Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@sxg (11.07.2018 23:28): Ako je to tak, postupnosť nepustí.

Ak subjekt A argumentuje, že K+M hranie DS (kurwa prečo sme v diskusii u KCD) je advanced oproti núbickemu ízy gájpadu, tak ktokoľvek môže posunúť tú logiku do bodu, K+M je núbičina, poriadny chlapi to hrajú na nintendo volantíku či bubnoch alebo aké nezmyslené ovládače esšte existujú.
Tak mňa za posledný gameplay prekvapilo ako tu funguje "add money to NPC"

Popis situácie:

Prídem k bábě kořenářce a OMYLOM (SIC!) hlúpo odklepnem tréning herbárstva z 19 na 20 za 1,6K.

Tak si hovorím, že WTF 1,6K ti nedám ti geronto-píča (byť bola moja hlúpa chyba, že som to v rýchlosti odklikávania preklikol).

Tak som sa prepol do toho úžasného stealth módu a jebol som ju zozadu po hlave a okradol. V inventári mala 1620 dolárov (zjavne mojich 1600 + 20 jej majetku) tak som si to zobral logicky k sebe.

Ale ten zmrd lovec niekde pod nejakým mestom, ktorému som nasúkal cca 600 dolárov (intergalaktických kreditov) mal po omráčení v inventory len tých jeho základných 16 kreditov...

Shit, to ušla ta bába programmingu alebo to tak bolo naprogramované natvrdo?

@Walome (11.07.2018 22:48): Určite bez skillu je to asi tak, ale vyjútubuj si videá k DS, je to úplne triválna srágora pre kriplov... aneb kdejaký magor to dohral na gitare, bubnoch atď.... skôr my sme neschpní blbečkovia nie?

A to je tu klika, ktorá argumentuje, že hráme to K+M núbici... HEH toto ma vždy rozseká od smiechu... v kontexte s realitou, kde to nejaký japonský magor dohrá na gitare, či kto to bol to je jedno, K+M je noob argument apriori.
@Paul (11.07.2018 13:49): Brzdi, krocení vašeho bezmezného nadšení bych fakt neříkal vysmívání ;)

V různých detailech ta hra rozhodně originální je dost, ale v hlavních principech to prostě není nic u čeho bys řekl "wow, nic takového jsem nikdy nehrál". Což jsem si naopak řekl u některých questů, klášter třeba (škoda že byl tak rozbitý)
@Paul (11.07.2018 13:49): Přesně tak, třeba soubojový systém- může tě donekonečna s*át, ale je originální. To, že luk nemá zaměřovací kolečko- to taky není chyba v Matrixu.
Originalita je obsažena i v herních mechanismech (rukopis M. Klímy, jakožto autora
Dračího doupěte).
Sejvovací systém nakonec tak trochu kopíruje Diablo II, ale sejvovici jsem v žádné jiné hře nenašel.
Občas si říkám- Ne přátelé, tudy cesta nevede (po vzoru J. Cimrmana), ale v globále výrazně převažují pozitiva.
A je tu možnost pročítat si kodex, kde jsou relevantní historické informace (nikoliv popisy typu: tato legendární zbroj ti dává + 4 k vitalitě) .
Číst české pohádky v lese v kadibudce...
Hra neobsahuje klasický systém obtížností typu: "hlavní je příběh", nebo hardcore obtížnost, která je v podstatě obtížností normální.
Nově přidaná obtížnost hardcore:
Originalita typu negativní vlastnosti hráče: Náměsíčnost (zejména, pokud jsem se utábořil v lese, tak probuzení bylo zajímavé).

A takových drobností je spousta. Ale záleží na každém, jestli se zaměří na negativa. Namátkou chybí dny v týdnu, protože v neděli (když nic jiného) by lidé museli chodit do kostela. Kalendář nemá měsíce (Skyrim sice datování má, ale protože dny, měsíce jsou jaksi vycucané z prstu, tak nemají vliv na počasí- v Ledohradu je věčná zima, v Riftenu věčný podzim).
Nejsou děti (složité, pracné, navíc nemusíš řešit, zda mají, nebo nemají imunitu).

Ale tyhle blbosti se dají vyčítat každé hře, v každé si najdeš něco, co můžeš donekonečna kritizovat...raději nebudu to dál rozebírat, bo by mně někteří rozcupovali...




