@JohnCZ (10.06.2020 20:08): Nepřátelé se tam rodí dokola, abys měl co fotit a nedošli Ti peníze :-) A není úplně ideální přistupovat k Bioshocku jako ke klasické FPS (ve které by respawn a vracení se skutečně vadil).
Diskuze
Bioshock jsem hrál poprvé před pár lety a vzdal to hned v té úvodní Klinice. Teď jsem tomu dal po letech druhou šanci, jsem zhruba o 3 hodinky dál a jako jo, začíná mě to bavit. Ale teda ten gunplay je jeden z nejhorších, co jsem u FPS zažil - pocitově totálně nezáživný - a to jsem odehrál lecjakou dementní FPS budgetovku. A do toho ten neustálý respawn nepřátel taky na zábavnosti moc nepřidá. Zatnul jsem ale zuby a minimálně díky pestrému designu plnému skrytých chodeb mě to začíná víc a víc chytat a docela doufám, že tam těch hrátek s plasmidy a designem bude víc na úkor té mdlé akce.
@S4TW (10.06.2020 19:58): Pokud to nehraješ na kozoli, tak bych opravdu zvolil K+M, ovládacích prvků to má hodně.
Na Big Daddyho to chce přípravu v podobě pastí a tak. A nelámal bych si hlavu s tím, že to stojí spoustu munice, z nepřátel padají peníze a munice se dá dokoupit. Základ je také hackovat co jde.
Na Big Daddyho to chce přípravu v podobě pastí a tak. A nelámal bych si hlavu s tím, že to stojí spoustu munice, z nepřátel padají peníze a munice se dá dokoupit. Základ je také hackovat co jde.
no, řekněme, že tohle taky není úplně ideální hra na gamepad, místy si přijdu jako chromý... nejvíc trpím u toho přehazování zbraní a schopností, které je zdlouhavé (jo, budu si to muset nabindovat na tlačítka)... jednoho bossa (Peach Wilkins) jsem dal tak, že jsem na něj zběsile naběhl, spustil se alarm, on mě vykrosil, zemřu a napíše to, že je mrtev :D a to jsem mu ubral tak 50%... ještě jsem teda nepřišel na to, jak efektivně zabít big daddyho, většinou tak 3x zemřu, než ho udolám a stojí mě to spoustu munice...
@hanak_v_exilu (09.06.2020 22:23): Minimálně vylepšování plasmidů a jejich kombinování navzájem nebo se zbraněmi/prostředím.
Ale klidně zůstaň zatím nezaujatý, optimistu nelze příjemně překvapit a vysoká očekávání plodí vysoká zklamání :-)
Ale klidně zůstaň zatím nezaujatý, optimistu nelze příjemně překvapit a vysoká očekávání plodí vysoká zklamání :-)
@Phoenix (08.06.2020 22:55): Tak snad se tam ten sandbox někdy objeví. To co jsem viděl doteď mě vůbec nezaujalo.
@hanak_v_exilu (08.06.2020 22:51): Je to samozřejmě věc názoru, ale já beru Bioshock jako immersive sim, sandbox, kompaktní několikalevelovou "mapu", s určitým vývojem postavy a rozhodováním o jeho směřování a s důrazem na gameplay / herní mechaniky.
Metro je atmosférická akce, která už je na můj vkus příliš lineární a skriptovaná, jakkoli jde stále o velmi slušný nadprůměr.
Metro je atmosférická akce, která už je na můj vkus příliš lineární a skriptovaná, jakkoli jde stále o velmi slušný nadprůměr.
@Phoenix (08.06.2020 18:25): Zatím jsem se dostal jenom do druhé kapitoly, ale mně BioShock nejvíc připomíná Metro 2033. Čekal jsem od něho přímočařejší System Shock, ale ona je to skriptovaná FPS stojící na fantastickém prostředí a příběhu.
Díky za tipy!
We Happy Few by bylo naprosto skvělý, jen kdybych to nebyl survival..těch jsem nějak nasycený :( P.A.M.E.L.A. vypadá slibně! Atomic Heart netrpělivě vyhlížím od zveřejnění prvního traileru a vypadá to tak dobře, že to snad nemůže ani vyjít.. :D Alien: Isolation měl atmosféru fenomenální, ale vadilo mi hrozně jak alien regulérně podváděl. Close to the Sun vypadá tak dobře. Tak sakra dobře. Aktuálně i ve slevě. Se snad nechám i zlákat.
