Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Ale stále mě nejvíc štve, že se neláme led a nejde se hladce oholit. :D Ještě to nic netrumflo, takže hra si stojí velmi dobře. :D

Možná poprvé zkusím z nějaké hry vše vyzobat.
@SilentWolf (05.11.2018 13:42): a tak to jsou prostě ty náhodný setkání. Já ještě neměl dvě stejné, ale uvidíme no. Jako tohle je samozřejmě debilní, ale popravdě cokoliv jiného by u R* bylo příjemné překvápko.

...Tvl a já až teď pochopil logo R* :D
To ukládání je stejně zajímavé. Potkám pána, který chce odvézt k doktorovi v Saint Denis. Vezu ho tam a ve městě najedu do jiného koně a pán hodí přemet, dopadne na zem a .. už ho nic nebolí. Tak dám load autosejvu. Pána jsem od té doby už nepotkal. Nevím, jak na tom jsem.. :D schródingerovo NPC, nikdo neví. :D
@Garret (05.11.2018 13:00): mě se stalo něco podobného, akorat že mě sejmuli lovci..ale někde jsem četl že ta kůže nezmizí, měla by se ti objevit u toho trappera,ale nekontroloval jsem to, tak nevím jestli to je pravda. A taky nevim jestli jde legendarni zviřata lovit víckrát,když se to takhle posere,jestli ne tak to je fakt cipovina.
nějaké tipy pro zlepšení ovládání při míření

ach jo. sejmu legendárního medvěda, nevím co s kůží, taxi vygoogluju, že to koupí trapper. vygoogluju si přibližnou lokaci trappera a hledám ho asi půl hodiny. po cestě mě sejme vlk. respawnuju se u trappera a kůže na koni chybí... tohle je vážně k posrání. narvou do toho stovky milionů a základní věcí neošetří. jako mizení aut v GTA. tohle je snad rockstáří trademark nebo co.
To s tím stěhováním táboru "za kopec" působí sice humorně (a ještě doplněno jednou s prvních misí 3 kapitoly se Sadie) a množství nepřátel mi bilo do očí už během první velké přestřelky, ale co už. V GTA se vystřílí víc lidí, v Uncharted taky, v Tomb Raideru podobné množství a přesuny po mapě alespoň těch pár minut trvají. Dodnes pamatuji jak mě ve Skyrimu posílali do půl dne vzdálené ruiny na kopci, přičemž to byl kopeček hned za branou města. Ale to dynamické počasí občas vykouzlí zajímavou událost. Bylo krásně sluníčko, teď se strašně moc zatáhlo, všude černo jako noc a začaly mlátit blesky. A já jsem vzal Q "Vezmi malého Jacka rybařit". :D :D nebojácný synek.

A na to jak je to dlouhé a funguje u mě už jako u mnohých taková ta unavenost z open worldů, tak zde se mi do misí moc nechce a jakékoliv % progressu nevnímám zrovna moc dobře. :D nechci to dohrát.

Včera jsem se jen tak toulal a byly to parádní zážitky. Hlavně vedlejšáky - měl jsem jeden s cirkusem a ztracenými zvířaty. Pes převlečený za lva.. a ten konec.. :D Dále to s tím tlusťochem a jeho společnicí, jak o tom psal nedávno Paul (napil jsem se). A pak jsem si odjel na sever ulovit koně.

Mrzí mě, že jsem si zatím oblíbil strašně málo postav a ta, kterou jsem si oblíbil nejvíc má skrz to své dobráctví napsanou smrt v očích. Tak jen čekám, kdy k tomu dojde.
@Garret (04.11.2018 21:44): Jo, to je. Já to v rychlosti přečetl a nedošlo mi, že narážíš na to odemčení po určité misi. Mě to upozornilo až ve chvíli, kdy jsem ho mohl prokartáčovat/umýt. Nebo jsem si toho alespoň všiml ve chvíli, kdy už jsem to přístupné měl.

Jinak hra potěší detaily, že koně třeba zvedají ocasy, když serou a tak :-D Teď jsem u toho strávil 5 hodin vkuse hraním a vlasy už na nejdelším levelu a vousy na 7. z 10, ale to by se mělo zpřístupnit až po čtvrté kapitole, takže delší je mít momentálně nemůžu.

