Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@special_plan (29.03.2023 00:59): Tak určitě nejde o to, že by neuměly šikmé plochy vůbec, ale když se podíváš na ten design, je to velký rozdíl. Protože základ build enginu, stejně jako prakticky všech ostatních v té době, jsou kostky, rovné plochy a ostré hrany. Nedávno jsem dohrál oba datadisky pro Blood, který je možná nejvyspělejší build engine hra, ale Terminátor to prostředí stejně umí líp.
@hanak_v_exilu (28.03.2023 15:47): První odstavec je úsměvný, když reaguješ seriózně na zjevnou nadsázku. Druhý v podstatě parafrázuješ moji myšlenku - tma maskuje techické nedokonalosti (v případě filmu nižší rozpočet) a zároveň dle mě slouží k vyprávění doslova "temného" příběhu. :)
@H34D (28.03.2023 15:04): Terminátoři právě za tmy vidí skvěle. Ve Skynetu - nebo už možná ve Future Shocku, teďka nevím, šlo v multiplayeru hrát za terminátora. Má noční vidění v červené barvě.

První terminátor byl docela levný film. V noci se zamaskovalo, že na pořádné efekty nebyly až tak úplně peníze. A taky všechno vypadá tak nějak líp. Vždyť se taky film odehrává v současnosti a žádná rebelie tam tudíž není. Hra je tuším temná z podobného důvodu - v noci to vypadá líp a nedokonalosti přikryje tma.
@Dan9K (28.03.2023 14:38): Není to tam doslova, ale přijde mi, že ten příběh o tomhle je. O povstání (rebélii), které probíhá za tmy :) Asi roboti ve dne hůř vidí, těžko říct. :) První film Terminator se taky odehrával většinou v noci, ne? Nevybavuju si tam moc denních scén.
@H34D (komentář): je tam opravdu nějaká zmínka o "noční rebelii a „zničeném“ Slunci", nebo sis to do toho vysnil? Já jen, jestli mám upravit svůj komentář, poněvadž jsem to přehlíd asi.


jinak postřeh o tom, že ve své době to nikdo nehrál, sdílím. Taky jsem znal hru jen z herních časáků.
@Paul (02.11.2019 21:39): Vypadá to celkem atmosféricky, hudba hodně dobrá.

Ale teda ty dialogy co ukázali, to je teda otřes. Robotické věty pronášené roboticky znudění lidé. To na namluvení oslovili nějaké náhodné lidi na autobusové zastávce, ne?
To je jak kdyby to spíš byla válka proti strojů proti strojům, citu je v těch postavách asi stejně jako v chodících toustovačích Skynetu.

Ty koridory taky nevypadají povzbudivě.

Ale může to být dobrá budgetovka. Zájem to vzbudilo.
@Paul (02.11.2019 21:39): Je sranda ze u te minule ukazky ktera mela horsi kvalitu obrazu vetsina lidi v diskuzi hejti a tady naopak. Fakt jak prvoci co reaguji na svetlo.

Me se to celkem libilo hned. Pokud tomu daji nejakou slusnou delku a nebude to na 6 hodin mohly by z toho neco vykresat protoze tam tu atmosferu celkem citim.

Ale je mozna rouhani diskutovat ve vlaknu klasiky, mozna by se pro tuhle hru co vyjde hodilo vic vlakno ze hry co odkazuje Atari :)
Zase nějakej gameplay...

omg ono to má dialogue choices! :D

Jako je to lowbudget, ale...chce se mi tomu fandit. Ten soundtrack..
Každopádně terminator by si zasloužil svůj Alien: Isolation treatment. Něco AAA atmosféricky hororovýho z post-apo budoucnosti.
@Rapier (08.10.2018 22:17): Unreal není mnohem lepší, Unreal je mnohem ... jiný (hlavně vyšel o dva roky později). Tam kde Unreal těží z pocitu objevování "Nového světa", specifické umělé inteligence, NPC nebo textových informací nabízí T:FS depresivní prostředí, realistické otevřené mapy, jízdu v jeepu nebo letání v HK.