We Happy Few by bylo naprosto skvělý, jen kdybych to nebyl survival..těch jsem nějak nasycený :( P.A.M.E.L.A. vypadá slibně! Atomic Heart netrpělivě vyhlížím od zveřejnění prvního traileru a vypadá to tak dobře, že to snad nemůže ani vyjít.. :D Alien: Isolation měl atmosféru fenomenální, ale vadilo mi hrozně jak alien regulérně podváděl. Close to the Sun vypadá tak dobře. Tak sakra dobře. Aktuálně i ve slevě. Se snad nechám i zlákat.
@Charllize (08.06.2020 17:41): jo viz Dunemaster, ale Close to the Sun má gameplayem blíž k tý Somě než Bioshocku, tak nevím jestli by to bukrra zajímalo. Ale zasazením a art designem je to Bioshocku rozhodně nejblíž.
@bukrrCZ (08.06.2020 17:32): Her podobných Bioshocku 1/2 (trojka už je herně jiná) není IMHO zase tolik. Z vyšlých mě napadá asi jen
1) série System Shock
2) Prey
3) série Dead Space je trochu odlišný žánr (už nejde o immersive sim), ale splňuje požadavek na uzavřený oddělený "svět", ve kterém se něco pokazí (trojka je opět dost jiná než první dva díly)
4) Singularity je na tom podobně tím "pokazilo" (jen jde herně o čistou FPS)
5) Metro bych za podobné asi už neoznačil (v prvních dovu dílech jde spíše o koridorovou FPS, třetí je open world)
6) Dishonored je stejný žánr (immersive sim), ale nejde o jeden uzavřený svět, nýbrž sérii misí (jako v Thief).
7) Alien Isolation je podobný tím "něco se pokazilo", ale jde spíše o horror stealth akci.
8) Za trochu podobný by se dal brát asi The Evil Within 2 (můj černý kůň z poslední doby).
9) inspirací System Shockem se netajili autoři Solarix / Reframed / Planet Ancyra Chronicles (tři velmi podobné hry v téměř stejných mapách se zaměřením na stealth, akci a adventure), ale je to všechno dost průměr.
10) Trochu podobná je i TECNO The Base, ale opět dost průměr.
The Outer Worlds / We Happy Few jsem nehrál, stejně jako Close to the Sun.
Z chystaných her mi přijde podobná P.A.M.E.L.A. (je přes tři roky v Early Acess, ale snad by měla vyjít 18. června) a možná Atomic Heart.
1) série System Shock
2) Prey
3) série Dead Space je trochu odlišný žánr (už nejde o immersive sim), ale splňuje požadavek na uzavřený oddělený "svět", ve kterém se něco pokazí (trojka je opět dost jiná než první dva díly)
4) Singularity je na tom podobně tím "pokazilo" (jen jde herně o čistou FPS)
5) Metro bych za podobné asi už neoznačil (v prvních dovu dílech jde spíše o koridorovou FPS, třetí je open world)
6) Dishonored je stejný žánr (immersive sim), ale nejde o jeden uzavřený svět, nýbrž sérii misí (jako v Thief).
7) Alien Isolation je podobný tím "něco se pokazilo", ale jde spíše o horror stealth akci.
8) Za trochu podobný by se dal brát asi The Evil Within 2 (můj černý kůň z poslední doby).
9) inspirací System Shockem se netajili autoři Solarix / Reframed / Planet Ancyra Chronicles (tři velmi podobné hry v téměř stejných mapách se zaměřením na stealth, akci a adventure), ale je to všechno dost průměr.
10) Trochu podobná je i TECNO The Base, ale opět dost průměr.
The Outer Worlds / We Happy Few jsem nehrál, stejně jako Close to the Sun.
Z chystaných her mi přijde podobná P.A.M.E.L.A. (je přes tři roky v Early Acess, ale snad by měla vyjít 18. června) a možná Atomic Heart.
