@M.a.t.t. (08.11.2018 15:03): Možná mám na mysli jen jednu situaci, uznávám. Ale minimálně v jednu situaci hra napsala "checkpoint" až po krátké animačce, avšak při reloadu to znovu spustilo onu animačku, a ta se přeskočit nedala (mluvím o tom úprku z velrybářský stanice ke konci hry)
Diskuze
@HolyMeatball (08.11.2018 13:36): Animácie išli preskakovať a nie je mi jasné, čo si mám predstavovať pod "lživým" rozmiestnením checkpointov. :) Navyše ani nejde o hru, ktorá by predstavovala neviem akú výzvu a prípadný stratený progres sa dá dohnať behom chvíľky.
@HolyMeatball (08.11.2018 13:36): Dodávám ještě fakt mizerný lip-sync.
Mně to primárně teda zkazil ten mizernej nucenej stealth a ta naprosto otřesná střelba. (pro zichr do spoilu bo stealth tam je iba dvakrát cca uprostřed hry, a střelba až v náběhu do finiše) A nekonzistentní chování určitých postav, jistá dialogová lenost (ad. Éďa tuhle ví o něčem, co ještě neviděl, jen proto, protože jsem k dialogu došel dřív, než dané věci; Éďa je pomalu na pokraji slz na konci jedné věty, ale na začátku hned té další je pomalu až dětsky natěšenej, aspol), příležitostně fakt nasírací a lživé rozmístění checkpointů v kombinaci s nepřeskočitelnými animačkami, a děj fakt je předvídatelnej. Prostě Cyanide, mno.
Já furt fandím i Sinking City, sice to určitě taky bude předvídatelný klišé, ale aspoň to snad herně bude uspokojivější.
Já furt fandím i Sinking City, sice to určitě taky bude předvídatelný klišé, ale aspoň to snad herně bude uspokojivější.
Co se týká Lovecrafta, tak já sázím vše na Death Stranding. Strach z neznámého, úplně to ve mě ty trailery evokují.
@Charllize (08.11.2018 12:27): Ale celkem i bavila, navíc je natolik krátká, že na ní mám čas a téma je mi blízké. 65% je pozitivní hodnocení, byť jen lehce.
@Shoggot (08.11.2018 12:17): zase si dohral hru co te nebavila? Nemas to lehky :)
Dohráno. Achjo. Klišé za klišém. Rybolidi ve městě, přesně jak jsem říkal.
Konce sú: 1, vyvolanie, 2, zabránenie vyvolania, 3, samovražda maliarky, 4, samovražda hrdinu .
Najlepší koniec pre detektíva je 3.
Najlepší koniec pre detektíva je 3.
Už nám to pěkně houstne...
https://www.twitch.tv/chosse14041
https://www.twitch.tv/chosse14041
@SilentWolf (30.10.2018 12:00): Myslím, že jsem za celou dobu narazil na jedno chapadlo... a to byla zrovna část, kterou jde minout, pokud zvolíš jinej postup.
@GodOfTheSick (30.10.2018 12:03): To bych pochopil. Jestli se nepletu, v traileru ukazovali hlavně ten první RPG segment a to je hra jen z části, gameplay se v průběhu dost mění. Na jednu stranu je to fail marketingu, na druhou stranu ukazovat všechno by znamenalo většinu hry vyspoilerovat.
Zkusil jsem jich taky pár proletět a narazil jsem hlavně na kritiku animací (které jsou fakt mizerné) a některých pasáží (dvě konkrétní mi taky pily krev), ale u mě celkově převládají pozitivnější dojmy.
@GodOfTheSick (30.10.2018 12:03): To bych pochopil. Jestli se nepletu, v traileru ukazovali hlavně ten první RPG segment a to je hra jen z části, gameplay se v průběhu dost mění. Na jednu stranu je to fail marketingu, na druhou stranu ukazovat všechno by znamenalo většinu hry vyspoilerovat.