@AlieN (11.07.2018 13:27): v momentě kdy neexistuje jediný historický non-fantasy/nonscifi RPGčko a publisheři tě pošlou do hajzlu protože se bojí zafinancovat něco, co ještě nikdo neudělal mi přijde divný se originalitě KCD vysmívat. A nejen to zasazení, ale i ten větší důraz na realismus je originální.
@Walome (11.07.2018 12:51): Myslím, že v každém městě je pár fleků, kde se dá vyspat zadarmo. Já jsem se myl u kádi a jestli jsem měl díky špinavé botě o pár kaček vyšší cenu je vcelku jedno, když peněz je dost a beztak není, co kupovat. Po bitvě v Přibyslích se stačí vrátit na místo činu, celé to vyrabovat, prodat a rázem jsi boháč. Je tam dokonce jedna magická truhla v které je asi 30 kusů zbrání a zboje. A takových míst na rabovačku je ve hře víc, ale možná jsem jediný koho to napadlo :-)

@AlieN (11.07.2018 13:27): Způsob zadávání/řešení úkolů rozhodně originální je. Navíc ve spoustě je nějaký zajímavý nápad - Poprava, Slavíci - nebo dnes už legendární chlastačka.



@GodOfTheSick (11.07.2018 12:09): lázně jsou užitečný, pak nesmrdíš a máš větší reputaci u obchodníků. Plus je to pro dobrý pocit, že tě lidi uctivě zdravěj.

Nocleh jsem kupoval kvůli truhle. A využíváš ho velmi často teda, celou hru.
Když je v každém baráku zamčená truhla, z které po vypáčení vypadne preclík nebo louč, tak se každý velmi rychle na nějaké páčení vyprdne, ledaže by HC mód do truhel přidal nějaké cennosti, aby páčení mělo smysl. Minihra okrádání lidí je taky úplně k ničemu, protože okrádat lze pouze, když mě nikdo nevidí, ale když mě nikdo nevidí, tak je zbytečné někoho okrádat, když ho můžu klepnout obuchem.

Proč kupovat nocleh, lázně, koně s vyšší nosností nebo jídlo? Kažení potravin je obzvlášť volovina. Týpek se s tím týdny patlá, vymejšlí, programuje... a pak stejně nikdo v inventáři jídlo nenosí a místo toho každý žere co dům dá nebo rovnou z kotlíku. A takových věcí je tam plno a těžko HC mód něco změní. Možná tak můžou zvednout cenu za vykoupení, protože když jsem měl v kapse 3000 a stráž po mě chtěla 60, tak to bylo k smíchu.

Originalitu v KDC samozřejmě vidím a počítám, že za rok s dalším rozehrání půjde hodnocení nahoru. I když u mě to zadrbal hlavně souboják, který už asi lepší nebude.
@StriderCZ (11.07.2018 11:04): jo taky bych řekl. Taková hra tu fakt ještě nebyla. Ale GTS není daleko od pravdy s tím, že spoustu mechanik je ve hře k ničemu, ale zase jak píše Paul, ty posune na výslunní HC mod. A sice mě nemrzí, že jsem hru rozehrál hned, protože jsem si to užil, ale nemůžu se zbavit dojmu, že jsem o hodně přišel.
@GodOfTheSick (11.07.2018 10:40): Podle mně většina pozitivních reakcí je ve smyslu ocenění originality. KC:D není ikstou kopií akční adventury/RPG z pohledu třetí osoby.
Má své porodní bolesti, to jistě, ale to není vůbec překvapivé (Zaklínač 1 na tom byl podobně).
@GodOfTheSick (11.07.2018 10:40): Promiň když tě nebudu považovat za neomylnou autoritu s jediným správným názorem - dojem si udělám vlastní až to pořádně rozehraju. Možná ti pak dám za pravdu, možná ne (zvlášť pokud ty aspekty upravil hardcore mód, s nímž to budu hrát). Ten co psal ten názor níže má tenhle dojem na 9 levelu, třeba ho pak taky upraví, ale zatím na něj ta hra tak působí.
@Paul (10.07.2018 22:05): No tak master class in game design ani omylem, když velká část herních mechanik je zcela zbytečných a nefunkčních, což musí objektivně vidět každý, kdo to hraje. A s motivací/systémy to taky supr není, protože ani se nemusíš moc snažit a po deseti hodinách je z tebe milionář a můžeš si koupit co chceš, resp. nemůžeš, protože kupovat není co a většinu dobrých věcí získáš během hraní zdarma jinde.
Pár lidí na qt3 teď ve slevách koupilo KCD, jejich komenty guldyho a bodkina potěší, např