@bukrrCZ (08.06.2020 17:32): Paul tady neco nedavno hral co vypadalo dost jako Bioshock, ale uz nevim presne co to bylo. Snad si vsimne :)
Jinak mozna Singularity, Metro 2033 a Dead Space. Jako ze se neco pokazilo :)
Jinak mozna Singularity, Metro 2033 a Dead Space. Jako ze se neco pokazilo :)
POTŘEBUJI doporučit něco podobného. Ideálně něco co má podobně vystavěný svět - uzavřený, oddělený od zbytku světa, ve kterém se něco pokazilo. Neměla by to být hororová hra jako SOMA. Nebo něco co má podobně mechanismy či se přiživuje vyloženě jen artu Bioshocku. Vlastně chci doporučení na jakoukoli hru, která se nějak může přiblížit Bioshocku prvnímu, druhému nebo Infinite.
Prey má nejblíž k tomu co mám na mysli. Na System Shock se chystám.
Prey má nejblíž k tomu co mám na mysli. Na System Shock se chystám.
@mazar1234 (24.05.2020 23:33): jo, ja si to trochu myslel, dost mi to v tomhle smeru pripomina novy Prey... jen jsem si nechtel kazit treba zazitek z vypraveni nebo tak, kdyby ty odbocky byly az moc o nicem :), ale vylozene side aktivity teda hra nema?
@S4TW (24.05.2020 23:17): Pre mňa je Bioshock zrovna jedna z hier, ktoré mi ukazujú kam mám ísť až nakoniec. Choď najprv všade kam neukazuje šípka....
Jak moc se vyplati nejit striktne po hlavni lince, ale prolezat mapu? Prijde clovek o neco zvlastniho? Zatim jsem na zadne vedlejsaky nenarazil, ale nejak me to tahne prozkoumavat, ale zase si tim nechci zabit napinavy hl.pribeh a moc se motat...
@Barney (komentář): Skvělej koment. Akorát s "Atlas / Fontaine stojí na samém vrcholu egoisticky-objektivistického směřování, až se stává sám sobě podvratným a vede k nešťastnému konci." bych nesouhlasil, protože sám sobě podvratným se stát nestihne, když ho hrdina ve finálním souboji prostě jen sejme.
@účet smazán (09.12.2019 15:24): No, nerobí na tom Ken Levine :( - zatiaľ opatrné tešenie sa.
A vlastne prečo to štúdio zakladali, prečo neobnoviť Irrational Games (keď to bolo 2K, ktoré ho vtedy rozpustilo)?
Firaxis nejak v poslendej dobe prepúšťal, že ľudia z Civilizácie a XCOMu odišli?
A vlastne prečo to štúdio zakladali, prečo neobnoviť Irrational Games (keď to bolo 2K, ktoré ho vtedy rozpustilo)?
Firaxis nejak v poslendej dobe prepúšťal, že ľudia z Civilizácie a XCOMu odišli?
Já chci znovu pod hladinu:)
Nový díl
Nový díl
@Cobot (11.05.2019 11:23): Za mě na úrovni nového Shadow Warriora. Neměl jsem s tím žádný problém.
@Red (komentář): Pocity ze střelby z brokovnice, granátometu nebo i zvláštních zbraní jako tekutýdusíkmetu je velmi uspokojivý. To teda zírám. Obecně je akční stánka Bioshocku hodnocená dost blbě.
Zatím mě potkalo (gog, remaster)
-nedohratelný hack minihry
-občas trhavý/skokový pohyb kamer
-přepínání mezi modem windows a přes celou obrazovku při spuštění, takže to musím pořád přepínat
-po nahrání hry se cca 2s načítají textury
-asi dvakrát zamrznutí a pád
Jinak zatím dobrý, jsou to prkotiny a nejvíc mě serou ty minihry, což je dost možná featura
-nedohratelný hack minihry
-občas trhavý/skokový pohyb kamer
-přepínání mezi modem windows a přes celou obrazovku při spuštění, takže to musím pořád přepínat
-po nahrání hry se cca 2s načítají textury
-asi dvakrát zamrznutí a pád
Jinak zatím dobrý, jsou to prkotiny a nejvíc mě serou ty minihry, což je dost možná featura
@Tarhiel (11.04.2019 11:54): Aha, tak to jsem rád, že se mi to vyhnulo :)
@účet smazán (11.04.2019 11:18): Ja som hral remaster chvíľu po vydaní a môžem potvrdiť, že chyby tam mali.