Zkusil jsem jich taky pár proletět a narazil jsem hlavně na kritiku animací (které jsou fakt mizerné) a některých pasáží (dvě konkrétní mi taky pily krev), ale u mě celkově převládají pozitivnější dojmy.
Co jsem proletěl recenze, tak většina hru kritizuje za to, že je po stránce hratelnosti jiná než jak se tvářila z trailerů, zvlášť v druhé polovině. Takže reálně zase tak špatná být nemusí, akorát očekávání bylo jiné.
@Redfield (30.10.2018 11:43): takže fakt to není jen o chapadlech? Hmmm... *hype resurrection attempt...*
@SilentWolf (30.10.2018 08:07): dostalo to jen o 10% méně než Red Dead Redemption 2 od slantu takže docela úspěch ne? :)
@ad142 (30.10.2018 10:52): Mám ten samej názor. Animace jsou na dnešní dobu sice dost mizerný (což teda asi většina těch recenzentů nerozdýchala?), ale jako lovecraftovskej horor je to zvládnutý skvěle. Není to jen patlanice chapadýlek a lekaček, ale někdo nad tím uvažoval, jako by to byl dlouhej film.
Žiadny priemer. Keď to hrá klasický mainstreamový hráč, tak tých 70% možno aj chápem. Ale ja som to už dohral (mal som k dispozícii novinársku verziu v predstihu) a hrám to už druhýkrát (je dostupných niekoľko možných koncov).
https://somhrac.sk/2018/10/30/call-of-ct ... -videogame-recenzia/
Takže za mňa 90% po skončení hry, pretože to je spolu s Darkness Within 1 jasne najlepšia videoherná adaptácia Lovecrafta. A taký Darkness Within má dokonca teraz na metacritic priemer len 52% čo je totálne mimo (klasickí adventúrni recenzenti boli s toho nešťastní...) Takže v tomto nejdem a nepôjdem s "davom"... :)
https://somhrac.sk/2018/10/30/call-of-ct ... -videogame-recenzia/
Takže za mňa 90% po skončení hry, pretože to je spolu s Darkness Within 1 jasne najlepšia videoherná adaptácia Lovecrafta. A taký Darkness Within má dokonca teraz na metacritic priemer len 52% čo je totálne mimo (klasickí adventúrni recenzenti boli s toho nešťastní...) Takže v tomto nejdem a nepôjdem s "davom"... :)
Jo to jo, ten rozpočet je jen jedna z věcí, které asi k tomu přispívají. Ale taky mě to štve, že to tak zfušujou. Přeci jenom dnes už není moc studií, které dělají singlové hry na úrovni včetně velké produkční hodnoty, přitom si myslím, že tihle francouzi by na to mohli mít.
Nemyslím si, že to je o rozpočtu. Jsou to prostě fušeři a zmínění Spiders potřebují jednoduše jen změnit hratelnost a najmout lepší scenaristy, protože nápady a světy mají jinak supr. Kdejaká levná indie hra je v tomhle válcuje...
Že bude Cthulhu jen solidní průměr asi každý čekal, nad tím se netřeba pozastavovat. Už z videi to vypadalo slabě, ale tak osobně to stejně prubnu až to daj do monthly třeba. Podobných "ačkovějších" 3D adventur moc nevychází.
Že bude Cthulhu jen solidní průměr asi každý čekal, nad tím se netřeba pozastavovat. Už z videi to vypadalo slabě, ale tak osobně to stejně prubnu až to daj do monthly třeba. Podobných "ačkovějších" 3D adventur moc nevychází.
Ach jo, Cyanide a Spiders. Francouzi jak vyšití :-D. Takový potenciál ty jejich hry mají a oni je vždy nějak posmolí. Chápu, že rozpočet nemají asi největší, ale někdy by možná nebylo od věci, kdyby to trochu riskli, napumpovali do toho trochu více €, ať na tom nejde vidět tak okatě snad onen omezený rozpočet a podle mě by toho mnohem více i prodali. Tak chodí furt s harmonikou na lov jelenů.
