náročnější více než dvojka, ale extrémní rozdíl tam zase není. Engine je stejný, ale poupravený. Z Unreal dvojky přešli myslím na dva a půl. Jsou tam jakési nové efekty a je jiný. Těžko říct, zda lepší, ale mně se líbil o hodně více, i když objektivně tam zase tak velký rozdíl v grafice nebude a všechny Bioshocky jsou pěkné.

Ale ta GTX250 by to na medium a možná high v takovém rozlišení měla dávat plynule, takže se nemusíš bát, protože extrémní rozdíl tam zase tak moc není. On Infinite nebyl na svou dobu nějak náročný, akkorát tvá karta už je trochu slabší, ale i tak by ho měla rozchodit. Pak ale také záleží, jak si daná konkrétní hra bude rozumět s tvou kartou. Ony ty GTS můžou mít někdy problémy i kvůli optimalizaci, ale to záleží od hry a Infinite snad mezi takové hry nebude patřit.
@CrocoRay (05.05.2018 14:07): ale na druhou stranu mezi prvnim a druhym dilem jak uz sem psal nevidim nijak markantni rozdil v plynulosti (nastavene stejne na plne detaily) a to je rozdil mezi obemi hrami 3 roky.

teoreticky pokud by rozdil mezi druhym dilem a Infinite byl podobny tak az takovy rozdil ve vysledku mezi prvnim dilem a Infinite by nemel byt extremni. Jedine ze by v Infinite byl pouzit jinej engine nebo ze by graficky byl tykovej rozdil ? protoze graficky mi druhej a prvni dil prijde stejnej
@Tommywise (05.05.2018 13:42): Jo jo, ten malý monitor je výhoda, protože nebudeš muset mít vyšší rozlišení a ušetříš ten grafický výkon. RAM jde trochu bokem a ona nedožene deficit grafiky, ale je potřebná pro plynulý chod. To znamená, že s menší RAMkou se ti to bude trhat v určitých pasážích a je to dost debilní trhání, protože často se zadrhává zvuk apod. S grafikou se zpomaluje jen obraz a je to takové méně plynule, ale slabší RAMka to dokáže dost znechutit.

RAM bych asi navýšil na 4 GB, ale teď nevím, jestli tahle hra poběží dobře i na 2 GB. Určitě ale nebyl problém se 4 GB. Jen nepočítej, že ti to nějak ušetří výkon na grafice. To ani procesor a cokoliv jiného nepomůže. Jak je slabší grafika, tak vyšší detaily nenastavíš. Jen s tou RAMkou se ti to může sekat průběžně i na jiných místech, kde by se ti to neškubalo.

EDIT: Ale na medium ti to poběží a vypadá to i tak pěkně.

@Tarhiel (05.05.2018 13:25): Jednička ano. Infinite už by nebyla šance.
navic muj lcd monitor dovoluje max rozliseni jen 1280x1024 ... coz je taky vyhoda, aspon to tak laicky vidim,ze cim vetsi monitor tim vetsi naroky na graf. kartu...
@Tarhiel (05.05.2018 13:25): myslis infinite nebo prvni dil? Ja uz psal ze jednicku sem hral na full plynule, bavime se o Infinite...

CrocoRay: zda se ze vis o cem pises.... porad mam jen 2GBRam pameti, myslis ze 4 GBRAM pomuzou az dokoupim?, resp. dorovnaji ten nedostatek slabe graficke karty?
@Tommywise (05.05.2018 12:13): Procák utáhne levou zadní a nemusím ani přesně vědět typ, protože to fakt není náročné. 60 fps zřejmě potřebovat nebudeš, že? Já na GTX 650 kdysi taky neměl prioritu úplně čistý běh, ale je fakt že na 1060 mi nějak nároky vzrostly, ale i tak přežiju něco nižšího, pokud je to hratelné.

Ta GTS 250 bude asi 2x slabší. Ale na medium bys to rozjet mohl. Co se dívám na benchmarky tak 25-30 fps na vysoké nastavení na jednom videu, ale neudává rozlišení.

Takže pokud hraješ v nižším rozlišení, tak medium by ti to mělo utáhnout v pohodě. Možná i v 1080p by to dalo medium, ale je fakt, že ta karta už je dost slabá a na ní ten rozdíl mezi jedničkou Bioshockem a Infinite dost poznáš. Rozdíl tam nepozná někdo s novější kartou, když ty hry obě už nejsou nic extra náročného.

EDIT: Problém je, že je to dost akční, takže těch 40 fps by bylo dobrých a 30 možná bude moc málo, ale i na tom by se to dalo hrát, kdybys fakt moc chtěl.
@Gordon (05.05.2018 11:07): @Tommywise (05.05.2018 09:45): Tak mezi jedničkou a Infinite je ale velký rozdíl, když jednička je hodně stará hra a Infinite vyšlo někdy o 6 let později. Ale ani Infinite není náročný, jen záleží co má člověk za hardware.

Na GTX 650 se dají dát buď high nebo very high detaily v 1080p a to byla už tehdy poměrně slabá karta. Ale jestli někdo dává jedničku na ultra bez problémů, tak Infinite by měl jít na medium v pohodě. Jen se nesmí počítat s nejvyšším nastavením. A na procesor to není náročné skoro vůbec a staré dual cory to v pohodě dávají.
@Gordon (05.05.2018 11:07):
jednicku sem hral naplne detaily naprosto plynule, tak ted sem zkousel druhy dil a prijde me graficky to same jako prvni dil, zda se ze to jede i stejne plynule jako jednicka, jen v menu ty rybycky plavou sekane a kurzor mysi neni tak plynuly, ale jen v menu. Chci jit postupne,takze ted chci dat druhej dil,ale nejde mi cestina nainstalovat :(
@Tommywise (04.05.2018 19:24): No vidíš, mě to třeba chytnout nedokázalo, a to mi to zasazení přišlo super, pro mě to postrádalo nějakou hloubku, té jsem se dočkal až v Infinite, který dokázal něco neuvěřitelného.
tak musim zmenit nazor, napred me to prislo monotonni, ze delam to stejne porad dokola a mel sem pocit ze hraju nevyvazenou smes totalni magorini, ale dej a atmosfera me vtahla tak ze u her ktere me dostaly tak ze kdyz me vytvori alternativni svet ktery bych nekdy chtel radsi nez tuhle tu realitu davam za 100.

btw: navic ac se muze zdat ze je to totalni smyslena fantasmagorie, tak je tam paradoxne vyjadrena pravda coz sem si vsiml hlavne u Bioshock Infinite (odkaz na bibli, novy svetovy rad, antikrista,...)

https://www.youtube.com/watch?v=vwq02CUBffk
navic na YT vesmes pisou ze Remaster graficky neni lepsi, ale jiny :) nevim uz hraju origo ...

ale vubec nevim jak hodnotit tuto hru, Atmosfera vs Stereotyp? Ale zas co me odrazovalo od System Shock 2 bylo ze to na me bylo prilis slozite co se hernich mchanismu tyce,tak sem to jen rozehral... tady u Bioshocku me to prijde jednodussi vsechno, nevim mozna bych mel SS2 dat jeste sanci :)