Viem, že Bioshock obsahoval nejakú chybu so sekaním pohybu, že nebol plynulý, ale bol na to nejaký mód (stačilo strčiť nejaký súbor niekam a už to fičalo), a teraz neviem, či to bolo v pôvodnom Bioshocku a Remaster to mal tiež, alebo to mal len Remaster a pôvodný tým netrpel.
Viem, že Bioshock obsahoval nejakú chybu so sekaním pohybu, že nebol plynulý, ale bol na to nejaký mód (stačilo strčiť nejaký súbor niekam a už to fičalo), a teraz neviem, či to bolo v pôvodnom Bioshocku a Remaster to mal tiež, alebo to mal len Remaster a pôvodný tým netrpel.
@Tarhiel (11.04.2019 00:32): Teď hraju remastered asi po sedmý a na žádný problém jsem nenarazil.
@666joxer (11.04.2019 00:06): Remastered majú svoje vlastné problémy, ktoré v pôvodných hrách neboli.
Konecne po 58 hodinach splnen posledny 65 achievement z remastered verze. Konkretne projeti treti bonusove mise za silenejch 15 minut. Hlavne to otvirani dveri na konci, kdy mi zbyvalo do vyprseni limitu 12 vterin. Jinak nevim jak original ale tato remastered verze mi behem hrani nekolikrat zamrzla.
Tak po vlažném začátku mě to docela chytlo. Už se nějak nebojím a souboje si užívám. Hlavně přestřelky s Big Daddym jsou super nebo to využívání střílen a kamer proti nepřátelům. Ta akční složka mi nějak přijde lepší než v Infinite.
@Cobot (27.03.2019 11:35): Nebere, ale nedoplňuje.
@Cobot (27.03.2019 11:35): Souhlas, páčidlo se správnými upgrady je nejlepší zbraň. Já používal nějakej elektrickej šok.. po každým úderu dostal enemák stun a pak stačila jedna rána do palice (měl jsem tam asi i něco na větší dmg).
@Bodkin (27.03.2019 11:29): A vita chamber ti bere munici a Eve?
Páčidlo je nejlepší a zbraň ve hře. Umlátil jsem s ním i dva tatíky na těžkou obtížnost.
Páčidlo je nejlepší a zbraň ve hře. Umlátil jsem s ním i dva tatíky na těžkou obtížnost.
@Cobot (27.03.2019 10:38): Možná, ale lékárničky jsou ti k hovnu, když nemáš munici ani Eve, aby ses dostal dál. A to se mi stalo s vitachambers, kdy jsem byl v loopu bez munice a mlátil se jen páčidlem. S quick loadem se ti to nestane, opakuješ to pořád dokola se stejnými zdroji dokud se ti to nepodaří projít uspokojivě.
@Bodkin (27.03.2019 10:29): hráč se uzdraví určitě, to je smysl vítá chambers. Nepřátelé nevím, ale podle mě zůstanou poškození jak byly. Takže naopak ušetří lékárničky.
@Cobot (27.03.2019 10:23): Nenapravíš své chyby stiskem jediného tlačítka? Všechny vypálená munice je pořád v háji a enemáci se imo dozdraví (ale hráč možná taky...)
@Bodkin (26.03.2019 23:33): v čem je to s vítá chambers těžší?
@Red (27.03.2019 02:26): NEboj, ta hra ti ten foťák vnutí a naučí tě s ním, bez toho se nejde vůbec dostat dál.
Já jsem v nějakých docích nebo co to je. Ženská po mě hází květy a podivně se chichotá. Už jsem s ní měl nějakou první konfrontaci před zavřenými dveřmi.
O foťáku se dozvídám z tipů během ukládání, které hojně používám (cca každých 10 metrů)
O foťáku se dozvídám z tipů během ukládání, které hojně používám (cca každých 10 metrů)
@Red (26.03.2019 23:57): Ked uz si ziskal info o jeho existencii tak je urcite niekde blizko, ta hra zas nie je totalne dementna.