Voda a oheň.
@Rapier (08.10.2018 22:17): Tak FS je redefinovanie systému/ovládania celého FPS žánru dodnes, byť ten jablčkársky Marathon to mal asi prvý, ale kto reálne hral nejakú jablkovú chujovinku, takže oficiálne prvenstvo má zaslúžene Laminátor fucking shit, či ako sa tá zastaralá sračka volala.
Před hodně, hodně lety jsem hrál Future Shock i Skynet (cca okolo roku 98-00), oboje rozehrál, ani jedno nedohrál. Muzika na SB AWE 64 (General Midi) byla pecka! Atmosféra jak řemen, i tu grafiku v 320x200 jsem zkousl ale na 10/10 to nemá ani náhodou. Unreal je mnohem lepší 3D akce ale nelze FS upřít prvenství v mnoha prvcích, které byly později vychvalovány u jiných 3D akcí jak, že jsou revoluční.

Remake v nové grafice by musela být pecka ale mám pocit, že bych se tam bál. :)
zrovna to mám rozjetý. ve hře je hodně bugů, od obyčejných zaseknutí se v terénu - vojákem v úzkých interiérech budovy, nebo autem, popř. letadlem v různých nerovných cestách a koridorech, ty kritický jsou jak už kdosi zmiňuje - skok ze země na rampu skladu, to je neuvěřitelná pasáž v jistým levelu, dělal jsem jí skoro hodinu, dále třebas nepadající krabice na zem ze stropu po odpálení tyčky, která jí drží. následně bohužel nelze přeskočit dál, nicméně obojí v podstatě "vyřeší" mód v datadisku... jinak má hra úžasnou atmosféru, zvuky, hudbu, příběh. brzy to celé dohraju, tak jsem zvědavý jak to dopadne. ;)
@mazar1234 (10.07.2016 15:56): hra mi padala po 14. misi. nakonec jsem musel přepnout na původní verzi hry, použít cheat na přeskočení levelu a save pak nakopírovat do upraveného skynet dosboxu

@Phoenix (10.07.2016 15:47): save/load fest, abych se naučil pozice nepřátel, nepatří mezi mé oblíbené kratochvíle stříleček. jinak mi nevadí, že se spawnují, ale že se spawnují centimetr odemě, takže do mě prakticky vrazí, když se zhmotní. v tu chvíli už mám půlku zdraví v trapu a než vycouvám, je po mě
@Garret (10.07.2016 14:33): Kritický bug?

Jízda v jeepu jde dost dobře vyřešit střílením nepřátel ještě před tím, než střílí oni na Tebe (jinak je to opravdu hodně těžké).

Spawn nepřátel v úzkých koridorech nepotěší, ale alespoň je to narozdíl od většiny FPS, kde se takto objevují, zdůvodněno věrohodně stran příběhu.
Konečně, skoro po roce, dohráno. Kritický bug se mi podařilo překonat a nakonec jsem poslední tři levely doklepal do zdárného konce. V 15. misi jsem musel snížit obtížnost, protože jízda v jeepu je dost neohrabaná a uhýbat všech projektilům prostě nešlo dost dobře a začala se z toho stávat poněkud frustrující záležitost. On ani ten spawn nepřátel přímo před nosem v úzkých koridorech není zrovna echt gut. Anyway, pokořeno, je čas na Skynet.
@Honzek (02.10.2015 12:46): Protože na GOGu donedávna nebyla Bethesda, ale i tak bych tam zrovna Terminátora příliš neočekával. Ta hra bude nejspíš v nějakým právním limbu kvůli tomu rudému The Terminator.

Nedávno jsem někde četl (rozhovor s Heinesem nebo tak něco), že na Terminátory už nemají práva.
Ideální by bylo, kdyby hru vydali tak jako nedávno první System Shock. Původní verze spolu s updatovanou verzí.
Mne to išlo v 640 rozlíšení v Dosboxe na max cycles v pohode a žiadne citeľné prepady FPS som nezaznamenal. Hral som dj-ov balíček a to mal ešte vtedy bugnutú verziu kde sa po každom loadingu (aj vstup/výstup z budovy) respawnovala celá mapa (vrátane predmetov), ale dohral som to hoci to bol dosť opruz miestami.

