Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Richmond (21.11.2018 14:26): Prvnich par pater je i pri prvnim hrani pro zkuseneho kobkare pohoda.

Krome toho, Eob 1 je jedno z mala RPG, kde jsem hlavniho zaporaka usekal hned na prvni pokus. Tu hulku pred kterou ustupuje jsem btw nemel.
@Richmond (21.11.2018 15:12): Nehraji dle map, až včera jsem si stáhl Clue book vzhledem k zaseknutí (bez klíče a všude zavřeno). I tak jsem ale řešil sám, že jsem do neprobádané části, a zamčené, propadl z pátého patra. Jak jsem psal, je docela nepohodlné stále alt tabovat a luštit mapku. Tady jsem udělal chybu a nehrál hned Amiga verzi. Návody jsou potřeba na jiné kousky (Wizardry VII: Crusaders of the Dark Savant a Fate: Gates of Dawn :).

Ale nevím, třeba další patra přituhne. Ale zase nejsou tak velké na to, aby byla ta mapa nutná.
@Drolin (21.11.2018 14:31): OVšem ty hraješ podle map, takže vlastně nelezeš nikam, kde nic není, je to tak? Tím pádem to hraješ jakobys už to měl x.krát projité. Doba hraní by měla podle mě ale odrážet čas pro první hraní a bez návodů pochopitelně. A ruční mapování zahnrout. Nebo to tam minimálěn uvádět.
@Richmond (21.11.2018 14:26): Mně to zatím zabralo asi 4-5 hodiny (plus mínus, jen odhaduji) s docela dlouhým blouděním v šestém patře (bez klíče a vše zavřeno?) a nahráváním při otravě. Jinak ty první patra jdou rychle a problémy tam nejsou. Až nyní jsou horší ty smečky "střílečů".

@Richmond (21.11.2018 14:26): No máte tedy podobný styl hraní :). Co se týče mě, tak HLTB mohu brát směrodatně, a spíše mi tam přijdou nějaké hodnoty nadsazené.
@90210 (21.11.2018 13:39): Jasně, první hraní bez map, 5 pater za 60 minutek :)))) To jde přímou cestou, ne? :)

@Drolin (21.11.2018 14:16): Právěže crpgaddict má nízké hodnoty! Řešili jsme to s Elemirem, který také dohrál UU1 nebo MM1 a měli jsme oba plus mínuse podobné hodnoty. A crpgaddict byl hooodně hluboko pod námí. A údaje na HLTB byly ještě menší, takže naprosto mimo realitu, Elemir to krásně dokázal na faktech (např. nutné dosažení levelů, nutné získání předmětů v postupu apod.). Takže údaje z této stránky mám v paži :)
@Richmond (21.11.2018 13:09): No, jedno číslo je agregát řady hráčů a druhé číslo je pouze a jen cRPG addict, co to má snad jako hlavní náplň trávení času (u všech her má přestřelené číslo :). Tedy, běžný hráč bude u těch 10-12 hodin. HLTB je v tomto dobré, na drtivou většinu her sedí, a ty si imho právě ten pomalý hráč jako cRPG :)). A UU je určitě delší hra jak EotB. A Wizardry III ještě více. Ale třeba DM2 je krátký dungeon.

A mapu dělá jen pár nadšenců, to se nepočítá :). No a já strávil mapováním nějaký čas, je to zábava, takto u gamebooků nebo dříve i u her. Dnes bych už na to náladu asi neměl. Je to ale jen bonusová činnost a Clue book vyšel. Nebo amigáci ani nemusí! Takže by mohl náhodný hráč kouknout, a zděsit se zdejších 39h.

No a menší monitor už nejde, na word, excel, fotografie... a hry jsou také pěkné, i DOSbox, pěkně ve fullscreenu. To mírné "splacatění" mám rád a 4:3 hry vypadají dobře i na 16:9.

@90210 (21.11.2018 13:39): No, dokud nedáš Fate a Ambermoon bez map, tak ti to potvrdit nemůžeme :).
@Drolin (21.11.2018 12:29): a kýbl na zvratky k tomu máš po ruce? :-D

údaj z HTLB jsou pověštšinou úplně zcestné - viz Ultima Underworld např. Tam je nějakých 30+ hodin, úplná kravina. EoB1 vyšel bez map. Nezapočítat tvorbu mapy do herní doby je chyba samozřejmě. Ta hra k tomu přece vybízí. S tou logikou, co tu prezentuješ bych měl dohrát Wizardry 3 za 6 hodinek :))
@Richmond (21.11.2018 12:22): Já hraji pouze a jen fullscreen 24 palců :)).