A ještě efekty, jak jsem borcovi ustřelil hlavu brokovnicí a jen sračky mu z krku lítaly. Ani jsem nevěděl, že to ve hře jde. Až teď jsem si všiml, když se hra zpomalila a borec bez hlavy a jen krev z krku trochu stříkla.
Pár hintů:

1) Health, Stamina a Dead Eye mají soft cap na 8, na 10 se zvednou jen po splnení těch challengí. Takže ty Aged rum, Valerian Root a Ginseng píjte rovnou co to nájdete, dávají XP. Já si všiml co dělají až pozdě, kdy mi byly k ničemu.

2) U fence si pořiďte návody na explosivní a hlavně hořlavé náboje a pak všechny moonshine a animal faty předělejte na tyhlecty náboje. Nejenže se to hodí do jedné challenge (weapon expert), ale ty zápalný jsou fakt pekelně efektivní.

3) Pořád se mi nedařilo zabít 3 vrhacím nožem během 10 sekund, tak jsem 3 svázal, položil vedle sebe a... byl za to morální postih, ale co už.

4) Když si dáte laso jako zbraň a k někomu naběhnete a dáte mu pěstí (kolečko nebo B), tak ho srazíte na zem a svážete bez toho pomalého házení.

5) Ty pearsonovi taštičky jsou docela užitečné, ten zbytek méně.

6) Legendární zvířata se vyplatí hlavně kvůli kraftění trinketů u fenců. To že se vám všechno kazí pomaleji nebo zvířata na koni nehnijí je docela užitečné.

7) Ten dlouhý železniční most vlevo dole (ed: východně od Riggs station), který spojuje west elizabeth s ... valentine je super užitečný zdroj ptactva. Stačí přeběhnout z jedné strany na druhou a zase zpátky a jsou tam znova. Super pro WE challenge zabijt tři BoP tomahawkem - skoro vždy tam sedí orel a sup, oba dva se tam počítají. Navíc je tam nekonečné množství malých holubů (to je zase survival challenge)

8) Ta challenge kdy máte postupně zabít 8 zvířat šípy na drobnou zvěř se vynuluje i když vystřelíte pistolí do vzduchu. JE to kokotina.
Jsem toho legendarniho medveda nezabil v ramci mise a pozdeji ho najit bylo dost peklo - pomohl internet. Ta mapka zvirat je hodne priblizna :D
@Hydr0gen (04.11.2018 21:43): To ano, ale když ti v cutscéně řeknou něco ve smyslu "přesunuli jsme se do jiného státu, tady nás hledat nebudou" a ta cesta trvá deset minut, tak to působí celkem divně.

To není stížnost na to, že by byl svět malý (jestli to tak někdo pochopil), ale spíš na to, že v té hře místy neplatí nějaká elementární logika (že státy jsou velká území od sebe daleko vzdálená). Zároveň tím neříkám, že by ten svět měl mít stovky kilometrů a přesun by měl trvat deset dní reálného času, ale že ten děj má respektovat omezení open world hry a nebo ten svět má respektovat potřeby scénáře (rozdělení na velké celky s loadingy jako ve Witcherovi a absenci jedné velké mapy, případně propojit oba postupy a procedurálně vygenerovat obrovskou mapu, což by byl velký risk ale potencionálně skutečná revoluce, kdyby ten svět fungoval jak funguje a byl z většiny procedurálně generovaný s ručně dělanými městy a některými lokacemi).
@orromis (04.11.2018 21:06): 10 minut realnýho času fakt neni málo. Zvlášť pokud ho strávíš nepřetržitou cestou. Jsou herní světy, který za tu dobu přejedeš nějakým rychlým dopravním prostředkem.
@Bodkin (04.11.2018 19:47): Pěkný bug. Já narazil jen na jeden a nebyl moc zábavný. V misi ze startu, jak přepadáváš vlak mi jeden borec zablokoval cestu a já se musel zabít, abych restartoval checkpoint a dostal se dovnitř.