Páni spustili preload, ale stiahne to iba 22 MB, podľa vývojára to má stiahnuť 12 GB, sranda začína ako pri Kingdom Come: Deliverance . :D
--
@Shoggot (20.09.2018 17:24):
Filmy:
La herencia Valdemar
La herencia Valdemar II: La sombra prohibida
sú bez rybích ľudí.
Nevím, co to je už za povídku, ale hodně mě chytla taková kratičká, kde se nějaký týpek pomocí drog zkoušel dostat až za hranici snů. Tam kde prostě "končí obraz".
A něco takového bych rád někdy viděl ve hře - být tam, kde prostě smrtelník být nemá. Ale spíš tak nějak v kosmickém měřítku. I když zde by se dle povídky mohlo jednat o pouhopouhé propadnutí pod texturu do bílé plochy.. :D I tak mě ale také mrzí, že se adaptují jen chapadýlka a nějaká úroveň příčetnosti.
edit: jedná se zřejmě o povídku Hypnos nebo Ze zapomnění - teď nevím která.
A něco takového bych rád někdy viděl ve hře - být tam, kde prostě smrtelník být nemá. Ale spíš tak nějak v kosmickém měřítku. I když zde by se dle povídky mohlo jednat o pouhopouhé propadnutí pod texturu do bílé plochy.. :D I tak mě ale také mrzí, že se adaptují jen chapadýlka a nějaká úroveň příčetnosti.
edit: jedná se zřejmě o povídku Hypnos nebo Ze zapomnění - teď nevím která.
@Shoggot (20.09.2018 17:24): JJ. A keď sa niekto náhodou pokúsi spracovať iný setting, tak ide výhradne o adaptáciu nejakej poviedky. Viz výber tých kvalitnejších ako The Whisperers in Darkness (za mňa ale aj tak najlepší lovecraftovský film), Re-Animátor, či Die Farbe.
@paver (20.09.2018 16:26): Je to v mnoha RPGčkách, nejde jen o hry s tématikou Cthulhu. Je to takový ten trop města, ve kterém je něco špatné! Uááá, spoiler! Lidi v něm nejsou, čím se zdají být.
"Inspirováno Lovecraftem":
Call of Cthulhu - město rybích lidí
Shadow of The Comet - město rybích lidí
Call Of Cthulhu: The Official Video Game - město rybích lidí
Lovecraft Untold's Stories - město s rybími lidmi
Sunken City - město rybích lidí
Prisoner Of Ice - Pozor! Ve vodě jsou rybí lidé!
Cthulhu: Wasted Lands - Kultisté chtějí přivolat rybí lidi
Film Dagon - Město rybích lidí!
Eldritch - Pozor! Pod městem se skrývají rybí lidé!
Bloodborne - Když už tu máme rybářskou vesnici, šup tam s rybími lidmi!
Fallout 4 Far Harbor - Jejda...severozápad USA...maják...mlha...rybářské domy a vesničky...no jistě, z vody už jdou rybí lidé!
Hry "podle Lovecrafta" nebo "inspirované Lovecraftem" se takřka výhradně spoléhají na stereotyp podivného města, jehož obyvatele něco tají. Nejčastěji rybolidi, žábolidi, kultisty nebo podobně. Mlha a voda jsou dobrou zárukou, jen málokdy mohou chybět.
Už teď máme v přípravě dvě hry "podle Lovecrafta", které jsou tématicky totožné. Přitom ta jeho tvorba nabízí mnohem, mnohem větší možnosti.
Plusové body Conarium, že zkusilo něco jiného a inspirovalo se u Hor šílenství, už daleko zajímavějšího settingu. Protože ale Call Of Cthulhu je nejznámější a jsou to kulisy, které každé zná.
A to je prostě nedostatek nápaditosti. Protože ty rybí lidi, město skrývající tajemství a kultisti jsou nejvíc srozumitelné a uchopitelné věci z toho díla. Do rybích lidí se dá střílet a můžou umřít, do Mi-Go asi ne. A proto taky nejmíň děsivé a nejmíň zajímavé a už okoukané.