@Gordon (27.03.2019 00:09): Nazhav si crowbar a zaraz si ho kam patri...
@Gordon (27.03.2019 00:09): Nazhav si crowbar a zaraz si ho kam patri...
@Red (26.03.2019 23:57): Pro mě to bylo zas strašidelně stereotypní.
Foťák nemám...hraju to po malých částech, přijde mi to docela strašidelný...
@Bodkin (26.03.2019 23:33): Neprezradil si mu zakladnu mechaniku = 1 nepriatel je 1-2 pokusy... takze okrem toho kombinovat rozne komba zasahov, zaklad je opakovat to na novom nepriatelovi az do maxima.
Fotak uz snad ma, to hadam ma ze...
Fotak uz snad ma, to hadam ma ze...
@Red (26.03.2019 23:29): Musíš dostat foťák, pak můžeš fotit.
Je to s nima těžší ale všichni si myslí, že lehčí?
Je to s nima těžší ale všichni si myslí, že lehčí?
Hele, ve hře jsou tipy, že mám fotit nepřátele pro bonusy poškození. Docela bych to potřeboval, ale nevím jak fotit.
Jaká nějaká výhoda Vita Chambers oproti loadingu?
Jaká nějaká výhoda Vita Chambers oproti loadingu?
Tak dohráno podruhé. Tentokrát jsem hrál na těžkou obtížnost a byla to asi trochu větší výzva. Jako střlečka to ale stále moc nefunguje byť to není tak hrozné jak jsem si pamatoval. Zbraně jsou prostě flusátka a tak stále platí, že hasák ruluje. Zajímavé, že oproti prvnímu průchodu mě bavila druhá půlka hry víc. Ještě dojíždim to malé DLC a pak šup na dvojku.
@Cobot (01.02.2019 11:50): Do rapture šli i umělci a podobná svoloč, kteří chtěli mít místo na tvoření mimo potřeby a cenzůry podle govermentů, takže naprosto dává smysl, že se shlukli na jedno místo a měli vlastní lokaci.
A ano, pomalý je.
A ano, pomalý je.
@Bodkin (01.02.2019 10:23): Možná je zajímavej zpracovánim, ale proč tam je nevim no. Ale jo máš pravdu, že pokud to beru tak, že má každá sekce svoje téma, tak to souhlasí.
Quick save nefunguje normálně. Je to první quick save na světě, kterej je tak pomalej, že ti hodi saving screen přes celou obrazovku a trvá asi pět vteřin. Už is nepamatuju jestli to bylo i v originále, ale v remastred to je. A je to utrpení. Je to jak kdybys šel vždy při uložení do menu.
Quick save nefunguje normálně. Je to první quick save na světě, kterej je tak pomalej, že ti hodi saving screen přes celou obrazovku a trvá asi pět vteřin. Už is nepamatuju jestli to bylo i v originále, ale v remastred to je. A je to utrpení. Je to jak kdybys šel vždy při uložení do menu.
@Cobot (01.02.2019 08:23): Fort Frolic je nejchválenější level z celého Bioshocku.
KAždá ta sekce má vlastní téma, kterým se zaobírá.
A quick save funguje normálně...
KAždá ta sekce má vlastní téma, kterým se zaobírá.
A quick save funguje normálně...
Neskutečně me štve ten "quick" save. Už jsme kvůli tomu odehrál tak tři hodiny znovu.
Jinak při druhém hraní mě ta hra moc nebaví. Hraju to hlavně kvůli tomu, že si chci projet znova celou sérri a konečně zahrát Infinite, ale nic moc teda. Některý lokace mi navíc připadaj dost mech. Teď jsem na nějakým divadelním patře a proč to tam je? Aspoň to pořád celkem drží atmosféra.
Jinak při druhém hraní mě ta hra moc nebaví. Hraju to hlavně kvůli tomu, že si chci projet znova celou sérri a konečně zahrát Infinite, ale nic moc teda. Některý lokace mi navíc připadaj dost mech. Teď jsem na nějakým divadelním patře a proč to tam je? Aspoň to pořád celkem drží atmosféra.