@Garret (04.11.2018 20:17): Když je špinavý, tak ho prokartáčuješ nebo vběhneš do vody. Mýt ho opravdu nejde.
@kuler91 (04.11.2018 20:36): 100% souhlas. Všem se žádná hra v životě nezavděčí. R* se velmi blízko přiblížili dokonalosti, ona je to vlastně i nevýhoda, ptze jsou víc vidět nějaky nesrovnalosti, když se vyskytnou. třeba teď jsem zažil chlastačku s lenym a po ni jsem se probudil celkem dost daleko od baru.a kůň tam samozřejmě zůstal taky.u W3 si zas lidi stěžovali že přeplujou oceán bez klepny, připlujou na misto a ejhle kdo tam stojí,že jim to přijde nelogický mě přijde třeba na hlavu proč nemužu v kempu běhat. To je fakt blbost. A taky ty pěstní souboje jsou takove o ničem...
@kuler91 (04.11.2018 20:36): Není pro každého? Rockstar trumpets $725m Red Dead Redemption 2 sales. Neřekl bych :)

Zrovna ty přesuny po mapě mě přijdou trochu divné, resp to jak rychle se z lesu (s rozhlohou tak ~50 metrů čtverečních) dostaneš třeba do bažin. Nejvíc je to vidět na severu, jak je ten zasněžený kus země, působí to na mě prostě divně, když se přesunu z oblasti, kde je jaro/začínající léto do oblasti, kde je evidentně hodně stupňů pod nulou a aspoň půl metru sněhu za 10 minut.

Že to je jen hra není moc platný argument. Prostě to tam nemusí být (zasněžený kus země) a scénář se nemusí tvářit, jako že ses přesunul do x desítek/stovek kilometrů vzdálené oblasti, kde o tvých zločinech nemají místní šerifové tušení. Ta hra mimochodem stejně používá loading screen, pokud tě někam teleportuje na mapě...

Hlavně kdyby tahle aura dokonalosti kolem RDR nebyla, tak tohle ani tak nevyčítám, ale prostě ta aura tam je. Navíc R* tohle dokáže udělat (třeba v San Andreas ta část na venkově působila dobře a autenticky v tom smyslu, že ses fakt někam uklidil po událostech co se ti staly ve městě).

KCD na mě působilo uvěřitelněji i přes svou zabugovanost.

Jinak crafting by mohl být využit tak, že člověk skutečně potřebuje jíst a to jídlo je třeba drahé a nemůže si ho ve světě dovolit. Mohla by se craftit munice (třeba nábojů by bylo málo a musel bys víc používat luk), nějaké obvazy a k tomu udělat méně akční combat s chytrými protivníky (což by mi do té hry také zapadlo líp).

Dějově si furt stěžují že nemaj prachy a potřebujou jich víc, ale mezi tím jsem stihnul vyupgradovat kemp na max, koupit si drahý hadry, spát v "hotelech" a běham si tam s x tisíci dolarů a protočil jsem asi nízké desítky tisíc (což předpokládám v té době byla celkem velká suma peněz).

Každopádně tenhle problém má R* snad ve všech svých hrách (diskontinuita mezi mechanikami a scénářem) a občas to vypadá, že to je každému jedno.

A o té revoluci/evoluci to byla moje slova no, jestli myslíš na DH :)

A Stejně tomu dám 90 :D
@orromis (04.11.2018 20:01): Furt je to jen hra ... podle mého názoru je ten open world udělaný daleko lépe než ve Witcherovi. Jako máš vesměs se vším pravdu, ale udělat takovou hru podle tvých představ jsou další roky práce navíc .. podle mě nereálné ...
Navíc už tak RDR 2 není úplně pro každého ... já si třeba přesuny, cestování a pomalejší tempo užívám, ale není to pro každého ... Musí být hodně těžké balancovat na hranici zábavnosti a uvěřitelnosti a podle mého tohle zvládli R velmi dobře.
Jak psal někdo týden zpátky .. možná ty ? Tohle není revoluce asi ani evoluce, ale spíš perfektně "uměle" připravený svět ... muselo to dát stejně nehoráznou práci.
Díky bohu si ta hra nehraje na žádné posr... RPG, takže větší bágl a pod člověk fakt nepotřebuje, bral bych to spíš jako nenucený doplněk, který může člověk využívat, ale nikdo mu to nenutí ... Mě se naopak líbí, že si člověk ve hře může dělat prakticky co ho baví a jakým tempem chce ... hra ti nic násilnou cestou nevnucuje.
Jinak s tou uvěřitelností a přesunem jak píšeš ... raději jeden velký svět, než několik větších jako ve W3 ... tady ty přehochody a celá mapa působí naprosto realisticky .... Ať se nikdo na mě nezlobí, ale takhle krásný a uvěřitelný svět ještě nikdo a nikde neudělal.
@Walome (04.11.2018 20:02): to je blbost, ne? první kapitola končí poté, co se poprvé přesunete na nové místo vedle Valentine. tam už určitě musíš být. jinaxem taky googloval - netušil jsem jak vyčistit koně a jak sundat sedlo. no a samozřejmě je nejdříve potřeba udělat misi, aby se ti to vůbec odemklo. na to tě ale nikdo neupozorní, takže furt čtu hlášky, že mám špinavýho koně a umejt si ho nemůžu.

