Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@90210 (14.06.2018 11:09): Tolik zase adventur nevychází, abych si mohl dovolit vynechat to nejlepší z daného roku vedle Quernu, Obduction, Eyes of Ara, Sherlocka Holmese (ačkoliv, 2016 bylo silné - vyšlo rekordních 155 adventur).
@Drolin (12.06.2018 10:11): Asi na to mame jiny pohled, ale dovolim si tvrdit, ze neni moc lidi, kteri povazuji obal Ultimy IX za kousek hodny umisteni nekam jinam, nez pod postel. Navic patris mezi ty jedince, na ktere poetika her Amanita design neplati, v tohle by sis mohl podat ruce s Karasem.

Chuchel asi bude nejslabsi z jejich "velkych" her, ale rad bych se presvedcil osobne.
@Fritol (11.06.2018 21:45): Super, sice nesleduju hry, co jsem nehrál, ale doneslo se to ke mě a DVD už mám v poličce :) Takhle brzo jsem to nečekal. Třetí Samorost byl v trafikách až po roce, pokud se nemýlím. Teď už je jasný, že bude Chuchel v letních slevách na Steamu.
@90210 (12.06.2018 10:06): No stále o několik lig hezčí jak Samorost a Chuchel :). Navíc, ty hry má v knihovničce každá druhá mamina, a kulturní kapitál jimi nezískáš. Naopak obdivné pohledy na Ultimu IX a její krabičku jsou běžným jevem. O System Shocku ani nemluvě, to je cennost a jasná symbolická hodnota pasující majitele do role osoby s vytříbeným vkusem.

A Score... to má do nějaké trochu akademické kvality docela daleko.

Proč ti jde o hodnocení nějakého lojzy? Já ti řeknu, že to je nepovedené = nemusíš to už ani hrát.
@Drolin (12.06.2018 08:57): Ta zrovna Ultima IX: Ascension ma mimoradne hnusny obal, to bych si do police nedal. I kdyz zrovna ty Ishary z nostalgickych duvodu asi jo.

Spis zajisti, aby k vam do knihovny zacali posilat Score pro ucely vyuky tech kurzu zamerenych na videohry, co na FSV prednasi ten Lojza, abych si tam mohl chodit pro inspiraci. Furt nevim jake hodnoceni tam Chuchel obdrzel, bez teto informace tu hru nemuzu ani spustit.
@90210 (11.06.2018 23:34): Jakých normálních her? :) Krabičky už skoro ani nevychází, a zvláště ne v trafikách.

To mně se tam vyjímají trochu jiné váhy, SS, Ultima IX, Omikron, JA2, Ishar...
Koupeno. Skoda, ze Machinarium a Botanicula nevysly v designove stejnym obalu, tohle mi pekne ladi se Samorostem 3 a bude se to dobre vyjimat v knihovne, coz u normalnich her neplati, proto taky jinak hry nekupuju.:)

Jaky vlastne Chuchel obdrzel hodnoceni ve Score?
"This story seems to be all about how miserable it is to wake up and work when all you want to do is eat."
čůčl

v komentářích tam se to probíralo a někdo jim tom tam dokonce vysvětlil:

And "Chuchel" (Ch is pronounced like in a spanish name Juan) is a czech term (slang?) for a ball of dust, cotton or other stuff like that.
@Fritol (komentář): už Botanicula byla infantilní hra pro děti, nic se nezměnilo. Machinarium snad ještě víc.

@rikuhahl (17.03.2018 11:35): na druhou stranu adventura to je, i když dětská. Ona se ta hranice těžko pozná, jako zrovna Chuchel je jasný, LEGO hry taky, ale u některých her by se mohlo nekonečně řešit jestli je dětská nebo ne :) jsou tu uživatelé, kteří třeba Botaniculu za dětskou nepovažují.
@Gordon (17.03.2018 11:01): Upřímně, osobně jsem nečekal, že to bude až takový rozdíl. Jejich předešlé hry často lidi označují za dětské ale třeba Machinarium či Samorosty mají někdy tak složité hádanky, že to dle mě pro děti moc není. Možná jsem byl jeden z těch, kteří tebe či někoho nařkli, že to pro děti nebude, z což se omlouvám, protože ono to opravdu pro děti je. A hodně.
@Fritol (17.03.2018 09:04): U prvních postů jsem tu byl většinou nařknut že toto rozhodně není pro děti.

"Tohle posuzování od stolu, bez nějaký hlubší povědomosti mám nejradši. Neříkám, že ta hra nebude děti bavit, ale pouze hravý dospělý ji podle mě opravdu dokáže docenit. Na druhou stranu beru tvůj argument, že styl amanita her nemusí sednout každýmu ;)"
@Vike (komentář): Jestli tohle není pro děti, tak nechápu, jak jsem mohl v dětství hrát hry jako Legend of Kyrandia. Z těch Amanita her je tahle vůbec nejlehčí a jestli to nějake dítě nebude schopné dohrát, tak by rodiče měli mít obavy, zda nemá nějakou mírnou retardaci nebo tak něco... :D

Navíc ta hra je založená na zkoušení a i když člověk zkusí špatné kombinace, tak ho hra odmění vtipnou scénkou, za nic ho netrestá a prostě jen zkoušíš dokud to nejde správně. Víc děcko-friendly už to snad nešlo...
První hodina za mnou a jako má to dobrý nápady, ale působí to na mě hrozně přeplácaně a některý zvuky nicmoc. Botanicula asi bude nepřekonaná.
Ta cena Chuchla snad bude známá až toho sedmýho března nebo co. Pokud to teda ještě neposunou.
@90210 (09.10.2017 15:52): Pokud vím, tak to v Amanitě nefunguje tak, že si "najmou" art directora a ten jim vymyslí hru, ale tak, že někdo z týmu si vymyslí hru a Jakub Dvorský jakožto šéfko studia mu na to poskytne lidi. A takhle hezky si tam všichni tvoří své nápady aniž by je tlačil čas či peníze, aspoň co si pamatuju z jednoho rozhovoru. Takže jasně, jde na tom poznat jistý "rukopis". Amanita Design moc nefunguje jako jiná studia. Doporučuju dohledat rozhovor na DVTV.

Jinak mně se to teda líbí fakt moc. Ta hudba od DVA je zas neskutečně super už jen v traileru, na tu se těším snad nejvíc. :)
@Gordon (09.10.2017 16:59): Tohle posuzování od stolu, bez nějaký hlubší povědomosti mám nejradši. Neříkám, že ta hra nebude děti bavit, ale pouze hravý dospělý ji podle mě opravdu dokáže docenit. Na druhou stranu beru tvůj argument, že styl amanita her nemusí sednout každýmu ;)
@Gordon (09.10.2017 16:59): Hrál jsi Botaniculu? To rozhodně nebyla hra pro malé děti. A tohle bude podobné. Prostě hra, která se nebere vážně. Těším se, jak se budu vztekat spolu s Chuchlem :)
Sám si to nezahraju a tenhle český artový styl nemusím ale pro malé děti to musí být super hra. Tedy pokud jim rodiče nechtěj už při školce pouštět vetřelce nebo FPS... :)
Pro mě zatim nejočekávanější hra roku 2018. Styl Botaniculy mi nevadí, spíš naopak :)
Popravde me to po shlednuti prvnich screenshotu hodne zklamalo, protoze vizualne je to dalsi Botanicula a z tohoto hlediska je to krok zpet. Na Amanita design se mi nejvic libilo, ze Samorosti, Machinarium a Botanicula vypadaji jinak a je to jiny graficky styl. Meli si na dalsi hru najmout jinyho art directora.