Ale obtiažnosť mi zase nejako prestrelená určite neprišla, skôr seriózne medium ako má byť medium. Navyše neobmedzený save/load dáva do rúk hráčovi ultimátnu zbraň.
Svojho času (ešte pôvodná verzia nová v DOSe) som to prešiel celé bez návodu (keďže žiadne internety neboli) a zakysol som presne 2 krát, v prvej misii s Jeepom som na konci nejaký čas nevedel nájsť kde zaparkovať a potom v poslednej misii som nevedel nájsť posledný počítač a až po čase som si vďaka - ináč absolútne bezcennej a nepoužiteľnej automape - všimol tajnú chodbu, ktorá tam bola dobre vidieť.

Ale je fakt, že poriadne preportovanie do poriadneho enginu by bolo mega-cool.

@Crash (02.10.2015 13:18): To je fakt, že tá licencia na Terminator nie je ich. Zasraní právnici.
@Honzek (02.10.2015 12:47): Podľa mňa majú problém s doladením, resp. na tom pracujú - zober si, ako dlho im trvalo vydať Revenanta - vraj licenciu (alebo čo je k tomu potrebné) mali dávno, ale trvalo im, než hru spojazdnili, to bola jedna z tých ťažko rozchoditeľných na moderných strojoch.

Myslím si, že T:FS až taký problematický nebude, no spoluprácu s Bethesdou oznámili relatívne nedávno - podľa mňa na tom ešte pracujú :)
můžete doporučit funkční verzi? stáhl jsem asi dvě, ale nedaří se mi to spustit
@PRIVATE MARTIN (16.07.2015 20:43):

Hele, po té vlně kritiky, co se na to snesla, jsem byl fakt mile překvapen. Nicméně je to můj subjektivní názor, který Ti nemusí sednout. Postnu Ti sem koment co jsem psal na CSFD:

"Dobře odvedená práce. Po vlně kritiky která se na tento film vznesla, musím za sebe dodat, že jsem se velmi dobře bavil. Arnie je sice stará páka ale hláškoval jak za mlada, příběh celkem ušel i když se jedná především o těžkou popcornovku a výběr rolí také nebyl zcela od cesty. Začátek byl naprosto perfektní v půlce to trošku začalo zpomalovat aby to ke konci nabralo plný plyn. Jsem velmi mile překvapen, jak to celé dopadlo, jen mi tam chyběla obvyklá scéna s brýlemi. Ano, když chce člověk psa bít, hůl si vždy najde a kdybych chtěl, mohl bych to vlastně celé strhat, ale mě se fakt nechce. Opravdu jsem se bavil a to i přesto, že to byl jeden velký digitální trip a věci byly mnohdy přitažené hodně za vlasy. Za hlavní plus považuji, že mě to doslova vrátilo časem. Sečteno podtrženo 8,7/10. (5*)"
@Phoenix (16.07.2015 18:26):

Nicméně jestli máš krabicovku FS tak velká závist :) To je můj sen i se Skynetem...ale všechno bude jednou, dokupuji zpětně právě přes Amazony a Ebaye :) Nicméně jak říkáš, kvartýr není nafukovací a taky mě čeká stěhování.
@Honzek (16.07.2015 17:55): Já jsem s kupováním podobných vychytávek začal ještě před tím, než se pořádně rozjel GoG, proto mám Future Shock na placce. Ale dnes už také čím dál více tíhnu k digitální distribuci, kvartýr není nafukovací :-)

Odkazy na e-bay postuju záměrně u různých her, aby si maximum lidí uvědomilo, že se dají staré hry sehnat poměrně levně (tj. spíše GB než USA, kde hraje velkou roli poštovné) v zahraničí, zejména kousky, které nejsou v digitální distribuci.
@Tarhiel (16.07.2015 16:00):
Bohužel komunita se toho vůbec neujala, absolutně se na tom nepracuje, rok co rok hledám v hlubinách internetu jakoukoliv modifikaci či zlepšení a můžu Ti s klidným srdcem říci, že fakt nic není :( Sám pořád hraji klasiku přes DOSBox A díky za pochvalu :)
@Phoenix (16.07.2015 16:11): Ono tou nezohnateľnosťou sa asi spravidla myslí oficiálny "prvopredaj", tzn. že si to kúpiš normálne ako "nové" - byť teda by to bolo len digitálnou formou.