A žádný filtr jsem asi ani nedával, vypadá to pěkně jak to je.

@Richmond (21.11.2018 12:22): HLTB přeci :P

Nesmyslný údaj cRPG addicta, který je známý lenochod (250+ hodin ve Skyrimu atd.) není moc směrodatnou hodnotou k "předpokládané době hraní". Ta je individuální, ale obecně je EotB řazeno určitě k tomu kratšímu.

12 pater, 39 hodin. To je prakticky 3,3 hodiny na jedno patro :)). Za to by člověk stihl nakreslit mapu (to se nepočítá do hraní) a ještě ji pak udělat v excelu a ještě vyřešit všechny věci v daném patře.

Median obyčejného hráče, co nejede na průzkum ale na role play a dohrání, bude okolo té hodiny na patro mínus ty počáteční. Což i platí dle agregátu HLTB.
Tak po Pillars jsem se k tomu dostal zase více. Šesté až sedmé patro, trochu to začíná ztrácet drajv, a souboje začínají být na "schovávanou", aneb úkroky, úkroky a úkroky, ale jinak to je zábavné. Jako příprava na druhý, nejlepší, díl ale zatím dobré :). Ten ovšem již v Amiga verzi, jelikož bez té mapy je to hodně o bloudění a stylu pokus omyl.

@mazar1234 (04.11.2018 21:00): Jo jo, plním pokud to jde.
@mazar1234 (04.11.2018 20:36): To je jaký? :O

@Richmond (04.11.2018 20:39): Nalákaly mě zdejší diskuze o dungeonech, a delší dobu jsem žádný nehrál. Navíc tento rok bych chtěl pár klasik splnit, což byl zatím jen Gorky 17, Clock Tower, Lost Eden, Microsoft Adventure plus nějaké ty kousky z Atari 2600 - ale nyní hraji ještě Pillars, EotB a Rex Nebulara. Ještě mi chybí nějaké jRPG, jinak nic nové do konce roku rozehrávat nechci.

EotB protože Ishar ani LoL nemám rád, takže zbyl EotB (z těch jednoduších), a ještě mám instalovaný Perihelion ale zatím nemám náladu na dlouhou tvorbu postav (a údajně pekelný souboj na začátku). A UU 1 a 2 jsem vždy zkoušel jen krátce, ale ten volný pohyb prostě asi nepřekousnu :)).
@mazar1234 (04.11.2018 20:20): Wiz1 bys bez změny povolání dal jen opravdu těžko, mně to tenkrát zachránilo před smrtí z chudoby :) Já měním docela rád, teď naposledy v Bard's Tale 1, i když jen magická povolání.

Těším se na ty vařše reporty z Elmináže :)

@Drolin: A co to, že zrovna Beholder? :) S tou UU jsem chvíli zvažoval, že Tě vyhodím z přátel! :-D
@90210 (04.11.2018 19:50): Zrovna Grimrock 2 + M&M X su absolutna TOP spicka v celej historii zanru, tie si fakt zahraj, neverim ze budes lutovat... ako ked je pravda ze si to nehral (akoze verim Drolinovej lustracii).

Aj ked som presiel 50% uukrula, tak s tym Elminage moc neverim, ze by som to aktivne hral. Zatial som ani poriadne nepochopil nahadzovanie classov, ale uz som si stiahol manual zo Steamu, co bol tiez minipuzzle - on vam to steam otvori a ukaze, ale nikde ziadna ikonka download, nastastie som si vsimol hore zobrazenu www adresu manualu, tak som ju hodil do browseru a olala, tam uz ako zobrazenmie PDF hned ikonka download bola.
@90210 (04.11.2018 19:50): Počítáš i amiga dungeony jako Perihelion, Evils Doom nebo Knightmare? Tam máš prostor nějaké vyzkoušet (navíc amiga emu je super, že má savestat).

@Charllize (04.11.2018 19:48): Jako když jsem koupil, tak tomu pár hodin dám, ale zábava je hrát trochu komunitněji (90210, zahraj také ten Burn:Cycle jako nyní já a God). A čekám, že rozehraje (musí) i mazar.
@90210 (04.11.2018 19:37): No ty to máš plus mínus podobné :)). Já začal hrát když dungeony byly již mrtvé - ale k těm pár, které jsem nedohrál (Wiz 7 a 8, Ishar II, Stonekeep, Fate, Ambermoon a pár dalších), bych se i vrátil. Naopak mě nebavil Skeldal, LoL, UU nebo vláčný Daggerfall (i když to vlastně neberu jako dungeon).