"Inspirováno Lovecraftem":
Call of Cthulhu - město rybích lidí
Shadow of The Comet - město rybích lidí
Call Of Cthulhu: The Official Video Game - město rybích lidí
Lovecraft Untold's Stories - město s rybími lidmi
Sunken City - město rybích lidí
Prisoner Of Ice - Pozor! Ve vodě jsou rybí lidé!
Cthulhu: Wasted Lands - Kultisté chtějí přivolat rybí lidi
Film Dagon - Město rybích lidí!
Eldritch - Pozor! Pod městem se skrývají rybí lidé!
Bloodborne - Když už tu máme rybářskou vesnici, šup tam s rybími lidmi!
Fallout 4 Far Harbor - Jejda...severozápad USA...maják...mlha...rybářské domy a vesničky...no jistě, z vody už jdou rybí lidé!
Hry "podle Lovecrafta" nebo "inspirované Lovecraftem" se takřka výhradně spoléhají na stereotyp podivného města, jehož obyvatele něco tají. Nejčastěji rybolidi, žábolidi, kultisty nebo podobně. Mlha a voda jsou dobrou zárukou, jen málokdy mohou chybět.
Už teď máme v přípravě dvě hry "podle Lovecrafta", které jsou tématicky totožné. Přitom ta jeho tvorba nabízí mnohem, mnohem větší možnosti.
Plusové body Conarium, že zkusilo něco jiného a inspirovalo se u Hor šílenství, už daleko zajímavějšího settingu. Protože ale Call Of Cthulhu je nejznámější a jsou to kulisy, které každé zná.
A to je prostě nedostatek nápaditosti. Protože ty rybí lidi, město skrývající tajemství a kultisti jsou nejvíc srozumitelné a uchopitelné věci z toho díla. Do rybích lidí se dá střílet a můžou umřít, do Mi-Go asi ne. A proto taky nejmíň děsivé a nejmíň zajímavé a už okoukané.
@ad142 (20.09.2018 16:27): OK, to máme za 25 let dvě rybolidí města. To mi nepřijde jako nějaké zažité klišé nebo něco, co by člověk viděl už stokrát.
@paver (20.09.2018 16:26): V Shadow of the Comet napríklad.
@Shoggot (20.09.2018 16:04): A kde že se ta rybářská města rybolidí z 20. let všude objevovala? Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth a...?
@SilentWolf (20.09.2018 15:46): Asi tak.
Pro mě je to napětí, úzkost a strach z neznámého a naprosto cizího, co děsivým způsobem protagonistům (divákovi) prolomuje jeho normální prostředí. A proti čemu nelze cítit nic jiného, než bezmoc. Když to HPL psal, tak rybářské město bylo rybářské město. Proto bylo děsivé, že pod rybářským městem jsou rybolidi, kultisti a bůhvíco ještě.
Jenže už se z toho stalo klišé a tak kdekoli je rybářské město z 20. let, hle, tam přece jsou žabolidi a další věci. Nuda. Napětí nemá přicházet z toho, co je kolorit.
Udělat z hrůzy z neznámého a naprosto cizího to, že chodíš a máš mít jakože radost že poznáváš něco, co jsi viděl stokrát...to je prostě uplně naruby.
Když ale chybí nápaditost, používají se furt ty samé kulisy. Jé, rybáři. Jé, rybolidi. Střílet do rybolidí. Jé, kultisti. Jé, utéct před kultisty. Postřílet kultisty. Jé, pod vodou je zlý bůh.
Ať už s tímhle jdou do prdele.
Pro mě je to napětí, úzkost a strach z neznámého a naprosto cizího, co děsivým způsobem protagonistům (divákovi) prolomuje jeho normální prostředí. A proti čemu nelze cítit nic jiného, než bezmoc. Když to HPL psal, tak rybářské město bylo rybářské město. Proto bylo děsivé, že pod rybářským městem jsou rybolidi, kultisti a bůhvíco ještě.
Jenže už se z toho stalo klišé a tak kdekoli je rybářské město z 20. let, hle, tam přece jsou žabolidi a další věci. Nuda. Napětí nemá přicházet z toho, co je kolorit.