Jasné, že na EBay sa dá kúpiť prakticky vzaté absolútne všetko čo existuje, ak to človek doslova sleduje a vychytí aj veci čo sa objavia raz za XYZ rokov na predaj.

Ja napríklad takéto veci beriem bez výčitiek ako abandonware download, keď to hodia na GOG alebo tak, tak to kúpim kľudne.
@Tarhiel (16.07.2015 16:00): Bohužiaľ máme celkom dosť smolu.

Grafické MODy neexistujú veškeré žiadne, jediná možnosť je hrať datadisk Skynet, ktorý umožňuje v sebe spustiť aj pôvodnú FS kampaň a to v Skynetovom vylepšení grafiky na 640x480. Pôvodný FS jedine a iba 320x200.

Je to jedine abandonware distribúcia (Ehm :-) a vyslovene 100% olovená stabilná verzia nie je, ale čo som onehdá hral kompletku CD Skynetu z dj oldgames tak tá išla v pohode dohrať a padala tak normálne občas.

Ale v retroletsplay games.cz tvrdil že mu to cez Skynet padá dosť často a hral potom radšej pôvodný FS release v 320x200. No neviem, ja si nespomínam, že by mi to až tak často padalo.
@Honzek (komentář): Pekný komentár :)

Napadlo ma, nedá sa niekde, zohnat verzia viac-menej stabilná a najlepšie s aspoň vyhladzovaním?

To naozaj neexistujú žiadne módy, fanúšikovské patche?

Z Ebaya apod. to kupovať nechcem, no a na GOGu to zatiaľ nie je.
@Crash (22.01.2013 19:04): Ale treba uznat ze ti Rusi sa s tym teda neseru, a to tak ze vobec...

vid. ISO image s patchmi na download pri hrach ako Anachronox, Arcanum, Arx fatalis... proste "maju v p***" ako sa hovori.

BTW - sakra ja som Nether Earth hral, ALE na svoju obhajobu dodam ze nie original ZX verziu, tu som ani nikdy nevidel. Ale existuje PC port-remake a hral som to raz jednu hru.... nebolo to vobec zle, celkom zaujimave kalkulovanie s casom a silou. Musim to tusim vyhrabat v archive a este vyskusat, ani neviem preco som to uz potom nikdy nehral.
Drolin, Mazar: kurňa to mi nedělejte o tý ruský stránce jsem neměl potuchy, týý brďo tam je věcí... :-)
Inac ale Terminator Future Shock je fakt super hra. (Aby som nebol OT)

@Drolin (22.01.2013 16:34): Fuuuha, to keby som teraz vedel. Bud Vice alebo CCS64... prave s Firestartom som mal nejake problemy pod jednym z nich ale nepamatam si pod ktorym. Nejako mi neslo vymienanie imagov diskiet ci co..... takze keby ti haprovalo Vice stiahni si CCS64 alebo opacne. Ale pod jednym z nich som to dohral.

Mansion - no jo sakra, a este Zak MCCrackena som od Commodoru nehral (tam som ho dohral tak na 90% snad). A Rex Nebulara mam save cca 10 minut pred koncom uz vyse 10 rokov.... ach jo.
@Drolin (22.01.2013 15:54): Nooo, snazim sa rozohrat Uukrula tak bacha na to. Ale je pravda ze som mal plan cez vianoce to dohrat a ani len raz som to nemal spustene. Ale najnovsie som dohral Risen, co sice nie je retro ale na druhej strane ziadna primitivna samohrajuca sa tunelovka bez nutnosti mat zivy mozog.