ta hra je vcelku user unfriendly nejen kvůli ovládání, ale taky kvůli tomuhle neohrabanýmu učení se zdejších činností.
@kuler91 (04.11.2018 19:51): Nevím kde přesně jsi, ale to je tak mezi třetinou a polovinou toho všeho.

A s jedničkou počkej, já už skoro čekal, že po titulkách nastartuje rovnou intro k jedničce. Nepřekvapilo by mě, kdyby to nakonec tak udělali. RDR1 jako DLC do dvojky. Všechno tam už mají.
Ja nejsem ani na konci prvni :) a uzivam si to moc.
Skoda toho, co pise Bodkin (je to porad gta), kdyby predvedli simulaci sveta, sedim z toho na prdeli jeste vic. Celkove to vic dava smysl kdyz clovek hraje za spravnaka a nedela bordel.

Ale tech deailu je tam tolik, ze porad zasnu (ackoliv jak prenest na kone zimni obleceni jsem si musel vygooglit).
@Bodkin (04.11.2018 19:26): Hlavně to působí debilně v kontextu těch řečí o dokonalosti, smyslu pro detail, apod... Já s tím měl obrovský problém, hlavně v první části hry (teď už jsem přistoupil na to, že to je prostě hloupý GTA a docela si to užívám).

Mrzí mě ale ten hype a absence jakékoli kritiky (alespoň v mainstreamu). R* pořád vykrádá sám sebe a opakuje vlastní chyby. Nejvíc mi vadí lineární design misí, které vůbec nečerpají z otevřeného světa a jakmile hráč neudělá nebo nepochopí, co od něj hra očekává, tak to najednou všechno přestane fungovat. To samé platí u prakticky všech mechanik a celé ekonomiky - peníze jsou zase úplně k ničemu, protože je člověk nepotřebuje (crafting vesele ignoruju, protože nic z toho není potřeba, peněz je hromada a kemp mám dávno vymaxovaný), systémy vývoje postavy/koně jsou také k ničemu, protože se to hraje pořád stejně (akorát mám o trošku víc HP a delší Dead eye, trošku smysl má snad jen větší výdrž koně při cvalu).

Spousta těch systémů je ve hře vlastně jen protože na to má R* prachy a lidi, ale že by je nějak zakomponovali do core hratelnosti, to ne.

Mimochodem, také vám přijdou divné ty přesuny kempu po mapě, kvůli dějovým zvratům? Člověk v rámci děje udělá celkem paseku v jednom městečku, ve kterém se předtím nějakou dobu pohyboval a logicky je nutné aby se celý gang přesunout na jiné místo, kde ho nikdo nehledá. Kemp se sice přesune "jakoby" do jiného státu (jestli to chápu dobře), ale reálně to je ve hře asi 5 minut cesty, což zase působí strašně debilně. Chápu že je blbost mít obrovský svět kde nic není (to by byla nuda), ale je potřeba to nějak promítnout do scénáře. Nebo to udělat jako ve Witcherovi a mít několik map a loadingem mezi mapami simulovat velkou vzdálenost (což je podle mě velmi dobré řešení tohoto problému).

Rant over. Asi.
Jako je to fakt extrémně dlouhé ... já mám nějakých 50 hod a jsem ve čtvrté kapitole, asi mě toho ještě dost čeká :D Každopádně si to furt užívám ..
Ještě mě čeká jednička ... Mám docela chuť jí rozjet současně s dvojkou, už to mám stáhnuté :D
Pokud se nic zásadně neposere, tak je to pro mě nejlepší hra této generace.
@Garret (04.11.2018 16:18): To nechápu, protože takový problém jsem neměl, tak se přikláním k tomu, že to musela být nějaká konkrétní chata, kde měli nějaký úkryt a číhali na nějaký gang. Běžně by se tohle stát vůbec nemělo.