Udělat z hrůzy z neznámého a naprosto cizího to, že chodíš a máš mít jakože radost že poznáváš něco, co jsi viděl stokrát...to je prostě uplně naruby.
Když ale chybí nápaditost, používají se furt ty samé kulisy. Jé, rybáři. Jé, rybolidi. Střílet do rybolidí. Jé, kultisti. Jé, utéct před kultisty. Postřílet kultisty. Jé, pod vodou je zlý bůh.
Ať už s tímhle jdou do prdele.
Akože hra kde by centrálnu úlohu zohrávali (napríklad) Mi-Go, či Great Race of Yith by nemusela byť vôbec zlá, lenže by sa toho museli chytiť schopní a Lovecrafta znalí tvorcovia aby to nepokašlali. Ale ako námet na hru by sa z toho dalo dačo vyťažiť.
Lovecraft u mě hlavně není o chapadlech, monstrech apod, zatím co mám tak vyhlídnuto, tak pro mě nejvíc Lovecraftovsky působí Death Stranding. Tak uvidíme, vkládám do něj nemalé naděje a doufám že je Ito Junji u toho, jak se proslýchá.
@ad142 (20.09.2018 15:43): Však právě si myslím, že Darknes Within to dělá dobře.
@Shoggot (20.09.2018 15:36): Ani Darkness Within hry sa netočia okolo žiadnych Deep Ones, Cthulhu atď... V nich v podstate nehrá ústrednú úlohu žiadna konkrétna entita, či rasa. Dôležitú úlohu tam však zohrávajú isté "jašterie bytosti", ale v ústrednom deji o nich príliš nejde.
Významnú úlohu tam majú skôr okultno-mystické prvky.
Významnú úlohu tam majú skôr okultno-mystické prvky.
@Shoggot (20.09.2018 14:04): Věřím, že se to jednou nějaké hře podaří (přednést ty pocity na herní zařízení), ale nebude to její primární cíl a určitě to nebude přímá adaptace nebo tak něco - spíš jakože "omylem".
Zatím to daleko lépe předvádí deskovky no.
Zatím to daleko lépe předvádí deskovky no.
@sxg (20.09.2018 15:20): Zkoušel a dohrál, napíšu komentář.
Nojo, to já vím, že když se hra takhle jmenuje, tak je vysoká pravděpodobnost, že to tak bude, ale to furt platí to samé: je to vysoce nenápadité.
A navíc je to zjevné nepochopení toho základu HPL, když všechno vypadá hnusně a všechno je ponuré.
Nojo, to já vím, že když se hra takhle jmenuje, tak je vysoká pravděpodobnost, že to tak bude, ale to furt platí to samé: je to vysoce nenápadité.
A navíc je to zjevné nepochopení toho základu HPL, když všechno vypadá hnusně a všechno je ponuré.
@Shoggot (20.09.2018 13:46): Conarium si skúšal?
@Shoggot (20.09.2018 14:04): Ale mne ide práve o to, Keď kúpim hru Call of Cthulhu, chcem to čo má v názve, ale as nie som dostatočne progresívny. :D
@Shoggot (20.09.2018 14:04): Ale mne ide práve o to, Keď kúpim hru Call of Cthulhu, chcem to čo má v názve, ale as nie som dostatočne progresívny. :D
@SilentWolf (20.09.2018 13:56): Mě to právě mrzí.
Je třeba docela dost super povídek otevřeně inspirovaných Lovecraftem, jako Pustiny od F. Wilsona, Šachta číslo 247 od Basila Coppera i Tlusťoch od Michaela Shea.
Jsou uplně v klidu zasazené do moderního settingu (Šachta dokonce do jakéhosi záhadného post-apo) a byť třeba ne všechny pracují s konkrétními entitami od HPL, tak ten duch a inspirace jsou otevřené a to napětí z neznámé hrůzy tam je.
Kdežto v těch hrách mi to vždy přijde hrozně líný. Bude to u moře, rybářské město, takže rybí lidi, kultisti, Dagonohulhu, 20. léta...škoda.