@Charllize (04.11.2018 19:41): Ježiš, nikdo se ti nehlásí... :D

Prislibena ucast.
1. jvempire
2. Drolin
Třetí patro, zatím příjemná hratelnost a real time souboje nijak nevadí. Čekal jsem, že bude EotB hratelností slabší (jako rozvička před Elminage Gothic ale dobré :)), ale ty dungeony vždy tak nějak chytnou a člověk rád řeší ty patra (dal jsem si pravidlo, že za jeden den - kdy jsem doma - dám jedno patro).
@Red (28.05.2018 21:04): mapy

Podle mého jsi vpravo dole. Jestli si pamatuju dobře, tak Tě na křižovatce dvou chodeb (z nichž jedna míří k severnímu východu, kterým ses tam dostal) při vstupu otáčí. Pokud jsi skutečně tam, kde si myslím, tak při šlápnutí na políčko, kde se chodby kříží, mrkni na kompas.
@Red (28.05.2018 21:04): Ses zasekl uplne na zacatku, kde by ses zasekavat nemel. Tohle si fakt nepamatuju, vzpominam si spis na EoB 2, kterej je v tomto smeru mnohem vychytanejsi, zkus pogooglit navod.
Je to místnost s dvěma, jedna z nich je falešná a je tam schránka u který si už nepamatuju estli něco měla nebo ne. Na konci místnosti jsou tajné chodby které vedou do prázných čtvercových místností.
Žádnou cestu ven nemůžu najít a žel už ani nevím jak jsem se tam dostal:D
@Red (28.05.2018 20:27): Pokud chápu dobře, kde se nacházíš, tak by z té místnosti mělo jít normálně vyjít zase ven. Když se budeš někde motat, tak si krom jiného hlídej "otočné plošinky" (poznáš i pomocí kompasu) a v této místnosti by mělo jít použít dýky na spáry ve zdi, což je součástí nepovinného sub-questu pro daný level, ale nemělo by to být nutné k opuštění dané místnosti.
Cítím se trochu trapně jak jsem oznámením že hraju tady rozpoutal takovou diskuzní řežbu a potom se zasekl na druhé úrovni. Je to taková podlouhlá místnost, která má u obou konců falešné stěny, ty potom pokračují k další falešný stěně. Ale ať odejdu jakoukoliv z ní tak se teportuju do tý druhý a naopak.
@Charllize (15.05.2018 22:46): Jo, někdy je to zábavné a někdy je to už přes čáru. Po nějakém komplikovanějším RPG systému pak úplně s radostí a oddychem sáhnu po hře, která má jen prostý level up postavy a tím to hasne :-) Je to dle nálady. Jak jsem psal níže, nejvíce mi vyhovoval systém FF7 pro tehdejší revolučnost a pak ta Grandia pro to, co trénuji v RPG hrách nejraději, jednak postavy a jednak se mi líbí levelování toho, co nejvíce používají. V této kombinaci je to super, jinak mám teda raději klasické expování postavy než jen samostatný tréning používané zbraně, kdybych si měl vybrat jedno nebo druhé.
Nejvíce mě asi irituje, když hra limituje, kdy ještě přihrává expy a začne házet nuly u slabých postav. Hry s tréingem zbraní to používají strašně rády a pak zbytečně bušíš třeba hodinu do potvor, než si uvědomíš, že tyhle ti už level up v sekání mečem prostě nepřidají a musíš najít nějaké silnější a když na silnější nenarazíš, tak máš postup pozastaven.
Ono u plno Jrpg se vytraci smysl toho cernobileho umet vse nebo jen neco. Jjeich systemy jsou nekdy natolik komplexni, slozite a komplikovane ze tam na takove deleni neni prostor a nic neznamena.

Kdyz bych strucne jeden popsal. Postavy leveluji a ziskavaji body ktere se rucne davaji do statistik. Potom maji zbrane ktere se daji za prve levelovat, za druhe do nich jdou zasazovat skilly ktere se retezi do komb a ziskavaji se zvysovanim statistik, k tomu jdou montovat nove dily do tech zbrani asi ve 40 ruznych kategoriich. postavy se uci utocne a obrane skilly a spolecne utoky ktere jsou definovani rozestavenim v poli. Dalsi ulohu hraje taky to jak ma kdo koho v oblibe a tim se mu navysuji ruzne spolecne bonusy. Do multifunkcnich zbrani se krome vylepseni daji jeste davat hlavni utocne prvky (brokovnice, rotacak, raketomet) do kazde jdou dat az ctyri.
No a v tomhle mas pak rozlisovat co je jenom neco a co vsechno..to nejde:)