KCD is a master class in game design. I can’t think of a single rpg that motivates the player through its systems as well as KCD does. Hopefully this won’t change later on (only level 9 atm) but so far I’ve been carefully picking my gear, planning trips, studying map, etc, because the game doesn’t pull any punches. I might’ve squealed with joy when I couldn’t just wade through a river wherever I wanted and instead had to consult my map to locate the nearest bridge. Or when I put on a full visor map only to have Henry pull the visor down in combat and had me deal with narrowed vision. I absolutely love tradeoffs like these in rpgs, it gives the gear meaning beyond just increasing stats until the game eventually ends.
I doubt I’ll ever be able to go back to Skyrim after this. Or Witcher 3, for that matter.
----
I also love the history lessons. I mean, yeah, I’m sort of a history geek (ok, I’m a college professor who before I get into general education curriculum was a history professor, and yeah I took one of my fields in medieval history), but I’d think anyone with an interest in medieval-esque fantasy worlds would love the real-world stuff this game includes, which often is weirder than fiction.
Europeans do this sort of thing so much better than we Americans, for whom “history” is last week usually.
----
So, I did all this stuff and then I get the opening credits; that whole several hours was just the freakin’ intro! Pretty cool.
This game reminds me of a first-person Darklands.
----
I just made it to the second city (Talmberg, I think?) and the game does feel special. The world building is stellar. I’m really, really impressed with a lot of things this far - graphics, music, the writing! Good stuff indeed.
----
It really is incredible how fast they managed to set up things. Two minutes into the game and I felt like I was THERE. Maybe because it’s a realistic setting, I don’t know. The fact that people don’t immediately refer to you as the chosen one also helps.
Also, Martin went out like a boss. That was some Boromir tier of badassery.
And, is it just me or does this game have the best out of the box lighting ever seen in an rpg?
----
The way the game treats religion is, I think, pretty excellent. It makes it a serious part of people’s lives, and the structure of society, but it also shows the deep ambivalence many people felt about the gap between what they’re taught and what the Church actually does. In other words, the roots of the Reformation and all that. And Bohemia is a good place to explore those ideas.
----
Just went on my first hunt. JFC. This is one of those games that one dreams will one day be made, or at least hopes that a modder will spend 5 years whipping into shape (cough Skyrim cough). Absolutely phenomenal stuff so far. Hands down one of the most immersive games I’ve played to date, and I’m not even on hardcore mode!
edit: In all this excitement I neglected to mention that I felt super bad about shooting bunnies. Oops.
----
Zdravím, mam problém v novém DLC, stavím pribyslavice a musim vydělávat, tak pobiju kumansky tábor, jdu za borkem pro prachy a on je bugnuty v zemi, tam kde jsme stříleli z praku, nejde s nim vubec mluvit. Nevite někdo co s tím??
Tak jsem u toho včera vydržel do tří do rána. A našel jsem geniálně pojmenovanej quest "Pěsti ve tmě" (konečně jsem našel toho, s kým se mám být po Ratajích... a vzpomněl jsem si, že už jsem u něj na začátku hry, ale spal, tak jsem s ním nemohl mluvit, a pak jsem na něj úplně zapomněl) a v Ratajích jsem našel novej quest. Tak si to DLC aspoň oživím a tu hru vyždímu do mrtě.
@Luďa (08.07.2018 19:41): Tam je několik spuštěčů, kdy hra pozná, že už víš co to jeho blábolení znamená... Nepamatuju si jaké, ale zkus se zeptat ženy sázavského kováře na to zaříkání...

Btw - pokud máte trochu slušnou maintenance, tak jde imo ukecat rovnou ten kovář bez pitomých básniček.
Taky máte rozbitý quest "Prostopášní mniši"?

Přistihnu cirkátory popíjející ve sklepě. Prokecnu, zvolím možnost přisednutí. Ale když se chci posadit, jeden z nich se trigerne se standardním dialogem za prohřešek a je konec. Pošle mě do cely nebo ven z kláštera.
@mazar1234 (08.07.2018 19:22): To je právě první věc, jak jsem uvažoval, že to je na mě si to zapamatovat, jenže u dialogu kováře v Ledečku nemám žádnou možnost ji odrecitovat, takže to, že si ji pamatuju, je mi k ničemu. :) Ani jsem nečekal, že by si to za mě postava zapamatovala, protože to není hra alá Ubisoft s velkými šipkami na obrazovce. :)
@Walome (08.07.2018 18:44): To som mal po loadingu pri spusteni hry tiez, ale stacilo zabehnut do hospody a hodinu sa vyspat a potom ked som sa k nemu vratil tak uz spieval ako drozd (skusil som zresetovat svet prepocitanim pri spanku a ono to fungovalo).
Ja som to vyriesil logicky - mackal som F12 aby sa ulozili screenshoty kazdej vety postupne a potom som si to uz len cez alt+tab naklikal do odpovedi tomu druhemu kovacovi.

@Luďa (08.07.2018 18:25): Ak cakas, ze sa ti to ulozi do questlogu tak nie, musis si to zapamatat, zapisat alebo nascreenshotovat. To ze si to vypocujes nijako nereaguje na questlog.
Tohle je jediný quest, který mám asi rozbitej. Už jsem tu básničku slyšel tak 20x celou, ale hra to nějak nechce zaregistrovat. Kovář má smůlu. :(
Ten quest s tou básničkou od kovářa dizajnoval kto prosím?

Debilnejšiu -time consuming- misiu som asi za posledných 20 rokov nehral, fakt chujovina na entú.