Ale tak to je jen zklamání z dokola omílaného settingu. Samotná herní náplň a příběh může být vynikající...
Je třeba docela dost super povídek otevřeně inspirovaných Lovecraftem, jako Pustiny od F. Wilsona, Šachta číslo 247 od Basila Coppera i Tlusťoch od Michaela Shea.
Jsou uplně v klidu zasazené do moderního settingu (Šachta dokonce do jakéhosi záhadného post-apo) a byť třeba ne všechny pracují s konkrétními entitami od HPL, tak ten duch a inspirace jsou otevřené a to napětí z neznámé hrůzy tam je.
Kdežto v těch hrách mi to vždy přijde hrozně líný. Bude to u moře, rybářské město, takže rybí lidi, kultisti, Dagonohulhu, 20. léta...škoda.
Ale tak to je jen zklamání z dokola omílaného settingu. Samotná herní náplň a příběh může být vynikající...
@Shoggot (20.09.2018 13:46): je to tak - bohužel. Ale co naplat.. lepší to asi nebude.
@sxg (20.09.2018 12:26): Rybáři, voda, chobotnice...
To je docela silný paradox, že hry zrovna podle HPL jsou tak nenápadité.
To je docela silný paradox, že hry zrovna podle HPL jsou tak nenápadité.
Prave som to kupel, prieser to as nebude. Web http://www.mujweb.cz/farflame/ 30 končí, tak aspoň nejaké video v CZ:
https://www.youtube.com/watch?v=dcIL-2Kq64U
https://www.youtube.com/watch?v=dcIL-2Kq64U
Prosím, ať to dopadne dobře (nevěřím v to), teď hráváme pravidelně Arkham Horror a potřebuji nutně i videoherní dávku Lovecrafta do žil.
A překvapila přítomnost češtiny.
A překvapila přítomnost češtiny.
@Bodkin (24.08.2018 21:53): "best feature for this game is placing icons on door knobs since the biggest mystery in entire game is location of door knobs"
:))
:))
@Paul (24.08.2018 21:44): Vypadá to hodně hezky. Jestli tam ale zase bude Cthulhu, rybolidi, Dagoni a další, tak to hrozí promarněným potenciálem.
@Paul (24.08.2018 21:44): Zase to nepřeháněj... Ale vypadá to hezky.
Nový trailer a zdá se mi to, nebo protagonistu dabuje Jonathan Reid z Vampyra, taktéž od Focus Home? :)
Ne že by mi to nějak extra vadilo, ten jeho hlas je parádní a Reid se mi díky němu poslouchá dobře. Ale ani by mi nevadilo kdyby ty hry propojily a v CoC se rovnou hrálo za Reida :p
Ne že by mi to nějak extra vadilo, ten jeho hlas je parádní a Reid se mi díky němu poslouchá dobře. Ale ani by mi nevadilo kdyby ty hry propojily a v CoC se rovnou hrálo za Reida :p
Ide len o to, či to bude fungovať ako celok. Hru o kvalitách Vampyra by som bral všetkými desiatimi :)
Patrik Hajda z Games.cz viděl obojí a zaujalo ho také více Sinking City. Že to je naprosto parádní detektivka, kde musíte hledat stopy sami. Tzn. když vám osoba A řekne, že hledaný byl rybář, hra vám nenapíše "jděte do přístavu". Což se mi jeví jako hodně osvěžující přístup v dnešní době nápověd.
Cyanide má na kontě spoustu béček, ale Styx je krok celkem správným směrem a tohle na mě to zatím působí slušně, i když desítková hra z toho asi nebude. Bude mi ale stačit, když to bude kvalitativně podobnější Vampyru než hrám od kolegů Spiders :)
@Coldplaz (19.07.2018 11:45): Môže iba prekvapiť, no inak súhlasím. Sinking City sa zatiaľ javí rozhodne lepšie.
Hm, to štúdio nemá za sebou nejaké kvalitné tituly, tak moje očakávania nie sú príliš vysoké.