@Bodkin (04.11.2018 19:26): 60-70 hodin je dost za takovou poměrně krátkou dobu, co hru máš. Překvapuje mě, že bereš tolik času, ale všiml jsem si u tebe, že jak se do hry zažereš, tak to máš projeté celkem rychle. Co se týče počítadla, tak jsem ho taky nenašel a docela mě to sere. Já u toho můžu mít tak 20 hodin, ale tipuji to.
@CrocoRay (04.11.2018 12:58): Já to jedu od pátku od večera, takže jsem měl nějaký ten náskok. Ale pravda je, že některý dny jsem ani neudělal žádný quest a jen lovil a blbnul kolem, takže to mohlo být hotovo mnohem dřív.

@kuler91 (04.11.2018 13:07): Nevím jestli je někde nějaký přesný počítadlo, ale takových 60-70 určitě.

@Walome (04.11.2018 16:47): Jo, to je asi moje největší výtka. Pořád je to GTA. Každý útěk s přestřelkou skončí tím, že enemáci jsou úplně všude, ví přesně kudy jedu a pořád mě obkličujou. Ve městě a s autama a vysílačkama to tak nějak dává smysl, ale tady je to trochu jako pěst na oko.
ty vole, tohle mě dokáže nasrat. v opuštěné chatě uprostřed lesa vystřelím do země a za 10sec je u mně pět šerifů. co to má jako znamenat?
@Walome (04.11.2018 08:25): Ale nekouká jen. Ještě má i blbé kecy, když si nemůžeš vybrat střih :-D

Jinak v obchodě se stačí podívat do katalogu a koupit tři lahvičky hair tonic a roste to rychleji. Bez toho je ten růst hodně pomalý a nahraješ i hodiny, než ti něco naroste o trochu více. Já tohle furt piju a pak chodím spát na hotel a už mám plnovous jak cip. Vlasy jsem ostříhal, tak ty jen dorůstají, ale vousy mám už 7 z 10.

Hlavu jsem měl úplně na lebku, ale teď mám 3/7 a půjdu zpátky na 4 body, s čímž jsi začínal.

@Bodkin (04.11.2018 12:49): Ty vole, jak jsi to tak rychle dohrál? Já to sice valím od středy či čtvrtku, ale jsem furt na začátku. No, to asi už ne, ale pořád třetí kapitola a ještě se to ani nerozjelo a nějakých 10-20 hodin jsem u toho strávil. Vesměs ale si hraju s těmi vousy, vlasy. Pak chodím na show. Nebo jen jezdím tam a zpátky, tak to mě asi zdržuje :-)
Ty krávo, byla to docela fuška. A to ten epilog vydá pomalu ještě na novou hru.
@Walome (03.11.2018 21:04): Ne, roste obojí. Vždyť vlasy jsou taky 1-7 na stupnici. Prý to nějakými tonicy zrychluješ. A jak už to máš delší, tak to roste prý pomaleji na další level. Trochu jsem o tom početl, protože jsem si nebyl jistý a tam mi potvrdili moji teorii.

U Zaklínač to bylo podobné, ale tam ti rostly jen do určité míry a hned se to zastavilo. Tady můžeš mít vousy až po hrudník a upravovat si jednotlivé střihy. To samé u vlasů, které můžou být dost dlouhé.
Ale potěšilo mě, že to už není jako v GTA, kde si z oholeného ksichtu uděláte plnovous po pupek, ale vousy i vlasy tu rostou v průběhu hraní. Přijde mi to takové přirozenější a hráč více nad tím vzhledem svého charakteru přemýšlí, jestli ty vousy dát dolů nebo ne. Asi nechám dlouhé vlasy a střední plnovous, ať vypadá jako správný desperát. A nějaký černý kabát třeba k tomu.
POPRVE JSEM PREZIL PRESTRELKU a zaroven nemusel utect abych mohl lootovat!
Tak nevidim rozdil (to ale neznamena, ze tam neni). Jen vlasy mi prisl lepsi ale cert vi jestli jsem se neprekouk. Jsem dost utahenej. Dojel jsem jen do mesta, cestou sejmul nejakyho random mexikance a porval se s typkama na ulici a sel spat. Klasicky erdeerko.