Aha, vidis to ma nenapadlo.... nenapadlo ma ze existuje niekto kto nema premium ucet na DJ oldgames :-D !!!
@Drolin (22.01.2013 14:22): Samozrejme robim si srandu, ta Francuzska stranka je velmi kvalitna, hlavne je dobre mat v zalohe nieco dalsie kedze DJ nema v databaze vsetky existujuce old-hry (hoci to nic nemeni na fakte ze ma najlepsiu stranku na svete). Tiez mam dobre skusenosti s hladanim "pisisvorovin" na ruskom old-games.

Ale DJ to ma tiez tak nie? Sa mi zda ze ze si tam proste len vyberies ci chces hrat FS alebo Skynet a hras ktory diel chces, aspon sa mi to tak zda podla toho co si pamatam.

BTW Drolin - to aby si pomaly zacal chodit s pytlikom na hlave, ehm, ehm. :-0
A teda beru, že spawn nepřátel je logický a příběhem opodstatněný. Co mě ale štvalo bylo to, jak jednostranný byl. Pořád přímo před hráčem. Pak už to bylo stereotypní (podobně jako v Doomu 3, kdy se objevují příšery pořád jen za hráčovými zády). Jasně, že z pohledu Skynetu je to nejlepší taktika, ale mě z pohledu hráče to už pak frustrovalo, zvláště v případě takových těch pavoučích robotů, které hráče zachytí a nepustí.
@mazar1234 (22.01.2013 11:16): jo, něco málo slyšet je, ale na raketu mi to přišlo hrozně málo a v případě, že do mě raketa narazí, tak není slyšet skoro nic, pokud narazí vedle mě do zdi, tak je tam malé křust no :-)

automata byla fakt strašná, na tu jsem zapomněl.

Neříkám, že savy to nevyřešily, vyřešily, ale muselo jich být strašně moc :-)
@Drolin (22.01.2013 13:21): Ha, a máme ho, linearistu :-) Neboj, prostor misí většinou není zase tak velký, jako na počátku vypadá. Nejedna mise se také odehrává uvnitř různých továrních/výzkumných komplexů, kde se ztratit tolik nedá (o misích v autě/vznášedle nemluvě).
@mazar1234 (22.01.2013 11:16): jj, mě bylo jasné, co máš na mysli. Takhle z hlavy se mi nevybavuje místo, kde by docházelo k nekonečnému objevování nepřátel. A kvůli tomu zvuku raket snad Future Shock nainstaluju znovu (dohrál jsem jej asi jen 2x nebo 3x) :-)

Pro všechny: Kdo neví, tak při instalaci Skynetu je možné graficky updatovat původní Future Shock (který normálně běžel jen 320x200) na SVGA rozlišení 640x480. Takže se rozhodně vyplatí instalovat obojí současně.
@Phoenix (22.01.2013 09:32): Jejda mas uplnu pravdu, ja som hlupo napisal respawn, ale je to naozaj iba spawn, lebo je obmedzeny a nie nekonecny.

Inac mapu som tiez pouzil asi iba raz, a to prave v poslednom leveli a vdaka tomu som odhalil tu tajnu chodbu.

edit - aj ked je mozne ze v hre existuje nejake konkretne miesto a moment kde je nejaka situacia s nekonecnym respawnom, ale ak tam je (co naisto neviem) tak je to specialna zalezitost a vynimka.

Rakety zvuk maju, take plechovo-dute "kruchst".... jasne pocutelny a nezamenitelny zvuk, tudiz nechapem ze ho hrac Dan9k nepocul, lebo ja nie som Elf a pocul som ho uplne zretelne.
@mazar1234 (22.01.2013 09:03): jj, automapa je dost hrozná, ale v kritických momentech se použít dá. Ale využil jsem ji snad jednou, protože zadání mise je celkem jasné, mám najít vchod do daného komplexu, tak ho holt prostě obejdu dokola a kudy to jde, tudy jdu dovnitř.

U raket jsem si z hlediska zvuku nebyl úplně jistý, legrace s nimi není, ale jsou to rakety, je to celkem logické.

Na respawnu (přísně řečeno spawnu, narozdíl od mnoha dnešních akcí se na stejných místech nepřátelé znovu neobjevují) mě zaujalo právě to, že byl příběhově dobře vysvětlený a tím také v intencích daného světa logicky obhajitelný, právě narozdíl od dnešních respawnujících se lidí v rádobyreálných válečných konfliktech. Navíc díky save/load to opravdu není problém (opět narozdíl od dneška, kde to díky systému checkpointů problém je a hráč je trestán za příliš pomalý postup vpřed).

Ano, s poslední poznámkou plně souhlasím, jedná se o poslední revoluční změnu ve FPS. Následně přícházela nejprve drobná evoluce v dobře použitém skriptování (skripty nicméně používal už Doom), aby pak přišla brutální degenerace celého žánru (koridor, špatně navržené skripty, nesmyslné nadužívání cutscén, tragikomické počty nepřátel).
@Phoenix (22.01.2013 08:38): Atmosfera je prave taka aka ma byt, Falloutu snad niekto vycita ze ma depresivny svet? Co ako po jadrovej vojne maju byt zelene luky a stada zveratiek alebo co :-). Orientacia je obcas problematicka ale iba obcas a celkovo v pohode zvladnutelna, okrem toho je tam automapa, ktora je sice hrozna ale v kritickej chvili dokaze pomoct. A posledny level, tam tusim bol jeden vchod v akejsi tajnej chodbe, kde trebalo znicit nejaku skrinu ci co a za nou bol otvor, na mape sa to da vidiet. Rakety tiez maju specificky zvuk pri vystrele, take plechove krukchc.... tak isto zasah ma taky unikatny zvuk podla ktoreho hrac vie ze dostal raketu. Ten respawn je v ramci toho sveta bezproblemovy, Skynet ma technologiu tak by bol dement keby ju nevyuzival, oproti niektorym modernym hram kde sa respawnuju podobnym sposobom ludia je to uplne v poriadku.

Zasekavanie a texturove bugy - to je problem, Bethesda je proste Bethesda a to vzdy znamena bugy, nad tym uz sa netreba zamyslat. Daggerfall mal to iste. Proste treba normalne savovat a nic fatalne ako restart levelu by urcite nemalo nehrozit. A ze hra nema primitivnu samohrajucu sa obtiaznost by som ako negativum nezdoraznoval v ziadnom pripade.

Ale velmi sa mi paci jeden postreh v komentari za ktory ho musim pochvalit, a totiz poznamka ze od TermFS uz neprisla ziadna taka zasadna zmena (novy standard ovladania mouselook+wasd) vo svete FPS hier, co je dost sranda ked si uvedomime ze ma dobrych 17 rokov. Jedina evolucia v FPS zanri spociva asi v odstraneni leveldesignu a jeho nahradeni skriptami a cutscenami.
Dan9K:

Ad Nepřehlednost exteriérů) Hra se odehrává po jaderné válce, takže mně to zase tak divné nepřijde. Přestože v barevné paletě převažuje hnědá, problém s orientací jsem neměl. Ve hře se navíc přeci jen vyskytují pamětihodné struktury, jako jeden příklad za všechny bych uvedl zničenou dálnici. Následný komentář kamaráda "Borci, jak to můžete hrát, vždyť je to tak depresivní" a společná odpověď mě a dalšího kamaráda "To je právě ono" mluví za vše.

Ad skákání, rakety) Mohlo to být lepší, ale nic co by save nevyřešil.

Ad objevování nepřátel) Dnes řešeno mnohem nelogičtěji, tady to má alespoň oporu v zápletce. A zase nic, co by save nevyřešil.

Ad zasekávání) I s posledním patchem? Ideální to díky použitému enginu nebylo, ale s posledním patchem by to neměl být zase takový problém.

Future Shock je geniální hra. Jedna z nejlepších her podle filmu. Žádný tupý tunel, ale hezky otevřené prostory. První FPS s mouselookem v dnešním slova smyslu. Střídání pěších misí, jízdy v autě a létání ve vznášedle. Neskutečná atmosféra (i díky hudebnímu doprovodu). Nepopírám, že má své chyby, ale je jich opravdu minimum a je možné je jednoduše řešit ukládáním.